Постанова
від 04.03.2014 по справі 816/206/14
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/206/14

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Чеснокової А.О.,

за участю:

секретаря судового засідання - Шевченко О. С.,

представника відповідача - Куришко О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Дружба" до Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

16 січня 2014 року Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Дружба" (далі-позивач; СТОВ "Агрофірма "Дружба") звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області (далі-відповідач; Лубенська ОДПІ) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0001572203 від 30.12.2013.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що вказане податкове повідомлення-рішення прийнято податковим органом на підставі висновків перевірки про порушення позивачем п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 та п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України. Позивач вважає такі висновки безпідставними та такими, що суперечать вимогам чинного законодавства з огляду на те, що правомірність формування податкового зобов`язання з податку на додану вартість за наслідками господарських операцій з контрагентом підтверджено належними документами.

Позивач явку уповноваженого представника в останнє судове засідання не забезпечив, будучи належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи.

Представник відповідача у судових засіданнях проти задоволення позову заперечував. У долучених до матеріалів справи запереченнях в обґрунтування правомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення зазначав, що перевіркою встановлено порушення позивачем вимог Податкового кодексу України під час господарських правовідносин із ПП "Велана". Вказував, що позивачем не надано до перевірки всі необхідні документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, які склалися між СТОВ "Агрофірма "Дружба" та ПП "Велана", а тому податковим органом правомірно констатовано завищення податкового кредиту та донараховано позивачу відповідні податкові зобов'язання.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Дружба" зареєстроване як юридична особа Оржицькою районною державною адміністрацією 24.01.2000, код ЄДРПОУ 03773004, а також є платником спеціального режиму оподаткування податку на додану вартість з 01.01.2009.

В період з 02.12.2013 по 06.12.2013 на підставі наказу від 29.11.2013 № 693 Лубенською ОДПІ проведено позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ПП "Велана" в частині правильності формування податкового кредиту за період з вересня по жовтень 2011 року, з листопада по грудень 2012 року та за січень 2013 року, за результатами якої складено акт від 13.12.2013 № 1158/22-03773004 (надалі - акт перевірки) (а.с. 8-21), в якому відображено порушення позивачем, зокрема: п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 та п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит в сумі 51141,52 грн в тому числі:

- за вересень 2011 року на суму 10416,65 грн;

- за жовтень 2011 року на суму 5945,85 грн;

- за листопад 2012 року на суму 10126,52 грн;

- за грудень 2012 року на суму 10402,50 грн;

- за січень 2013 року на суму 14250,00 грн.

30.12.2013 на підставі акту перевірки Лубенською ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення №0001572203, яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 17389,51 грн, з яких: 0 грн - основний платіж та 17389,51 грн - штрафні (фінансові) санкції.

Позивач не погодився із вищезазначеним податковим повідомленням-рішенням та оскаржив його до адміністративного суду.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи оцінку податковому повідомленню-рішенню №0001572203 від 30.12.2013, суд виходить з наступного.

Так, порядок обчислення і плати податку на додану вартість визначено статтею 198 Податкового кодексу України.

Підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Відповідно до пункту 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до вимог чинного податкового законодавства, включенню до складу податкового кредиту підлягають лише суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), які підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами).

Суд вважає за необхідне зазначити, що наявність податкових накладних дійсно є обов'язковою обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту, але не вичерпною. Якщо певна господарська операція не відбулася чи відбулася не за тим її змістом, який відображений в укладених платником податку договорах, то це є підставою для застосування відповідних наслідків у податковому обліку.

Зокрема, якщо наведені у договорах товари чи послуги фактично не поставлялися, то придбання таких товарів або послуг не відбулося. Відповідно право на податковий кредит у такого платника податків не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права - придбання товарів (послуг) з метою їх використання у господарській діяльності. Зазначене стосується також і випадків, коли певні товари чи послуги придбаваються не в межах господарської діяльності платника податків.

Крім того, визначальним фактором для формування податкового кредиту платником податку на додану вартість є подальше використання таких товарів (послуг, основних фондів) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такої особи-платника податку.

Згідно Інформаційного листа Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 року № 742/11/13-11 визначено, що метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясовувати, зокрема, такі обставини як: рух активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції; установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

Таким чином, зі змісту вищенаведеного випливає, що чинним законодавством визначено окремі випадки, за яких неможливе формування податкового кредиту, зокрема, це: не пов'язаність здійсненої операції з господарською діяльністю покупця; фіктивність операцій тобто нездійснення не здійснення поставок; відсутність на момент перевірки податкових накладних або видача їх особою, яка не є платником податку на додану вартість, тобто відсутність податкової правосуб'єктності продавця.

Надаючи правову оцінку взаємовідносинам позивача із ПП "Велана", суд виходить з наступного.

Згідно з вимогами статті 4 Закону № 996-XIV одним із принципів бухгалтерського обліку є превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Разом з тим, суд вважає за доцільне наголосити на тому, що наявність податкової накладної є обов'язковою, але не вичерпною підставою для визначення правильності формування податкового кредиту, оскільки, як зазначалося судом вище, правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на податковий кредит можуть мати лише реально вчинені господарські операції з придбання товарів (робіт, послуг) із метою використання таких товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності підприємства, а не саме лише оформлення відповідних документів.

Підпунктом 1.2 пункту 1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704 визначено, що господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

Відповідно до пунктів 2.1, 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення.

Підпунктом 2.4 пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку передбачено, що первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до матеріалів справи між позивачем (по тексту договору - Покупець) та Приватним підприємством "Велана" (по тексту договору - Постачальник, надалі - ПП "Велана") укладено договір від 10.01.2011 № 3 (далі-Договір) (а.с.23-25), відповідно до умов якого Постачальник зобов'язується поставити товар у кількості та по цінам, вказаним у специфікаціях до договору або у накладних (пункт 2.1 Договору). Пунктом 3.3 даного Договору визначено: сторони визначились, що вартість за одиницю товару визначена у специфікації, погоджена сторонами та є дійсною на дату укладення договору. Поставка товару відбувається на умовах СРТ ("фрахт/перевезення оплачені до" (Полтавська область, Оржицький район, с. Круподеринці). Покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити. Оплата за товар здійснюється покупцем, шляхом перерахування безготівкових коштів на рахунковий рахунок Постачальника на протязі трьох днів після виставлення Постачальником рахунку-фактури, в формі 100% передплати вартості товару, вказаної в рахунку фактурі (пункт 3.2 Договору). Якість товару, що поставляється повинна підтверджуватися зі сторони Продавця оригіналом чи належним чином завіреною копією документа про відповідність якості товару вимогам діючого законодавства України і нормативній документації на даний вид товару (пункт 4.3 Договору). Договір вступає в дію з моменту його підписання і скріплення печатками сторін та діє до 31.12.2011.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій за Договором поставки №3 позивачем надано копії податкових накладних, видаткових накладних та банківських виписок (а.с.26-30; 40-49).

Надаючи оцінку первинним документам, суд зазначає наступне.

Дослідивши в судовому засіданні копії вищевказаних документів суд вважає за необхідне звернути увагу на те, що у вищевказаних видаткових накладних зазначено факт постачання 137,28 тон шроту соняшника на суму 300604,13 грн, що фактично суперечить відомостям, які містяться у податкових накладних зі змісту яких вбачається, що фактично відбулося постачання 139,54 тон шроту соняшника на суму 306849,01 грн.

Крім того, прізвище особи, що отримувала товарно-матеріальних цінності у видаткових накладних не визначено. Доручення на особу, яка отримувала продукцію не виписувалось, що підтверджується відомостями журналів реєстрації довіреностей (а.с.79-89). З огляду на вище викладене, суд не вбачає можливості встановити факт передачі товарно-матеріальних цінностей уповноваженій особі СТОВ «Дружба».

Дослідивши копії банківських випискок, судом встановлено, що дані документи не містять відомостей щодо призначення платежів, а саме на виконання якого договору перераховано кошти. До того ж, сума оплати не відповідає сумі поставленого товару.

Предметом вказаних вище поставок від спірного контрагента є продукція, яка підлягає сертифікації, до якої існують вимоги щодо екологічної та санітарної безпеки, вона має особливості зберігання й перевезення.

Всупереч вимогам пункту 4.3 Договору для визначення походження шроту соняшника позивачем не надано суду сертифікатів якості даного товару.

Разом з тим, СТОВ «Дружба» надано звіти про результати досліджень, видані Дніпропетровською обласною державною станцією ветеринарної медицини № 0023 та 261 від 05.12.2012 та від 29.01.2013, складені та завірені печаткою ПП «Велана». Суд звертає увагу на той факт, що печатка Дніпропетровської обласної державної станції ветеринарної медицини на даних документах відсутня (а.с.33).

04.12.2013 Лубенською ОДПІ направлено запит до Дніпропетровської обласної державної станції ветеринарної медицини про надання інформації щодо виданих ПП «Велана» звітів про результати досліджень зразків макухи соняшникової протягом 2011-2013 років. Станом на дату розгляду справи відповіді не отримано.

Відповідно до вимог Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року № 363 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 року за № 128/2568, безпосередніми доказами надання послуг з перевезень вантажів є товарно-транспортна накладна та дорожній лист.

Позивачем на неодноразову вимогу суду до матеріалів адміністративної справи не надано доказів транспортування товарів та надання відповідних послуг саме від ПП «Велана».

Зі змісту акту перевірки слідує, що на підтвердження транспортування ТМЦ ПП «Велана» надано товарно-транспортні накладні:

- №38 від 19.09.2011 з якої вбачається, що транспортування товару здійснювалось автомобілем КАМАЗ НОМЕР_9, причеп НОМЕР_10, автопідприємство ФОП ОСОБА_2; п. навантаження м. Запоріжжя; п. розвантаження Оржицький район, с. Круподеренці, кількість транспортованої продукції 24,44 тн;

-№ б/н від 09.10.2011 з якої вбачається, що транспортування товару здійснювалось автомобілем Вольво НОМЕР_13, причеп НОМЕР_14, автопідприємство ФОП ОСОБА_7; п. навантаження м. Дніпропетровськ; п. розвантаження Оржицький район, с. Круподеренці, кількість транспортованої продукції 28,54 тн;

-№ б/н від 15.11.2012 з якої вбачається, що транспортування товару здійснювалось автомобілем РЕНО НОМЕР_11, причеп НОМЕР_12, автопідприємство ФОП ОСОБА_6; п. навантаження м. Дніпропетровськ; п. розвантаження Оржицький район, с. Круподеренці, кількість транспортованої продукції 28,26 тн;

-№ б/н від 19.12.2012 з якої вбачається, що транспортування товару здійснювалось автомобілем ДАФ НОМЕР_15, причеп НОМЕР_16, автопідприємство ФОП ОСОБА_3; п. навантаження м. Дніпропетровськ; п. розвантаження Оржицький район, с. Круподеренці, кількість транспортованої продукції 27,74 тн;

-№ б/н від 31.01.2013 з якої вбачається, що транспортування товару здійснювалось автомобілем РЕНО НОМЕР_17, причеп НОМЕР_18, автопідприємство ФОП ОСОБА_4;

п. навантаження м. Дніпропетровськ; п. розвантаження Оржицький район, с. Круподеренці, кількість транспортованої продукції 28,38 тн.

Відповідно бази даних АІС «Автомобіль» ДАІ МВСУ встановлено, що автотранспортні засоби:

КАМАЗ НОМЕР_9- не лічиться;

Причеп НОМЕР_10 - не лічиться;

Вольво НОМЕР_13- не лічиться;

Причеп НОМЕР_14- не лічиться;

Рено НОМЕР_11- лічиться за ОСОБА_5;

Причеп НОМЕР_12 - лічиться за ОСОБА_5;

ДАФ НОМЕР_15 - лічиться за ОСОБА_3;

Причеп НОМЕР_16 - лічиться за ОСОБА_3;

Рено НОМЕР_17 - лічиться за ОСОБА_6;

Причеп НОМЕР_18 - лічиться за ОСОБА_6 (а.с. 103;107-111).

Умовами Договору передбачено, що поставка товару Покупцю здійснюється Постачальником на умовах СРТ («фрахт/перевезення оплачені до» ( Полтавська область, Оржицький район, с. Круподеренці) - постачальник здійснює поставку товару шляхом передачі його перевізнику, який визначається Постачальником і зобов'язаний оплатити послуги по транспортуванню товару до місця призначення.

З відомостей центральної бази даних Державного реєстру фізичних осіб ДПА України про суми виплачених доходів ОСОБА_5, ОСОБА_3, ОСОБА_6 вбачається, що дані особи не отримували жодних доходів від ПП «Велана» за послуги транспортування(а.с.74-77).

До того ж, враховуючи об'ємну вагу товару, який перевозився та технічні характеристики автотранспорту, що при цьому використовувався для перевезення, встановлено невідповідність кількості поїздок.

Відповідно до абз. першого п. 44.6. ст. 44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Перевіряючи реальність здійснення господарських операцій, суд з'ясовує чи мали місце фактичний рух активів або зміни у власному капіталі/зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю.

Так, позивачем надано пояснення, що придбані ТМЦ оприбутковані на склад підприємства та видавались на господарські потреби відповідно до лімітно-забірних карток, проте ні на перевірку, ні суду дані документи надані не були.

З огляду на вищезазначене, суд дійшов висновку, що матеріалами справи не підтверджено наявність руху активів платника, наслідком чого було б отримання останнім економічної вигоди в результаті вчинення такої господарської операції.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що матеріалами справи не підтверджено факт передачі товарно-матеріальних цінностей спірним контрагентом СТОВ «Дружба», що свідчить про безтоварний характер згаданих операцій.

За таких обставин, суд вважає правомірним висновок податкового органу про порушення позивачем положень Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит на суму 51 141,52 грн.

Суд також звертає увагу на те, що відповідно до актів ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області:

- від 06.11.2012 №1351/225/36728421 Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Велана» (код ЄДРПОУ 36728421) щодо документального підтвердження господарських відносин, із платниками податків їх реальності та повноти відображення в обліку за вересень 2011 року;

- від 08.08.2013 № 91/226/36728421 Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Велана» (код ЄДРПОУ 36728421) з питань дотримання вимог податкового законодавства, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «ПРІН КО» (код ЄДРПОУ 37992308) за період липень 2012 року та ТОВ ВКФ «СНІТА ЛТД» (код ЄДРПОУ 22757778) за період листопад, грудень 2011 року, січень, лютий 2013 року, встановлено, що при розгляді документів наданих підприємством не встановлено жодних юридичних документів, що підтверджують здійснення ПП «Велана» приймання, передавання, перевезення, здання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу, відсутня будь-яка товарно-транспортна документація. Відсутнє документальне підтвердження визначення та обліку роботи автомобільного транспортного засобу (дорожні листи), списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи. У висновках до актів встановлено відсутність фактів реального здійснення господарської діяльності (а.с.112-127).

З огляду на наявні документи в матеріалах справи по взаємовідносинам позивача з ПП «Велана», суд дійшов висновку про правомірність тверджень відповідача про те, що взаємовідносини між СТОВ «Дружба» та ПП «Велана», не спричиняють реального настання правових наслідків, оскільки відсутні документи, які підтверджують реальність проведення операцій та надання послуг позивачеві.

Таким чином, беручи до уваги наведені вище підстави, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення від 30.12.2013 № 0001572203, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (роботах, послугах) на суму 17 389,51 грн за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами), не підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Згідно із частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Статтею 70 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

У відповідності до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, доведено правомірність прийнятого ним податкового повідомлення-рішення. Разом з тим, позивачем не надано суду доказів, які б свідчили про порушення Лубенською ОДПІ норм чинного законодавства України та не доведено обґрунтованість даного позову.

Частиною 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до положень частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" розмір судового збору за подання до адміністративного суду позовних заяв майнового характеру становить ставку судового збору в розмірі 2 відсотків розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.

Згідно з частиною 3 статті 4 Закону України "Про судовий збір" під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Дружба" до Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення -відмовити.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Дружба" (код ЄДРПОУ 03773004, місцезнаходження: вул. Леніна, 75, с. Круподеринці, Оржицький район, Полтавська область, 37721) на користь Державного бюджету України (на розрахунковий рахунок: 31213206784002, отримувач коштів: УДКСУ у м. Полтаві Полтавської області, 22030001; Банк отримувача: ГУДКСУ у Полтавській області, МФО: 831019; Код ЄДРПОУ: 38019510; Код класифікації доходів бюджету: 22030001; Призначення платежу: судовий збір, за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Дружба", Полтавський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35521510) витрати зі сплати судового збору у розмірі 1 644,30 грн /одна тисяча шістсот сорок чотири гривні тридцять копійок/.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 11 березня 2014 року.

Суддя А.О. Чеснокова

Дата ухвалення рішення04.03.2014
Оприлюднено13.03.2014
Номер документу37561966
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/206/14

Ухвала від 27.01.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Постанова від 04.03.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 27.01.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 20.01.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні