КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/14360/13-а ( у 2-х томах) Головуючий у 1-й інстанції: Шрамко Ю.Т.
Суддя-доповідач: Ключкович В.Ю.
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 лютого 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ключковича В.Ю.,
суддів Бабенка К.А.,
Петрика І.Й.
при секретарі Шевчук К.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 листопада 2013 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства "Тузак" до державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 листопада 2013 року позов ПП "Тузак" задоволено повністю. Визнано протиправними дії ДПІ у Дніпровському районі у м. Києві ДПС щодо проведення зустрічної звірки та складання Акту від 11.10.2012 р. №3413/22-222-37203105 про неможливість проведення зустрічної звірки Приватного підприємства "Тузак", (ідентифікаційний номер 37203105), щодо підтвердження господарських взаємовідносин за період з 01.11.2010 року по 31.08.2012 року. Зобов'язано ДПІ у Дніпровському районі ГУ Міндоходів у м. Києві виключити із інформаційної аналітичної системи "Зустрічні звірки" інформацію щодо зустрічної звірки ПП "Тузак", (ідентифікаційний номер 37203105), з питань підтвердження господарських взаємовідносин за період з 01.11.2010 року по 31.08.2012 року, внесену на підставі Акту від 11.10.2012 р. №3413/22-222-37203105 про неможливість проведення зустрічної звірки Приватного підприємства "Тузак", (ідентифікаційний номер 37203105), щодо підтвердження господарських взаємовідносин за період з 01.11.2010 року по 31.08.2012 року.
Не погоджуючись з вказаною постановою суду першої інстанції, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить її скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі, посилаючись на порушення норм чинного законодавства та ненадання належної оцінки обставинам справи
Відповідно до ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст. 41 КАС України, у випадку неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі під час судового розгляду повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не відбувається.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід задовольнити частково, а постанову суду першої інстанції - скасувати в частині з постановленням в цій частині нової постанови про відмову в задоволенні позову, виходячи з наступного.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.198, п.4 ч.1 ст.202 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не було доведено правомірність дій щодо проведення зустрічної звірки ПП «Тузак», за результатами якої складено Акт №3413/22-222-37203105.
Колегія суддів частково погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Судом першої інстанції з матеріалів справи встановлено, що 11 жовтня 2012 року відповідачем здійснено певні заходи з метою проведення зустрічної звірки ПП "Тузак" щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків покупцями за період 01.11.2010 р. по 31.08.2012 р., за наслідками якої відповідачем було складено Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ПП "Тузак", (код за ЄДРПОУ 37203105), щодо підтвердження господарських відносин за період 01.11.2010 року по 31.08.2012 року від 11.10.2012 р. №3413/22-222-37203105 (надалі - Акт №3413/22-222-37203105), висновками якого встановлено неможливість фактичного здійснення ПП "Тузак" господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі-продажу, а також відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів.
Також судом першої інстанції встановлено, що підставою для складання Акту про неможливість проведення зустрічної звірки став висновок ГВПМ у Дніпровському районі м. Києва, щодо наявності ознак "фіктивності" та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ПП "Тузак" та не встановлення за результатами відпрацювання фактичної адреси ПП "Тузак".
Даючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду зазначає наступне.
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначається Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232.
Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
За змістом пункту 73.3. статті 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Відповідно до пункту 4 Порядку про проведення зустрічних звірок орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
З аналізу викладених норм вбачається, що податковий орган має право на проведення зустрічної звірки, обов'язковою умовою проведення якої є направлення податковим органом платнику податків запиту про подання інформації та її документальне підтвердження.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджується, що підстав для проведення зустрічної звірки, а саме запиту відповідача як органу доходів та зборів (ініціатора) на проведення зустрічної звірки ПП "Тузак", який став підставою для складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки, отримання якого передує проведенню зустрічної звірки, відповідачем не надано.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції вважає, що податковим органом у встановленому порядку не направлено (не вручено) платнику податків інформаційний запит для надання права останньому направити письмові пояснення та їх документальне підтвердження, чим порушено статтю 73 Податкового кодексу України та пункт 4 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо обґрунтованості вимог в частині визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва Державної податкової служби по оформленню результатів зустрічної звірки Приватного підприємства "Тузак у формі акту про неможливість проведення зустрічної звірки від 11.10.2012 №3413/3/22-222-37203105.
Водночас, суд апеляційної інстанції не погоджується із висновком суду першої інстанції щодо необхідності зобов'язання ДПІ у Дніпровському районі ГУ Міндоходів у м. Києві виключити із інформаційної аналітичної системи "Зустрічні звірки" інформацію щодо зустрічної звірки ПП "Тузак", внесену на підставі Акту від 11.10.2012 р. №3413/22-222-37203105 про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "Тузак", з огляду на наступне.
Так, пунктом 71.1 статті 71 Податкового кодексу України визначено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - це комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.
Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Однак, колегія суддів звертає увагу на те, що жодних доказів на підтвердження внесення податковим органом інформації на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Тузак» від 11.10.2012 р. №3413/22-222-37203105 до інформаційної аналітичної системи «Зустрічні звірки» - матеріали справи не містять.
Крім того, позивачем не доведено, що можливе внесення чи зміна інформації податковим органом до інформаційної аналітичної системи "Зустрічні звірки" спричинила для нього, як для платника податків, будь-які безумовні юридичні наслідки у формі виникнення або зміни прав та обов'язків або призвело до коригування податкових зобов'язань.
За таких обставин, позовні вимоги щодо зобов'язання податкової органу вилучити з інформаційної аналітичної системи "Зустрічні звірки" інформацію, що винесена на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "Тузак" щодо підтвердження господарських взаємовідносин за період з 01.11.2010 року по 31.08.2012 року - не підлягають задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку, що доводи, викладені податковим органом в апеляційній скарзі щодо необґрунтованості зобов'язання його вилучити з інформаційної бази даних, інформацію що винесена на підстав акту про неможливість проведення зустрічної звірки, знайшли своє підтвердження, а судом першої інстанції в цій частині неправильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи в цій частині позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 41,160,198, 202, 207, 212, 254 КАС України, суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві - задовольнити частково.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 листопада 2013 року в частині зобов'язання Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві виключити із інформаційної аналітичної системи "Зустрічні звірки" інформацію щодо зустрічної звірки Приватного підприємства "Тузак", (ідентифікаційний номер 37203105), з питань підтвердження господарських взаємовідносин за період з 01.11.2010 року по 31.08.2012 року, внесену на підставі Акту від 11.10.2012 р. №3413/22-222-37203105 про неможливість проведення зустрічної звірки Приватного підприємства "Тузак", (ідентифікаційний номер 37203105), щодо підтвердження господарських взаємовідносин за період з 01.11.2010 року по 31.08.2012 року - скасувати та прийняти в цій частині нову, якою в задоволенні позову - відмовити.
В іншій частині постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 листопада 2013 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст постанови складено та підписано 03.03.2014 року.
Головуючий суддя: В.Ю.Ключкович
Судді: К.А. Бабенко
І.Й. Петрик
Головуючий суддя Ключкович В.Ю.
Судді: Бабенко К.А
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2014 |
Оприлюднено | 12.03.2014 |
Номер документу | 37556518 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Ключкович В.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні