Ухвала
від 17.03.2014 по справі 919/77/14
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

УХВАЛА

17 березня 2014 року Справа № 919/77/14

Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Воронцової Н.В.,

суддів Фенько Т.П.,

Антонової І.В.,

розглянувши апеляційну скаргу Фонду комунального майна Севастопольської міської ради

на рішення господарського суду міста Севастополя (суддя Єфременко О.О.) від 19 лютого 2014 року у справі №919/77/14

за позовом Фонду комунального майна Севастопольської міської ради

до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Ватікіоті"

про визнання укладеним договору

ВСТАНОВИВ:

Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради звернувся до господарського суду міста Севастополя із позовом до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Ватікіоті" про визнання договору про пайову участь замовників у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Севастополя укладеним.

Рішенням господарського суду міста Севастополя від 19 лютого 2014 року у справі №919/77/14 (суддя Єфременко О. О.) в задоволені позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду, Фонд комунального майна Севастопольської міської ради 05.03.2014 року звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати зазначене рішення суду та прийняти у справі нове рішення, яким задовольнити позов.

Також, Фондом комунального майна Севастопольської міської ради заявлено клопотання про відстрочку сплати судового збору за подання скарги, яке останній мотивує тим, що є бюджетною установою та не взмозі оплатити судовий збір своєчасно, тобто безпосередньо при зверненні із скаргою.

Відповідно до частини 1 статті 91 Господарського процесуального кодексу України сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили.

Згідно з частиною 1 статті 93 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів, а на ухвалу місцевого господарського суду - протягом п'яти днів з дня їх оголошення місцевим господарським судом. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.

Як вбачається з матеріалів справи, в судовому засіданні 19 лютого 2014 року судом була оголошена тільки вступна та резолютивна частини рішення у даній справі, а його повний текст був складений відповідно до ст. 84 ГПК України і підписаний 24.02.2014р. (а. с. 44-48).

Отже, встановлений строк на подання апеляційної скарги з урахуванням правил статей 50, 51 Господарського процесуального кодексу України закінчився 06 березня 2014 року.

Фонд комунального майна Севастопольської міської ради подав апеляційну скаргу на відділення зв'язку 05.03.2014р., що підтверджується поштовим штампом на конверті в якому скарга надійшла до суду, тобто в межах строку передбаченого частиною 1 статті 93 Господарського процесуального кодексу України.

Разом з тим, колегія суддів розглянувши клопотання Фонду комунального майна Севастопольської міської ради про відстрочку сплати судового збору за подання апеляційної скарги, дійшла наступного висновку.

Статтею 44 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судові витрати складаються з судового збору, сум, що підлягають сплаті за проведення судової експертизи, призначеної господарським судом, витрат, пов'язаних з оглядом та дослідженням речових доказів у місці їх знаходження, оплати послуг перекладача, адвоката та інших витрат, пов'язаних з розглядом справи.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Так, Закон України від 08.07.2011р. № 3674-VI "Про судовий збір", який набрав чинності з 01.11.2011р. (пункт 1 статті 10 прикінцевих та перехідних положень) визначає правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору.

Відповідно до статті 1 Закону, судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, а також за видачу судами документів і включається до складу судових витрат.

Пунктом 1 частини 2 статті 3 Закону встановлено, що судовий збір справляється зокрема за подання до суду апеляційної і касаційної скарг на судові рішення, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами, заяви про скасування рішення третейського суду, заяви про видачу виконавчого документа на примусове виконання рішення третейського суду та заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України.

Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про судовий збір" визначено, що у пункті 1 - 12, абзаци другий і третій пункту 15, пункти 27, 30, 31, 33, 36 - 44, 46 - 48 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року № 7-93 "Про державне мито" (зокрема щодо пільг органів місцевого та регіонального самоврядування щодо сплати державного мита) виключаються.

Також, згідно Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про судовий збір" у пункті 35 слова "за позовами, з якими вони звертаються до суду та господарського суду, в усіх справах, пов'язаних із захистом майнових інтересів держави та" виключено.

В зв'язку з чим, пункт 35 статті 4 Декрету "Про державне мито", із змінами внесеними вищевказаним законом, викладено в наступній редакції: від сплати державного мита звільняються: "державні органи приватизації - за вчинення нотаріусами виконавчих написів про стягнення заборгованості з орендної плати, а також за проведення аукціонів, за операції з цінними паперами".

Водночас, пільги щодо сплати судового збору визначено статтею 5 Закону України "Про судовий збір". Так вказаною статтею закріплено, що від сплати судового збору звільняються, зокрема, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування - за подання позовів щодо спорів, пов'язаних з відчуженням земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

З матеріалів даної справи вбачається, що спір між сторонами виник щодо правовідносин між сторонами про визнання договору про пайову участь замовників у створенні та розвитку інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури міста Севастополя укладеним.

Отже, виходячи із предмету спору у даній справі, пільги щодо сплати судового збору, визначені статтею 5 Закону України "Про судовий збір", на Фонд комунального майна Севастопольської міської ради не поширюються.

Водночас частиною 1 статті 8 вказаного закону передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.

Таким чином, нормою вказаної статті передбачена можливість суду відстрочити, тобто перенести строк виконання обов'язку сторони щодо сплати судового збору на інший час.

Як вбачається із клопотання Фонду комунального майна Севастопольської міської ради про надання відстрочки сплати судового збору, неможливість сплатити судовий збір при поданні скарги, скаржник обґрунтовує тим, що Фонд фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету, а тому в зв'язку із відсутністю фінансування на перший квартал 2014 року, не може здійснити оплату вказаної суми безпосередньо при поданні скарги.

Так, відповідно до ст. 78 Бюджетного кодексу України розходи органу місцевого самоврядування здійснюються за рахунок коштів місцевого бюджету, оплата суми державного мита здійснюється відповідно до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів.

Казначейське обслуговування місцевих бюджетів здійснюється територіальними органами Державної казначейської служби України відповідно до статті 43 цього Кодексу.

Відповідно до Типового положення про Головне управління Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 04.04.2006 р. N 332, територіальними органами Казначейства є Головні управління Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Таким чином, Фонд комунального майна Севастопольської міської ради будучи державною установою, фінансується за рахунок місцевого бюджету, тобто за результатами розподілу централізованих коштів, що перебувають у розпорядженні відповідних органів влади, та децентралізованих коштів, які є власністю місцевих органів влади. Відтак, грошові кошти з місцевого бюджету отримуються Фондом відповідно до Порядку обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затвердженим наказом Державного казначейства України від 09.08.2004р. №136 та для здійснення дій направлених на їх отримання, необхідний певний час.

Як вже вказувалося вище, пунктом 8 частини другої статті 129 Конституції України однією з основних засад судочинства є забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішення суду, крім випадків, встановлених законом.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів враховуючи майновий стан заявника, який є бюджетною установою, вважає за можливе задовольнити клопотання останнього та надати відстрочку сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі.

З огляду на вищевказане, перевіривши апеляційну скаргу Фонду комунального майна Севастопольської міської ради, встановивши, що вона відповідає вимогам статті 94 Господарського процесуального кодексу України та відсутні перешкоди для її прийняття, судова колегія вважає можливим прийняти її до свого провадження.

Керуючись статтями 4 6 , 64, 65, 86, 93, 98 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Відстрочити Фонд комунального майна Севастопольської міської ради сплату судового збору за подання апеляційної скарги на рішення господарського суду міста Севастополя від 19 лютого 2014 року у справі №919/77/14 до ухвалення судового рішення у справі.

2. Прийняти апеляційну скаргу Фонду комунального майна Севастопольської міської ради

на рішення господарського суду міста Севастополя (суддя Єфременко О. О.) від 19 лютого 2014 року у справі №919/77/14 до провадження Cевастопольського апеляційного господарського суду та призначити справу до розгляду на 10 квітня 2014 року о 12 год. 45 хв. в приміщенні суду за адресою: м. Севастополь, вул. Суворова,21.

3. Позивачу - надати суду додаток до листа №01-15/617 від 25.02.2013р.; рішення Севастопольської міської ради №956 від 30.06.2011р., №2827 від 10.04.2012р.; надати докази сплати судового збору за подання апеляційної скарги; явка до суду.

4. Відповідачу - надати суду належним чином засвідчені копії: Статут, Довідку статистики; Свідоцтво про державну реєстрацію; державний акт серії ЯЛ №040499 від 14.09.2010р.; декларацію про початок будівельних робіт №08211009888 від 25.06.2012р.; відзив на апеляційну скаргу; явка до суду.

Головуючий суддя Н.В. Воронцова

Судді Т.П. Фенько

І.В. Антонова

СудСевастопольський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.03.2014
Оприлюднено18.03.2014
Номер документу37650409
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —919/77/14

Ухвала від 17.03.2014

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Воронцова Наталія Владиславівна

Рішення від 19.02.2014

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Єфременко Оксана Олександрівна

Ухвала від 16.01.2014

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Єфременко Оксана Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні