Ухвала
від 06.03.2014 по справі 813/1529/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2014 р. Справа № 876/11298/13

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Матковської З.М.,

суддів: Каралюса В.М., Костіва М.В.,

при секретарі судового засідання: Дутка І.С.

з участю представників сторін: позивача Кожушко Л.В., відповідача Головець О.В., Яцик Г.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Стрийсільрембуд» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2013 року у адміністративній справі №813/1529/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Стрийсільрембуд» до управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області про визнання недійсною вимогу про сплату боргу,-

В С Т А Н О В И В :

ТзОВ «Стрийсільрембуд» звернулось до суду з позовом до УПФ в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області про визнання протиправною та скасування вимоги від 05.04.2004 року № Ю-67у про сплату недоїмки в сумі 40410,30 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що оскаржувана вимога є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки станом на 05.04.2004 року жодного боргу у позивача перед відповідачем не було.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 05.08.2013 р. в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із постановою суду першої інстанції, відповідачем подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що постанова суду першої інстанції є незаконною та необґрунтованою, прийнятою з неповно з'ясованими обставинами у справі, а також недоведеністю обставин, які мають значення для справи. Зазначає, що з 01.01.2004 року набрав чинності Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» і збір до Пенсійного фонду був виведений із системи оподаткування, на нього перестало розповсюджуватись податкове законодавство. Сплата внесків до Пенсійного фонду з 01.01.2004 року відбувається до 20 числа місяця, наступного за звітним, і здійснюється ТзОВ «Стрийсільрембуд» повністю в порядку та терміни, передбачені вищевказаним законом. Щодо нарахованих штрафних санкцій та пені, то на них поширюється процедура узгодження, передбачена податковим законодавством. Оскільки такої відповідач не дотримався, суми штрафних санкцій та пені податковим боргом не стають, а, отже, не можуть вважатись недоїмкою і, відповідно, не можуть бути включені у вимогу від 05.04.2004 року №Ю-67у про сплату недоїмки в сумі 40410,30 грн. Просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позову та скасувати оскаржену вимоги відповідача.

В судовому засіданні апеляційного розгляду справи представник позивача апеляційну скаргу підтримав з підстав зазначених у скарзі, просив скаргу задовольнити, постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позову.

Представники відповідача проти апеляційної скарги заперечили, вважають постанову суду першої інстанції законною та обґрунтованою, прийнятою з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Просили скаргу залишити без задоволення, а постанову суду без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується наступне. ТзОВ «Стрийсільрембуд» перереєстровано розпорядженням голови Стрийської РДА від 19.12.2003 року за № 956, ЄДРПОУ 05444322, місцезнаходження Львівська область, Стрийський район, с. Стрілків, вул. Горішня, 30 (до перереєстрації - АТЗТ «Райсількомунгосп»), перебуває на обліку в УПФ в м. Стрий та Стрийському районі Львівської області (до реорганізації - УПФ в Стрийському районі Львівської області) і є страхувальником.

УПФУ в Стрийському районі Львівської області, в зв'язку з існуванням станом на 01.03.2004 року боргу, виставила ТзОВ «Стрийсільрембуд» вимогу від 05.03.2004 року №Ю-67у на суму 47970,46 грн., в тому числі: недоїмка - 47970,46 грн.

В зв'язку з частковою сплатою позивачем суми недоїмки, вимога від 05.04.2004 року №Ю-67у на суму 40410,30 грн. була скерована до органів ДВС.

Суд першої інстанції в задоволенні позову відмовив з тих підстав, що УПФ у Стрийському районі Львівської області в повній мірі доведено правомірність вимоги від 05.04.2004 року №Ю-67у про сплату недоїмки в сумі 40410,30 грн. та відповідач діяв в порядку та спосіб, застосував строки та розміри, що передбачені чинним законодавством.

Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає їх вірними, такими що відповідають нормам матеріального права та обставинам справи з огляду на наступне.

Згідно поданого суду відповідачем розрахунку суми боргу ТзОВ «Стрийсільрембуд», який увійшов до оспорюваної вимоги, сума, на яку скеровано вимогу, складалась зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, штрафних (фінансових) санкцій та пені.

До 01.01.2004 року порядок сплати (погашення) зобов'язань по збору на обов'язкове державне пенсійне страхування регулювався Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12. 2000 року № 2181-III.

П.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 вищевказаного Закону України (в редакції від 27.11.2003 року, тобто, тій, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) було встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом «г» підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Згідно п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

До оскарженої вимоги увійшов збір на обов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 15225,33 грн., згідно розрахунку зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування за грудень 2003 року, самостійно поданого АТЗТ «Райсількомунгосп» до УПФ в Стрийському районі Львівської області 13.01.2004 року, тому вказана сума, відповідно до наведеної вище норми закону вважається узгодженою з дня подання розрахунку за грудень 2003 року, тобто, з 13.01.2004 року, і не може бути оскаржена позивачем в адміністративному або судовому порядку.

Аналогічно, самостійно була визначена і сума збору на обов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 2240,23 грн., що станом на 31.12.2003 року залишилась непогашеною (вказане відображено як у повідомленні від 05.01.2004 року відповідача, адресованому Стрийській ОДПІ, так і у витягах з карток особового рахунку страхувальника ТзОВ «Стрийсільрембуд».

Що стосується штрафних (фінансових) санкцій, які увійшли до вимоги від 05.04.2004 року №Ю-67у на суму 40410,30 грн., згідно матеріалів справи, то такі були нараховані: 1) згідно рішення № 50 від 03.06.2002 року про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків сплати узгодженого зобов'язання, прийнятого на підставі акта №93 від 27.05.2002 року про проведену перевірку повноти нарахування, своєчасності сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду та його витрачання, в сумі 1947,85 грн. та рішення №51 від 03.06.2002 року про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків сплати узгодженого зобов'язання, прийнятого на підставі того ж акта, в сумі 78,82 грн.; 2) згідно рішення № 184 від 18.12.2003 року про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків сплати узгодженого зобов'язання, в сумі 13224,18 грн.

Рішення №50 та №51 були вручені уповноваженому представнику АТЗТ «Райсількомунгосп» - головному бухгалтеру С.М. Вільшанецькій під розписку, а рішення № 184 - скеровано поштою та отримано позивачем, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення.

Доказів оскарження рішень УПФ в Стрийському районі Львівської області рішень №№50, 51, 184, надано не було, тому суми штрафних санкцій, зазначені у таких рішеннях, є узгодженими та, відповідно, підлягають сплаті.

Крім цього, до оскарженої вимоги від 05.04.2004 року №Ю-67у увійшли суми непогашеного розстроченого боргу в зв'язку з прийняттям рішення № 3 від 05.07.2002 року про дострокове розірвання договору про розстрочення боргу, згідно якого борг, що підлягає сплаті, становить 46150,97 грн.

Договір про розстрочення боргу міг укладатись лише на борг, що є узгодженим. Станом на день прийняття вимоги від 05.03.2004 року №Ю-67у на суму 47970,46 грн., сума непогашеного розстроченого боргу становила 37290,21 грн.

Щодо нарахованої пені, то відповідно до п.п. 16.1.1 п. 16.1 ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Зазначений розмір пені діє щодо всіх видів податків і зборів (обов'язкових платежів), крім пені щодо порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється окремим законодавством (п.п. 16.4.1, 16.4.2 п. 16.4 ст. 16).

Згідно вже вказаного вище рішення № 3 від 05.07.2002 року про дострокове розірвання договору про розстрочення боргу УПФ в Стрийському районі Львівської області нарахувало проценти на розстрочену суму боргу за період з 18.05.2001 року по 05.07.2002 року в сумі 8860,76 грн., про що повідомило АТЗТ «Райсількомунгосп» поштою.

Крім цього, пеня була нарахована на розмір штрафних санкцій, застосованих відповідно до рішень №50 та №51 від 03.06.2002 року в сумі 387,49 грн. та 10,83 грн. відповідно.

Також, УПФ в Стрийському районі Львівської області скеровувало на адресу позивача повідомлення про нарахування станом на 17.12.2003 року пені за несвоєчасне виконання податкового зобов'язання в розмірі 3396,48 грн.

Пеня в розмірі 3396,48 грн. і в розмірі 2598,49 грн., що увійшли до спірної вимоги від 05.04.2004 року №Ю-67у, в повній мірі підтверджується особовим рахунком платника.

Також судом першої інстанції вірно зазначено, що в розрахунку страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають до сплати за січень 2004 року, ТзОВ «Стрийсільрембуд» самостійно відображено загальний розмір пені в сумі 15254,05 грн. (8860,76 + 387,49 + 10,83 + 3396,48 + 2598,49 = 15254,05), що свідчить про те, що станом на день подання розрахунку за січень 2004 року позивач визнавав правомірність та розмір нарахованої йому пені.

З урахуванням наведеного доводи апелянта про те, що розмір процентів, нарахованих в зв'язку з несплатою чергових часток розстроченого боргу, не є пенею і неузгоджений є помилковими.

Таким чином, з урахуванням всього вище викладеного, сума збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, штрафних санкцій та пені, на яку було сформовано вимогу від 05.04.2004 року №Ю-67у, повністю підтверджена матеріалами справи, в тому числі і актом звірки між УПФ в Стрийському районі Львівської області та ТзОВ «Стрийсільрембуд» на 01.01.2004 року.

З 01.01.2004 року набрав чинності Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058-IV, відповідно до п. 15 Прикінцевих положень якого до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону. Тобто, погашення заборгованості зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що виникла до 01.01.2004 року і не погашена в установленому законом порядку, здійснюється згідно ст. 106 цього Закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені законом, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків(далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до ч. 3 ст.106 того ж Закону, територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі тієї юридичної особи під підпис або надіслано листом про вручення.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

Страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку.

05.03.2004 ТзОВ «Стрийсільрембуд» було надіслано вимогу про сплату боргу №Ю-67 у на суму 47970,46 грн., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, долученого до матеріалів справи, від 24.03.2013 року).

Доказів оскарження вказаної вимоги суду позивачем не представлено.

В зв'язку з наведеним та частковою сплатою сум внесків, фінансових санкцій та пені в розмірі 7560,16 грн., що підтверджено карткою особового рахунку позивача, непогашеною залишилась сума 40410,30 грн., на яку і було сформовано вимогу від 05.04.20004 року №Ю-67у, скеровану до органів виконавчої служби.

Таким чином, УПФ у Стрийському районі Львівської області в повній мірі доведено правомірність вимоги від 05.04.2004 року №Ю-67у про сплату недоїмки в сумі 40410,30 грн.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційних скарг висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Приведені в апеляційних скаргах доводи, висновку суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких підстав апеляційні скарги задоволенню не підлягають, підстав для скасування постанови суду першої інстанції колегія суддів не знаходить.

Керуючись статтями 160 ч. 3, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Стрийсільрембуд» - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2013 року у адміністративній справі №813/1529/13-а - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції, а у разі складення в повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі.

Головуючий суддя З.М. Матковська

Судді В.М. Каралюс

М.В. Костів

Повний текст ухвали складено 11.03.2014 р.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2014
Оприлюднено18.03.2014
Номер документу37636976
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1529/13-а

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська З.М.

Постанова від 05.08.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні