Постанова
від 26.02.2014 по справі 2а-3997/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 лютого 2014 року 2а-3997/12/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання - Роздобудько Я.В., за участю представника позивача, розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК-Груп"

до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0009382301 від 31.08.2011 р. та № 0009372301 від 31.08.2011 р.,-

В С Т А Н О В И В:

ТОВ "АПК-Груп" звернулось до суду з позовом до Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області (правонаступник Броварської ОДПІ Київської області) з вимогами визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення № 0009382301 від 31.08.2011 р. та № 0009372301 від 31.08.2011 р.

У обґрунтування своєї правової позиції вказує, що 19.08.2011 р. працівниками Броварської ОДПІ Київської області проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «АПК-Груп» податкового законодавства по взаємовідносинах з ПП «Комерційна фірма Таврія Пласт» за період з 01.03.2011 р. по 31.03.2011 р. За результатами перевірки складено Акт від 19.08.2011 р. № 1010/232/35876261 (далі - Акт перевірки).

Пояснив, що на підставі Акту перевірки винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення. Вважає, що контролюючий орган неправомірно визначив суму грошового зобов'язання та прийняв рішення, що суперечить законодавству та виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених законами України.

У судових засіданнях представник позивача підтвердив обставини викладені у позовній заяві, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, відзиву на позов не надав.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 19.08.2011 р. працівниками Броварської ОДПІ Київської області проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «АПК-Груп» податкового законодавства по взаємовідносинах з ПП «Комерційна фірма Таврія Пласт» за період з 01.03.2011 р. по 31.03.2011 р. За результатами перевірки складено Акт перевірки. Перевіркою встановлено порушення податкового законродавтсва:

- п.198.3 ст.198 ПК України, в результаті чого занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту за березень 2011 р. на суму 14283,00 грн., суми ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за березень 2011 р. на 7863,00 грн.;

- п.1, п.5 ст.203, п.1 ст.216, ст.228, ст.626, ст.629, ст.650, ст.655, ст.658, ст.662 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей з моменту вчинення правочинів які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним по правочинах, здійснених ТОВ «АПК-Груп» по ланцюгу придбання у ПП «Комерційна філія Таврія Пласт».

На підставі вказаного Акту перевірки відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення №0009382301 від 31.08.2011 р., яким позивачу визначено податкове зобов'язання з ПДВ в сумі 6421,00 грн. (в т.ч. 6420,00 грн. - основний платіж та 1,00 - штрафні (фінансові) санкції (штраф) та винесено податкове повідомлення-рішення №0009372301 від 31.08.2011 р., яким позивачу визначено податкове зобов'язання з ПДВ в сумі 7864,00 грн. (в т.ч. 7863,00 грн. грн. - основний платіж та 1,00 - штрафні (фінансові) санкції (штраф).

Як вбачається з матеріалів справи підставою для донарахування позивачу податкового зобов'язання (та штрафних (фінансових) санкцій) з ПДВ став висновок податкового орану про безтоварність операцій між ПП «Комерційна фірма Таврія Пласт» та ТОВ «АПК Груп» згідно Договору про надання логістично-експедиційних послуг від 21.02.2014 р. та Договору №17/01-11/1 від 17.01.2011 р.

До вказаних висновків податковий орган прийшов на підставі акту ДПІ у Херсоні від 10.06.2011 р. №153/15-2/37125258 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки суб'єкта господарювання ПП «Компанія фірма Таврія Пласт» щодо підтвердження господарських відносин з ПП «Торговий дім Агро Імпекс» за березень 2011 р., яким встановлено: «Остання податкова звітність: Декларація з ПДВ за квітень 2011 р. (вх.132120 від 20.05.2011 р.) Податкова декларація з податку на доходи фізичних осіб за березень 2011 р. (вх. №97594 від 14.-4.2011), декларація з податку на прибуток підприємств за 1 квартал 2011 р. (вх.118419 від 05.05.2011 ).

Наявність основних фондів: За даними Декларацій з податку на прибуток підприємства за 1 квартал 2011 р. скоригований валовий дохід склав 13128,6 тис. грн., дохід від продажу товарів (робіт, послуг) склав 12967,2 тис. грн., скориговані валові витрати склали 12971,1 тис. грн. Згідно додатку К1/1 декларацій з податку на прибуток за 1 квартал 2011 основні фонди відсутні. Значення в рядках 4.10 «Витрати на поліпшення основних фондів» та 07 «Сума амортизаційних відрахувань» декларації відсутні.

Чисельність працюючих: Відповідно до податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб кількість працюючих на підприємстві у лютому 2011 р. склала 0 осіб, у березні 0 осіб, що, враховуючи загальний обсяг поставки та придбання товарів (робіт, послуг), не можливо.

Згідно з даними додатку 5 до декларації з ПДВ за березень 2011 р. та «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів» сума податкового кредиту сформована внаслідок операцій купівлі-продажу з ПП «Торговий дім Агро Імпекс» м. Херсон складає 1432,2 тис. грн., або 69/1% всього податкового ПП «Комерційна фірма Таврія Пласт».

Враховуючи те, що по контрагенту ПП «Торговий дім Агро Імпекс» складено довідку від 25.95.2011 №125/15-2/36419830 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки суб'єкта господарювання ПП «Торговий дім Агро Імпекс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків відомостей у березні 2011 р., якою встановлено відсутність необхідних умов для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби згідно до частини 1, 5 ст.203, п.1, 2 ст.215, ст..228 Цивільного кодексу України, зазначені угоди в березні 2011 р. мають ознаки нікчемності.

Тому, з результатів відпрацювання ланцюга постачання згідно до частини 1, 5 ст.203, п.1, 2 ст.215 ст.228 Цивільного кодексу України угода між ПП «Комерційна фірма Таврія Пласт» та ПП «Торговий дім Агро Імекс» має ознаки нікчемності.» .

Суд погоджується з вказаними висновками податкового органу про безтоварність вищевказаних операціях виходячи з наступного.

Як стверджує позивач він мав господарські взаємовідносини з ПП «Комерційна фірма Таврія Пласт» які оформлені Агентським договором №17/01-11/1 від 17.01.2011 р. та договором №21/02-11/1 від 21.02.2011 р. про надання логістично-експедиційних послуг.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до умов Агентського договору ПП «Комерційна фірма Таврія Пласт» (Комерційний агент) зобов'язується надати послуги із сприяння у чиненні правочинів, а саме пошуку клієнтів з подальшім підписанням договорів на купівлю-продаж агрохімічної, сільськогосподарського та іншої продукції ТОВ «АПК-Груп» (Довіритель), вести активний продаж Товару від імені Довіретеля, формувати інформаційний банк даних щодо потенційних та наявних контрагентів Довірителя, (п.2.1 Агентського договору), а Довіритель зобов'язується оплачувати Комерційному агенту комерційну винагороду (п.3.1 Агентського договору).

Реальність виконання вказаного договору позивач підтверджує актом здачі-прийняття робіт від 31.03.2011 р. та податковою накладноюа №22 від 31.03.2011 р. на загальну суму з ПДВ 51000,00 грн. (у.т.ч. ПДВ - 8500,00 грн.

Відповідно до умов договору ПП «Комерційна фірма Таврія Пласт» (Експедитор) зобов'язується від імені та за рахунок ТОВ «АПК-Груп» (Клієнт), отримавши усний запит Клієнта, узгодити деталі маршруту та умови перевезення виступити платником додаткових зборів та інших платежів при перевезенні вантажів на території України, інформувати Клієнта про вартість перевезення вантажів (п.2.1 Договору), а Клієнт зобов'язується узгодити всі умови перевезення з Експедитором, здійснювати своєчасно оплату, відшкодовувати витрати, які поніс Експедитор, здійснювати відвантаження та відправлення вантажів в терміни та обсяг, погодженим з експедитором (п. 2.2. Договору).

Реальність виконання вказаного договору позивач підтверджує актом здачі прийняття робіт від 31.03.2011 р. та податковою накладною №33 від 31.03.2011 р. на загальну суму з ПДВ 34700,00 грн. (у.т.ч. ПДВ 5783,33 грн.).

Згідно ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. №996-XIV визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ст. 9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 р. №996-XІV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Первинні та зведені облікові документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. №88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 р. за №168/704, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) дня надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа. Відповідно до п. 2.7 зазначеного Положення про документальне забезпечення записів у. бухгалтерському обліку первинні документи складаються на бланках типових форм, затверджених Міністерством статистики України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерствами і відомствами України. Документування господарських операцій може здійснюватись з використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні обов'язково містити реквізити типових або спеціалізованих форм.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операцію.

Як зазначено у Листі Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 р. №742/11/13-11 судам належить звертати особливу увагу на дослідження обставин реальності здійснення господарських операцій платника податку, на підставі яких таких платником були сформовані дані податкового обліку. При цьому приймати на підтвердження даних податкового обліку можна лише достовірні первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясовувати, зокрема такі обставини як фізичні, технічні та технологічні можливості певної особи до вчинення ти чи інших дій, що становлять зміст господарської операції, як-от: наявність кваліфікованого персоналу, основних фондів, у тому числі транспортних засобів для перевезення або виробництва, приміщень для зберігання товарів тощо, якщо такі умови необхідні для здійснення певної операції.

Судом встановлено, що на ПП «Комерціна фірма Таврія Пласт» відсутні трудові ресурси, складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності.

Господарські операції між ПП «Комерційна фірма Таврія Пласт» та ТОВ «АПК-Груп» не підтверджуються виходячи з врахування реального часу здійснення операцій, відсутності майна, трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень, засобів для транспортування та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій у зазначених обсягах, що свідчить про відсутність необхідних умов для реального настання результатів відповідної господарської діяльності.

Відповідно до п. 198.1 ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає зокрема у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Згідно з п.198.2 ст.198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до п.201.1 ст. 201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Вище зазначені порушення привели до заниження податкового зобов'язання за березень 2011 р. відповідно до п.198.3 ст.198 КА України, п.1, п.5 ст.203, п.1 ст.216, ст.228, ст.626, ст.629, ст.650, ст.655, ст.658, ст.662 ЦК України.

З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що ТОВ «АПК-Груп» занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту за березень 2011 р. на суму 14283,00 грн., суми ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за березень 2011 р. на 7863,00 грн.

За таких обставин суд вважає, що відповідачем правомірно винесено оскаржувані податкові-повідомлення рішення які відповідають нормам чинного законодавства.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 69, 70, 71, 72, 94, 128, 158-163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Щавінський В. Р.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 03 березня 2014 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2014
Оприлюднено18.03.2014
Номер документу37644004
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3997/12/1070

Ухвала від 02.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Борисюк Л.П.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Борисюк Л.П.

Постанова від 26.02.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

Постанова від 26.02.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

Ухвала від 17.01.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

Ухвала від 22.08.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

Ухвала від 03.10.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні