Рішення
від 04.03.2014 по справі 914/4762/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.03.2014 р. Справа № 914/4762/13

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Гірнича компанія «Енергія», м. Радивилів Рівненської області

до відповідача: Відділу освіти Перемишлянської районної державної адміністрації Львівської області, м.Перемишляни Львівської області

про визнання незаконним рішення комітету з конкурсних торгів у частині відхилення пропозиції конкурсних торгів ТзОВ «ГК «Енергія» від 13.02.2013 року та рішення про відміну торгів від 14.02.2013 року з метою відновлення становища, яке існувало до порушення

Суддя Щигельська О.І.

при секретарі Зарицька О.Р.

Представники:

від позивача: Прійма А.В., Жук Р.Є. - представники за довіреностями

від відповідача: не з'явився

Суть спору: позов заявлено Товариством з обмеженою відповідальністю «Гірнича компанія «Енергія», м.Радивилів Рівненської області до Відділу освіти, молоді та спорту Перемишлянської райдержадміністрації Львівської області, м.Перемишляни Львівської області про визнання незаконним рішення комітету з конкурсних торгів у частині відхилення пропозиції конкурсних торгів ТзОВ «ГК «Енергія» від 13.02.2013 року та рішення про відміну торгів від 14.02.2013 року з метою відновлення становища, яке існувало до порушення.

Ухвалою суду від 23.12.2013р. порушено провадження у справі та призначено до розгляду в судовому засіданні на 20.01.2014 року. Ухвалою суду від 20.01.2014р. прийнято зміни в найменуванні відповідача (нова назва - Відділ освіти Перемишлянської райдержадміністрації Львівської області; подальший розгляд відбувався з їх врахуванням) та відкладено розгляд справи на 12.02.2014р. у зв'язку з неявкою позивача. Ухвалою суду від 12.02.2014р. строк розгляду справи продовжено на 15 днів та відкладено її розгляд на 26.02.2014р. Ухвалою суду від 26.02.2014р. розгляд справи відкладено на 04.03.32014р. у зв'язку з неявкою відповідача.

Представникам позивача роз'яснено права, передбачені ст.ст.20, 22 ГПК України.

Представники позивача в судовому засіданні 04.03.2014р. позовні вимоги підтримали повністю з підстав, зазначених у позовній заяві та поясненнях щодо заперечення на позовну заяву (вх.№6864/14 від 17.02.2014р.). Ствердили зокрема, що пропозиція конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Гірнича компанія «Енергія» відповідала вимогам умов документації конкурсних торгів, а відтак прийняте в лютому 2013 року рішення комітету з конкурсних торгів у частині відхилення зазначеної пропозиції конкурсних торгів є незаконним. Зважаючи на це, вважають також незаконним рішення про відміну торгів від 14.02.2013 року. Просили позов задоволити.

Відповідач явки повноважного представника в судовому засіданні 04.03.2014р. повторно не забезпечив, поважності причин неявки суду не повідомив, у поданому запереченні (вх.№1485/14 від 16.01.2014р.) просив у задоволенні позовних вимог відмовити, на підтвердження правової позиції до матеріалів справи долучено докази (при супровідному листі вх.№6967/14 від 18.02.2014р.).

Суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами, в яких достатньо доказів для прийняття рішення по суті спору, у відповідності до ч.3 ст.4-3 ГПК України, судом створювались сторонам необхідні умови для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства, у зв'язку із чим передбачені у ст.77 ГПК України підстави для відкладення розгляду справи не вбачаються.

Розглянувши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлено наступне.

В інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» №141 (743) 31.12.2012р. опубліковано оголошення №357648 про відкриті торги на закупівлю вугілля кам'яного для потреб Відділу освіти, молоді та спорту Перемишлянської райдержадміністрації Львівської області.

Розкриття пропозицiй конкурсних торгів за участю 7 учасників, в тому числі й позивача, вiдбулося 31.01.2013р. о 10год. 00хв., про що зазначено у протоколі засiдання комітету з конкурсних торгів.

Рішенням комітету із конкурсних торгів відділу освіти, молоді та спорту Перемишлянської РДА від 13.02.2013р., конкурсну пропозицію ТзОВ «ГК «Енергія» на закупівлю вугілля кам'яного відхилено на підставі п.3 ст.29 Закону України «Про здійснення державних закупівель» у зв'язку із невідповідністю умовам документації конкурсних торгів, про що складено відповідне повідомлення.

У оголошенні №064723, опублiкованому в iнформацiйному бюлетенi «Bicник державних закупiвель» №14(757) від 18.02.2013р., зазначено, що вказану процедуру закупiвлi вiдмiнено рішенням від 13.02.2013р. у зв'язку із відхиленням всіх конкурсних пропозицiй.

Опісля, в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» №18/5 (761/5) від 05.03.2013р. опубліковано оголошення №086381 із зазначенням інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника. Замовник торгів - Відділ освіти Перемишлянської райдержадміністрації.

Вважаючи відхилення пропозиції конкурсних торгів безпідставним, а проведення процедури закупівлі в одного учасника неправомірним, ТзОВ «ГК «Енергія» звернулось до суду із позовною заявою про визнання незаконним рішення комітету з конкурсних торгів у частині відхилення пропозиції конкурсних торгів ТзОВ «ГК «Енергія» від 13.02.2013 року та рішення про відміну торгів від 14.02.2013 року з метою відновлення становища, яке існувало до порушення.

Законом України «Про здійснення державних закупівель» визначено умови здійснення закупівлі, в тому числі відкритих торгів. Так ч.3 ст.27 названого закону встановлено, що під час розкриття пропозицій конкурсних торгів перевіряється наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів, а також оголошуються найменування та місцезнаходження кожного учасника, ціна кожної пропозиції конкурсних торгів або частини предмета закупівлі (лота). Зазначена інформація вноситься до протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів.

Згідно з п.3 ч.1 ст.29 Закону України «Про здійснення державних закупівель», замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів.

Так, у повідомленні про відхилення пропозиції конкурсних торгів №297 від 13.02.2013р. зазначено, що конкурсну пропозицію ТзОВ «ГК «Енергія» на закупівлю вугілля кам'яного відхилено з підстав її невідповідності умовам документації конкурсних торгів та зазначено, що учасником запропоновано іншу марку вугілля, замість тієї, що вимагалась документацією конкурсних торгів, у сертифікаті не вказано фракції вугілля; відсутній сертифікат на вагу в Перемишлянському районі.

Оголошення про заплановану закупівлю №351648 (бюлетень №141 (743) від 31.12.2012р.) містило наступну інформацію про предмет закупівлі: код предмету закупівлі - 10.10.1; предмет з класифікатору: вугілля кам'яне, вугілля Г/Ж СШ - 950 т.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про здійснення державних закупівель», документація конкурсних торгів повинна, серед іншого, містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, в тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.

Додатком №5 до Документації конкурсних торгів встановлено наступні технічні вимоги до предмету закупівлі: фракція - 0-13; зольність - до 28%; вологість - до 10%; нижча теплота згоряння не менш, ніж 5200 ккал/кг.

В п.5.2 Додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам» до Документації конкурсних торгів вказано необхідність подання копії дійсного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на зазначені марки вугілля, посвідчений мокрою печаткою виробника вугілля.

Відповідні сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик видаються Технічним комітетом України зі стандартизації ТК-92 «Вугілля та продукти його переробки» або Державним підприємством «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» згідно з діючими стандартами, правилами нормами та у відповідності до чинного законодавства.

Так, до пропозиції конкурсних торгів ТзОВ «ГК «Енергія» долучено сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик №22, виданий у лютому 2011 року (чинний до лютого 2015 року) Технічним комітетом України з стандартизації ТК 92 «Вугілля та продукти його переробки» на вугільну продукцію - вугілля львівсько-волинське марок Г і Ж (Г/Ж СШ).

В той же час, доказів на підтвердження необхідності зазначення у такому сертифікаті характеристики фракції вугілля як умови належного оформлення документації для участі у процедурі конкурсних торгів суду не надано.

Суд звертає увагу на те, що згідно з п.1 ГОСТ 19242-73 «Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація за розміром кусків» умовне позначення «С» відповідає розміру кусків - 6-13мм, а «Ш» - 0-6мм. Окрім цього п.1 приміток встановлено, що допускаються суміщені класи, зокрема, клас СШ. Відтак, із інформації, зазначеної у поданому ТзОВ «ГК «Енергія» сертифікаті у складі пропозиції конкурсних торгів, можна встановити фактичний розмір кусків вугілля - його фракцію.

Згідно з п.6 Розділу 3 Документації конкурсних торгів, учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозиції конкурсних торгів документи, які підтверджують відповідність пропозиції конкурсних торгів учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, зазначених у додатку №5 до документації конкурсних торгів.

На підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, ТзОВ «ГК «Енергія», окрім вказаного сертифікату, долучено до пропозиції конкурсних торгів пояснювальну записку, у якій вказано, що вугілля марки Г/Ж СШ відповідає наступним технічним вимогам: фракція - 0-13; зольність - до 28%; вологість - до 10%; нижча теплота згоряння не менш, ніж 5200 ккал/кг.

Також, у складі пропозиції конкурсних торгів ТзОВ «ГК «Енергія» подано оригінал гарантійного листа наданого учаснику процедури закупівлі безпосереднім виробником вугілля, про гарантію відвантаження учасникові вказаної в пропозиції кількості вугілля відповідної якості із зазначенням фракції (розміру кусків) вугілля шляхом визначення марки ГіЖ (Г/Ж СШ - 0-13).

Проаналізувавши зазначені документи, суд приходить до висновку, що вказані учасником технічні вимоги відповідають тим, що встановлені до предмета закупівлі Додатком №5 до Документації конкурсних торгів. торгів. Так п.

Відповідно до ч.1 ст.28 Закону України «Про здійснення державних закупівель», замовник торгів має право звернутися до учасників за роз'ясненнями змісту їх пропозицій конкурсних торгів з метою спрощення розгляду та оцінки пропозицій.

Окрім цього, ч.7 ст.28 цього Закону передбачено право замовника звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до державних органів, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у пропозиції конкурсних торгів будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів такого учасника.

Відтак, твердження відповідача про те, що оскільки замовник не є фахівцем у даній сфері, перевірку поданої учасником документації здійснено лише на відповідність формальним встановленим вимогам, не прийнято судом до уваги.

Також позивачем долучено до матеріалів справи копію листа Технічного комітету України з стандартизації ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» №52 від 01.07.2013р., про те, що товарна вугільна продукція Г/Ж СШ (Г/Ж 0-13) є сумішшю вугілля марок Г і Ж за ДСТУ 3472, з розмірами кусків 0-13мм за ГОСТ 19242 та згідно з державним класифікатором ДК 016:2010 «Державний класифікатор продукції та послуг», який набув чинності з 01.01.2012, має код ДКПП 05.1 та назву «вугілля кам'яне». Окрім цього, зазначено, що умовне позначення зазначеної товарної вугільної продукції може бути або Г/Ж СШ або Г/Ж 0-13 або Г/Ж СШ 0-13.

Судом враховано, що зазначений лист датовано 01.07.2013р., а відтак вказані у ньому відомості не могли бути прийняті до уваги комітетом із конкурсних торгів відділу освіти, молоді та спорту Перемишлянської РДА при прийнятті рішення про відхилення пропозиції конкурсних торгів ТзОВ «ГК «Енергія». Однак, зазначений документ прийнято судом в якості письмового доказу на підтвердження правової позиції позивача щодо відповідності запропонованої учасником марки та фракції вугілля вимогам документації конкурсних торгів.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що відхилення пропозиції конкурсних торгів ТзОВ «ГК «Енергія» з підстав її невідповідності умовам документації конкурсних торгів, а саме: запропонованої учасником іншої марки вугілля, замість тієї, що вимагалась документацією конкурсних торгів та не вказаної у сертифікаті фракції вугілля, є безпідставним.

Також суд вважає, що відсутність у складі пропозиції конкурсних торгів ТзОВ «ГК «Енергія» сертифікату на вагу в Перемишлянському районі не може вважатись підставою її відхилення у зв'язку із не відповідністю умовам документації конкурсних торгів, з огляду на наступне.

Сертифікати на вагове обладнання не входять до переліку документів, які повинна містити документація конкурсних торгів, згідно з ч.2 ст.22 Закону України «Про здійснення державних закупівель». В той же час, законодавчо визначено, що така документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

Проаналізувавши рішення антимонопольного комітету №30-р/пк-ск від 11.01.2013р. та №89-р/пк-ск від 25.01.2013р. (копії знаходяться в матеріалах справи), суд приходить до висновку, що встановлення у документації конкурсних торгів вимоги подання сертифікату на вагу в Перемишлянському районі є порушенням норми ч.3 ст.22 Закону України «Про здійснення державних закупівель», за якою документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Також суд звертає увагу на те, що до пропозиції конкурсних торгів ТзОВ «ГК «Енергія» долучено нотаріально завірений договір оренди вагового господарства та копію документу повірки ваги. Позивачем зазначено, що наявність мобільної ваги дає можливість розгорнути її у місцях безпосереднього розвантаження вугілля, в тому числі і на території Перемишлянського району. Відтак, факт наявності чи відсутності сертифікату на вагу на визначеній замовником території не впливає на реальну можливість учасника належним чином провести зважування продукції, а вимога про наявність такого документу та долучення його до документації пропозиції конкурсних торгів є такою, що обмежує конкуренцію учасників.

Розглядаючи заявлену позивачем вимогу про визнання незаконним рішення про відміну торгів від 14.02.2013 року з метою відновлення становища, яке існувало до порушення, суд виходив з наступного.

Підставою для прийняття рішення про відміну торгів у повідомленні про відміну торгів або визнанні їх такими, що не відбулись (інформаційний бюлетень «Вісник державних закупівель» №14 (757) від 18.02.2013р., оголошення №064723) стало відхилення всіх конкурсних пропозиції, що відповідає п.6 ч.1 ст.30 Закону України «Про здійснення державних закупівель».

Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель №622-р/пк-ск від 19.04.2013р., відмовлено у задоволенні скарги щодо порушення відділом освіти, молоді та спорту Перемишлянської районної державної адміністрації Львівської області порядку проведення закупівлі в одного учасника - «вугілля кам'яне (ГЖСШ (0-13) - 950т)» (оголошення №086381, опубліковане в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» від 05.03.2013р. №18/5 (761/5).

Зважаючи на це, судом відхилено твердження позивача про те, що зазначену закупівлю проведено неправомірно, безпідставно та необґрунтовано.

Як зазначено відповідачем у поданому ним запереченні на позовну заяву (вх.№1483/14 від 16.01.2014р.), рішення про відхилення пропозиції конкурсних торгів ТзОВ «ГК «Енергія» згідно з повідомленням про відхилення конкурсної пропозиції №297 від 13.02.2013р. та рішення про відміну торгів від 14.02.2013р. в порядку, визначеному ст.18 Закону України «Про здійснення державних закупівель», не оскаржувалось. У матеріалах справи також відсутні докази на підтвердження скасування рішень про відхилення пропозицій інших учасників конкурсних торгів.

Відтак, суд приходить до висновку, що на момент винесення рішення про відміну конкурсних торгів всі пропозиції учасників були відхиленими, а відтак, підстав для визнання такого рішення незаконним не вбачається, оскільки на момент його прийняття воно відповідало вимогам закону.

Відповідно до ч.1 ст.49 ГПК України, судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 49, 82, 84, 85, 116 ГПК України, суд, -

В И Р І Ш И В :

1. Позов задоволити частково.

2. Визнати рішення комітету з конкурсних торгів Відділу освіти, молоді та спорту Перемишлянської районної державної адміністрації Львівської області у частині відхилення пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Гірнича компанія «Енергія» від 13.02.2013 року незаконним.

3. Стягнути з Відділу освіти Перемишлянської районної державної адміністрації Львівської області (Львівська область, м.Перемишляни, вул.Привокзальна, буд.4; код ЄДРПОУ 02144772) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Гірнича компанія «Енергія» (Рівненська область, м.Радивилів, вул.Тиха, буд.9; код ЄДРПОУ 38240991) 1147,00грн. судового збору.

4. Наказ видати згідно ст.116 ГПК України.

5. В задоволені решти позовних вимог відмовити.

6. Строк і порядок оскарження рішення суду визначені ст.ст.91-93 ГПК України.

Повне рішення складено 11.03.2014р.

Суддя Щигельська О.І.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення04.03.2014
Оприлюднено13.03.2014
Номер документу37588250
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/4762/13

Ухвала від 12.02.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 20.01.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 26.02.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Рішення від 04.03.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 23.12.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні