Рішення
від 03.03.2014 по справі 908/69/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 номер провадження справи 12/3/14

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.03.2014 Справа № 908/69/14

Суддя Господарського суду Запорізької області Смірнов О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні господарського суду справу № 908/69/14

за позовом: Запорізької міської ради, м. Запоріжжя

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Промін", м. Запоріжжя

про внесення змін до п. п. 5, 9 договору оренди земельної ділянки від 29.03.2007р.

за участю представників сторін:

від позивача - Сосновська А.Ю., довіреність № 01-38/01772 від 12.07.12 р.

від відповідача - не з'явився.

З метою усунення суперечностей у доводах та доказах сторін, у судовому засіданні 18.02.2014 року до 03.03.2014 року відповідно до вимог ст. 77 ГПК України було оголошено перерву, без винесення процесуального документа суду, за наслідком якого було складено протокол відповідно до вимог ст. 81 1 ГПК України.

СУТЬ СПОРУ: Запорізька міська рада звернулася до Господарського суду Запорізької області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Промін" про:

- зміну п. 5 договору оренди землі № 040726100306 від 17.05.2007 року, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Промін" відносно земельної ділянки площею 0,2846 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 9, для розташування цеху ізоляції, виклавши його в такій редакції: «5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1348491 грн. 72 коп. (один мільйон триста сорок вісім тисяч чотириста дев'яносто одна грн. 72 коп.) в цінах 2013 року».;

- зміну п. 9 договору оренди землі № 040726100306 від 17.05.2007 року, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Промін" відносно земельної ділянки площею 0,2846 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 9, для розташування цеху ізоляції, виклавши його в такій редакції: «9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 40454 грн. 75 коп. (сорок тисяч чотириста п'ятдесят чотири гривні 75 коп.), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».

Сторін було належним чином повідомлено про час та місце проведення судового засідання, тому судом з урахуванням вимог ст. ст. 4 2 , 4 3 ГПК України створені всі необхідні умови для вирішення спору на принципах змагальності, рівності учасників процесу перед законом.

Не прибуття у судове засідання представника відповідача, який був належним чином повідомлений про час та місце проведення судового засідання, не перешкоджає розгляду спору по суті згідно вимог ст. 75 ГПК України, тому суд дійшов висновку, що справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.

Відповідач у справі - Товариство з обмеженою відповідальністю "Промін" письмового відзиву на позовну заяву та пояснень не надав, проте в судових засіданнях проти позову заперечував, зокрема щодо розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та орендної плати відповідно. Безпосередньо в судовому засіданні 18.02.2014 року представник відповідача надав суду клопотання, в якому просив оголосити перерву в судовому засіданні для надання можливості отримати згідно поданої ним заяви від Головного управління Державного земельного агентства у Запорізькій області реальну грошову оцінку земельної ділянки.

Так, в судовому засіданні 18.02.2014 року було оголошено перерву, про що, відповідно до ст. 81-1 ГПК України, було складено протокол судового засідання.

З'ясувавши фактичні обставини справи, докази на їх підтвердження, надавши правову кваліфікацію відносинам сторін і виходячи з фактів, встановлених у процесі розгляду справи, приймаючи до уваги доводи позивача та заперечення відповідача, суд встановив:

Позов мотивовано тим, що 29.03.2007 року, між Запорізькою міською радою, далі Орендодавець, та Товариством з обмеженою відповідальністю "Промін", далі Орендар, був укладений договір оренди землі, далі Договір, зареєстрований у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.05.2007 року за № 040726100306.

Відповідно до п. 1. Договору орендодавець, відповідно до рішення четвертої сесії п'ятого скликання Запорізької міської ради № 6/11 від 20 вересня 2006 року, надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування цеху ізоляції, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 9.

Пунктами 2, 3, 4 Договору передбачено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0, 2846 га. На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна: цех та навіс орендаря, інші об'єкти інфраструктури відсутні.

Земельна ділянка згідно з п. п. 14, 15 Договору надається в оренду для: розташування цеху ізоляції, цільове призначення земельної ділянки (категорія земель): землі промисловості.

Відповідно до п. 19. Договору передача земельної ділянки орендарю здійснюється орендодавцем на умовах, що визначені в договорі, за актом прийому-передачі земельної ділянки, який підписується сторонами і є невід'ємним додатком до договору. Передача земельної ділянки орендарю здійснюється у п'ятиденний термін після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі.

Відповідно до п. 5. Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 390727 грн. 34 коп. в цінах 2007 року.

Згідно з п. п. 9, 10, 11 Договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 5860 грн. 91 коп. (п'ять тисяч вісімсот шістдесят грн. 91 коп.), що складає 1,5 % від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2007 року. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії. Орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Орджонікідзевського району 33215812700007 в управлінні Держказначейства у місті Запоріжжі Головного управління Держказначейства України в Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 34677145, код 13050200.

Умовами пункту 12 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається один раз на рік, у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором оренди землі;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати;

- в інших випадках, передбачених законом.

Пунктом 32 Договору встановлено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо змін умов договору спір розглядається у судовому порядку.

Відповідно до п. 8 Договору, договір укладено на десять років.

Отже, на час розгляду судом даної справи умови договору оренди землі є чинними.

Так, відповідно до акту прийому-передачі від 17.05.2007 року, позивач передав, а відповідач прийняв в оренду земельну ділянку кадастровий № 2310100000:05:013:0105, загальною площею 0,2846 га, розташовану за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 9, строком на 10 років.

Як вбачається з матеріалів справи, Запорізькою міською радою 26.06.2012 року було прийнято рішення № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 року № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя", яке було оприлюднене 24.07.2012 року в газеті "Запорізька Січ" та набрало чинності 01.01.2013 року згідно з п. 5 цього рішення.

Вказаним рішенням був затверджений коефіцієнт "К", згідно якого визначається розмір орендної плати, зокрема для всіх земельних ділянок м. Запоріжжя, крім пунктів наведених нижче, встановлений коефіцієнт 3. Зобов'язано орендарів земельних ділянок, у яких розмір орендної плати, встановлений у договорі оренди землі, не відповідає даному рішенню або розрахований без урахування рішення міської ради від 03.03.2008 року № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», укласти додаткові угоди на збільшення орендної плати.

У зв'язку із тим, що розмір орендної плати за надану відповідачу в оренду земельну ділянку, визначений пунктом 9 Договору оренди землі від 29.03.2007 року, не відповідає встановленому рішенням Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 року та вимогам діючого законодавства, позивач звернувся до відповідача з пропозицією № 01/02-21/00944 від 02.04.2013 року «Про внесення змін до договору оренди землі» шляхом викладення п. 9 договору в наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 40454 грн. 75 коп., що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року». До пропозиції було додано розрахунок орендної плати на земельну ділянку на 2 аркушах та додатковий договір до договору оренди землі від 17.05.2007 року за № 04072610036 в 2-х примірниках. Зазначена пропозиція була отримана відповідачем 08.04.2013 року, про що свідчить відповідна відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення. (а.с. 27). Однак, відповідач відповідь на вказану пропозицію не надав.

Позивач в позові вказує, що відповідач ухиляється від приведення умов договору оренди землі до вимог чинного законодавства України в частині визначення орендної плати за землю, що в свою чергу призводить до недоотримання бюджетом міста орендної плати за користування земельною ділянкою в належному розмірі.

Судом дана належна правова оцінка правовідносинам сторін. За своєю правовою природою між сторонами укладено договір оренди землі. Фактичні обставини справи підтверджують, що сторони досягли всіх суттєвих умов передбачених законом для договорів оренди: зокрема щодо ціни, строку його дії, об'єкту оренди, за його індивідуально - визначеними ознаками тощо, а тому він вважається укладеним згідно п. п. 1, 2 ст. 180, п. 1 ст. 181 ГК України та ст. ст. 627, 628, 638, 759 ЦК України.

Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" № 161-ХІV від 06.10.1998 року визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до ст. 13 вищезазначеного закону договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно зі ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України (2755-17).

Як визначено у пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата).

Виходячи з положень п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орендна плата, поряд із земельним податком, є формою плати за землю, яку за приписами п.п. 9.1.10 п. 9.1 ст. 9 Податкового кодексу України віднесено до загальнодержавних податків.

Згідно з п.п. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування за цим податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Базою оподаткування відповідно до п.п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно з п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Статтею 288 Податкового кодексу України визначено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюється у договорі оренди (ч. 288.4), але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом (ч. 288.5).

Відповідно до статті 290 Господарського кодексу України розмір плати за користування земельною ділянкою, що є державною або комунальною власністю, не може бути нижчим за встановлений відповідно до закону.

Таким чином, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є формою плати за землю, яка є загальнодержавним податком, мінімальний граничний розмір якого регулюється Податковим кодексом України. Відтак, розмір річної орендної плати для земельних ділянок несільськогосподарського призначення не може бути меншим трьох відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Тому, встановлення ст. 288 ПК України граничних розмірів річних платежів з орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень спірного договору оренди землі у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.

Аналогічну позицію викладено в постанові Верховного Суду України від 20.11.2012 року у справі № 28/5005/640/2012.

Відповідно до ст. 274.1. Податкового кодексу України, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється в розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.

При цьому, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, а також затвердження конкретних ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України віднесено пунктом 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключеної компетенції сільської, селищної, міської рад, яка реалізується шляхом прийняття відповідних рішень на пленарних засіданнях ради.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про оцінку земель» № 1378-ІV від 11.12.2003 року нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Пунктом 2 частини 1 статті 13 цього ж Закону встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Частиною 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Враховуючи вищенаведені положення законодавства, затвердження нормативної грошової оцінки землі, ставок земельного податку та розміру орендної плати відноситься до виключної компетенції відповідної місцевої ради. При цьому, мінімальний граничний розмір орендної плати залежить від розміру земельного податку, який, у свою чергу, обчислюється від нормативної грошової оцінки землі.

Так, рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 року № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя" було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану українським ДНДІПМ "Дніпромісто", затверджено базову вартість 1 кв. м. землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008 року, значення коефіцієнтів місцерозташування та впливу локальних факторів, а також впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки.

Відповідно до рішення Запорізької міської ради від 27.07.2011 року № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення м. Запоріжжя" було затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя.

В подальшому, рішенням Запорізької міської ради від 26.06.2012 року № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя", змінено коефіцієнт "К", згідно якого визначається розмір орендної плати, зокрема для всіх земельних ділянок м. Запоріжжя, крім пунктів наведених нижче, він становить 3.

Зокрема, цим рішенням встановлено, що розмір орендної плати визначається згідно формули О=П*К*Кі , де О - розмір орендної плати, П - розмір земельного податку, визначений згідно вимог Податкового кодексу України, К - коефіцієнт, визначений даним рішенням, Кі - коефіцієнт індексації.

В матеріалах справи міститься Витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданий Головним управлінням Держземагенства у Запорізькій області, щодо земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 9, площею 2846,00 м 2 за кадастровим номером 2310100000:05:013:0105. Відповідно до цього витягу станом на 15.02.2013 року нормативна грошова оцінка вказаної ділянки становить 1348491,72 грн.

Таким чином, розмір земельного податку для вказаної земельної ділянки складає 13484,91 грн. (1% від нормативної грошової оцінки), а орендна плата складає 40454,75 грн. = 13484,91 грн. х 3, де 3 - коефіцієнт "К", згідно якого визначається розмір орендної плати.

Статтею 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та іншими законами.

Згідно з п. 34 ст. 26 вказаного Закону України виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин відповідно до чинного законодавства.

Статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до ст. 59 вказаного Закону рада, в межах повноважень, приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які згідно до ст. 144 Конституції України є обов'язковими до виконання на відповідній території та оприлюднюються у встановленому законом порядку.

Таким чином, з аналізу вище наведених норм законодавства, вбачається, що рішення Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 року, яким встановлено орендну плату за земельну ділянку, що є предметом договору оренди землі від 29.03.2007 року, в розмірі 3 % від її нормативної грошової оцінки, прийняте Запорізькою міською радою в межах наданої чинним законодавством компетенції.

Станом на час вирішення спору судом згадане рішення в установленому законом порядку не оскаржено, не змінено і не визнано недійсним, а відтак, в силу приписів ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є обов'язковим для виконання на відповідній території.

Законом визначено, що зміна розміру грошової оцінки землі має наслідком зміну земельного податку щодо відповідних земельних ділянок, а тому наявні передбачені договором умови, при яких його зміна є обов'язковою для сторін.

Зміна розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки автоматично змінює розмір орендної плати.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення такої згоди спір вирішується в судовому порядку. Аналогічні умови сторони передбачили в п. 32 Договору оренди землі.

За приписами статті 651 Цивільного кодексу України, як норми загальної, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 188 Господарського кодексу України, сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

Згідно ч. 3 ст. 188 Господарського кодексу України, сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

Матеріали справи свідчать про те, що сторони у справі не дійшли взаємної згоди про внесення змін до договору оренди землі, про що свідчить відсутність будь-якої відповіді відповідача на пропозицію позивача щодо внесення змін до договору.

Нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі передбачена можливість перегляду орендної плати у разі прийняття орендодавцем рішення про збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Частиною 3 ст. 653 ЦК України та частиною 5 ст. 188 ГГ України встановлено, якщо договір змінюється в судовому порядку, зобов'язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.

Відтак, оскільки розмір орендної плати за надану відповідачу земельну ділянку, визначений пунктом 9 Договору, не відповідає законодавчо встановленому, а умовами спірного договору оренди землі від 29.03.2007 року передбачено внесення змін до нього у разі зміни розміру орендної плати, суд дійшов висновку, що наявні достатні підстави для зміни договору у частині, що стосується розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати за користування земельною ділянкою.

Заперечення відповідача щодо розміру нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки є безпідставними з огляду на наступне. Витяг з нормативної грошової оцінки, який міститься в матеріалах справи та на який посилається позивач, був виданий Головним управлінням Держземагенства у Запорізькій області в межах наданих йому повноважень та у відповідності до вимог чинного законодавства та не оскаржений відповідачем. Разом з тим, в матеріалах справи відсутні інші документи щодо іншої нормативної оцінки орендованої за договором земельної ділянки, в т. ч. витяг про її реальну нормативну грошову оцінку, для отримання якого заявляв клопотання про оголошення перерви в судовому засіданні.

Стаття 33 ГПК України зобов'язує сторін довести ті обставини, на які вони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до вимог статті 34 ГПК України визначає, що господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Втім ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили і оцінюються судом в розумінні вимог статті 43 ГПК України за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Позивач довів суду, що розмір орендної плати за договором не відповідає затвердженому Запорізькою міською радою згідно рішення № 37 від 26.06.2012 року розміру орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя, що в свою чергу впливає на формування доходної частини державного бюджету міста, а також обґрунтував підстави для внесення змін до договору оренди землі в цій частині. Відповідач не обґрунтував свої заперечення з приводу розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та не довів відсутність підстав для внесення змін до договору оренди землі.

Крім того, суд звертає увагу сторін, що рішення Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 року, яким змінено розмір орендної плати, як вже зазначалось не оскаржене, а отже є чинним та в силу приписів ст. 144 Конституції України повинно виконуватись всіма суб'єктами господарювання.

За таких обставин, позовні вимоги Запорізької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Промін" про внесення змін до п. 5 та 9 договору оренди землі, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Промін" відносно земельної ділянки площею 0,2846 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 9, для розташування цеху ізоляції, обґрунтовані та підлягають задоволенню, у зв'язку із чим слід викласти вказані пункти Договору в такій редакції:

- « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1348491 грн. 72 коп. (один мільйон триста сорок вісім тисяч чотириста дев'яносто одна грн. 72 коп.) в цінах 2013 року)»;

- « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 40454 грн. 75 коп. (сорок тисяч чотириста п'ятдесят чотири гривні 75 коп.), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».

Витрати по сплаті судового збору в сумі 1147,00 грн. покладаються на відповідача у справі - Товариство з обмеженою відповідальністю "Промін" відповідно до вимог ст. ст. 44, 49 ГПК України.

У судовому засіданні, яке відбулося 03.03.2014 року, згідно частини 2 статті 85 ГПК України було проголошено скорочений текст рішення, а саме його вступну та резолютивну частини.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 142, 143, 144, 145 Конституції України, ст. ст. 10, 25, 26, 35, 59, 73 Закону України "Про місцеве самоврядування", ст. ст. 1, 21, 30 Закону України "Про оренду землі", ст. ст. 1, 5, 13, 18, 23 Закону України "Про оцінку земель", ст. ст. 627, 628, 638, 632, 651 ЦК України, ст. ст. 179, 180, 181, 188, 290 ГК України, ст. 14 ЗК України, ст. 14, 274.1, 288 ПК України, ст. ст. 44, 49, 81 1 , 82, 84, ч. 2 ст. 85 ГПК України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги Запорізької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Промін" задовольнити.

2. Внести зміни до п. 5 договору оренди землі від 29.03.2007 року, укладеного щодо земельної ділянки, загальною площею 0,2846 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 9 (кадастровий номер: 2310100000:05:013:0105), між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Промін", який зареєстровано у Запорізькій регіональній філії Держаного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 17.05.2007 року за № 040726100306, виклавши його в такій редакції:

- « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1348491 грн. 72 коп. (один мільйон триста сорок вісім тисяч чотириста дев'яносто одна грн. 72 коп.) в цінах 2013 року)».

3. Внести зміни до п. 9 договору оренди землі від 29.03.2007 року, укладеного щодо земельної ділянки, загальною площею 0,2846 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 9 (кадастровий номер: 2310100000:05:013:0105), між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Промін", який зареєстровано у Запорізькій регіональній філії Держаного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 17.05.2007 року за № 040726100306, виклавши його в такій редакції:

- « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 40454 грн. 75 коп. (сорок тисяч чотириста п'ятдесят чотири гривні 75 коп.), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Промін", 69032, м. Запоріжжя, вул. Макаренка, буд. 9, код ЄДРПОУ 33610336, на користь:

- Запорізької міської ради, 69105, м. Запоріжжя, проспект Леніна, буд. 206, код ЄДРПОУ 04053915, витрати по сплаті судового збору в сумі 1147 (одна тисяча сто сорок сім) грн. 00 коп., видавши наказ.

Повне рішення складено - 06.03.2014 року

Суддя О.Г.Смірнов

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення03.03.2014
Оприлюднено13.03.2014
Номер документу37536389
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/69/14

Судовий наказ від 16.06.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 30.01.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Постанова від 19.05.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Ухвала від 07.04.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Ухвала від 24.03.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Рішення від 03.03.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні