ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
11 березня 2014 рокум. ПолтаваСправа №816/469/14
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Кукоба О.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Оржицького районного управління юстиції Полтавської області, відділу Держземагентства у Оржицькому районі Полтавської області, реєстраційної служби Оржицького районного управління юстиції Полтавської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Оржицького районного управління юстиції Полтавської області, відділу Держземагентства у Оржицькому районі Полтавської області про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії.
У ході розгляду даної справи судом виявлено факти порушення відділом Держземагентства у Оржицькому районі Полтавської області (як правонаступником відділу Держкомзему у Оржицькому районі Полтавської області) вимог чинного законодавства, що полягають у наступному.
ОСОБА_1 18 грудня 2012 року звернулась до відділу Держкомзему у Оржицькому районі Полтавської області із заявою про внесення до Поземельної книги та Автоматизованої системи державного земельного кадастру відомостей про визнання недійсним державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ №633999, виданого 28 березня 2011 року ОСОБА_2 /а.с. 13/.
Відповідь на вищевказану заяву, отриману відповідачем 25 грудня 2012 року, надано лише 09 серпня 2013 року. Тобто, розгляд вказаної заяви тривав 7 місяців 14 днів.
Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На момент зазначеного вище звернення пунктом 13 5 Порядку ведення Поземельної книги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 вересня 2009 року №1021, було передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється протягом 14 календарних днів з дати подання документів.
Не пізніше вказаного строку мала бути розглянута заява про скасування записів у Поземельній книзі.
Аналізуючи наведені вище положення законодавчих актів та зважаючи на фактичні обставини справи, суд дійшов висновку про те, що у даному випадку мала місце неправомірна бездіяльність відділу Держземагентства у Оржицькому районі Полтавської області в частині несвоєчасного розгляду заяви ОСОБА_1 від 18 грудня 2012 року.
Доводи відповідача з приводу того, що відповідь на дану заяву вчасно не надано у зв'язку із значним навантаженням та фактичним припиненням роботи електронного програмного забезпечення АС ДЗК є необґрунтованими та не підтверджуються жодними доказами.
Так само, не спростовуються допущення порушення строків розгляду заяви позивача посиланням на зміну на законодавчому рівні з 01 січня 2013 року порядку здійснення державної реєстрації відомостей про земельні ділянки.
Згідно з частиною другою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Враховуючи, що тривалий розгляд заяви ОСОБА_1 від 18 грудня 2012 року не вплинув на остаточний результат, суд не знайшов підстав для виходу за межі позовних вимог задля встановлення факту несвоєчасності надання відповіді на звернення позивача.
Так, судом встановлено, що тривалий розгляд зазначеної вище заяви не призвів до порушення права власності позивача на земельну ділянку, а відтак, підстави для відновлення такого права шляхом ухвалення відповідного судового рішення відсутні.
Разом з цим, в силу положень частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд зауважує, що тривалий (понад 7 місяців) розгляд заяви ОСОБА_1 від 18 грудня 2012 року призвів до порушення права останньої на своєчасне отримання відповіді на таку заяву.
Дана обставина свідчить про порушення відділом Держземагентства у Оржицькому районі Полтавської області вимог чинного законодавства, зокрема, положень частини другої статті 19, статті 40 Конституції України.
Згідно зі статтею 166 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали. У разі необхідності суд може постановити окрему ухвалу про наявність підстав для розгляду питання щодо притягнення до відповідальності осіб, рішення, дії чи бездіяльність яких визнаються протиправними. Окрема ухвала може бути оскаржена особами, інтересів яких вона стосується.
Враховуючи викладене, суд вважає за доцільне довести до відома Головного управління Держземагентства у Полтавській області факти порушення відділом Держземагентства у Оржицькому районі Полтавської області вимог чинного законодавства.
Керуючись статтями 165, 166 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Довести до відома Головного управління Держземагентства у Полтавській області факти порушення відділом Держземагентства у Оржицькому районі Полтавської області вимог чинного законодавства.
Копію окремої ухвали надіслати:
- відділу Держземагентства у Оржицькому районі Полтавської області - до відома;
- Головному управлінню Держземагентства у Полтавській області - для розгляду та відповідного реагування;
- прокуратурі Оржтицького району Полтавської області - для контролю.
Зобов'язати Головне управління Держземагентства у Полтавській області не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали повідомити Полтавський окружний адміністративний суд про вжиті заходи щодо усунення порушень вимог законодавства.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена особами, інтересів яких вона стосується, до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня отримання її копії з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.О. Кукоба
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2014 |
Оприлюднено | 14.03.2014 |
Номер документу | 37596060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.О. Кукоба
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні