Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
Справа № 2а-773/12/0170/14
26.02.14 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Омельченка В. А.,
суддів Дадінської Т.В. ,
Дудкіної Т.М.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників Міністерства доходів і зборів України на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кірєєв Д.В. ) від 25.04.13 у справі № 2а-773/12/0170/14
до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (вул. Мате Залкі, 1/9, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95053)
заявник апеляційної скарги Міжрегіональне головне управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників Міністерства доходів і зборів України (вул. Леванєвського, 2, м.Київ,03680)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.04.13 адміністративний позов Публічного акціонерного товариства ДТЕК "Крименерго" до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Спеціалізованої державної інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі АР Крим № 0000824102 від 01.11.2011 року.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства "ДТЕК Крименерго" (ЄДРПОУ 00131400) витрати зі сплати судового збору у сумі 32,19 грн. та витрати на проведення судово-економічної експертизи у розмірі 12 000,00 грн.
Не погодившись з даною постановою суду, представник Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників Міністерства доходів і зборів України звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.04.13 та прийняти нове рішення по справі.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, апелянт посилається на те, що у період з 17.10.2011 року по 18.10.2011 року посадовими особами Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі АР Крим, на підставі наказу СДПІ ВПП в м. Сімферополі від 14.10.2011 року № 608 було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПАТ "Крименерго" з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Кримтранзітенерго" за період з 01.07.2011 року по 31.07.2011 року. За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт 396/41-02/00131400 від 18.10.2011 року, у якому встановлено порушення п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями, внаслідок чого завищено податковий кредит з ПДВ за липень 2011 року по взаємовідносинах з "Кримтанзітенерго" на загальну суму 133 323 грн., в результаті донараховано суму ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету за липень 2011 року за липень 2011 року у сумі 133 323 грн. На підставі зазначеного акту було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000824102 від 01.11.2011 року яким зменшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 199 984,50 грн., у тому числі за основним платежем 133 323,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 66 661,50 грн. На думку апелянта, висновки апелянта здійснені відповідно до фактичних обставин та на підставі норм діючого законодавства.
Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі АР Крим № 0000824102 від 01.11.2011 року позивачем 09.11.2011 року направлено скаргу до Державної податкової адміністрації АР Крим (т.с. 1 а.с. 34-38).
Рішенням Державної податкової адміністрації в АР Крим № 4606/10/25-023 від 30.11.2011 року про результати розгляду первинної скарги податкове повідомлення-рішення СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі від 01.11.2011 року № 0000824102 залишено без змін, а первинна скарга залишена без задоволення (т.с. 1 а.с. 29-33).
07.12.2011 року позивач звернувся зі скаргою на податкове повідомлення-рішення СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі АР Крим № 0000824102 від 01.11.2011 року до Державної податкової служби України (т.см. 1 а.с. 24-28).
Рішенням Державної податкової служби України № 8696/6/10-2115 від 29.12.2011 року про результати розгляду скарги податкове податкове повідомлення-рішення СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі від 01.11.2011 року № 0000824102 та рішення ДПА в АР Крим, прийняте за результатом розгляду скарги залишені без змін, а скарга залишена без задоволення (т.с. 1 а.с. 19-22).
Судом першої інстанції встановлено, що Публічне акціонерне товариство "Крименерго" зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 31.12.1999 року, ідентифікаційний код юридичної особи 00131400, місцезнаходження: 95034, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, б. 74/6, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 614357 (т.с. 1 а.с. 18).
Публічне акціонерне товариство "Крименерго" взято на податковий облік в органах державної податкової служби 01.02.1996 року за № 61922.
Публічне акціонерне товариство "Крименерго" в період з 17.07.1997 року по 11.07.2011 року було зареєстровано платником податку на додану вартість, Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 19.12.2009 року № 100258791, видане СДПІ ВПП в м. Сімферополі, індивідуальний податковий номер - 01314001096.
Згідно зі Статутом Публічного акціонерного товариства "ДТЕК Крименерго" у новій редакції Публічне акціонерне товариство "Крименерго" перейменовано у Публічне акціонерне товариство "ДТЕК Крименерго" відповідно до рішення Загальних зборів акціонерів Публічного акціонерного товариства "Крименерго" (протокол від 25.06.2012 року). Публічне акціонерне товариство "ДТЕК Крименерго" є правонаступником майна, прав та обов'язків Державної акціонерної енергопостачальної компанії "Крименерго", Відкритого акціонерного товариства "Крименерго", Публічного акціонерного товариства "Крименерго" (т.с. 1 а.с. 230-232).
У період з 17.10.2011 року по 18.10.2011 року посадовими особами Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі АР Крим, на підставі наказу СДПІ ВПП в м. Сімферополі від 14.10.2011 року № 608 було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПАТ "Крименерго" (ЄДРПОУ 00131400), м. Сімферополь, вул. Київська, 74/6 з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Кримтранзітенерго" (ЄДРПОУ 36646700) та ВТО "Будівельник" (ЄДРПОУ 31673296) за період з 01.07.2011 року по 31.07.2011 року.
За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт 396/41-02/00131400 від 18.10.2011 року, у якому встановлено порушення п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями, внаслідок чого завищено податковий кредит з ПДВ за липень 2011 року по взаємовідносинах з "Кримтанзітенерго" на загальну суму 133 323 грн., в результаті донараховано суму ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету за липень 2011 року за липень 2011 року у сумі 133 323 грн. (т.с. 1 а.с. 42-53).
На підставі зазначеного акту було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000824102 від 01.11.2011 року яким зменшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 199 984,50 грн., у тому числі за основним платежем 133 323,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 66 661,50 грн. (т.с. 1 а.с. 39).
Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі АР Крим № 0000824102 від 01.11.2011 року позивачем 09.11.2011 року направлено скаргу до Державної податкової адміністрації АР Крим (т.с. 1 а.с. 34-38).
Рішенням Державної податкової адміністрації в АР Крим № 4606/10/25-023 від 30.11.2011 року про результати розгляду первинної скарги податкове повідомлення-рішення СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі від 01.11.2011 року № 0000824102 залишено без змін, а первинна скарга залишена без задоволення (т.с. 1 а.с. 29-33).
07.12.2011 року позивач звернувся зі скаргою на податкове повідомлення-рішення СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі АР Крим № 0000824102 від 01.11.2011 року до Державної податкової служби України (т.см. 1 а.с. 24-28).
Рішенням Державної податкової служби України № 8696/6/10-2115 від 29.12.2011 року про результати розгляду скарги податкове податкове повідомлення-рішення СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі від 01.11.2011 року № 0000824102 та рішення ДПА в АР Крим, прийняте за результатом розгляду скарги залишені без змін, а скарга залишена без задоволення (т.с. 1 а.с. 19-22).
Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 185 Податкового кодексу України закріплено визначення об'єкта оподаткування, де у п. б) п.п. 185.1. закріплено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України).
Право на віднесення сум податку до податкового кредиту згідно п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України виникає у разі здійснення операцій в т.ч. з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Згідно п. 198.2. ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Пунктом 198.6 ст. 198 ПКУ встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Згідно п. 201.10 ст. 201 ПКУ податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
01.06.2011 року між Публічним акціонерним товариством "Крименерго" (Замовник) та ТОВ "Кримтранзітенерго" укладено договір № 01/247 купівлі-продажу, за умовами якого продавець зобов'язується в строки, визначені даним договором, передати у власність Покупця електропостачання та електрообладнання, що належить Продавцю на правах власності, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити це майно на умовах, передбачених даним договором. Продавець здійснює оформлення всіх документів, необхідних для прийняття майна Покупцем. Продавець надає Покупцю акт прийому-передачі, а також інші документи, необхідні Покупцю для приймання Майна, перелік необхідних документів визначається вимогами чинного законодавства України. Покупець приймає майно за кількістю, якістю і комплектністю в порядку та строки, встановлені даним договором. Покупець сплачує вартість майна у розмірах та строки, встановлені даним договором. Право власності переходить до Покупця після підписання акту приймання-передачі майна. Вартість майна що передається згідно з висновками про вартість майна, виданими ТОВ "Українська консалтингова компанія" станом на 01.03.2011 р., на 01.04.2011 р. складає 720 715,60 грн., у т.ч. ПДВ 120 119,27 грн. (т.с. 1 а.с. 134-136).
Додатком № 1 до договору купівлі-продажу № 01/247 від 01.06.2011 р. визначено перелік майна, що передається у власність Покупця згідно договору купівлі-продажу № 01/247 від 01.06.2011 року, місце розташування майна, що передається, загальна вартість майна. (т.с. 1 а.с. 123-124).
08.06.2011 року ТОВ "Кримтранзітенерго" виписано на ім'я ПАТ "Крименерго" рахунок-фактуру № СФ-2/6 на загальну суму 720 715,60 грн., у тому числі ПДВ 120 119,27 грн. (т.с. 1 а.с. 142).
ТОВ "Кримтранзітенерго" на ім'я ПАТ "Крименерго" виписані податкові накладні № 1 від 04.07.2011 року на загальну суму 360 357,80 грн., у тому числі ПДВ на суму 60 059,63 грн., № 3 від 06.07.2011 року на загальну суму 360 357,80 грн., у тому числі ПДВ на суму 60 059,63 грн. (т.с. 1 а.с. 163, 164).
Зазначені податкові накладні включені позивачем до реєстру отриманих та виданих податкових накладних за липень 2011 року (т.с. 1 а.с. 149-151).
Згідно з актом приймання-передачі майна від 06.07.2011 року ТОВ "Кримтранзітенерго" передало, а ПАТ "Крименерго" прийняло відповідно до умов договору купівлі-продажу № 01/247 від 01.06.2011 р. у власність майно на загальну суму 720 715,60 грн., у тому числі ПДВ 20% - 120 119,27 грн. (т.с. 1 а.с. 132-133).
Відповідно до актів приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів майно, придбане у ТОВ "Кримтранзітенерго" введено в експлуатацію (т.с. 1 а.с. 173-225, 235-250, т.с. 2 а.с. 1-89).
На виконання умов договору № 01/247 від 01.06.2011 р. на підставі рахунку № СФ-2/6 від 08.07.2011 року ПАТ "Крименерго" за передачу у власність мережі електропостачання та електрообладнання перераховано на рахунок ТОВ "Кримтранзітенерго" 720 715,60 грн., у тому числі ПДВ 120 119,27 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 18696 від 04.07.2011 р., № 21166 від 29.07.2011 р. (т.с. 1 а.с. 67, 153а, 153б).
З матеріалів справи вбачається, що 16.12.2009 року між ТОВ "Кримтранзітенерго" (Власник мереж) та ВАТ "Крименерго" (Користувач) укладено договір про спільне використання технологічних мереж № 1, за умовами якого Власник мереж зобов'язується забезпечити технічну можливість передачі (транзиту) електричної енергії власними технологічними електричними мережами в точки приєднання електроустановок Користувача або інших суб'єктів господарювання, передачу електричної енергії яким забезпечує Користувач, а Користувач - своєчасно сплачувати вартість послуг Власника мереж по утриманню технологічних електричних мереж загального користування та інші послуги відповідно до умов даного Договору. Власник мереж зобов'язаний щомісячно до 10 числа наступного за розрахунковим місяця надати Користувачу рахунок на оплату послуг за спільне використання технологічних електричних мереж та два примірника Акту приймання-здачі виконаних робіт, оформлених зі сторони власника мереж. Користувач зобов'язується здійснювати оплату за використання електричних мереж власника мереж за розрахунковий період. Даний договір укладено на строк до 31.12.2010 р., набрав сили з дня його підписання та вважається продовженим на кожний наступний календарний рік, якщо за місяць до закінчення строку не буде заявлено однією з сторін про відмову від даного Договору або його перегляд. (т.с. 1 а.с. 125-131).
Відповідно до акту приймання-передачі Власником мереж надані послуги спільного використання технологічних мереж в липні 2011 року на загальну суму 79221,80 грн., у тому числі ПДВ 13203,63 грн. (т.с. 1 а.с. 60).
15.07.2011 року ТОВ "Кримтранзітенерго" виписано на ім'я ПАТ "Крименерго" рахунок-фактуру № СФ-7/с на загальну суму 79221,80 грн., у тому числі ПДВ 13 203,63 грн. (т.с. 1 а.с. 57).
20.07.2011 року ТОВ "Кримтранзіте221,80 грн., у тому числі ПДВ 13203,63 грн. (а.с. 59).
Зазначена податкова накладна включена позивачем до реєстру отриманих та виданих податкових накладних за липень 2011 року (т.с. 1 а.с. 149-151).
Згідно з платіжним дорученням № 2336 від 25.08.2011 року на виконання умов договору № 1 від 16.12.2009 р. за спільне використання технологічних мереж у липні 2011 року ПАТ "Крименерго" перерахувало на рахунок ТОВ "Кримтранзітенерго" 79221,80 грн., у тому числі ПДВ 13203,63 грн. (т.с. 1 а.с. 58).
Таким чином, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що первинними документами бухгалтерського обліку та податкового обліку ПАТ "Крименерго" (рахунки-фактури, податкові накладні, платіжні доручення, акти приймання-передачі) у повному обсязі не підтверджуються висновки акту перевірки № 396/41-02/00131400 від 19.10.2011 року щодо порушення позивачем 198.6 ст. 198 ПК України.
Згідно з висновком № 11 судово-економічної експертизи по матеріалам адміністративної справи № 2а-773/12/14/0170 за позовом ПАТ "Крименерго" до Спеціалізованої ДПІ по роботі з великими платниками податків від 27.03.2013 року, наданими на дослідження первинними та іншими документами бухгалтерського та податкового обліку ПАТ "Крименерго" висновки Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі АР Крим, викладені в акті перевірки № 396/41-02/00131400 від 18.10.2011 р. про заниження податку на додану вартість до сплати за липень 2011 року не підтверджуються. Наданими на дослідження первинними та іншими документами бухгалтерського та податкового обліку ПАТ "Крименерго" по приходу основних засобів та послуг від постачальника ТОВ "Кримтранзітенерго" за липень 2011 року всього підтверджується на суму 799 937,41 грн., у тому числі ПДВ 133 322,90 грн. Наданими на дослідження первинними та іншими документами бухгалтерського та податкового обліку ПАТ "Крименерго" використання в господарській діяльності основних засобів та послуг від постачальника ТОВ "Кримтранзітенерго" за липень 2011 року всього на суму 799 937,41 грн., у тому числі ПДВ 133 322,90 грн. підтверджується (т.с. 1 а.с. 106-118).
На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки податкове повідомлення-рішення № 0000824102 від 01.11.2011 року є таким, що прийняте Спеціалізованою державною інспекцією по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі АР Крим протиправно.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись ст. 195; ст. 196; ст. 197; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників Міністерства доходів і зборів України залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.04.13 у справі № 2а-773/12/0170/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко
Судді підпис Т.В. Дадінська
підпис Т.М. Дудкіна
З оригіналом згідно
Головуючий суддя В.А.Омельченко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2014 |
Оприлюднено | 12.03.2014 |
Номер документу | 37551216 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні