Постанова
від 04.03.2014 по справі 823/70/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2014 року справа № 823/70/14

м. Черкаси

16 год. 25 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Тимошенко В.П.,

за участю секретаря судового засідання Цаплі І.Ю.

за участю представників позивача - Петренка С.О., Кушнер І.М., Ленської Л.П. - за довіреностями,

представника відповідача - Стариш В.М. - за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом дитячо-юнацької спортивної школи «Олімпія» Черкаського обласного фізкультурно-спортивного товариства «Україна» до виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про скасування рішення,

встановив:

17 січня 2014 року до суду з адміністративним позовом звернулася дитячо-юнацька спортивна школа «Олімпія» Черкаського обласного фізкультурно-спортивного товариства «Україна», в якому просить скасувати рішення виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 30 жовтня 2013 року № 20 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій до дитячо-юнацької спортивної школи "Олімпія" Черкаського обласного фізкультурно-спортивного товариства «Україна» на загальну суму 38772 грн 36 коп., в тому числі 25848 грн 24 коп. страхові кошти Фонду, які використані з порушенням та 12924 грн 12 коп. штраф за порушення порядку використання страхових коштів.

Свої позовні вимоги позивач мотивує тим, що рішення виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 20 від 11.10.2013 базується на акті перевірки цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності дитячо-юнацької спортивної школи «Олімпія» за період з 01.01.2013 по 01.10.2013 №240 від 14.10.2013, а висновки акту перевірки є незаконними та необгрунтованими.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили суд скасувати рішення виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 30 жовтня 2013 року № 20 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій до позивача в таких розмірах: 25848 грн 24 коп. - страхові кошти Фонду, які використані з порушенням; 12924 грн 12 коп. - штраф за порушення порядку використання коштів з підстав, викладених у позовній заяві..

Представник відповідача проти позову заперечувала повністю, надавши заперечення на позов, додатково зазначивши, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. У своїх запереченнях представник відповідача посилалася на Закон України « Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», постанову правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31.07.2014 № 44 та зазначивши, що оскаржувані рішення прийняті відповідачем правомірно та з дотриманням вимог чинного законодавства.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Досліджуючи фактичні обставини справи, судом встановлено, що на підставі направлення №240 від 07.10.2013 року головними спеціалістами контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено планову перевірку правомірного ( цільового ) використання коштів отримувачів коштів Фонду за період 01.01.2013 року по 01.10.2013 року у дитячо-юнацькій спортивній школі «Олімпія».

За результатами перевірки складено акт №240 від 14.10.2013, яким встановлено порушення позивачем:

- п.2.5.1, п.3.1 Порядку про часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31.07.2012 року № 44, - нецільове використання коштів Фонду в сумі 25848, 24 грн;

- п.2.5.1. Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31.07.2012 року № 44, - неправомірне використання коштів Фонду в сумі 38418, 34 грн;

- ст. 48 Закону України « Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ.

На підставі акту перевірки посадовою особою виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення № 20 від 30 жовтня 2013 року «Про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій», яким до позивача застосовано фінансові санкції в таких розмірах:

- 64266 грн 58 коп. - страхові кошти Фонду, які використанні з порушенням;

- 32133 грн 00 коп. - штраф за порушення порядку використання страхових коштів.

11 листопада 2013 року рішення № 20 від 30 жовтня 2013 року оскаржене позивачем до виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Рішенням про результати розгляду скарги № 279 від 30 грудня 2013 року вирішено скаргу задовольнити частково:

- зменшивши суму неправомірних витрат на 38676 грн 38 коп. та відповідно штраф на 19388 грн 19 коп. на загальну суму 38772 грн 36 коп.;

- використані не за цільовим призначенням кошти Фонду у сумі 25848 грн 24 коп. та 12924 грн 12 коп. (штраф) на загальну суму 38772 грн 36 коп. необхідно повернути до бюджету Фонду.

Судом встановлено, що 14 березня 2013 року між Черкаським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і дитячо-юнацькою спортивною школою «Олімпія» укладено договір № 25 (а.с.57-61) на часткове фінансування дитячо-юнацької спортивної школи за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Відповідно до умов даного договору Фонд здійснює часткове фінансування за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на поточний рахунок або спеціальний реєстраційний рахунок в органі Державної казначейської служби України ДЮСШ у межах асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею «Оздоровчі заходи» на 2013 рік та кошторисом ДЮСШ за коштами Фонду на 2013 рік. Кошторис ДЮСШ на 2013 рік затверджений директором ДЮСШ та погоджений головою Черкаської обласної ФСТ «Україна» Дрибас В.М. та директором Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_6 і складається з витрат по коштах Фонду на оплату заробітної плати працівникам ДЮСШ та оплату розрахунково-касового обслуговування за рахунком відкритого для обліку коштів Фонду.

За умовами договору Фонд здійснює часткове фінансування ДЮСШ щомісячно до 15 числа відповідно до наданих заявок на фінансування та в межах кошторисних призначень.

Відповідно до Затвердженого кошторису та п.4.3.1. Договору №25 від 14.03.2013 ДЮСШ «Олімпія» брала на себе зобов'язання використовувати кошти Фонду відповідно до вимог Договору та Порядку №44, тобто на оплату праці працівників ДЮСШ та оплату розрахунково-касового обслуговування з рахунком, відкритим для обліку коштів Фонду.

Згідно з Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» ДЮСШ є платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Вказаний єдиний внесок відповідно до підпунктів 4.1.2, 4.6.2. Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою Пенсійного фонду України № 21-5 від 27.09.2010 року і ч.12 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», нараховується на суми, що визначені базою для нарахування єдиного внеску, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати. Платники повинні сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу. Законом не передбачено пільг з нарахування та сплати єдиного внеску. За несвоєчасну сплату соціального внеску передбачена адміністративна, фінансова та кримінальна відповідальності.

В зв'язку з тим, що фінансування за січень вчасно не надходило, ДЮСШ «Олімпія» за рахунок власних грошових коштів, з рахунку ДЮСШ «Олімпія» відкритого в ПАТ «Енергобанк» здійснило платежі нарахувань на заробітну плату.

Так, платіжним дорученням № 55 від 15 лютого 2013 року перераховано 14086,55 грн єдиного соціального внеску за січень 2013 року, платіжним дорученням № 56 від 15 лютого 2013 року перераховано 5212,96 грн прибуткового податку з громадян за січень 2013 року, а всього перераховано суму грошових коштів в розмірі 19299,51 грн.

20 березня 2013 року о 18 год. 02 хв. (після закінчення операційного банківського дня) від Фонду надійшло часткове фінансування ДЮСШ «Олімпія» за січень-лютий 2013 року в розмірі 64400 грн. Відповідно до кошторису з вказаних коштів необхідно було заплатити заробітну плату працівникам ДЮСШ та оплатити розрахунково-касове обслуговування за рахунком відкритого для обліку коштів Фонду. Вказані платежі необхідно було здійснити до 20 лютого за січень і 20 березня за лютий. Так як необхідні нарахування вже були зроблені, кошти Фонду, що призначались на виплату заробітної плати надійшли на рахунок ДЮСШ «Олімпія» № 2600439334902 відкритому в ПАТ «Енергобанк» позивачі повернули суму грошових коштів, що була запозичена з рахунку ДЮСШ «Олімпія» № 2600339334901 відкритому в ПАТ «Енергобанк» в розмірі 19299,51 грн платіжним дорученням №29 від 21 березня 2013 року і в розмірі 6548,73 грн платіжним дорученням №35 від 10 квітня 2013 року, що загалом склало 25848,24 грн.

Статтею 48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» передбачено, що фінансування здійснюється за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків, в порядку, визначеному правлінням Фонду.

31.07.2012 року постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 44 затверджено Порядок часткового фінансування дитячо - юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 серпня 2012 р. за № 1429/21741 (надалі Порядок - 44).

Відповідно до пункту 1.3 Порядку-44 виконавча дирекція Фонду здійснює часткове фінансування ДЮСШ Центральних рад фізкультурно-спортивних товариств (далі - ФСТ), виконавчі дирекції відділень Фонду здійснюють часткове фінансування ДЮСШ регіональних організацій ФСТ та ДЮСШ, що не підпорядковані ФСТ, які є платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Тобто напряму.

Згідно з пункту 2.1 Порядку-44 на вимогу листа виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 28.09.2012 №2099/02-21 (а.с.119) позивач до 1 листопада 2012 року подав до виконавчої дирекції відділення Фонду проекти кошторисів, які враховують усі джерела фінансування, за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку, та розрахунки потреби в коштах за кожною статтею видатків, на 2013 рік.

Пунктом 2.2. Порядку-44 передбачено, що правління Фонду та правління відділень Фонду відповідно до кошторису програм відділень Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей у межах своїх фінансових можливостей та на підставі наданих проектів кошторисів визначають перелік ДЮСШ та обсяги їх часткового фінансування за рахунок коштів Фонду в наступному фінансовому році за умови наявності інших джерел фінансування ДЮСШ.

Так, обов'язок по фінансуванню ДЮСШ «Олімпія» у відповідача виник 14 березня 2013 року. Підписуючи договір відповідач взяв на себе обов'язок частково фінансувати ДЮСШ на загальну суму 390200 гривень(п.1.2 Договору №25) за період з 1 січня 2013 року до 31 грудня 2013 року(п.3.2 Договору №25) щомісячно до 15 числа(п.9.1. Договору №25).

Отже відповідно до п.3.2. Договору №25 від 14.03.201З відповідач прострочив зобов'язання по фінансуванню ДЮСШ «Олімпія», оскільки перший платіж здійснив 20.03.2013 року о 18 год. 02 хв.

Суд зазначає, що в ході розгляду даної справи відповідач не надав пояснень, щодо причин порушення терміну затвердження програм Фонду та Договору № 25, а також несвоєчасності надання коштів позивачу на виплату заробітної плати.

Судом встановлено, що виконавча дирекція Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності діяли з порушенням ст.48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», а також п.2.2 Порядку - 44, з порушенням п.3.2 Договору №25.

В той же час, позивачем вживалися всі необхідні заходи для прискорення фінансування та уникнення відповідальності за несвоєчасну сплату єдиного внеску, на підтвердження чого надані листи:

- звернення до прем'єра мінстра України Азарова М.Я. від 27.02.2013 №14 (а.с.121);

- відповідь Міністерства соціальної політики України від 19.04.20133 №207/18/99-13 (а.с.122);

- заяви від 14.03.2013 № 22 (а.с.133) та 18.03.2013 № 24 (а.с.134), якими позивач просив виконавчу дирекцію Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності надати фінансування на заробітну плату за січень-лютий 2013 року.

Нормами КАС України, зокрема пунктами 5, 6, 8 частини 3 статті 2 КАС України, передбачено, що адміністративні суди під час розгляду адміністративних справ перевіряють, чи прийняті рішення суб'єкта владних повноважень, добросовісно, розсудливо, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

У даній справі суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення відповідача не відповідає вимогам частині 3 статті 2 КАС України.

Відповідно до частин 1, 2 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно статті 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до переконання про обґрунтованість позовних вимог, підтвердження їх матеріалами справи

Згідно з частиною 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись статтями 56, 58, 86, 94, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Скасувати рішення виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 30 жовтня 2013 року № 20 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій.

Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача - дитячо-юнацької спортивної школи «Олімпія» Черкаського обласного фізкультурно-спортивного товариства «Україна» (ідентифікаційний код 33209868) 182 ( сто вісімдесят дві) гривні 70 коп. сплаченого судового збору.

Постанова набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені статтями 185-187 цього Кодексу.

Постанова набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені статтями 185-187 цього Кодексу.

Суддя В.П. Тимошенко

Повний текст постанови виготовлений 07 березня 2014 року

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2014
Оприлюднено17.03.2014
Номер документу37630920
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/70/14

Ухвала від 13.02.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 03.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Іваненко Я.Л.

Ухвала від 16.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пасічник С.С.

Постанова від 19.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Постанова від 04.03.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні