Ухвала
від 04.03.2014 по справі 805/5694/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Кравченко Т.О.

Суддя-доповідач - Старосуд М.І.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2014 року справа №805/5694/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді Старосуда М.І., суддів: Василенко Л.А., Гімона М.М., розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_2, ОСОБА_3 на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 липня 2013 р. у справі № 805/5694/13-а за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області, державного реєстратора Реєстраційної служби Великоновосілківського районного управління юстиції Донецької області, про визнання протиправними дій, визнання протиправними наділення повноваженнями, встановлення відсутності повноважень та скасування реєстраційних записів,-

ВСТАНОВИЛА:

Позивачі звернулися до суду з вказаним позовом, в якому зазначили, що 05 та 15 січня 2013 року та повторно 01 березня 2013 року ОСОБА_2 звернувся до Великоновосілківської райдержадміністрації з інформаційними запитами, в яких просив надати копії документів на підтвердження дотримання порядку призначення осіб на посаду державного реєстратора в період з 01 січня 2008 року по 01 грудня 2011 року. Однак, відповіді № 21 та № 22 від 07 березня 2013 року містили неповну та необґрунтовану інформацію, а копії запитуваних ним документів надані не були. Крім того, починаючи з 24 жовтня 2005 року по 07 вересня 2012 року призначення ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 на посаду державного реєстратора здійснено з порушенням вимог діючого законодавства, а тому перебування вказаних осіб на посаді державного реєстратора суперечило вимогам законодавства, що є підставою для скасування вчинених ними реєстраційних записів.

З цих підстав позивачі просили суд:

1. визнати протиправними дії Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області в частині надання неповної, необґрунтованої відповіді від 07 березня 2013 року за № 22 та за № 21 на запит від 05 січня 2013 року, повторно направлений 01 березня 2013 року, чим порушено право на інформацію;

2. визнати протиправним наділення Великоновосілківською районною державною адміністрацією Донецької області начальника управління економіки та розвитку інфраструктури райдержадміністрації повноваженнями державного реєстратора в період з 01 січня 2008 року по 05 травня 2012 року;

3. визнати протиправними дії Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області в період з 01 січня 2008 року по 05 травня 2012 року з призначення осіб на посаду державного реєстратора райдержадміністрації;

4. визнати відсутність повноважень державного реєстратора райдержадміністрації в період з 19 вересня 2008 року по 05 травня 2012 року вносити реєстраційні відомості щодо товариства з обмеженою відповідальністю "КСП "Родина" ЄДРПОУ 30835194 до Єдиного державного реєстру, починаючи із Запису 8 від 19 вересня 2008 року та закінчуючи Записом 20 від 04 травня 2012 року;

5. визнати протиправними реєстраційні записи (відомості), внесені в період з 01 січня 2008 року по 05 травня 2012 року щодо товариства з обмеженою відповідальністю "КСП "Родина" ЄДРПОУ 30835194 до Єдиного державного реєстру та скасувати наступні записи: Запис 8 від 19 вересня 2008 року № 1 238 105 0012 000021; Запис 9 від 27 березня 2009 року № 1 238 107 0013 000021; Запис 10 від 26 червня 2009 року № 1 238 105 0023 000021; Запис 11 від 01 жовтня 2009 року № 1 238 107 0025 000021; Запис 12 від 06 жовтня 2010 року № 1 238 106 0027 000021; Запис 13 від 11 квітня 2011 року № 1 238 105 0028 000021; Запис 14 від 18 жовтня 2011 року № 1 238 107 0029 000021; Запис 15 від 18 жовтня 2011 року № 1 238 105 0030 000021; Запис 16 від 07 листопада 2011 року № 1 238 999 0031 000021; Запис 17 від 07 листопада 2011 року № 1 238 999 0032 000021; Запис 18 від 07 листопада 2011 року № 1 238 999 0033 000021; Запис 19 від 07 листопада 2011 року № 1 238 110 0035 0000021; Запис 20 від 04 травня 2012 року № 1 238 111 0069 000021.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 10 липня 2013 р. адміністративний позов ОСОБА_2 та ОСОБА_3 до Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області, Державного реєстратора Реєстраційної служби Великоновосілківського районного управління юстиції про визнання протиправними дій, визнання протиправним наділення повноваженнями, встановлення відсутності повноважень та скасування реєстраційних записів - задоволено частково.

Визнано протиправними дії Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області, які виявилися у наданні 07 березня 2013 року неповних та необґрунтованих відповідей, викладених в листах №№ 21 та 22, на інформаційний запит ОСОБА_2 від 01 березня 2013 року. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Позивачі, не погодившись з таким рішенням, подали апеляційну скаргу, в якій просять скасувати постанову суду першої інстанції, як прийняту з порушенням норм матеріального права та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги, зазначені в пунктах 2-5 позовної заяви.

Колегія суддів, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Оскільки апеляційна скарга на постанову суду в частині задоволених позовних вимог не подавалася, тому суд апеляційної інстанції переглядає постанову суду першої інстанції в частині відмови в задоволенні позовних вимог.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва листом від 21 червня 2004 року № 4176 погодив подані 08 червня 2004 року № 697/01-15 кандидатури на зайняття посади держреєстратора ОСОБА_6 та ОСОБА_9

На підставі зазначеного листа розпорядженням голови райдержадміністрації від 15 липня 2004 року № 158рк виконання обов'язків держреєстратора покладено на ОСОБА_6 - головного спеціаліста відділу економіки райдержадміністрації; виконання службових обов'язків держреєстратора на час відсутності ОСОБА_6 покладено на начальника відділу економіки райдержадміністрації ОСОБА_9

Розпорядженням голови райдержадміністрації від 13 вересня 2004 року № 216рк головного спеціаліста відділу економіки райдержадміністрації ОСОБА_6 призначено на посаду начальника відділу державної реєстрації, держреєстратора райдержадміністрації з 13 вересня 2004 року.

На підставі листа Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 30 вересня 2005 року № 8492 розпорядженням голови райдержадміністрації від 24 жовтня 2005 року № 140рк на час відсутності держреєстратора ОСОБА_6 виконання обов'язків покладено на провідного спеціаліста відділу економіки райдержадміністрації ОСОБА_4

Розпорядженням голови райдержадміністрації від 04 серпня 2008 року № 61рк у зв'язку з кадровими змінами внесені зміни до розпорядження голови райдержадміністрації від 24.10.2005 року № 140рк "Про виконання обов'язків державного реєстратора": слова "провідного спеціаліста відділу економіки райдержадміністрації" замінено словами "начальника управління економіки та розвитку інфраструктури райдержадміністрації".

Листом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 02 березня 2009 року № 2017 погоджено кандидатуру ОСОБА_5 на зайняття посади держреєстратора на період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку основного працівника.

Розпорядженням голови райдержадміністрації від 12 березня 2009 року № 16рк ОСОБА_5 переведена на посаду держреєстратора апарату райдержадміністрації на період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку основного працівника та зарахована до кадрового резерву на цю посаду.

Листом Державної реєстраційної служби України від 07 листопада 2011 року № 522-0-13-11-7.4 погоджено кандидатуру ОСОБА_7 на зайняття посади держреєстратора з подальшим проходженням відповідного навчання згідно з Порядком навчання кандидатів на зайняття посади державного реєстратора та підвищення кваліфікації державних реєстраторів.

Розпорядженням голови райдержадміністрації від 14 листопада 2011 року № 86рк ОСОБА_7 призначена на вакантну посаду держреєстратора з 15 листопада 2011 року.

Колегія суддів зазначає, що частинами 2, 4 ст.6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755) встановлено, що державний реєстратор призначається на посаду та звільняється з посади міським головою міста обласного значення або головою районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації за погодженням із спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації.

Повноваження голів місцевих державних адміністрацій визначені ст.39 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09 квітня 1999 року № 586-XIV (далі - Закон № 586).

Відповідно до п.10 ч.1 ст.39 Закону № 586 голови місцевих державних адміністрацій здійснюють інші функції, передбачені Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня.

За приписами ч.1 ст.41 Закону № 586 голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.

Статтею 15 Закону України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ (далі - Закон № 3723) визначено, що прийняття на державну службу на посади третьої - сьомої категорій, передбачених ст.25 цього Закону, здійснюється на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено законами України. Порядок проведення конкурсу для вступу на державну службу регулюється Положенням, що затверджується Кабінетом Міністрів України. Просування по службі державного службовця здійснюється, зокрема шляхом зайняття більш високої посади на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено законами України та Кабінетом Міністрів України, що передбачено ч.1 ст.27 Закону № 3723.

Створення кадрового резерву у державних органах для зайняття посад державних службовців, а також для просування по службі передбачено ч.1 ст.28 Закону № 3723.

Постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 169, яка набрала чинності з 01 липня 2002 року, затверджений Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців (далі - Порядок № 169), яким передбачено проведення конкурсного відбору на заміщення вакантних посад державних службовців третьої - сьомої категорій, крім випадків, коли законами України встановлено інший порядок заміщення таких посад.

Однак, п.5 Порядку № 169 визначено, що переведення на рівнозначну або нижчу посаду в одному державному органі, а також просування по службі державних службовців, які зараховані до кадрового резерву чи успішно пройшли стажування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, може здійснюватися без конкурсного відбору.

Згідно матеріалів справи, ОСОБА_6, ОСОБА_5, ОСОБА_7 були призначені на посаду держреєстратора без проведення конкурсного відбору, оскільки до призначення на цю посаду вони перебували на державні службі, а їх призначення здійснювалося в порядку просування по службі або переведення (ОСОБА_6, ОСОБА_7) та перебування у кадровому резерві на заміщення цієї посади (ОСОБА_5 ).

З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що призначенням ОСОБА_6, ОСОБА_5, ОСОБА_7 на посаду держреєстратора без проведення конкурсного відбору не були порушені вимоги Законів № 755 та № 3723 та Порядку № 169.

Крім того, ч.2 ст.6 Закону № 755 в редакції, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин, встановлено, що призначенню особи на посаду державного реєстратора мало передувати погодження її кандидатури спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації.

Відповідно до пп.21 п.4 Положення про Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 року № 667, погодження кандидатур на зайняття посади держреєстратора здійснював Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва. В подальшому на підставі пп.14 п.4 Положення про Державну реєстраційну службу України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 401/2011, функції з погодження кандидатур на зайняття посади держреєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців передані до Державної реєстраційної служби України.

Згідно матеріалів справи, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва погоджував призначення на посаду держреєстратора кандидатури ОСОБА_6, ОСОБА_5 та покладення виконання обов'язків державного реєстратора на провідного спеціаліста відділу економіки райдержадміністрації ОСОБА_4, а кандидатура ОСОБА_7 на посаду держреєстратора до проходження нею навчання погоджена Державною реєстраційною службою України.

Крім того, як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, в структурі райдержадміністрації була передбачена лише одна посада держреєстратора. Тимчасова відсутність особи, яка обіймає цю посаду, внаслідок відрядження, перебування у відпустці, у стані тимчасової непрацездатності тощо, не може слугувати підставою для припинення виконання функцій з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Водночас, тимчасовий характер такої відсутності виключає можливість призначення іншої особи на посаду держреєстратора, оскільки така посада не є вільною.

Отже, тимчасове покладання обов'язків держреєстратора на час відсутності основного працівника на іншу посадову особу райдержадміністрації - на ОСОБА_4 є об'єктивно виправданим та не суперечить чинному законодавству, зокрема, постанові Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, суддів та інших органів".

З огдяду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що призначення ОСОБА_6, ОСОБА_5 та ОСОБА_7 на посаду держреєстратора та тимчасове покладання обов'язків держреєстратора на час відсутності основного працівника на іншу посадову особу райдержадміністрації - ОСОБА_4 здійснено у межах повноважень, в порядку та у спосіб, що визначені Законами України та постановами Кабінету Міністрів України, а тому зазначені посадові особи мали право вчиняти реєстраційні дії, передбачені Законом № 755.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними реєстраційних записів (відомостей) 8-20, внесених в період з 01 січня 2008 року по 05 травня 2012 року відносно ТОВ "КСП "Родина" до Єдиного державного реєстру та їх скасування, колегія суддів зазначає наступне.

Постановами Донецького апеляційного адміністративного суду від 11 квітня 2012 року по справі № 2а/0570/23694/2011 та від 07 серпня 2012 року по справі № 2а-0570/8087/2012 відмовлено у задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 до Державного реєстратора Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області, оскільки записи 16, 17, 18, 19, 20 внесені держреєстратором у межах повноважень, в порядку та у спосіб, що визначені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

А згідно ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до ч.2 ст.255 КАС України обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Крім того, як зазначено вище, держреєстратори ОСОБА_6, ОСОБА_5, ОСОБА_7 та в.о. держреєстратора ОСОБА_4 мали право вчиняти реєстраційні дії, передбачені Законом № 755, а тому посилання апелянтів щодо відсутності у зазначених осіб повноважень на вчинення реєстраційних записів (відомостей) 8-20, внесених в період з 01 січня 2008 року по 05 травня 2012 року відносно ТОВ "КСП "Родина" до Єдиного державного реєстру, є необгрунтованими.

Посилання апелянта, що суд першої інстанції не зазначив в постанові прізвище ОСОБА_6, не є підставою для зміни чи скасування постанови суду, оскільки на підставі розпорядження голови райдержадміністрації від 30.10.2008 року та свідоцтва від 09 жовтня 2008 року ОСОБА_6 змінила прізвище на «Коваль». Крім того, ОСОБА_6 не є відповідачем у справі і розпорядженням голови райдержадміністрації від 13 вересня 2004 року № 216рк на посаду державного реєстратора була призначена саме ОСОБА_6

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що підстав для скасування постанови суду не вбачається, у зв'язку з чим апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст.195,197,200,205,206 КАС України, колегія суддів,

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2, ОСОБА_3 на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 липня 2013 р. у справі № 805/5694/13-а - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 липня 2013 р. у справі № 805/5694/13-а - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили.

Головуючий М.І. Старосуд

Судді Л.А. Василенко

М.М.Гімон

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2014
Оприлюднено14.03.2014
Номер документу37576087
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/5694/13-а

Ухвала від 20.07.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 21.06.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 16.06.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 05.05.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 03.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні