Постанова
від 11.03.2014 по справі 818/8242/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 березня 2014 р. Справа № 818/8242/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Любчич Л.В.

Суддів: Сіренко О.І. , Спаскіна О.А.

за участю секретаря судового засідання Бутенко Ю.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області - Усик Наталії Андріївни на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 27.11.2013р. по справі № 818/8242/13-а

за позовом Сумського міського об'єднання громадян "Гаражно-будівельний кооператив "Харківський"

до Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області - Усик Наталії Андріївни третя особа Сумська міська рада

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії та відшкодування шкоди,

ВСТАНОВИЛА:

У жовтні 2013 р. Сумське міське об'єднання громадян "Гаражно-будівельний кооператив "Харківський" ( далі - СМОГ "ГБК "Харківський») звернулося до суду з адміністративним позовом до державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області Усик Наталії Андріївни ( далі - відповідач), в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення від 24.09.2013 № РВ-5900018692013 Державного кадастрового реєстратора Усик Н.А. про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру; зобов'язати відповідача зареєструвати земельну ділянку за адресою: м. Суми, вул. Рєпіна за СМОГ "ГБК "Харківський"; відшкодувати шкоду, заподіяну юридичній особі - СМОГ "ГБК "Харківський" під час виконання своїх обов'язків в розмірі 3 149 грн. 11 коп.

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 27.11.2013 р. адміністративний позов СМОГ «ГБК «Харківський» задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області Усик Н.А. від 24.09.2013 № РВ-5900018692013 про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.

Зобов'язано відповідача повторно розглянути заяву СМОГ «ГБК «Харківський» від 10.09.2013 про державну реєстрацію земельної ділянки.

В іншій частині в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з даною постановою суду відповідач подала апеляційну скаргу в якій, посилаючись на необґрунтованість судового рішення, не з*ясування всіх обставин, що мають значення для справи, просила скасувати постанову Сумського окружного адміністративного суду від 27.11.2013 р. та ухвалити нову постанову, якою відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначила, що в технічній документації, що була надана реєстраторові відсутні будь-які документи погоджені відповідними службами міста. Передача у власність земельної ділянки із земель комунальної власності об*єднанням громадян має відбуватися відповідно до ч.ч.6-10 ст. 118 Земельного кодексу України ( далі - ЗК України) за проектом відведення земельної ділянки, який передбачає наявність графічних матеріалів та висновку органу архітектури на предмет відповідності проекту землеустрою містобудівній документації. Рішення Сумської міської ради №2490 від 25.03.2009 р., яким надано позивачеві у власність земельну ділянку, було прийнято без наявного проекту відведення земельної ділянки, який включає графічні матеріали, без визначеного кадастрового номеру земельної ділянки. В даному рішенні зазначено площу, цільове призначення земельної ділянки та адреса м. Суми, вул.. Рєпіна, яка не визначає конкретне місце розташування земельної ділянки Дане рішення міської ради не може бути виконаним в силу інших вимог чинного законодавства, яке визначає порядок надання у власність земельних ділянок. Апелянт також зазначила, що рішення Сумської міської ради від 25.03.2009 р. № 2490 вичерпало свою дію, оскільки відповідно до п.3 даного рішення строк виконання даного рішення становив 3 місяця. У позивача відсутнє рішення місцевої ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою чи технічної документації. До видів документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок, належать проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічна документація із землеустрою щодо встановлення ( відновлення) меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості), яка застосовується у випадках коли законодавством не передбачено розроблення проектів землеустрою. Позивачем реєстратору було надано замість оригіналу необхідного виду документації з землеустрою, щодо формування земельної ділянки у вигляді проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, разом з рішенням Сумської міської ради про надання дозволу на його розроблення, було надано інший вид документації із землеустрою у вигляді технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі, що не відповідає вимогам ч.ч.3.4 ст. 24, п.1 ч.1 ст. 21 Закону України «Про державний земельний кадастр» від 07.07.2011 р. №3613-УІ ( далі - Закон №3613).

Відповідач в судове засідання не з*явився, про дату, час та місце розгляду повідомлений належним чином.

Відповідно до положень ч.4 ст. 196 Кодексу адміністративного судочинства України ( далі - КАС України) розгляд справи проведено без участі відповідача.

Колегія суддів вислухавши суддю-доповідача, представника позивача, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, дослідивши письмові докази по справі, дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Задовольняючи частково позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відмова відповідача в державній реєстрації земельної ділянки за позивачем з мотивів відсутності проекту землеустрою є необгрунтованою.

Колегія суддів з даними висновками суду першої інстанції не погоджується виходячи з наступного.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено та знайшло своє підтвердження під час апеляційного розгляду, що 13 серпня 2013 року представником СМОГ «ГБК «Харківський» до Управління Держземагенства у Сумському районі було подано заяву про реєстрацію земельної ділянки за адресою: м. Суми, вул. Рєпіна.

Рішенням державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області Мельник О.В. від 23.08.2013 № РВ-5900017902013 позивачу відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом № 3613 та Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме: згідно статті 21, розділу IV Закону №3613 відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні; на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України; на підставі проектів землеустрою щодо впорядкування існуючих землеволодінь - у разі зміни суміжних земельних ділянок їх власниками. Перетинаються: з ділянкою 5910136300:05:006:0006; площа співпадає на 1,5936 % з ділянкою 5910136300:05:006:0097; площа співпадає на 0,1897 % (а.с. 8).

10 вересня 2013 року представником позивача до Управління Держземагенства у Сумському районі було подано нову заяву про реєстрацію земельної ділянки за адресою: м. Суми, вул. Рєпіна.

До заяви було приєднано: оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, що включає в себе: пояснювальну записку, технічне завдання на встановлення меж земельної ділянки в натурі, копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку, матеріали польових топографо-геодезичних робіт, план меж земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки (кадастровий план земельної ділянки), перелік обмежень у використанні земельної ділянки і наявні земельні сервітути, акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання; електронний документ; документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки; копія документа, що посвідчує повноваження діяти від імені особи, паспорт на представника юридичної особи, оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

24.09.2013 рішенням №РВ-5900018692013 Державним кадастровим реєстратором Усик Н.А. було надано відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Перевіряючи правомірність відмови відповідача у державній реєстрації земельної ділянки за адресою м. Суми вул. Рєпіна колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону №3613 державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою:

особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;

власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;

Згідно із ч. 4 ст. 24 Закону №3613 для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:

заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;

оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;

документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа;

документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.

Заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Як слідує з вище зазначених правових норм Державному кадастровому реєстратору разом із заявою надається в тому числі і документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельних ділянок. До такої документації належать проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка застосовується у випадках коли законодавством не передбачено розроблення проектів землеустрою.

Згідно з вимогами ч.5 ст. 79-1 Закону №3613 формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Судом встановлено, що позивачем до заяви про державну реєстрацію земельної ділянки, замість проекту землеустрою було надано технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості, що не заперечувалось позивачем.

Згідно письмових пояснень представника Сумської міської ради заяви позивача та проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,21 га та площею 0,0400 га за адресою м. Суми вул. Рєпіна у Сумській міській раді відсутні.

Зважаючи на вище зазначене колегія суддів вважає, що дії відповідача, щодо відмови від 24.09.2013 р. у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру за заявою позивача є правомірними.

Висновки суду першої інстанції щодо надання позивачем державному кадастровому реєстратору повного пакету документів, передбаченого законодавством, в тому числі і оригінал технічної документації колегія суддів вважає помилковими, оскільки позивачем замість необхідного виду документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки у вигляді проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки разом з рішенням Сумської міської ради про надання дозволу на його розроблення, реєстраторові було надано інший вид документації із землеустрою у вигляді технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі, що не відповідало вимогам законодавства.

З урахуванням вище викладеного, колегія суддів прийшла до висновку, що судом першої інстанції при ухваленні постанови були порушені норми матеріального та процесуального права, і як наслідок апеляційна скарга Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області. - Усик. Н. А. підлягає задоволенню, а постанова скасуванню.

Відповідно до п.4 ч.1 ст. 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального та процесуального права, шо призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області - Усик Наталії Андріївни задовольнити.

Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2013 року по справі № 818/8242/13-а скасувати в частині визнання протиправним та скасування рішення Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області Усик Н.А. від 24.09.2013 р. №РВ-5900018692013 про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру; зобов'язання відповідача повторно розглянути заяву Сумського міського об'єднання громадян "Гаражно-будівельний кооператив "Харківський" від 10.09.2013 р. про державну реєстрацію земельної ділянки; стягнення з Державного бюджету України на користь Сумського міського об'єднання громадян "Гаражно-будівельний кооператив "Харківський" судового збору в сумі 34 грн 41 коп.

Ухвалити нову постанову, якою в цій частині в задоволенні позовних вимог Сумському міському об'єднанню громадян "Гаражно-будівельний кооператив "Харківський" відмовити.

В іншій частині постанову Сумського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2013 року по справі №818/8242/13-а залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Любчич Л.В. Судді Сіренко О.І. Спаскін О.А. Повний текст постанови виготовлений 17.03.2014 р.

Дата ухвалення рішення11.03.2014
Оприлюднено18.03.2014
Номер документу37617542
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/8242/13-а

Постанова від 27.11.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Постанова від 11.03.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 17.01.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Постанова від 27.11.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 11.10.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні