Постанова
від 04.03.2014 по справі 813/121/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 березня 2014 року Справа № 813/121/14

17 год. 29 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий - суддя Кравців О.Р.,

секретар судового засідання Небесна М.В.,

від позивача Водолазський Д.Д.,

від відповідача не прибув,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Львівського міського центру зайнятості про стягнення коштів з Товариства з обмеженою відповідальністю «Новекс».

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернувся Львівський міський центр зайнятості (далі - позивач, ЛМЦЗ) з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Новекс» (далі - відповідач, ТОВ «Новекс») про стягнення на користь позивача коштів в сумі 4564,66 грн., наданих відповідачу в якості дотації згідно з договором про працевлаштування безробітного.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача пояснив, що між ЛМЦЗ та ТОВ «Новекс» 06.09.2011 року укладено договір про працевлаштування безробітної з наданням дотації, на підставі якого ЛМЦЗ перераховано відповідачу 4500,00 грн. Однак, оскільки ТОВ «Новекс» умови договору не виконано, відповідь на претензію не надіслано, позивач просить стягнути сплачені таким чином відповідачу кошти, з урахуванням індексу інфляції, що становить 4564,66 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Відповідач не забезпечив явки повноважного представника у жодне судове засідання, про дату час і місце його проведення відповідно до ст. 35 КАС України повідомленим належним чином /а.с.22,27/, заперечень проти позову, клопотань про відкладення розгляду справи чи іншого змісту не подавав.

Суд заслухав пояснення представника позивача, з'ясував обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та ті, які мають інше значення для вирішення справи, повно, всебічно та об'єктивно дослідив докази у справі, та -

в с т а н о в и в :

Між Львівським міським центром зайнятості та Товариством з обмеженою відповідальністю «Новекс» 06.09.2009 року укладено договір № 135009110600011 про працевлаштування безробітного з наданням дотації. Згідно з п. 1.1 цього Договору ТОВ «Новекс» (роботодавець) працевлаштовує на постійну роботу за направленням Центру зайнятості безробітну ОСОБА_2, а центр зайнятості надає дотацію Роботодавцю на створення додаткового робочого місця для працевлаштування безробітного у розмірі витрат на заробітну плату прийнятої за направленням державної служби зайнятості особи відповідно до ст. 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, затвердженого наказом Мінпраці від 10.01.2001 року № 1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2001 року за № 75/5266 (зі змінами) (далі - Порядок). Пунктом 6.1 передбачено строк дії Договору, що становить 2 роки /а.с.5-6/.

Між ЛМЦЗ та ТОВ «Новекс» 08.11.2010 року укладено додатковий договір про внесення змін до Договору № 135009110600011 від 06.09.2009 року про працевлаштування безробітного з наданням дотації, згідно з яким п. 5.4 Договору викладено у новій редакції. За цим пунктом Роботодавець зобов'язується повернути Центру зайнятості в повному обсязі суму наданої дотації з урахуванням індексації на рівень інфляції (обчислюється шляхом множення суми отриманої дотації на добуток індексу зростання цін на споживчі товари за період від місяця початку отримання дотації до місяці, що передує місяцю її повернення, поділених на 100) у разі розірвання трудового договору з працівником до закінчення двох років з дня працевлаштування: у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, в тому числі реорганізації або перепрофілювання, за скороченням чисельності або штату працівників; за угодою сторін (п. 1 ст. 36 КЗпП України) розірвання трудового договору працівником у зв'язку з невиконанням роботодавцем законодавства про працю, умов колективного чи трудового договору (ч. 3 ст. 38 КЗпП України); використання дотації з порушенням законодавства. Пункт 6.1 Договору доповнено новим абзацом такого змісту: У дворічний період дії Договору не зараховується перебування час перебування жінки у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку або шестирічного віку - за медичним висновком. Згідно з п. 6.2 дія Договору припиняється у випадку припинення трудового договору між роботодавцем та працівником, якого працевлаштовано відповідно до цього Договору /а.с.7/.

Наказом директора ТОВ «Новекс» № 04-К від 09.11.2009 року ОСОБА_2 прийнято на посаду помічника бухгалтера з оплатою праці згідно з штатним розписом, з 09.11.2009 року /а.с.8/.

Згідно з довідками про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, та страхових внесків відповідно до законодавства, а також згідно з платіжними дорученнями, в період з листопада 2009 року по березень 2010 року ЛМЦЗ перерахував ТОВ «Новекс» 4500,00 грн. в якості оплати заробітної плати по наданню дотацій для створення додаткових робочих місць, згідно з угодою від 06.11.2009 року /а.с.9-13/.

Наказом директора ТОВ «Новекс» № 03-К від 28.07.2010 року ОСОБА_2 надано відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, з 28.07.2010 року /а.с.14/.

Згідно з записом у трудовій книжці ОСОБА_2 звільнена 20.05.2013 року з ТОВ «Новекс» за п. 1 ст. 36 КЗпП України за угодою сторін /а.с.15/.

Вважаючи, що відповідач порушив умови Договору № 135009110600011 від 06.09.2009 року, ЛМЦЗ скеровано претензію від 23.10.2013 року про повернення коштів ТОВ «Новекс» у сумі 4564,66 грн., з урахуванням індексу інфляції /а.с.16-17/.

Оскільки претензію залишено без розгляду та задоволення, ЛМЦЗ звернувся до суду з вимогою стягнути з відповідача кошти надані йому в якості дотації згідно з договором про працевлаштування безробітного.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках передбачених Конституцією та законами України, згідно ч. 3 ст. 6 КАС України.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 р. № 5067-VI, Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. № 1533-ІІІ (у редакціях чинних на момент виникнення спірних правовідносин)Порядком надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних затверджено наказом Міністерства праці та соціальної політики № 1 від 10.01.2001 року (чинний до 30.04.2013 року) (далі - Порядок) та Договором № 135009110600011 від 06.09.2009 року між Львівським міським центром зайнятості та ТОВ «Новекс» про працевлаштування безробітного з наданням дотації.

Законом України «Про зайнятість населення» (ч. 1 ст. 2) визначено, що безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Подання громадянам допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги по безробіттю, припинення і відкладення їх виплати в установленому законодавством порядку є обов'язком державної служби зайнятості (ч. 2 ст. 19 Закону України «Про зайнятість населення»).

Згідно з ч. 2 ст. 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду (п. 5 ч. 2 ст. 12 цієї ж статті).

Порядок надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних розроблено відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (п. 1 Порядку).

Порядок визначає умови, механізм надання роботодавцю дотації на створення робочих місць для працевлаштування безробітних та відповідальність за порушення умов порядку її надання та використання (п. 2 Порядку).

Дотація надається роботодавцю за умови працевлаштування на строк понад два роки безробітних, збереження для них у цей період умов праці та гарантій зайнятості, що встановлені на день працевлаштування (п. 4 Порядку).

Відповідно до п. 7 Порядку Дотація надається щомісяця протягом року в розмірі фактичних витрат на заробітну плату прийнятих за направленням державної служби зайнятості осіб, але не вище за середній рівень заробітної плати за всіма видами економічної діяльності у відповідній області за місяць, за який нараховано заробітну плату, або обчисленої з неї відповідної суми в разі, якщо особа працювала неповний місяць. Ці витрати включають основну та додаткову заробітну плату, визначену відповідно до першої та другої частин статті 2 Закону України "Про оплату праці", та суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідно до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Дотація надається за умови, що трудовий договір з цим працівником не буде розірвано у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі реорганізації або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату, за згодою сторін протягом двох років. У дворічний період дії договору про працевлаштування безробітного з наданням дотації не зараховується час перебування особи, працевлаштованої з наданням дотації, у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку або шестирічного віку - за медичним висновком.

Згідно з п. 8 Порядку у разі розірвання трудового договору з працівником, працевлаштованим за направленням державної служби зайнятості, до закінчення двох років з дня працевлаштування у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі реорганізації або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату, за угодою сторін (пункт 1 статті 36 Кодексу законів про працю України), через невиконання роботодавцем законодавства про працю, умов колективного чи трудового договору (частина третя статті 38 Кодексу законів про працю України), а також у разі встановлення недостовірності поданих роботодавцем даних, використання дотації з порушенням законодавства центр зайнятості припиняє виплату дотації.

За правилами п. 12 Порядку розгляд питання про можливість працевлаштування безробітного з наданням роботодавцю дотації здійснюється директором центру зайнятості протягом 5 календарних днів після отримання висновку комісії. У разі прийняття позитивного рішення роботодавцю протягом 5 календарних днів направляється проект договору між центром зайнятості та роботодавцем про працевлаштування безробітного з наданням дотації.

У договорі про працевлаштування безробітного з наданням дотації визначаються: сторони договору; прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання безробітного, який буде прийнятий на роботу за направленням державної служби зайнятості; професія (спеціальність) та кваліфікація безробітного; професія (посада), за якою буде працевлаштований безробітний; гарантії зайнятості безробітного, який буде працевлаштований; строки подання довідки про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, використання робочого часу працівника та сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Форма довідки затверджується правлінням Фонду; умови та порядок перерахування дотації; строки набрання чинності договором (договір набирає чинності з дня прийняття на роботу безробітного за направленням центру зайнятості, оформленого наказом (розпорядженням) роботодавця) та підстави його припинення (договір припиняє свою дію у разі припинення трудових відносин з працівником з підстав, передбачених чинним законодавством); взаємна відповідальність сторін за порушення умов договору та порядок розгляду спорів. Форма договору про працевлаштування безробітного з наданням дотації затверджується правлінням Фонду (п. 14 Порядку).

Пунктом 15 Порядку визначено, що Роботодавець у встановленому законодавством порядку несе відповідальність за забезпечення гарантії зайнятості осіб, прийнятих на роботу з наданням роботодавцю дотації, достовірність відомостей, що є підставою для прийняття рішення щодо надання дотації для працевлаштування безробітних, визначення розміру дотації, та використання дотації. У разі порушення гарантій зайнятості осіб (розірвання трудового договору з працівником, працевлаштованим за направленням державної служби зайнятості, до закінчення двох років з дня працевлаштування у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі реорганізації або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату, за угодою сторін (пункт 1 статті 36 Кодексу законів про працю України), через невиконання роботодавцем законодавства про працю, умов колективного чи трудового договору (частина третя статті 38 Кодексу законів про працю України)) роботодавець повертає суму одержаної дотації в повному обсязі з урахуванням індексації на рівень інфляції (обчислюється шляхом множення суми отриманої дотації на добуток індексу зростання цін на споживчі товари від місяця початку отримання дотації до місяця, що передує місяцю її повернення, поділених на 100) (щомісячні індекси споживчих цін публікуються Держкомстатом).

Закріплений у ч. 1 ст. 11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Предметом доказування відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропуску строку звернення до адміністративного суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З матеріалів справи судом встановлено, що наказом директора ТОВ "Новекс" № 04-К від 09.11.2009 року ОСОБА_2 прийнято на посаду помічника бухгалтера з оплатою праці згідно з штатним розписом, з 09.11.2009 року /а.с.8/.

Згідно з довідками про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, та страхових внесків відповідно до законодавства, а також згідно з платіжними дорученнями, в період з листопада 2009 року по березень 2010 року ЛМЦЗ перерахував ТОВ "Новекс" 4500,00 грн. в якості оплати заробітної плати по наданню дотацій для створення додаткових робочих місць, згідно з угодою від 06.11.2009 року /а.с.9-13/.

Наказом директора ТОВ "Новекс" № 03-К від 28.07.2010 року ОСОБА_2 надано відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, з 28.07.2010 року /а.с.14/.

Згідно з записом у трудовій книжці ОСОБА_2 звільнена 20.05.2013 року з ТОВ "Новекс" за п. 1 ст. 36 КЗпП України за угодою сторін /а.с. 15/.

Таким чином, суд погоджується з покликаннями позивача на те, що відповідач порушив п. 6.1 Договору № 135009110600011 від 06.09.2009 року та п. 7 Порядку, оскільки у дворічний період дії договору про працевлаштування безробітного з наданням дотації не зараховується час перебування особи, працевлаштованої з наданням дотації, у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Оскільки ж Роботодавець розірвав трудові відносини з найманим працівником до спливу 2-ох річного строку передбаченого Договором, він повинен повернути суму одержаної дотації в повному обсязі з урахуванням індексації на рівень інфляції, згідно з п. 15 Порядку та п. 5.4 Договору.

Також, суд бере до уваги те, що відповідач залишив без розгляду і задоволення претензію ЛМЦЗ від 23.10.2013 року про повернення коштів ТОВ "Новекс" у сумі 4564,66 грн., з урахуванням індексу інфляції.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про повернення суми коштів, одержаної дотації в повному обсязі з урахуванням індексації на рівень інфляції, є законними та обґрунтованими, а отже, адміністративний позов слід задовольнити повністю.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 94 КАС України не підлягають стягненню з відповідача судові витрати, здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 17-20, 50, 69-72, 86, 94, 138, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Новекс" (м. Львів, вул. Гайдучка, 1; ЄДРПОУ 32893614) на користь Львівського міського центру зайнятості (м. Львів, вул. Княгині Ольги, 122; ЄДРПОУ 25555035) кошти в сумі 4564 (чотири тисячі п'ятсот шістдесят чотири) грн. 66 коп.

3. Судові витрати з відповідача не стягувати.

Постанова може бути оскаржена, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Повний текст постанови складено та підписано о 15.40 год. 11.03.2014 року.

Суддя Кравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2014
Оприлюднено12.03.2014
Номер документу37558996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/121/14

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Постанова від 04.03.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні