КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 лютого 2014 року 810/236/14-а
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Лапія С.М., суддів Балаклицького А.І. та Щавінського В.Р., розглянувши у порядку письмового провадження в м. Києві справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче лікувально-оздоровче підприємство «Медиком» до Міністерства доходів і зборів України та Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ТОВ «Виробниче лікувально-оздоровче підприємство «Медиком» звернулось до суду з позовом, якому просить визнати протиправними дії відповідачів, що неприйняття податкової накладної від 14.11.2013 № 1 для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних та зобов'язати відповідачів прийняти вказану податкову накладну і зареєструвати її протягом операційного дня, коли така податкова накладна була надіслана для реєстрації.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що податковим органом неправомірно відмовлено у прийнятті податкової накладної.
Представник позивача звернувся до суду з письмовим клопотанням, яким підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив позов задовольнити та розглядати справу за його відсутності.
Представник Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області надав письмові заперечення проти позову, згідно яких просить відмовити у його задоволенні з тих підстав, що адреса ТОВ «Виробниче лікувально-оздоровче підприємство «Медиком», зазначена в податковій накладній від 14.11.2013 № 1, не відповідає адресі Товариства, зазначеній у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Також просить розглядати справу за його відсутності.
Міністерство доходів і зборів України, належно повідомлене про час, дату та місце розгляду справи, явку свого представника не забезпечило, про причини неявки суд не повідомило, з клопотанням про відкладення засідання до суду не зверталось.
На підставі ч. 4 ст. 122, ч 6 ст. 128 КАС України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне.
ТОВ «Вирбниче лікувально-оздоровче підприємство «Медиком» зареєстроване як юридична особа Вишгородською районною державною адміністрацією 10.11.1992, як платник податків перебуває на обліку у Вишгородській ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області, є платником податку на додану вартість.
За наслідками господарських операцій між ТОВ «Кристал» і ТОВ «ВЛОП «Медиком» позивачем оформлено податкову накладну від 14.11.2013 (а.с. 27).
Однак, згідно отриманої позивачем квитанції № 1 (а.с. 28) вказана податкова накладна не прийнята у зв'язку з помилкою: а саме - місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі, не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Вважаючи дії податкового органу щодо відмови у реєстрації податкової накладної протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Пунктом 201.1 ст. 201 ПК України встановлено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України); ї) номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно п. 201.1 ст. 201 та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) платників податку на додану вартість - продавців товарів (послуг), звіряння даних, що містяться у виданих платникам такого податку - покупцям товарів (послуг) податковій накладній та розрахунку коригування з відомостями, які містяться у Реєстрі, визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до п. 2 Порядку № 1246 внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до державної податкової служби здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та проводиться їх реєстрація (п.7 Порядку № 1246).
Для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі (п. 8 Порядку № 1246).
Відповідно до п. 9 Порядку № 1246 причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є:
1) наявність помилок;
2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.
Зі змісту наявної в матеріалах справи квитанції слідує, що підставою для відмови у прийнятті податкової накладної ТОВ «Виробниче лікувально-оздоровче підприємство «Медиком» є виявлення помилки: а саме - місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документах, не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Частиною 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (п. 45.2 ст. 45 ПК України).
Згідно наявних в матеріалах справи відомостей, а саме: Статуту ТОВ «Виробниче лікувально-оздоровче підприємство «Медиком» (а.с. 9 - 22), довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 23), Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 068678 (а.с. 24), Свідоцтва № 13699934 про реєстрацію платника ПДВ (а.с. 25) та довідки про взяття на облік платника податків від 13.06.2006 № 1294 (а.с. 26) місцезнаходженням позивача є: 07363, Київська область, Вишгородський район, с. Хотянівка, вулиця Масив «Дніпро», 1.
Дослідивши наявну в матеріалах справи копію податкової накладної № 1 від 14.11.2013, судом встановлено, що у графі «Місцезнаходження (податкова адреса) продавця» зазначено наступну адресу: вулиця Масив «Дніпро», 1, с. Хотянівка, Вишгородський район, Київська область, 07363, що відповідає інформації про місцезнаходження позивача, зазначеній у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Отже, направлена позивачем до податкового органу податкова накладна складена у відповідності до вимог ПК України та Порядку № 1246.
Будь-яких інших доказів та обґрунтувань на підтвердження наявності підстав для відмови у прийнятті зазначеної податкової накладної, поданої позивачем, крім посилань на помилку у зазначенні місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, відповідачами суду не надано.
Згідно п. 4.1 Тимчасового порядку надходження та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в електронному вигляді до органів ДПС України, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 26.11.2004 № 672 (далі - Тимчасовий порядок) податкова звітність до органів державної податкової служби може бути подана (надіслана) в електронному вигляді до приймального шлюзу органу ДПС України за допомогою програмних засобів та будь-яких засобів телекомунікаційного зв'язку, які гарантують доставку електронного пакета звітних документів платника податків до органу ДПС протягом однієї години.
Пунктом 4.8 Тимчасового порядку встановлено перелік заходів, які здійснюють органи ДПС, для включення платників податків в систему подання податкової звітності в електронному вигляді.
ДПІ районного рівня, зокрема, здійснюють наступні заходи: отримання від органу ДПС, де розташовано приймальний шлюз, перевірених файлів електронної податкової звітності XML-формату з забезпеченням цілісності, автентичності та конфіденційності інформації при передачі електронної податкової звітності (підрозділи автоматизації процесів оподаткування); імпорт отриманих та розшифрованих файлів XML-формату до баз даних податкової звітності з перевіркою їх на наявність арифметичних помилок та повноти заповнення податкових декларацій (розрахунків, звітів, довідок тощо) згідно з алгоритмами контролю (підрозділи автоматизації процесів оподаткування).
Орган ДПС, де розташовано приймальний шлюз, зокрема, здійснює такі заходи: прийом електронної податкової звітності з перевіркою її на наявність арифметичних помилок та повноти заповнення податкових декларацій (розрахунків, звітів, довідок тощо) згідно з алгоритмами контролю (підрозділи автоматизації процесів оподаткування); передача до ДПІ перевірених файлів електронної податкової звітності XML-формату з забезпеченням цілісності, автентичності та конфіденційності інформації (підрозділи автоматизації процесів оподаткування).
Згідно Переліку органів ДПС України, де будуть розміщені приймальні шлюзи податкової звітності в електронному вигляді, який є додатком 2 до Наказу Державної податкової адміністрації України від 26.11.2004 № 672 приймальний шлюз податкової звітності в електронному вигляді розміщений в ДПС у Київській області (зона дії приймального шлюзу - Київська область), ДПС України (зона дії приймального шлюзу - Україна).
Згідно п. 2 Указу Президента «Про Міністерство доходів і зборів України» від 18.03.2013 р. № 141/2013 Міністерство доходів і зборів України є правонаступником Державної податкової служби України та Державної митної служби України, що реорганізуються.
Єдиний державний реєстр податкових накладних є інформаційним ресурсом Міністерства доходів і зборів України, тому Міністерство доходів і зборів України та Вишгородська ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області є належними відповідачами у справі.
Враховуючи викладене, дії податкового органу щодо відмови у прийнятті зазначеної податкової накладної є протиправними.
Згідно листа Вищого адміністративного суду України від 24.10.2013 № 1486/12/13-13 резолютивна частина постанови адміністративного суду про задоволення позовних вимог у справі, предметом оскарження в якій є протиправність неприйняття податкової накладної для реєстрації, з урахуванням вимог п. 1 ч. 2 КАС України повинна містити висновок про визнання протиправним неприйняття податкової накладної для реєстрації, а також зазначення того, що податкову накладну потрібно вважати прийнятою та зареєстрованою протягом операційного дня, коли її було надіслано платником податку (із зазначенням дати).
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне визнати протиправними дії Міністерства доходів і зборів України щодо неприйняття до реєстрації податкової накладної № 1 від 14.11.2013 в ту дату та в той час, яка вказана у квитанції № 1 та зазначити, що дану податкову накладну потрібно вважати прийнятою та зареєстрованою 14.01.2013.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки відповідачами як суб'єктами владних повноважень не надано суду доказів на підтвердження обґрунтованості оскаржуваних дій, з одночасним повним та належним обґрунтуванням позивачем своїх вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Згідно ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Враховуючи вказане, сума судового збору у розмірі 73,08 грн. сплачена згідно квитанції від 17.01.2014 № 11625.211.3 підлягає стягненню з Державного бюджету України на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 69-72, 86, 94, 98, 122, 128, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними дії Міністерства доходів і зборів України щодо неприйняття податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче лікувально-оздоровче підприємство «Медиком» № 1 від 14.11.2013 р.
Вважати прийнятою та зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі податкових накладних виписану товариством з обмеженою відповідальністю «Виробниче лікувально-оздоровче підприємство «Медиком» податкову накладну від 14.11.2013 № 1.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче лікувально-оздоровче підприємство «Медиком» (ідентифікаційний код 13729949) судові витрати у сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий суддя Лапій С.М.
Судді: Балаклицький А.І.
Щавінський В.Р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2014 |
Оприлюднено | 19.03.2014 |
Номер документу | 37639540 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні