Ухвала
від 05.03.2014 по справі 2а-12921/12/0170/28
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 2а-12921/12/0170/28

05.03.14 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Цикуренка А.С.,

суддів Санакоєвої М.А. ,

Іщенко Г.М.

розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 2а-12921/12/0170/28 за апеляційною скаргою Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Калініченко Г.Б. ) від 13.12.13

за позовом Публічного акціонерного товариства "Племзавод"Кримський" (площа центральна ім. М.П. Ушакова, 1, с. Кримське, Сакський район, Автономна Республіка Крим,96533)

до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим (вул. Курортна, 57, м. Саки, Автономна Республіка Крим,96500)

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, та скасування наказів,,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.12.13 задоволено частково позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Племзавод"Кримський" до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, та скасування наказів.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0012851702 від 02.11.2012 року про донарахування податку з власників транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 0012841702 від 02.11.2012 року у частині визначення основного зобов'язання на суму 1315256,64 грн. і за штрафними санкціями у сумі 328814,16грн. (25% відповідно до розрахунку спірного податкового повідомлення рішення) на загальну суму 1644070,80 грн.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь ПАТ «Племзавод «Кримський», (ЄДРПОУ 00852571, 96533, Україна, АР Крим, Сакський район, с. Кримське, площа центральна імені М.П. Ушакова будинок 1 судовий збір та судові витрати за проведення судово - бухгалтерської експертизи у розмірі 23825,27 грн.

Не погодившись з даною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.12.13 в частині задоволення позову.

Сторони у судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно. Від представника позивача надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи додаткових документів.

Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.

Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

При викладених обставинах, враховуючи те, що сторони викликалися в судове засідання, але в суд не з'явилися, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності їх представників.

Відповідно статті 197 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, а також неповно з'ясовані обставини, що мають істотне значення для справи.

Публічне акціонерне товариство "Племзавод"Кримський" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень- рішень № 0012851702 від 02.11.2012 року, податкове повідомлення - рішення № 0012841702 від 02.11.2012 року, та скасування наказів.

Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим на підставі наказу № 448/22-00/00852571 від 17.09.2012 року «Про проведення документальної позапланової перевірки ПАТ Племзавод «Кримський» код ЄДРПОУ 00852571», розпочато проведення перевірки. Наказом від 28 вересня 2012 року за № 471/22-00/00852571 «Про продовження проведення документальної позапланової перевірки публічного акціонерного товариства «Племзавод «Кримський», код за ЄДРПОУ 00852571» термін проведення перевірки продовжено у зв'язку з великим документообігом.

Актом Сакської ОДПІ АРК ДПС від 15.10.2012 № 786/22-00/0083257 «Про результати позапланової перевірки Публічного акціонерного товариства «Племзавод «Кримський» ЄДРПОУ 00852571, з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2009 по 30.06.2012», встановлені порушення позивачем статті 5 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів» від 11.12.1991 № 1963-ХІІ у редакції Закону України від 18.02.1997 № 75/97-ВР і від 16.07.1999 № 986-XIV: не надано у встановлений термін до Сакської ОДПІ розрахунок суми податку за придбаний у серпні 2009 року трактор колісний та статті 8 п.8.1 п.п.8.1.1, п.п.8.1.2 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 № 889-IV, та п.п.168.1.1, п.168.1.2 п.168.2, п.п.168.1.4, п.п.168.1.5 п.168.1 статті 168.1 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI податок на доходи фізичних осіб не утримано під час виплати оподаткованого доходу, та не сплачено до бюджету у встановлені законодавством строки. Згідно п.п.54.3.5 п.54.3 статті 54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI за наслідками перевірки встановлена кредиторська заборгованість по податку з доходів фізичних осіб на 01.07.2012 у сумі 1 501 704,66 грн.

На підставі акту перевірки відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення № 0012851702 від 02.11.2012 року на суму 170,00 грн. (про донарахування податку з власників транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів) та № 0012841702 від 02.11.2012 року на суму 1 877 130,82 грн. (про донарахування податку з доходів фізичних осіб, у тому числі 1 501 704,66грн. - основного платежу та 375 426,16грн - фінансових санкцій).

Судова колегія, дослідивши матеріали справи, погоджується з висновком суду першої інстанції, щодо скасування податкового повідомлення-рішення № 0012851702 від 02.11.2012 року на суму 170,00 грн. (про донарахування податку з власників транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів) виходячи з наступного.

Згідно з податковим повідомленням рішення від 02.11.2012 № 0012851702 відповідачем встановлено порушення статті 5 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів» від 11.12.1991 № 1963-ХІІ у редакції Закону України від 18.02.1997 року № 75/97-ВР і від 16.07.1999 № 986-XIV: не надано у встановлений термін до Сакської ОДПІ розрахунок суми податку за придбаний у серпні 2009 року трактор колісний, у зв'язку з чим збільшено суму грошового зобов'язання Публічне акціонерне товариство «Племзавод «Кримський» (з урахуванням штрафних санкцій) за платежем податок з власників транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів в сумі 170,00 грн., у тому числі за основним платежем 170,00 грн.

Вказане спірне податкове повідомлення - рішення прийнято Відповідачем у зв'язку з виникненням господарських відносин по придбанню Трактора ЮМЗ-6 АКМ 422 (2004 року випуску) у фізичної особи-підприємця ОСОБА_4.

Згідно зі свідоцтвом про реєстрацію машини, відповідну реєстрацію проведено 26.02.2014 р. (а.с. 126).

Згідно з актом приймання-передачі сільськогосподарської техніки від 29.08.2009, та договору б/н від 20.07.2009 ПАТ «Племзавод «Кримський» придбано Трактор ЮМЗ-6 АКМ 422 (2004 року випуску) у фізичної особи-підприємця ОСОБА_4.

Згідно з Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» від 11.12.1991 № 1963-ХІІ встановлено, що податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується юридичними особами - щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

За придбані протягом року юридичними особами транспортні засоби, крім тих, що вперше реєструються в Україні, податок сплачується перед їх реєстрацією за місяці, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу. За транспортні засоби, які вперше реєструються в Україні, податок сплачується перед їх першою реєстрацією. Розрахунок суми податку за такі транспортні засоби в 10-денний термін після їх реєстрації подається до відповідного податкового органу.

За транспортні засоби, зняті юридичними особами протягом року з реєстрації (перереєстровані), здійснюється перерахунок розміру податку, крім податку, сплаченого при першій реєстрації в Україні. Розмір податку перераховується перед зняттям їх з реєстрації (перереєстрацією) за місяці, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, наступного за тим, в якому транспортний засіб знято з реєстрації (перереєстровано).

Юридичні особи - платники податку зобов'язані пред'являти органам, що здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію, зняття з обліку або технічний огляд транспортних засобів, платіжні доручення про сплату податку з написом (поміткою) установи банку про зарахування податку по наземних транспортних засобах до територіальних дорожніх фондів, а по водних транспортних засобах - до відповідних бюджетів місцевого самоврядування (сільських, селищних, міських).

Оскільки відповідачем не встановлено дату реєстрації транспортного засобу, колегія суддів вважає безпідставним довід заявника апеляційної скарги, щодо порушення позивачем строків надання розрахунку суми податку.

Що стосується податкового повідомлення - рішення № 0012841702 від 02.11.2012 року на суму 1 877 130,82 грн. (про донарахування податку з доходів фізичних осіб, у тому числі 1 501 704,66грн. - основного платежу та 375 426,16грн - фінансових санкцій), судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Як вбачається з акту перевірки Сакської ОДПІ АРК ДПС від 15.10.2012 року № 786/22-00/0083257 період проведення перевірки з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року, але перевіряючими при перевірці достовірності нарахування податку на доходи фізичних осіб перевірено період з 01.07.2010 по 01.07.2012.

За наслідками перевірки встановлена кредиторська заборгованість по податку з доходів фізичних осіб на 01.07.2012 року у сумі 1 501 704,66 грн., та нарахована пеня за несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб до бюджету у сумі 353 723,48 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, податкове повідомлення - рішення № 0012841702 від 02.11.2012 року на суму 1 877 130,82 грн. про донарахування податку з доходів фізичних осіб, у тому числі 1 501 704,66грн. - основного платежу та 375 426,16грн - фінансових санкцій виникли у зв'язку з такими обставинами.

Постановою Господарського суду АР Крим від 21.12.2007 року у справі № 2-27/1852-2006А, списана безнадійна податкова заборгованість позивача по податку з доходів фізичних осіб у сумі 418 179,71 грн.

Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду АР Крим від 21.12.2007 року по справі № 2-27/1852-2006А скасовано постанову Господарського суду АР Крим від 21.12.2007 року по справі № 2-27/1852-2006А у задоволені позовних вимог позивачу відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 30.06.2011 року у справі № 2-27/1852-2006А касаційна скарга ПАТ «Племзавод Кримський» залишена без задоволення, постанова Севастопольського апеляційного господарського суду від 04.03.2008 року залишена без змін.

Враховуючи Ухвалу Вищого адміністративного суду України від 30.06.2011 року у справі № 2-27/1852-2006А, при проведені перевірки та за її результатами у висновках Акта встановлена кредиторська заборгованість по податку з доходів фізичних осіб на 01.07.2010 року у сумі 1628594,79грн.

Виходячи із цього, відповідачем поновлено ПАТ «Племзавод Кримський» списану кредиторську заборгованість у сумі 418 179,71 грн.

Згідно головної книзі підприємства по дебету субрахунку 64.1.3 (Податок з доходів фізичних осіб) у вересні 2010 року проведена пеня, нарахована за наслідками перевірки згідно акта № 1274/00852571/17-01 від 03.08.2010 у сумі 35 000 грн., без урахування даної суми по кредиту 01.09.2010, а також по дебету субрахунку 64.1.3 (податок з доходів фізичних осіб) у жовтні 2010 року проведена пеня, нарахована за наслідками перевірки згідно акта № 1274/00852571/17-01 від 03.08.2010 у сумі 8 849,93 грн. без урахування даної суми по кредиту субрахунку, внаслідок чого неправомірно зменшена на 8 849,93 грн. кредиторська заборгованість на 01.11.2010 року.

Згідно з даних рахунків 64.1.3 «Прибутковий податок», 66.1 «Розрахунки по заробітній платі», 68.4 «Розрахунки по нарахованим відсоткам», 685 «Розрахунки з іншими кредиторами» ПАТ «Племзавод Кримський» по прибутковому податку та податку з доходів фізичних осіб за період з 01.07.2009 по 01.07.2012 нараховане прибуткового податку з доходів фізичних осіб та пені на несвоєчасно сплачений податок з доходів фізичних осіб на загальну суму 1247 640,46 грн. у тому числі: прибуткового податку та податку з доходів фізичних осіб на загальну суму 1203790,83грн., пені на загальну суму - 43 849,93 грн. за актами № 1274/00852571/17-01 від 03.08.2010 у сумі 35 000 грн., № 1274/00852571/17-01 від 03.08.2010 у сумі 8 849,93 грн.

ПАТ «Племзавод «Кримський» на підтвердження вищезазначених господарськіх операції з нарахування податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб надало наступні бухгалтерські проводки: Дебет рахунку 66.1 «Розрахунки по заробітній платі» - Кредит рахунку 64.1.3 «Прибутковий податок» на загальну суму 869071,65 грн., дебет рахунку 68.4 «Розрахунки по нарахованим відсоткам» - Кредит рахунку 64.1.3 «Прибутковий податок» на загальну суму 333171,18 грн, дебет рахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами» - Кредит рахунку 64.1.3 «Прибутковий податок» на загальну суму 15,00 грн.

Згідно з даними первинних бухгалтерських документів (платіжних доручень, банківських виписок) ПАТ «Племзавод «Кримський» сплачено зобов'язання з прибуткового податку, податку на доходи фізичних осіб та пені за період з 01.07.2009 по 01.07.2012 на загальну суму 1 164 546,50 грн. Господарські операції з оплати податкового зобов'язання відображено ПАТ «Племзавод «Кримський» наступними бухгалтерськими проводками дебет рахунку 6413 «Прибутковий податок» - Кредит рахунку 311 «Поточні рахунки в національній валюті» на загальну суму 1 164 546,50 грн., у тому числі в погашення податкового боргу минулих періодів, який виник до 01.07.2009, у сумі 49 659,42 грн.

Законом України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 року № 889 - IV, встановлено: податок з доходів фізичних осіб є податком; оподаткування - це порядок, пов'язаний з визначенням об'єкта оподаткування, обчисленням та сплатою (утриманням) податку з доходів фізичних осіб; платник податку (у відповідних відмінках) - платник податку з доходів фізичних осіб.

Податок з доходів фізичних осіб - плата фізичної особи за послуги, які надаються їй територіальною громадою, на території якої така фізична особа має податкову адресу або розташовано особу, що утримує цей податок згідно з цим Законом.

Пунктом 1.6 статті 1 Закону № 889 визначено що є загальне оподатковуваним доходом. Це будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, згідно з цим Законом, нарахований (виплачений) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду (далі - оподатковуваний дохід). Загальний оподатковуваний дохід складається з доходів, які підлягають кінцевому оподаткуванню при їх нарахуванні (виплаті); доходів, які підлягають оподаткуванню у складі загального річного оподатковуваного доходу; доходів, які оподатковуються за іншими правилами, визначеними цим Законом. Загальний місячний оподатковуваний дохід дорівнює сумі оподатковуваних доходів, виплачених (нарахованих) протягом такого звітного податкового місяця. Загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, отриманих (нарахованих) протягом такого звітного податкового року.

Абзацом 1 встановлено для цілей цього Закону під терміном «заробітна плата» розуміються також інші заохочувальні та компенсаційні виплати або інші виплати та винагороди, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв'язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

П.1.15 статті 1 Закону № 889 визначено що, Податковий агент - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.

П. 3.1 статті 3 Закону № 889 визначено що, Об'єктом оподаткування резидента є: п. п. 3.1.1 п.3.1. статті 3 загальний місячний оподатковуваний дохід; п.п.3.1.2 п.3.1 статті 3 чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом зменшення загального річного оподатковуваного доходу на суму податкового кредиту такого звітного року; п.п.3.1.3. п.3.1 статті 3 доходи з джерелом їх походження з України, які підлягають кінцевому оподаткуванню при їх виплаті.

П. 3.5 статті 3 Закону № 889 визначено що, при нарахуванні доходів у вигляді заробітної плати об'єкт оподаткування визначається як нарахована сума такої заробітної плати, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, який відповідно до закону справляється за рахунок доходу найманої особи.

П.17.1 п.17 Закону № 889 визначено особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є працедавець (самозайнята особа), який виплачує такі доходи на користь платника податку (такої самозайнятої особи).

У статті 18 ПКУ визначені податкові агенти, відповідно до приписів котрої Податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків. Податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов'язки, встановлені цим Кодексом для платників податків. /п.18.2 статті 18.

Статтею 163 ПКУ встановлено що є об'єктом оподаткування резидента, а саме: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід п.п.163.1.1. п.163.1 статті 163; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання) п.п.163.1.2. п.163.1 статті 163; іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України п.п.163.1.3. п.163.1 статті 163.

Відповідно до приписів п.171.1 статті 171 ПКУ особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.

Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є податковий агент - для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні п.171.2 статті 171.

Законом України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 № 889-IV (із змінами та доповненнями), встановлено: Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду. п.п. 8.1.2 п.8.1 статті 8 Закон 889.

В свою чергу нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 755-VI встановлено Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету п.п.168.1.2 п.168.1 статті 168, у разі якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання) п.п.168.1.4. п.168.1 статті 168.

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду п.п.168.1.5. п.168.1 статті 168.

Пунктом 54.3 статті 54 ПК України зазначено наступне, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом п.п.54.3.5 п.54.3 статті 54.

Згідно з п. 1.3 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 N 2181-III (зі змінами та доповненнями) податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно ж п.п.14.1.175. п.14.1. статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання;

Підпунктом 168.1.5. п.168.1 статті 168 ПК України встановлено що, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Згідно Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-III (зі змінами та доповненнями) підпунктом 5.3.1. п.5.3. статті 5 Закону 2181 встановлено: Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації

У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.

У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження

Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків п.п.5.4.1. Закону 2181.

У статті 1 Закону 2181 надане визначення терміну податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання;

П.п.16.1.1 п.16.1 статті 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-III передбачено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Згідно положень п.п.16.1.2 п.16.1 статті 16 нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми податкового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного цим Законом;

б) при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні, згідно з нормами цього Закону.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті п.п.16.4.1 п.16.4 статті 16 Закону 2181.

Абц. 2 п.п.16.3.3 п.16.3. статті 16 Закону 2181 регламентовано що, якщо платник податків не сплачує пеню разом зі сплатою податкового боргу (його частини) або не визначає її окремо у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеної пропорції), то податковий орган самостійно здійснює розподіл такої сплаченої суми на суму, що спрямовується на погашення такого податкового боргу (його частини), та суму, що спрямовується на погашення пені, нарахованої на суму такого погашеного податкового боргу (його частини), та надсилає такому платнику податків повідомлення, в якому міститься зазначена інформація.

Відповідно до п.п.129.1.1 п.129.1 статті 129 Податкового кодексу України, встановлено що, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.

- у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) п.п.129.1.2 п.129.1 статті 129;

- у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента п.п.129.1.3 п.129.1 статті 129.

Спірні правовідносини підпадають під дію Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України від 17.12.2010 № 953, встановлено.

У вказаної Інструкції вживаються терміни викладені у п. 1, які співпадають з термінологією викладеною у ПК України.

Підпунктом 2.1.1 п.2.1 статті 2 встановлено що, після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня, нарахування пені розпочинається у такому ж порядку як визначено у ст. 129 ПК України.

Судом встановлено, що ПАТ «Племзавод Кримський»перераховано податку з доходів фізичних осіб 1164546,03 грн., у т.ч. в погашення податкового боргу минулих періодів, який виник до 01.07.2009 р. у сумі 49659,42 грн.

Нараховане пені на суми погашення податкового боргу, та на суму залишку непогашеного боргу, який виник за період з 01.07.2009р. по 01.07.2012р. на загальну суму 53 693,87 грн., у т.ч. в погашення податкового боргу минулих періодів, який виник до 01.07.2009, у сумі 2 708,43 грн.

Згідно з даними рахунку 64.1.3 «Прибутковий податок» ПАТ «Племзавод Кримський» по податку з доходів фізичних осіб станом на 01.07.2009 рахується заборгованість по Кредиту рахунку 6413 у сумі 1 443 206,87 грн. з урахуванням заборгованості за минулий період.

Згідно даних платіжних доручень та виписок банку було зараховано в погашення податкового боргу минулих років який виник до 01.07.2009 грошових коштів в сумі 49 659,42 грн.

Таким чином, залишок податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб який виник до 01.07.2009 склав 1 393 547,45 грн. (1 443 206,87- 49 659,42).

Також, відповідно до статті 101 ПК України під терміном «безнадійний» розуміється зокрема податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений цим Кодексом п.п.101.2.3. п.101.2 статті 101.

Статтею 1 ПК України встановлено сфера дії Податкового кодексу України, а статтею 5 ПК України встановлено співвідношення податкового законодавства з іншими законодавчими актами.

Так статтею 102 ПК України встановлено строки давності та їх застосування при податкових відносинах.

З аналізу норм податкового законодавства та цивільного законодавства протиріч у застосуванні термінів судом не вбачається, а тому суд вважає заможливим застосування термінів при розгляді справи.

Крім того ст. 101 ПК України передбачено що, списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг.

Вказане положення також кореспондується з положеннями Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 № 1034 (якій діяв на момент виникнення спірних відносин), яким встановлено у п.п.2.1.3 п.2.1 статті 2 списується податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений статтею 102 Кодексу.

Як вбачається з акту перевірки Сакської ОДПІ АРК ДПС від 15.10.2012 № 786/22-00/0083257 за період з 01.07.2009 по 30.06.2012, Сакською ОДПІ було визначено суму грошових зобов'язань ПАТ «Племзавод «Кримський» пізніше закінчення 1095 дня, а саме дата складання акту 15.10.2012, а дата кредиторської заборгованості минулих років з податку на доходи фізичних осіб на 01.07.2009 (початок періоду перевірки).

З урахуванням норм Податкового законодавства, дійсного на момент прийняття спірного податкового повідомлення рішення, нарахування пені на суми несвоєчасно сплаченого податкового зобов'язання та залишок несплаченого податкового боргу за період з 01.07.2009р. по 01.07.2012р. складає 50 985,44 грн., на суми зараховані в погашення податкового боргу минулих періодів які виникли до 01.07.2009 р. складає 2708,43 грн., а відтак усього податкового боргу 186 448,02 грн.

Також, суд зазначає, що під час розгляду справи в суді першої інстанції проведена судова- економічна експертиза № 41/375-2013 від 18.11.2013 р.

Згідно висновку судово- економічної експертизи № 41/375-2013 від 18.11.2013 р., висновки перевіряючих за актом Сакської ОДПІ АРК ДПС від 15.10.2012 № 786/22-00/0083257 «Про результати позапланової перевірки Публічного акціонерного товариства «Племзавод «Кримський» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2009 по 30.06.2012»:

- про донарахування фінансових санкцій у розмірі 170,00 грн. по податку з власників транспортних засобів і інших самохідних машин не підтверджуються;

- про встановлення кредиторської заборгованості по податку з доходів фізичних осіб на 01.07.2012 у сумі 1 501 704,66 грн. підтверджуються в сумі 186 448,02 грн.

З урахуванням строків давності, висновки перевіряючих відображені у акті від 15.10.2012 № 786/22-00/0083257 про наявність кредиторської заборгованості по податку з доходів фізичних осіб ПАТ «Племзавод «Кримський» станом на 01.07.2012:

- у сумі 186 448,02 грн. підтверджуються;

- у сумі 1 315 256,64 грн. не підтверджуються.

Висновки перевіряючих за актом Сакської ОДПІ АРК ДПС від 15.10.2012 № 786/22-00/0083257 «Про результати позапланової перевірки Публічного акціонерного товариства «Племзавод «Кримський» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2009 по 30.06.2012» про встановлення кредиторської заборгованості по податку з доходів фізичних осіб на 01.07.2012 у сумі 1 501 704,66 грн. підтверджуються в сумі 186 448,02 грн. З урахуванням оплати після проведення перевірки за найменуванням платежу травень - червень 2012 року на дату подачі позову - кредиторська заборгованість по податку з доходів фізичних осіб складає 117 956,50 грн.(186 448,02-68 491,52).

Сума донарахувань (фінансових санкцій, основного зобов'язання) з податку на доходи фізичних осіб за даними експерта склала 219 636,55 грн., у тому числі:

- за основним платежем у розмірі 132 754,15 грн.

- пеня у розмірі 53 693,87 грн.

- за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 33 188,53 грн.

Таким чином, суд звертає увагу, що розбіжність в розмірі 1315256,64 (1501704,66 - 186448,02) у сторону зменшення виникло у результаті того, що Сакською ОДПІ при розрахунку податкового боргу (кредиторської заборгованості) за період з 01.07.2010р по 01.07.2012р з податку на доходи фізичних осіб не було враховане призначення платежу та не враховано строки давності.

Кредиторська заборгованість по податку з доходів фізичних осіб ПАТ «Племзавод «Кримський» станом на 01.07.2012, з урахуванням строків давності складає 186 448,02 грн., що підтверджується матеріалами справи та висновком судово-економічної експертизи № 41/375-2013 від 18.11.2013 р.

Також, відповідно до платіжних доручень та виписки банку Публічного акціонерного товариства «Племзавод «Кримський» по перерахуванню податку з доходів фізичних осіб з призначенням платежу травень - червень 2012 року, дата оплати відбулася після проведення перевірки. Всього оплату у сумі 68491,52 грн., вказана сплата була проведена після проведення самої перевірки, але до прийняття спірного податкового повідомлення - рішення, тобто до 02.11.2012 року. З урахуванням оплати за найменуванням платежу травень - червень 2012 року на дату прийняття спірного податкового повідомлення та подачі адміністративного позову - кредиторська заборгованість по податку з доходів фізичних осіб складає 117 956,50 грн.(186 448,02-68 491,52).

Таким чином, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що податкове повідомлення-рішення № 0012841702 від 02.11.2012 року визнано протиправним та скасовано у частині визначення основного зобов'язання на суму 1315256,64 грн. і за штрафними санкціями у сумі 328814,16грн. (25% відповідно до розрахунку спірного податкового повідомлення рішення) на загальну суму 1644070,80 грн.

Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.

Судове рішення є законним і обґрунтованим та не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 198 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін. У ст. 200 КАС України наведені підстави для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

У зв'язку з чим колегія судів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, що є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови без змін.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.12.13 у справі № 2а-12921/12/0170/28 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис А.С. Цикуренко

Судді підпис М.А.Санакоєва

підпис Г.М. Іщенко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя А.С. Цикуренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2014
Оприлюднено17.03.2014
Номер документу37653454
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12921/12/0170/28

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 09.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 12.10.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 05.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 05.03.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 13.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Калініченко Г.Б.

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Калініченко Г.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні