Ухвала
від 17.03.2014 по справі 806/8557/13-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-602, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Романченко Є.Ю.

Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.

УХВАЛА

іменем України

"17" березня 2014 р. Справа № 806/8557/13

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Бучик А.Ю.

суддів: Майора Г.І.

Одемчука Є.В.,

при секретарі Городнюк В. М. ,

за участю

представника позивача Черниша О.М.

представника відповідача Бистрицької Д.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "11" лютого 2014 р. у справі за позовом приватного підприємства "Сенс Принт" до Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 11 лютого 2014 року визнано неправомірними та скасовано податкові повідомлення - рішення Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області від 13.11.2013 р. № 0002072201 та № 0002082201.

В апеляційній скарзі Житомирська ОДПІ просить скасувати вказану постанову через порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи та ухвалити нове рішення про відмову в позові.

Апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Судом встановлено, що у період з 26.09.2013 року по 02.10.2013 року Житомирською ОДПІ проведено виїзну позапланову документальну перевірку приватного підприємства «Сенс Принт» з питань фінансово - господарських взаємовідносин з ТОВ «Праймері Профіт» за період 01.03.2012 по 31.03.2012 року, про що складено акт від 09.10.2013 року за № 1198/15-2/37072023, що містить висновки про порушення позивачем вимог:

- п. 138.2. ст. 138, п.п. 139.1.9. п. 139.1. ст. 139 ПК України, що призвело до заниження об'єкту оподаткування податком на прибуток за 1 квартал 2012 року на загальну суму 9923 грн. 00 коп.,

- п. 198.3. ст. 198, ПК України, в результаті чого встановлено завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 декларації) на загальну суму 39 450 грн.

Вказані порушення податковий орган пов'язує із не дотриманням з боку позивача порядку формування валових витрат та податкового кредиту за операціями з придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ «Праймері Профіт» за березень 2012 року.

13 листопада 2013 року Житомирською ОДПІ прийнято податкові повідомлення-рішення:

№ 0002072201 від 13.11.2013 року про визначення ПП «Сенс Принт» суми податкового зобов'язання по сплаті податку на прибуток на суму 9923 грн. 00 коп. - за основним зобов'язанням та 2481 грн. 00 коп. штрафних (фінансових) санкцій;

№ 0002082201 від 13.11.2013 року про визначення ПП «Сенс Принт» суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 39 450грн. 00 коп. за основним платежем.

З матеріалів справи вбачається, що 19 березня 2012 року між ПП «Сенс Принт» та ТОВ «Праймері Профіт» укладено договір поставки №19-03 від 19.03.2012 року, відповідно до якого постачальник (ТОВ «Праймері Профіт») зобов'язується передати товар у зумовлений у цьому договорі строк у власність покупцеві, а покупець (ПП «Сенс Принт») зобов'язується прийняти та оплатити товар на умовах цього договору.

Поставка Товару здійснюється на базисних умовах поставки ВВР, відповідно до вимог Міжнародних правил щодо тлумачення термінів «Інкотермс - 2000».

Товар вважається поставленим належним чином, а покупець - таким, що виконав свої зобов'язання з моменту передачі продукції в узгодженому пункті призначення. Приймання товару за цим договором здійснюється за кількістю згідно специфікації. Передача товару здійснюється сторонами шляхом підписання акту прийому-передачі.

Підтвердженням виконання угоди та поставки товару у березні 2012 року на загальну суму 180 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ на загальну суму 30 000 грн. 00 коп. є видаткова накладна №21/03-01 від 21.03.2012 року; податкова накладна №191 від 21.03.2012 року, виписка з банківського рахунку про переказ коштів на оплату товару, акт приймання-передання за договором поставки, акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів від 27.04.2012 року, на підставі якого введено в експлуатацію фарбоструменевий принтер, прибуткова накладна №75 від 21.03.2012 року на оприбуткування останнього.

21.02.2013 року між ПП «Сенс Принт» та ТОВ «Праймері Профіт» укладено договір купівлі-продажу №21-02 від 21.02.2012 року, відповідно до якого продавець (ТОВ «Праймері Профіт») зобов'язується передати належний йому товар у власність покупцеві, а покупець (ПП «Сенс Принт») зобов'язується прийняти та оплатити товар на умовах договору. Відповідно до умов Договору найменування товару, його асортимент, строки та порядок поставки, ціна, загальна вартість, порядок та способи розрахунків, а також, інші істотні умови визначаються сторонами у видаткових накладних (п. 1.2.). Перехід права власності відбувається в момент передачі товару (оплати) та оформляється видатковою накладною (актом прийом-здачі) (п. 2.2.).

Підтвердженням поставки товару у березні 2012 року на загальну суму 180 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ на загальну суму 30 000 грн. 00 коп. є видаткова накладна №27/03-03 від 27.03.2012 року на суму 14148 грн. 00 коп., видаткова накладна №27/03-02 від 27.03.2012 року на суму 21312 грн. 00 коп., видаткова накладна №27/03-01 від 27.03.2012 року на суму 21240 грн. 00 коп., податкова накладна №248 від 27.03.2012 року на суму ПДВ 3540 грн. 00 коп., податкова накладна №249 від 27.03.2012 року на суму ПДВ 3552 грн. 00 коп., податкова накладна №250 від 27.03.2012 року на суму ПДВ 2358 грн. 00 коп., прибуткові накладні №№72-74 від 27.03.2012 р., акти списання товарів, копії оборотно-сальдових відомостей по рахунку №201 за березень, квітень, травень 2012 року, що пов'язано із господарською діяльністю позивача, банківські виписки по рахунку ПП «Сенс Принт» про безготівковий розрахунок із контрагентом.

Відповідно до частин першої, другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Статтею 1 Закону визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно із приписами статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Відповідно до п. 138.1 ст.138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із:

витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті:

інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу;

крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу. Згідно із п. «г» пп. 138.10.3 п.138.10 Податкового кодексу України до складу витрат на збут відносяться витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів.

Згідно пп. 139.1.9 п. 139.1 ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Згідно п. «а» п. 185.1 ст.185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Приписами п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п. 188.1 ст.188 Податкового кодексу України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій - не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками -суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів), а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

Відповідно до п. 198.1. ст. 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну

територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому

числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або

ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на

баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі

отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами

оперативного або фінансового лізингу.

Згідно абз. З п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної

Порядок та підстави формування платником податку податкового кредиту регламентується приписами ст. 198 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України) яких платник податків зобов'язаний дотримуватися, і за умови порушення яких, формування податкового кредиту може бути визнано неправомірним.

Відповідно до п. 14.1.181 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий кредит -сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

У відповідності із п. 198.1 статті 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно із п. 198.2 статті 198 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до п. 198.3 статті 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу (п. 198.6 ст. 198 ПК України).

Згідно із п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку

(продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.

У відповідності із п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу (п. 201.8 ст. 201 ПК України).

Згідно із п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

З матеріалів справи вбачається факт вчинення господарських операцій між ПП «Сенс Принт» та ТОВ «Праймері Профіт», що підтверджується відповідними письмовими доказами. Зазначені договори, податкові та видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, акти прийому-передачі дають підстави для висновків про понесенням позивачем витрат на придбання товарів у березні 2012 року та сплату сум податку на додану вартість в ціні придбання послуг у ТОВ «Праймері Профіт», який видавав позивачу видаткові та податкові накладні. Для здійснення господарської діяльності позивач придбавав профільну продукцію, що безпосередньо пов'язано із його господарською діяльністю.

На час здійснення господарських операцій ТОВ «Праймері Профіт» було зареєстроване як платник податку на додану вартість відповідно до положень статті 183 Податкового Кодексу України (свідоцтво № 1000317018).

За умови реального здійснення господарської операції, яка призвела до об'єктивної зміни складу активів платника податків - покупця, будь-які порушення постачальниками товару податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не можуть бути підставою для позбавлення покупця права на податковий кредит.

Платник податку на додану вартість (покупець товару) не має обов'язку та повноважень здійснювати контроль за дотриманням постачальниками товару вимог законодавства щодо здійснення господарської діяльності, дотримання вимог податкового законодавства тощо і в подальшому зазнавати певних негативних наслідків у вигляді позбавлення права на податковий кредит за можливу неправомірну діяльність будь-кого з контрагентів. Такий платник не повинен притягуватися до відповідальності в тому випадку, якщо він здійснював реальну господарську операцію.

Лише встановлення в ході судового розгляду факту узгодженості дій платника податків з недобросовісними постачальниками з метою незаконного отримання податкових вигод або його обізнаності з такими діями постачальників чи сприяння ухиленню постачальниками товару від виконання податкових зобов'язань може слугувати підставою для відмови у праві на податковий кредит. При цьому такі висновки не можуть ґрунтуватися на припущеннях, а можуть ґрунтуватися лише на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Податковим органом не наведено доводів та доказів тому, що позивач діяв без належної обачності та був обізнаним про допущення його контрагентом певних порушень законодавства при створенні підприємства чи веденні господарської діяльності.

Відтак, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про неправомірність оспорюваних податкових повідомлень-рішень Житомирської ОДПІ від 13.11.2013 року №0002072201 та №0002082201.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлене із дотриманням судом норм матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "11" лютого 2014 р. - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис) А.Ю.Бучик

судді: (підпис) Г.І. Майор

(підпис) Є.В.Одемчук

З оригіналом згідно: суддя


А.Ю.Бучик

Повний текст cудового рішення виготовлено "17" березня 2014 р.

Роздруковано та надіслано:

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: Приватне підприємство "Сенс Принт" пров. 2-й Транзитний, 71,м. Житомир,10001

- представник Черниш Олександр Миколайович АДРЕСА_1

3- відповідачу/відповідачам: Житомирська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області м-н Перемоги,2,м.Житомир,10014

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2014
Оприлюднено18.03.2014
Номер документу37653634
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/8557/13-а

Постанова від 11.02.2014

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 25.02.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 25.02.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні