ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
18 лютого 2014 року № 826/785/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Васильченко І.П., при секретарі Шведі В.С., розглянувши адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Глобал Істерн Менеджмент Україна" до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 6526552202 від 15.01.2014 року,
за участю представників:
від позивача: Хіміч Б.С.
від відповідача: Стеценко М.В.
Встановив:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 6526552202 від 15.01.2014 року.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач помилково дійшов висновку про порушення позивачем вимог податкового законодавства, оскільки всі господарські операції позивача є реальними, підтверджуються належним чином складеними первинними документами, в силу чого, у відповідача відсутні підстави для висновку про заниження позивачем грошових зобов'язань з податку на додану вартість, відповідно, оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 29.01.2014 року відкрито провадження в адміністративній справі, справу призначено до судового розгляд на 12.02.2014 року.
В судовому засіданні 12.02.2014 року судом оголошувалась перерва в судовому розгляді в порядку статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України у зв'язку з необхідністю отримання додаткових доказів у справі та виклику свідків.
В судовому засіданні 18.02.2014 року позивач позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні 18.02.2014 року проти позову заперечив з підстав його необґрунтованості, зазначивши, що перевіркою встановлено відсутність деталізації виконаних послуг, їх обсяг та спосіб виконання, що спростовує їх фактичне виконання, а відтак і виконання договірних зобов'язань в цілому. Сукупність отриманої відповідачем інформації спростовує факт виконання ПП "ПОЛЮС" комплексу маркетингових досліджень направлених на виявлення нових торгових марок безалкогольної продукції та виявлення попиту споживачів на нові торгівельні марки безалкогольної продукції, що свідчить про укладення угод без мети настання реальних наслідків. Так, відповідач зазначив, що позивачем перераховувались кошти без мети реального настання правових наслідків, але з метою заниження об'єкту оподаткування, несплати податків, у зв'язку з чим дії підприємства призвели до втрат дохідної частини Державного бюджету України. У зв'язку з наведеним, позивач просив суд в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши їх в сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Глобал Істерн Менеджмент Україна", код ЄДРПОУ 33598026, зареєстроване Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією 29.06.2005 року, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 264527.
До основних видів діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Глобал Істерн Менеджмент Україна" за видами КВЕД відносяться: неспеціалізована оптова торгівля, роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах та складське господарство.
Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України в місті Києві в період з 03.12.2013 року по 12.12.2013 року проведено позапланову невиїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з приватним підприємством "ПОЛЮС" за період з 01.02.2012 року по 29.02.2012 року.
За результатами проведеної перевірки відповідачем складено акт № 790/26-55-22-02/33598026 від 13.12.2013 року, яким встановлено порушення позивачем п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями, що призвело до заниження податку на додану вартість, який підлягає сплаті (р. 25 декларації з податку на додану вартість) у лютому 2012 року на загальну суму 102 660 грн.
На підставі складеного акту перевірки, 15.01.2014 року Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України в місті Києві винесено податкове повідомлення-рішення № 6526552202, яким збільшено Товариству з обмеженою відповідальністю "Глобал Істерн Менеджмент Україна" суму грошового зобов'язання в розмірі 128 325 грн., з якої: за основним платежем - 102 660 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 25 665 грн. за платежем: податок на додану вартість, код платежу: 14010100.
Вказане податкове повідомлення-рішення винесене на підставі висновку відповідача про неправомірність віднесення до складу податкового кредиту та суми податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП "ПОЛЮС", оскільки правочин вчинений за участю позивача та його контрагента не спричинили настання реальних правових наслідків.
Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та ПП "ПОЛЮС" укладено договір № 54 від 05.01.2011 року про надання послуг.
Відповідно до пункту 1.1 вищевказаного договору, замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання з надання замовнику комплексу маркетингових послуг.
За умовами договору найменування кожної з послуг, кількість місяців/дій, протягом яких надається кожна з послуг, їх вартість, зазначаються у Додатку № 1 та Додатку № 2 до даного договору, які є невід'ємною його частиною. (п. 1.2. договору).
Вартість послуг виконавця складає 615 960 грн., в т.ч. ПДВ-20% 102 660 грн.
Згідно з Додатку № 1 та Додатку № 2, до комплексу маркетингових послуг входять: стратегія виводу нових торгових марок безалкогольної продукції на ринок України; консультування з питань комерційної діяльності та управління з метою виявлення попиту споживачів на нові торгівельні марки безалкогольної продукції, а саме нектари виробництва RAUCH Hungaria Kft., Угорщина.
Послуги надаються виконавцем в письмовій або усній формі, можуть бути передані замовнику засобами телекомунікаційного зв'язку, за допомогою всесвітньої мережі Internet, засобів відео конференції типу Skype та інше, відповідно до побажань замовника, але у будь-якому разі вважаються наданими після підписання акту здачі-приймання надання послуг.
На підтвердження виконання позивачем умов договору, відповідно до виписок по особовим рахункам, наявних в матеріалах справи, позивачем 06.03.2012 року здійснено оплату за маркетингові послуги, відповідно до договору № 54 від 05.02.2012 року на суму 200 000 грн., аналогічна проплата була здійснена позивачем 16.03.2012 року на суму 85 000 грн. та 11.04.2012 року на 330 960 грн.
Крім того, під час проведення перевірки, позивачем було надано копії актів здачі-приймання послуг, що підтверджували реальність проведених робіт.
В судовому засіданні 18.02.2014 року, допитаний в якості свідка, директор ТОВ "Глобал Істерн Менеджмент Україна" ОСОБА_3, пояснив, що представниками ПП "ПОЛЮС" проводились маркетингові дослідження соків RAUCH Hungaria Kft. Щодо місця проведення консультацій, то свідок зазначив, що працівники ПП "ПОЛЮС" консультували працівників ТОВ "Глобал Істерн Менеджмент Україна" в головному офісі позивача та на складських приміщеннях.
Свідок ОСОБА_4 в судовому засіданні також підтвердив реальність консультування ПП "ПОЛЮС" працівників ТОВ "Глобал Істерн Менеджмент Україна", зазначивши, що надання послуг здійснювалось в конференс залі офісу позивача. Консультації були здійсненні з приводу ринку соків в Україні з метою подальшої реалізації соків на території України.
Також, надання ПП "ПОЛЮС" маркетингових послуг підтверджується, наявними в матеріалах справи, податковими накладними, зокрема, податковою накладною № 71 від 20.02.2012 року на загальну суму 321 480 грн. в т.ч. ПДВ та податковою накладною № 72 від 23.02.2012 року.
Відповідно до підпункту 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Згідно з пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
При цьому в пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Аналіз наведених норм дає підстави зробити висновок, що Податковим кодексом України передбачено підставу для формування податкового кредиту, а саме наявність у платника податку-покупця належним чином оформленої податкової накладної або митної декларації.
Судом досліджено податкові накладні, на підставі яких позивачем було сформовано податковий кредит у перевіряємий період, внаслідок чого судом встановлено, що зазначені документи містять усі необхідні підписи уповноважених осіб, скріплені відповідною печаткою та відповідають встановленій законодавством формі.
Відповідно до змісту підпункту 201.4. та 201.8 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Згідно з пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку.
Відповідно до пункту 1 Порядку заповнення податкової накладної, заповнення податкової накладної податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
Отже, сума податку на додану вартість, віднесена позивачем до податкового кредиту підтверджується податковими накладними, оформленими відповідно до вимог статті 201 Податкового кодексу України та Порядку заповнення податкової накладної.
Обставина фактичної поставки послуг підтверджується окрім податкової накладної, також первинними документами, що свідчать про придбання послуг з поставки товару позивачем у комерційному відношенні в межах власної господарської діяльності.
Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Згідно з частиною 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, вищезазначені договори, акти здачі-приймання послуг, податкові накладні мають наведені реквізити первинного документа, зміст та обсяг господарської операції відображено через визначення конкретних заходів в конкретних вимірних одиницях, вартості, найменування, дат.
Крім того, після проведення компаній за договорами про надання маркетингових та рекламних послуг, в тому числі і за договором ПП "ПОЛЮС" обсяги продукції торгової марки RAUCH, яка була реалізована товариством дистриб'юторам за діючими договорами поставки для її подальшої реалізації кінцевим споживачам - споживачам реклами, яка була зумовлена та оплачена товариством, - істотно зріс.
Так, згідно бухгалтерської довідки позивача від 10.02.2014 року за період з 01.01.2012 року по 10.02.2014 року ТОВ "Глобал Істерн Менеджмент Україна" було завезено 219 176 одиниць продукції виробника RAUCH Hungaria Kft собівартість якої склала 1 262 046,04. За той же період товариством було реалізовано 172 302 одиниць продукції виробника RAUCH Hungaria Kft на загальну суму 1 589 849,99 грн.
Таким чином, понесені позивачем витрати на оплату рекламних та маркетингових послуг мають безпосередній зв'язок з господарською діяльністю товариства, оскільки призвели до збільшення обсягів продажу продукції ТМ "RAUCH".
Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що позивачем правомірно віднесено до складу податкового кредиту суми ПДВ по взаємовідносинам з ПП "ПОЛЮС", а тому податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві № 6526552202 від 15.01.2014 року є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись ст. ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
постановив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України в місті Києві № 6526552202 від 15.01.2014 року.
Зобов'язати відповідний підрозділ Державної казначейської служби України стягнути судові витрати в розмірі 256,65 грн. (двісті п'ятдесят шість) грн. 65 коп. із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України в місті Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Глобал Істерн Менеджмент Україна".
Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.П. Васильченко
Постанова складена в повному обсязі та підписана 25.02.2014 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2014 |
Оприлюднено | 17.03.2014 |
Номер документу | 37634100 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Васильченко І.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні