Ухвала
від 25.02.2014 по справі 2а-13870/12/0170/30
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 2а-13870/12/0170/30

25.02.14 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дугаренко О.В.,

суддів Дадінської Т.В. ,

Мунтян О.І.

розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 2а-13870/12/0170/30 за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Суворова С.В. ) від 25.10.13

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Юнісерв" (вул. Куйбишева/Київська, буд.2/79,м.Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95034)

до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим (вул. М. Залки, 1/9,м.Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95053)

про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.10.13 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Юнісерв" до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим про скасування податкових повідомлень-рішень - задоволено: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0010662204 від 28.11.2012 року про збільшення ТОВ «Юнісерв» суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 74 290,00 грн., у т.ч. за основним платежем - 59 432,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 14 858,00 грн., визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0010652204 від 28.11.2012 року про збільшення ТОВ «Юнісерв» суми грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 92 418,75 грн., у т.ч. за основним платежем - 74 182,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 18 236,75 грн., стягнуто з Державного бюджету України на користь позивача - ТОВ "Юнісерв" (код ЄДРПОУ 32749720) суму сплаченого судового збору в розмірі 1 667,09 грн.

Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.10.2013, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 25.02.2014 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів вивчивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

При апеляційному перегляді справи встановлено, що 28.11.2012 відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення №0010662204 про збільшення позивачу суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 74 290,00 грн., у т.ч. за основним платежем - 59 432,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 14 858,00 грн. (т.1. а.с.45); №0010652204 про збільшення ТОВ «Юнісерв» суми грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 92 418,75 грн., у т.ч. за основним платежем - 74 182,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 18 236,75 грн. (т.1, а.с.46).

Підставою прийняття спірного повідомлення-рішення став акт від 15.10.2012 №7535/22-1/32749720 документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Юнісерв» (ЄДРПОУ 32749720) з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ БВП «Строитель-плюс» (ЄДРПОУ 31263808), ПП «Сіті Буд» ((ЄДРПОУ 37081640), ПП «Габарит групп» (ЄДРПОУ 35941644) за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року (з 01.07.2009 року-30.06.2011).

Перевіркою встановлені порушення позивачем:п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (зі змінами та доповненнями) №283/97-ВР від 22.05.1997 року та п.14.1.191 ст.14, п.п.138.1.1 п.138.1, п.138.2 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України; п.4.1 ст.4, пп.7.4.1, 7.4.2 та пп.7.4.5 п.7.4, пп.7.5.1 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» (з наступними змінами та доповненнями) №168/97-ВР від 03.04.1997 року та пп.14.1.202 п.14.1 ст.14, п.185.1 ст.185, п.188.1 ст.188, п.198.1, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України.

З матеріалів справи вбачається, що у період, який перевірявся, позивач мав правовідносини з БВП «Строитель-Плюс», ПП «Сіті Буд», ПП «Габарит-Групп» щодо придбання робіт та послуг.

ТОВ «Юнісерв» є власником 18/100 частин будівлі за адресою: м. Сімферополь, вул. Куйбишева/Київська, 2/79, а саме нежитлових приміщень на 6-му та 7-му поверхах будівлі, загальною площею нежитлових приміщень 982,6 кв.м., про що свідчить акт здачі-приймання майна від 17.11.2003 року (т.1. а.с.103), свідоцтво про право власності на нерухоме майно (т.1, а.с.104), Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно (т.1. а.с.105).

Крім того, позивач є власником 88/1000 часток нежилих приміщень, розташованих за адресою: АР Крим, м. Сімферополь, вул. Куйбишева, буд.2/вул.. Київська, буд.79, що складаються з нежилих приміщень №219,220, 224, 225, 226, 227, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 251, загальною площею 468,8 кв.м. та у загальному користуванні ліфти №221, 222, моторна №223, східна клітина №228 за договором купівлі-продажу від 20.06.2008 року за реєстровим №3538 (т.1. а.с.106-107). Придбання позивачем вказаних нежитлових приміщень підтверджується актом приймання-передачі 88/1000 часток нежитлових приміщень від 20.06.2008 року (т.1. а.с.108), Витягом з Державного реєстру правочинів (т.1. а.с.109), Витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно (т.1. а.с.110).

Згідно договору пайової участі в будівництві №ПУ/06-08 від 25.06.2008 року, акту приймання-передачі від 03.06.2009 ТОВ «Сінто ЛТД» побудовані та передані, а позивачем прийняті нежитлові приміщення №15, 16, 17, 18 загальною площею 464,4 кв. м., розташовані на 3-му та 4-му поверсі прибудови літер «А1» по вул. Куйбишева/Київська, 2/79 та рішенням Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради від 09.10.2009 року №2765 передані у приватну власність ТОВ «Юнісерв» (т.1. а.с.117), що підтверджується Свідоцтвом про право власності на нерухоме майно (т.1. а.с.118), Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно (т.1. а.с.119).

З матеріалів справи вбачається, що між позивачем (Замовник) та ТОВ БВП «Строитель-Плюс» (Підрядник) укладені договори підряду (на виконання робіт):№ПД-06/09/674 від 17.06.2009 року на виконання оздоблювальних робіт на 3-му, 4-му поверсі та сходовій марш прибудові до будівлі за адресою: м. Сімферополь, вул. Куйбишева/Київська, 2/79 (т.1, а.с.125-127); ціна Договору складає 16 668,00 грн., у т.ч. ПДВ - 2 778,00 грн. (п.2.1. Договору); №СП/02/742 від 18.06.2009 року на виконання робіт з ремонту покрівлі даху будівлі, розташованої за адресою: м. Сімферополь, вул. Куйбишева/Київська, 2/79 (т.1. а.с.137-140); загальна вартість договору складає 234630,00 грн., у т.ч. ПДВ - 39 105,00 грн.; №ПД/6_7_10-2009/1179 від 17.07.2009 року на виконання ремонту холу 1-го поверху, а також сходового маршу 6-го, 7-го та 10-го поверхів будівлі, розташованої за адресою: м. Сімферополь, вул. Куйбишева/Київська, 2/79 (т.1. а.с.152-155); загальна вартість робіт за вказаним Договором орієнтовно складає 80110,80 грн., у т.ч. ПДВ - 13 351,80 грн. (п.2.4 Договору); №ПД-09/09/2248 від 09.09.2009 року на ремонт та оздоблення кабінетів 601-603, 703, а також додаткові роботи з ремонту холу 1-го поверху, а також сходових маршів будівлі, розташованої за адресою: м. Сімферополь, вул. Куйбишева/Київська, 2/79 (т.1, а.с.165-167); ціна договору складає 68 784,00 грн., у т.ч. ПДВ - 11464,00 грн.; №ПД-2-09/09/2249 від 09.09.2009 року на виконання обладнання входу в адміністративну будівлю за адресою: м. Сімферополь, вул. Куйбишева/Київська, 2/79 зі сторони внутрішньої стоянки (т.1. а.с.178-180), вартість робіт за Договором складає 151702,80 грн., у т.ч. ПДВ - 25283,80 грн.

До договорів сторонами складені: Договірна ціна на суму 25,66560 тис. грн. (т.1. а.с.128-129), на суму 234,63000 тис. грн.. (т.1. а.с.141-142), на суму 80,11080 тис. грн.. (т.1. а.с.156-157), на суму 68,78400 (т.1. а.с.168-169), на суму 151,70280 тис. грн.(т.1. а.с.181-182) локальний кошторис №2-1-1 (т.1. а.с.131-132), (т.1. а.с.144-147), (т.1. а.с.158-162), (т.1. а.с.170-177), (т.1. а.с.183-195),- підсумкова відомість ресурсів (т.1. а.с.133-136), відомість ресурсів до локального кошторису №2-1-1 (т.1. а.с.148-151), (т.1. а.с.163-164), (т.1, а.с.217-220), (т.1, а.с.226-231), довідки про вартість виконаних будівельних робіт форми КБ-3: за 2009 рік на суму 25,6656 тис. грн. (т.1. а.с.213), за липень 2009 року на суму 189,9996 тис. грн.. (т.1, а.с.221), за серпень 2009 року на суму 77,4 тис. грн.. (т.1. а.с.232-233), за вересень 2009 року на суму 80,111 тис. грн. (т.1, а.с.238-239), за вересень 2009 року на суму 68,784 тис. грн.. (т.1, а.с.243-244), за вересень 2009 року на суму 92,505 тис. грн.. (т.2. а.с.1-2), за жовтень 2009 року на суму 151,702 тис. грн.. (т.2, а.с.9), акти приймання виконаних підрядних робіт: за червень 2009 року на суму 25665,60 грн. (т.1. а.с.214-216), за липень 2009 року на суму 189999,60 грн. (т.1. а.с.222-225), за серпень 2009 року на суму 77400,00 грн. (т.1. а.с.234-237), за вересень 2009 року на суму 2711 грн. (т.1. а.с.240-242), за вересень 2009 року на суму 68784,00 грн. (т.1. а.с.245-248), за вересень 2009 року на суму 92 505,00 грн. (т.2. а.с. 3-8), за жовтень 2009 року на суму 59197,00 грн. (т.2. а.с.10-14).

Контрагент позивача надав податкові накладні №2477 від 30.06.2009 року на суму 16 668,00 грн., у т.ч. ПДВ - 2 778,00 грн. (т.2. а.с.37), №3365 від 31.07.2009 року на суму 189999,60 грн., у т.ч. ПДВ - 31666,60 грн. (т.2. а.с.38), №3842 від 31.08.2009 року на суму 77400,00 грн., у т.ч. ПДВ - 12900,00 грн. (т.2. а.с.39); №4355/1 від 30.09.2009 року на суму 164000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 27333,33 грн. (т.2. а.с.40), №4763 від 30.10.2009 року на суму 59197,80 грн., у т.ч. ПДВ - 9866,30 грн. (т.2. а.с.41),

Оплата за виконані ТОВ БВП «Строитель-Плюс» здійснена позивачем на суму 771589,37 грн., про що свідчать виписки банку (т.2, а.с.23-27).

Позивач також мав правовідносини з ПП «Габарит-Групп» (Виконавець) за Договором №48 від 01.10.2009 року щодо надання послуг з прибирання офісних приміщень Замовника, місць загального користування, прилеглої території, а також фасадів 6-го, 7-го та 10-го поверхів будівлі, розташованої за адресою: м. Сімферополь, вул. Куйбишева/Київська, 2/79 (т.1. а.с.196).

Згідно п.2 Договору вартість послуг визначається на підставі діючих тарифів Виконавця та момент підписання даного Договору складає: прибирання приміщень та місць загального користування - 10,80 грн., у т.ч. ПДВ за 1 кв. м.; мийка фасадів - 15,60 грн. у т.ч. ПДВ за 1 кв. м.; комплексне підтримуюче прибирання прилеглої території - 7,20 грн. у т.ч. ПДВ за 1 кв.м.

Виконання сторонами Договору №48 від 01.10.2009 року підтверджується: рахунками фактурами №981 від 01.11.2009 року, №8011 від 30.11.2009 року, 1042 від 30.12.2009 року, №28 від 29.01.2009 року, 86 від 26.12.2009 року, №249 від 31.03.2010 року, №329 від 30.04.2010 року (т.1. а.с.205-211); актами (приймання-передачі): №ОУ-696, №ОУ-750, №ОУ-826, №)У-24, №)У-65, №)У-128, №ОУ-223 на суму 48 490,80 грн., у т.ч. ПДВ - 8 081,80 грн. (т.2. а.с.15-21).

З вищевказаних актів вбачається, що контрагент позивача за умовами договору здійснив прибирання офісних приміщень, мийку фасадів із залученням альпіністів, комплексне прибирання прилеглої території за жовтень 2009 року - березень 2010 року.

Оплата за надані послуги відбулась шляхом перерахування безготівкових коштів на рахунок ПП «Габарит-Групп», про що свідчать виписки банку (т.2. а.с.27-30, 33, 35).

Після здійснення позивачем оплати, ПП «Габарит-Групп» виписало податкові накладні:№696 від 01.11.2009 року на суму 48 490,80 грн., у т.ч. ПДВ - 8081,80 грн. (т.2. а.с.42);№750 від 30.11.2009 року на суму 48 490,80 грн., у т.ч. ПДВ - 8081,80 грн. (т.2. а.с.43);№826 від 30.12.2009 року на суму 48 490,80 грн., у т.ч. ПДВ - 8081,80 грн. (т.2. а.с.44);№24 від 29.01.2010 року на суму 48 490,80 грн., у т.ч. ПДВ - 8081,80 грн. (т.2, а.с.45);№65 від 26.02.2010 року на суму 48 490,80 грн., у т.ч. ПДВ - 8081,80 грн. (т.2. а.с.46);№128 від 31.03.2010 року на суму 48 490,80 грн., у т.ч. ПДВ - 8081,80 грн. (т.2. а.с.47);№223 від 30.04.2010 року на суму 48 490,80 грн., у т.ч. ПДВ - 8081,80 грн. (т.2. а.с.48).

За договором підряду №ВК/6-11/35 від 15.04.2011 на виконання робіт з монтажу систем водопостачання та каналізації ТОВ «Юнісерв» (Замовник) мало правовідносини з ПП «Сіті Буд» (Підрядник) щодо монтажу системи водопостачання та каналізації, а також встановлення обладнання Замовника на 6-му поверсі будівлі, розташованої за адресою: м. Сімферополь, вул. Куйбишева/Київська, 2/79 (т.1. а.с.200-203);

Контрагент позивача - ПП «Сіті Буд» має Ліцензію на здійснення господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури від 15.11.2010 року зі строком дії до 15.11.2013 року Серії АВ №557927 (т.1, а.с.197).

Фактичне виконання сторонами договору підряду №ВК/6-11/35 від 15.04.2011 року підтверджується: рахунком-фактурою: №104 від 18.04.2011 року на суму 6 441,16 грн., у т.ч. ПДВ - 1 073,53 грн. (т.1. а.с.212)актом №2 здачі-прийняття робіт на суму 6441,16 грн., у т.ч. ПДВ - 1073,53 грн. (т.2. а.с.22);податковою накладною: №26 від 19.04.2011 року на суму 6 441,16 грн., у т.ч. ПДВ - 1 073,53 грн. (т.2. а.с.49).

Суми податкових зобов'язань з ПДВ, податковий кредит, суми податку на прибуток підприємств відображені позивачем у податкових деклараціях з ПДВ та з податку на прибуток (т.2. а.с.155-251), (т.3. а.с.1-245).

Податкові декларації прийняті з уточнюючими розрахунками податковим органом згідно квитанцій №2, що містяться в матеріалах справи.

Крім того, в матеріалах справи міститься реєстр отриманих та виданих податкових накладних позивача, що підтверджують отримання ним виконаних робіт та наданих послуг від контрагентів - БВП «Строитель-Плюс», ПП «Сіті Буд», ПП «Габарит-Групп» (т.2. а.с.50-71).

Згідно з підпункту 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин), сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пункту 1.6 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість" податкове зобов'язання загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному періоді.

За пунктом 1.7 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначене згідно з цим Законом.

Згідно до пп.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про податок на додану вартість», об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце поставки яких знаходиться на митній території України.

База оподаткування операції з поставки товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), згідно із законами України з питань оподаткування (за винятком податку на додану вартість, а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'язку, що включається до ціни товарів (послуг)). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу в зв'язку з компенсацією вартості товарів (послуг).

У разі якщо звичайна ціна на товари (послуги) перевищує договірну ціну на такі товари (послуги) більше ніж на 20 відсотків, база оподаткування операції з поставки таких товарів (послуг) визначається за звичайними цінами (п.4.1 ст.4 Закон України «Про податок на додану вартість»).

У підпункті 7.4.1. пункту 7.4. статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" зазначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 6.1 ст. 6 та ст.8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів, у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставки товарів (послуг) для оподатковуваних операцій в межах господарської діяльності такого платника податку, виникає виключно по факту нарахування (уплати) такого податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися у оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював такий платник податку оподатковані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до підпункту 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку і оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Таким чином, отримання податкових накладних, якими засвідчується факт придбання платником податку - позивачем товарів (робіт, послуг) є підставою для виникнення його права на податковий кредит.

Відповідно до пп. 14.1.202 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, продаж (реалізація) товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів. Не вважаються продажем товарів операції з надання товарів у межах договорів комісії (консигнації), поруки, схову (відповідального зберігання), доручення, довірчого управління, оперативного лізингу (оренди), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.

Відповідно п.198.1 ст.198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пунктом 198.2 ст.198 ПК України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

В силу п.198.3 ст.198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу).

Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну

Колегія суддів зазначає, що первині документи податкового та бухгалтерського обліку вказують на реальність здійснення позивачем правочинів із БВП «Строитель-Плюс», ПП «Сіті Буд», ПП «Габарит-Групп».

Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Підпунктом 5.2.1 п.5.2 ст.5 вказаного Закону встановлено, що до складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті.

Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку (пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".

Згідно до пп.138.8.1 п.138.8 ст.138 Податкового кодексу України, витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із витрат операційної діяльності.

Витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді. (п.138.2 ст.138 ПКУ).

Собівартість придбаних та реалізованих товарів формується відповідно до ціни їх придбання з урахуванням ввізного мита і витрат на доставку та доведення до стану, придатного для продажу. (п.138.6 ст.138 ПКУ).

Відповідно до п.138.8 ст.138 Податкового кодексу України, собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці; амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку; вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну).

Не включається до складу валових витрат, витрати не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Первинними документами, наданими позивачем підтверджується, що витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток фактично здійснені і такі документи відображають реальність господарських операцій позивача із БВП «Строитель-Плюс», ПП «Сіті Буд», ПП «Габарит-Групп».

Таким чином, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги щодо неправильного застосування норм матеріального та процесуального права висновків суду першої інстанції не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні відповідачем наведених правових норм.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.10.13 у справі № 2а-13870/12/0170/30 залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.10.13 у справі № 2а-13870/12/0170/30 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко

Судді підпис Т.В. Дадінська

підпис О.І. Мунтян

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Дугаренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2014
Оприлюднено13.03.2014
Номер документу37527480
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13870/12/0170/30

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 25.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 25.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 25.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

Ухвала від 17.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

Ухвала від 23.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

Ухвала від 11.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні