Постанова
від 17.03.2014 по справі 815/806/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Справа № 815/806/14

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2014 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Бжассо Н.В.

за участю секретаря Музики І.О., Кулішенко Є.С.

прокурора: Єйсмонт І.С., Микулінської В.Є.

представника позивача: Корнишина Ю.О. (згідно довіреності)

представника відповідача: Артемчука П.П. (згідно статуту)

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства «БМУ № 12 «Одесбуд» про стягнення штрафних санкцій

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Заступника прокурора Малиновського району м. Одеси, заявленого в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за результатом якого, позивач просить стягнути з Приватного акціонерного товариства «БМУ № 12 «Одесбуд» штрафні санкції в розмірі 1020 грн.

Ухвалою суду від 05.03.2014 року в частині стягнення штрафних санкцій у розмірі 510 грн. за Постановою № 289-ОД- 1-Е від 29 липня 2013 року (порушення пункту 1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591, за кваліфікацією: не оприлюднення річної інформації про емітента за 2012 рік, шляхом опублікування її в офіційному друкованому виданні НКРЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним), провадження по справі закрито за клопотанням позивача.

Як зазначає позивач в обґрунтування заявлених позовних вимог, Приватне акціонерне товариство «БМУ № 12 «Одесбуд» не оприлюднило річну інформацію про емітента за 2012 рік, шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня наступного за звітним, що є порушенням вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591, за яке передбачена відповідальність згідно п. 6 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Крім того, ПрАТ «БМУ № 12 «Одесбуд» не надало до Одеського територіального управління НКЦПФР річну інформацію про емітента за 2012 рік не пізніше 1 червня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591.

Враховуючи достатність даних про правопорушення на ринку цінних паперів, постановами Одеського ТУ Національної комісії з цінних паперів та фондового від 10.07.2013 року, № 400-ОД-1-Е, № 401-ОД-1-Е, відносно відповідача порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів та складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 316-ОД-1-Е, № 317-ОД-1-Е, зміст яких доведено до відома голови правління ПрАТ «БМУ № 12 «Одесбуд» Артемчук П.П. про що свідчить його підпис.

Постановами від 17.07.2013 року, № 309-ОД-1-Е, № 310-ОД-1-Е, розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів було призначено на 29.07.2013 року, про відповідача було належним чином повідомлено.

При розгляді справ про правопорушення на ринку цінних паперах, приймав участь голова правління ПрАТ «БМУ № 12 «Одесбуд», Артемчук П.П., який зазначені постанови до суду не оскаржув.

За результатом розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів, відносно ПрАТ «БМУ № 12 «Одесбуд» були винесені наступні рішення: Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 29.07.2013 року № 291-ОД-1-Е за нерозкриття річної інформації про емітента за 2012 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року наступного за звітним, згідно якої на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 510 грн. та Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 29.07.2013 року № 290-ОД-1-Е за ненадання до Одеського територіального управління НКЦПФР інформацію про емітента за 2012 рік не пізніше 01 червня року наступного за звітним, згідно якої на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 510 грн.

Вищезазначені постанови були отримані відповідачем, про що свідчить поштове повідомлення, але у встановлений строк суми штрафних санкцій відповідачем не сплачені, що за доводами позивача призводить до недофінансування бюджету, що й стало причиною звернення до суду з позовом.

В ході судового розгляду прокурор підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів, заявлені позовні вимоги та доводи в їх обґрунтування підтримало та просило позов задовольнити у повному обсязі.

Відповідач, Приватне акціонерне товариство «Будівельно-монтажне управління № 12 «Одесбуд», заявлені позовні вимоги не визнав, в задоволенні їх просив відмовити, наполягаючи на доводах, викладених в письмових запереченнях, долучених до матеріалів справи. Крім того, відповідач наполягав, що ним було надано регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік у травні місяці 2013 року, тобто в строк, передбачений Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591, та повторно надано регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік у липні місяці 2013 року, про що зроблено відмітку Одеського ТУ НКЦПФР про отримання № 91/1112 від 25.07.2013 року. З урахуванням викладеного, відповідач наполягав на відсутності в його діях складів правопорушень на ринку цінних паперів та безпідставності накладення штрафних фінансових санкцій.

Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, приходить до наступного висновку.

Як встановлено в ході судового розгляду справи, предметом спору є відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.

Регулювання спірних правовідносин відноситься до сфери дії Закону України від 23.02.2006, № 3480-IV "Про цінні папери та фондовий ринок", Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 19.12.2006, № 1591 "Про затвердження Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів" (чинного на час виникнення правовідносин), Закону України, від 30.10.1996, № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Відповідно до положень 40 Закону України від 23.02.2006, № 3480-IV "Про цінні папери та фондовий ринок", регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється: для акціонерних товариств - з дня державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів (крім акцій) - з дня реєстрації випуску цінних паперів до 31 грудня звітного року включно.

Річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), спосіб розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій. Емітент має право додатково розкривати іншу інформацію.

Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Згідно положень п. 1 глави 1 розділу V Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 19.12.2006, № 1591 "Про затвердження Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів" (чинного на час виникнення правовідносин), емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.

Судом встановлено, що за результатом розгляду Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку справ про правопорушення на ринку цінних паперів, відносно ПрАТ «БМУ № 12 «Одесбуд» були прийняті: Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 29.07.2013 року № 291-ОД-1-Е за не розкриття річної інформації про емітента за 2012 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року наступного за звітним, згідно якої на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 510 грн. та Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 29.07.2013 року № 290-ОД-1-Е за не надання до Одеського територіального управління НКЦПФР інформацію про емітента за 2012 рік не пізніше 01 червня року наступного за звітним, згідно якої на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 510 грн.

В ході судового розгляду справи, в якості письмових доказів, Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів надано посвідчені копії сторінок Журналу реєстрації річних звітів публічних (відкритих) акціонерних товариств та емітентів облігацій № 19 за травень місяць 2013 року та за листопад 2013 року, згідно яких встановлено, що подача відповідачем регулярної річної інформації емітента за 2012 рік відбулось 28 листопада 2013 року, на підтвердження чого, додатково, до суду надано посвідчені копії листів Журналу реєстрації вхідної документації від юридичних осіб № 91 (том № 2) за 2013 рік.

Відносно доводів відповідача, щодо повторної подачі регулярної річної інформації емітента за 2012 рік у липні місяці 2013 року (вх. 25.07.2013 року № 91/1112), представник Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів пояснив, що дійсно 25.07.2013 року на адресу управління надійшов лист ПрАТ «БМУ № 12 «Одесбуд» від 25.07.2013 р. № 43 з додатками, який був зареєстрований управлінням, але подані відповідачем документи не є річною інформацією емітента за 2012 рік, оскільки не відповідають вимогам пункту 1 глави 2 розділу V Положення № 1591.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена ст. 11 Закону України, від 30.10.1996, № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", згідно положень якої, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, -

у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 5).

Судом встановлено, що відповідач був присутнім при розгляді справ про правопорушення на ринку цінних паперів, копії постанов № 290-ОД-1-Е та № 291-ОД-1-Е від 29.07.2013 року, отримав, в установлені строки постанови не оскаржував, але й добровільно не виконав.

З урахуванням викладеного, на підставі аналізу та оцінки наявних в матеріалах справи письмових доказів, суд приходить до висновку, що постанови про накладення на ПрАТ «БМУ № 12 «Одесбуд» штрафних санкцій прийняті Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі та в межах повноважень управління, згідно з діючим законодавством, що врегульовує спірні питання, у зв'язку з чим, заявлений адміністративний позов прокурора визнається обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 6-14, 17, 19, 70, 71 86, 159-164 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити адміністративний позовом Заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства «БМУ № 12 «Одесбуд» про стягнення штрафних санкцій.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства «БМУ № 12 «Одесбуд» (код ЄДРПОУ 31769039) 1020 (тисячу двадцять) грн. штрафних санкцій по Постановам про накладення штрафних санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №290-ОД-1-Е від 29.07.2013 року, №291-ОД-1-Е від 29.07.2013 року та перерахувати на р/р 31110106700009, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 37607526, ГУДКСУ в Одеській області.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови через Одеський окружний адміністративний суд.

Суддя: Н.В. Бжассо

Стягнути з Приватного акціонерного товариства «БМУ № 12 «Одесбуд» (код ЄДРПОУ 31769039) 1020 (тисячу двадцять) грн. штрафних санкцій по Постановам про накладення штрафних санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №290-ОД-1-Е від 29.07.2013 року, №291-ОД-1-Е від 29.07.2013 року та перерахувати на р/р 31110106700009, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 37607526, ГУДКСУ в Одеській області.

17 березня 2014 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2014
Оприлюднено19.03.2014
Номер документу37676990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/806/14

Ухвала від 05.03.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 05.03.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Постанова від 17.03.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні