Постанова
від 07.03.2014 по справі п/811/539/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 березня 2014 року Справа № П/811/539/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого -судді Сагуна А.В., розглянувши у порядку скороченого провадження в місті Кіровограді о 12 год. 30 хв. адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області про визнання протиправною відмову у наданні публічної інформації, а також зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" (в подальшому - ТОВ "Технології гідроочищення" або позивач) звернулося з позовом до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області (в подальшому - Кіровоградська ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області або відповідач), в якому просить:

1. Визнати відмову Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області від 27.12.2013р. №17162/10/11-23-11-03-11 про надання інформації на запит ТОВ "Технології гідроочищення" від 19 грудня 2013 року №922, протиправною.

2. Зобов'язати Кіровоградську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області надати повну інформацію на запит ТОВ "Технології гідроочищення" 19 грудня 2013 року №922, а саме:

- повідомити з якого часу взятий на податковий облік (зареєстровані) платник податків: Департамент житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (ЄДРПОУ 34448896), з зазначенням присвоєних їм відповідних податкових номерів та з додаванням засвідчених належним чином копій діючих (або останньої, що видавалась) довідок за формою № 4-ОПП;

- надати засвідчену належним чином копію заяви про припинення платника податків Департаменту житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (ЄДРПОУ 34448896) за формою № 8-ОПП;

- повідомити чи ліквідований на даний час платник податків (або втрачений статус, як платника податків відповідно до законодавства) - Департаменту житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (ЄДРПОУ 34448896) з додаванням належним чином засвідченої копії довідки за формою № 12-ОПП. У разі, якщо статус податків не ліквідований -повідомити причини цього;

- повідомити чи проводилась документальна позапланова перевірка Департаменту житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (ЄДРПОУ 34448896) у зв'язку з припиненням юридичної особи, із зазначенням результатів такої перевірки. Якщо така перевірка не проводилась, додати належним чином засвідчену копію рішення керівника відповідного органу державної податкової служби з цього питання;

- повідомити, коли Департамент житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (ЄДРПОУ 34448896) в останній раз подавав податкову декларацію та документи податкової звітності: податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами і організаціями; податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності); податкову декларацію з податку на додану вартість тощо, з додаванням належним чином засвідчених копій останніх, які були подані, цих документів. У разі, якщо вищевказані документи не надавались до податкових органів протягом одного року, повідомити причини цього;

- надати роздруковані та засвідчені належним чином облікові картки платників податків (повні реєстраційні відомості) з районного рівня Єдиного банку даних юридичних осіб чи Реєстру самозайнятих осіб на Департамент житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (ЄДРПОУ 34448896) та Головне управління житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (ЄДРПОУ 03365245);

3. Повернути з Державного бюджету України витрати Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" по сплаті судового збору у розмірі 146,16 грн. (сто сорок шість гривень 16 коп.).

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач в порушення положень Закону України "Про доступ до публічної інформації" відмовився надавати інформацію щодо Департаменту житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради.

Так, позивач зазначив, що в розумінні положення ч.ч. 1,2 5 ст.6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" інформація, яку запросив позивач у своєму запиті не є інформацією з обмеженим доступом.

На думку, позивача запрошена інформація не відноситься до конфіденційної, або службової інформації, а тому згідно п.17.1.9 ст.17 та п.21.1.6 ст.21 Податкового кодексу України не потребується згоди на надання такої інформації від Департаменту житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради.

Крім того, позивачем вказано, що запитувана у відповідача інформація є предметом суспільного інтересу та необхідна позивачу для виконання рішення суду.

Представник відповідача надав письмові заперечення, в яких зазначив, що відповідач не має змогу надати позивачу запитувану інформацію, так як вона, відповідно до положень Закону України "Про доступ до публічної інформації", Податкового кодексу України, є інформацією з обмеженим доступом користування (а.с. 17-18).

Враховуючи те, що протягом строку, встановленого п.4 ч.5 ст.183-2 КАС України, до суду надійшло заперечення відповідача проти позову, суд вважає необхідним провести розгляду справи за наявними в матеріалах справи доказами.

Суд, дослідивши письмові докази, оцінивши повідомлені сторонами обставини, вважає, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Судом встановлено, що 19 грудня 2013 року позивач звернувся до відповідача із запитом про надання інформації стосовно Департаменту житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради із зазначенням часу з якого його було взято на податковий облік, надання належним чином завіреної копії заяви про припинення платника податків, інформації щодо подання податкової звітності, припинення підприємницької діяльності, а також щодо його перевірок у зв'язку з ліквідацією (а.с. 8-9).

Відповідачем надано позивачу відповідь про відмову в наданні вказаної інформації у зв'язку з тим, що згідно ст. 21 Закону України "Про доступ до публічної інформації" зазначена інформація має обмежений доступ та відповідно до п.п. 17.1.9 п. 17.1. ст. 17 ПК України не підлягає розголошення контролюючими органами, без письмової згоди Департаменту житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (а.с. 11-12).

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 року №2939-VI (далі - Закон №2939).

Згідно ч. 1 ст. 2 Закону № 2939 метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону №2939, публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Згідно ч.2 ст. 1 Закону №2939 публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1ст. 6 Закону № 2939 інформацією з обмеженим доступом є:

1) конфіденційна інформація;

2) таємна інформація;

3) службова інформація.

Пунктом 1 ст. 16 Закону України "Про інформацію" від 02.10.1992 року № 2657-Х11 (далі - Закон 2657) встановлено, що податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Згідно п. 63.12. ст. 63 Податкового кодексу України інформація, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв'язку з обліком платників податків, вноситься до інформаційних баз даних і використовується з урахуванням обмежень, передбачених для податкової інформації з обмеженим доступом.

Відповідно п.п. 21.1.6 п.21.1 ст. 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, що одержується, використовується, зберігається під час реалізації функцій, покладених на контролюючі органи.

З огляду на викладене, суд вважає що інформація стосовно Департаменту житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради про надання якої просив позивач є інформацією, на яку, відповідно до положень п. 63.12. ст. 63 Податкового кодексу України, поширюються обмеження передбачені для податкової інформації з обмеженим доступом.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 22 Закону № 2939 розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту у випадку якщо інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону.

Таким чин6ом, суд приходить до висновку про правомірність відмови відповідачем у наданні інформації з обмеженим доступом користування.

Крім того, відповідно до п.п. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України платник податків має право на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника без його письмової згоди та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов'язків, крім випадків, коли це прямо передбачено законами.

З аналізу вказаної правової норми вбачається, що надання дозволу платника податків на розголошення відомостей контролюючим органом стосується не тільки відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю, але і інших відомостей про такого платника податків.

Враховуючи те, що Департамент житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (або його правонаступник) не надавав письмової згоди на розголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей щодо нього, тому відповідач позбавлений можливості надати позивачу запитувану інформацію.

Щодо посилання позивача на ч. 5 ст. 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" в частині неможливості обмеження доступу до інформації про розпорядження бюджетними коштами, то суд вважає за необхідне зазначити, що згідно п.2 ч.1 ст. 13 вказаного Закону розпорядниками інформації щодо використання бюджетних коштів є юридичні особи, що фінансуються з відповідного бюджету, а тому відповідач не може вважатися розпорядником інформації щодо використання бюджетних коштів Департаментом житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради.

В частині обґрунтування вимог позивача, що запитувана у відповідача інформація є предметом суспільного інтересу та необхідна позивачу для виконання рішення суду то суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Процедура виконання рішень суду, що набрали законної сили, регламентовано Законом України «Про виконавче провадження», яким визначено, підстави та порядок отримання відомостей, в тому числі щодо майнового стану боржника.

З огляду на викладене, суд вважає, що відповідачем не порушено приписи Закону № 2939, а тому відсутні підстави для визнання відмови відповідача у наданні інформації протиправною, а також зобов'язання відповідача надати позивачу інформацію на його інформаційний запит.

Оскільки позивачеві відмовлено у задоволенні його позовних вимог, тому суд відповідно до ч.1 ст.94 КАС України не вбачає підстав для присудження йому з Державного бюджету України здійсненних ним судових витрат. Доказів понесення відповідачем судових витрат у даній справі, передбачених ч.2 ст.94 КАС України, суду не надано.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду А.В. Сагун

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2014
Оприлюднено14.03.2014
Номер документу37576028
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/539/14

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бутенко В.І.

Постанова від 07.03.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні