1/381/7/14
1027/1012/12
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
« 18» березня 2014 року м. Фастів
Фастівський місьрайонний суд Київської області в складі:
головуючого - судді ОСОБА_1 ;
при секретарі - ОСОБА_2 ,
за участю прокурорів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , підсудних ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , їх захисників адвокатів ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за обвинуваченням:
ОСОБА_10 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в місті Тюмені РФ, українця, громадянина України, з вищою освітою, кандидата фізико-математичних наук, розлученого, працюючого директором ТОВ «Скиттек», зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , не судимого,
у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України,
ОСОБА_11 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 в селі Княжичі Києво - Святошинського району Київської області, українки, громадянки України, з вищою освітою, не працюючої, одруженої, проживаючої за адресою: АДРЕСА_3 , не судимої,
у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України,
В С Т А Н О В И В:
Підсудні обвинувачуються у вчиненні злочину за таких обставин.
Розпорядженням Президента України № 568/2005-рп від 12.03.05 року ОСОБА_12 призначено головою Фастівської районної державної адміністрації Київської області, а розпорядженням Фастівської РДА від 17.03.05 року № 158 він з 17.03.05 року приступив до виконання посадових обов`язків.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.ст. 1-3 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» виконавчу владу в районах здійснюють місцеві державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
Місцеві державні адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечують: виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня; законність і правопорядок, додержання прав і свобод громадян; виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин також програм їх національно-культурного розвитку; підготовку та виконання відповідних бюджетів; звіт про виконання відповідних бюджетів та програм; взаємодію з органами місцевого самоврядування; реалізацію інших наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень. Місцеві державні адміністрації діють на засадах відповідальності перед людиною і державою за свою діяльність; верховенства права; законності; пріоритетності прав людини; гласності; поєднання державних і місцевих інтересів.
Статтею 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» визначено, що голови місцевих державних адміністрацій очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень; здійснюють інші функції, передбачені Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня.
Відповідно до абз. 1 ст. 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.
Згідно з п. 11.1 розділу 11 «Порядку внесення та розгляду проектів розпоряджень голови районної державної адміністрації та наказів керівника апарату адміністрації» Регламенту Фастівської РДА, затвердженого розпорядженням голови Фастівської РДА від 22.11.07 року № 1047, голова районної державної адміністрації на виконання актів законодавства, доручень Прем`єр-міністра України, за власною ініціативою видає одноособово в межах повноважень районної державної адміністрації розпорядження.
Таким чином, в силу займаної посади та наділених повноважень голова Фастівської РДА ОСОБА_13 , як представник влади, виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто, згідно з п. 1 примітки до ст. 364 КК України, був службовою особою.
01.09.08 року листом № 113 директор ПСП «Фастівецьке» ОСОБА_14 звернувся в адресу голови Фастівської РДА ОСОБА_12 з проханням видати розпорядження про виготовлення державного акту на право власності ПСП «Фастівецьке» за земельні ділянки загальною площею 32, 84 га. 04.09.08 року вказаний лист надійшов для виконання до управління земельних ресурсів у Фастівському районі та зареєстрований за вхідним № 962.
Надалі, 22.09.08 року голова Фастівської РДА ОСОБА_13 , перебуваючи в приміщенні зазначеної адміністрації за адресою: Київська область, м. Фастів, пл. Соборна, 1, будучи представником влади та службовою особою, явно виходячи за межі наданих йому прав і повноважень та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння і передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою безоплатної передачі у власність ПСП «Фастівецьке» земельних ділянок без законних на те підстав, діючи в інтересах останнього, достовірно знаючи, що вказане товариство як юридична особа не наділене правом отримання земельної ділянки у власність, оскільки ст. 28 Земельного кодексу України передбачено, що сільськогосподарські підприємства, установи та організації, крім державних і комунальних, право власності на землі сільськогосподарського призначення можуть набувати лише шляхом внесення до статутного фонду земельних ділянок їх засновників та придбання земельних ділянок за договорами купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами, ПСП «Фастівецьке» земельна ділянка до статутного фонду не вносилась, в порушення ч. 1 ст. 82, ч. 3 ст. 116, ч. 1 ст. 120, ст. ст. 184, 186 Земельного кодексу України, п. «в» ст. 20, ст. 50 Закону України «Про землеустрій», п.п. 2, 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 року № 677, умисно одноособово підписав і видав розпорядження № 1101, яким надав дозвіл ПСП «Фастівецьке» на складання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки загальною площею 32,8444 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель та дворів) в межах Фастівецької сільської ради Фастівського району Київської області.
На підставі вказаного розпорядження протягом вересня-грудня 2008 року ТОВ Науково-виробнича фірма «Фастівзем» виготовлено та погоджено технічну документацію щодо складання документів, що посвідчують право власності на землю для ведення товарного сільськогосподарського виробництва ПСП «Фастівецьке» с. Фастівець, вул. Шевченка, 54, вул. Тхоржевського, 25-а, с. Клехівка, вул. Мічуріна, 1 а/б в межах Фастівецької с/Ради Фастівського району Київської області КОАТУУ 3224986900:01:003:0139, КОАТУУ 3224986900:01:003:0138, КОАТУУ 3224986900:01:003:0140, КОАТУУ 3224986900:01:002:0085, КОАТУУ 3224986900:01:002:0086, КОАТУУ 3224986900:01:002:0158.
У зв`язку з незаконною видачею розпорядження № 1101 від 22.09.08 року всі подальші дії та рішення голови РДА ОСОБА_12 в частині безоплатної передачі земельних ділянок у власність ПСП «Фастівецьке» були вчинені з перевищенням влади та службового становища, тобто незаконними з підстав, зазначених вище.
Так, продовжуючи свій злочинний умисел, направлений на безоплатну передачу у власність ПСП «Фастівецьке» земельних ділянок, діючи в інтересах останнього, 23.12.08 року голова Фастівської РДА ОСОБА_13 , перебуваючи в приміщенні зазначеної адміністрації за адресою: Київська область, м. Фастів, пл. Соборна, 1, будучи представником влади та службовою особою, явно виходячи за межі наданих йому прав і повноважень та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння і передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, умисно одноособово підписав і видав розпорядження № 1470, незаконно завізоване заступником начальника управління земельних ресурсів у Фастівському районі ОСОБА_15 як головним розробником, яким затвердив технічну документацію щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки ПСП «Фастівецьке» для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування будівель та дворів) в межах Фастівецької сільської ради Фастівського району Київської області та вирішив передати у власність вказаному підприємству земельні ділянки загальною площею 32, 8444 га.
Надалі, з метою реалізації свого злочинного умислу щодо безоплатної передачі у власність ПСП «Фастівецьке» земельних ділянок, діючи в інтересах останнього, в період часу з 23.12.08 року по 31.12.08 року, голова Фастівської РДА ОСОБА_13 , перебуваючи в приміщенні зазначеної адміністрації за адресою: АДРЕСА_3 , будучи представником влади та службовою особою, явно виходячи за межі наданих йому прав і повноважень та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння і передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, умисно підписав вже підписані від імені органу земельних ресурсів в порушення п. 2.14 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 43 від 04.05.99 року, заступником начальника управління земельних ресурсів у Фастівському районі Київської області ОСОБА_15 , тобто, не уповноваженою на те особою, виготовлені на підставі розпорядження Фастівської РДА від 23.12.08 року № 1470 державні акти на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 907399 на право власності на земельну ділянку площею 0, 3709 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00005; ЯЖ № 907402 на право власності на земельну ділянку площею 14, 5902 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00001; ЯЖ № 907398 на право власності на земельну ділянку площею 0, 8294 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00006; ЯЖ № 907403 на право власності на земельну ділянку площею 11, 2782 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00002; ЯЖ № 907400 на право власності на земельну ділянку площею 4, 9680 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00004; ЯЖ № 907401 на право власності на земельну ділянку площею 0, 8077 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00003, які видано ПСП «Фастівецьке», яке набуло права власності на вказані земельні ділянки загальною площею 32, 8444 га, розташовані в межах Фастівецької сільської ради із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Внаслідок перевищення ОСОБА_16 влади та службових повноважень із земель державної власності незаконно вибули земельні ділянки загальною площею 32, 8444 га, ринкова вартість яких станом на 31.12.08 року становила 5829140 грн., державі заподіяно шкоду у вигляді збитків на вказану суму, яка у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і, згідно з п. 4 примітки до ст. 364 КК України, є тяжкими наслідками.
Також 09.01.09 року листом № 1 директор ТОВ «Едельвейс» ОСОБА_17 звернувся в адресу голови Фастівської РДА ОСОБА_12 з проханням надати дозвіл на складання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель та дворів) в межах Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області. Того ж дня вказаний лист надійшов для виконання до управління земельних ресурсів у Фастівському районі та зареєстрований за вхідним № 12.
Надалі, 16.01.09 року голова Фастівської РДА ОСОБА_13 , перебуваючи в приміщенні зазначеної адміністрації за адресою: АДРЕСА_3 , будучи представником влади та службовою особою, явно виходячи за межі наданих йому прав і повноважень та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння і передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою безоплатної передачі у власність ТОВ «Едельвейс» земельної ділянки без законних на те підстав, діючи в інтересах останнього, достовірно знаючи, що вказане товариство як юридична особа не наділене правом отримання земельної ділянки у власність, оскільки ст. 28 Земельного кодексу України передбачено, що сільськогосподарські підприємства, установи та організації, крім державних і комунальних, право власності на землі сільськогосподарського призначення можуть набувати лише шляхом внесення до статутного фонду земельних ділянок їх засновників та придбання земельних ділянок за договорами купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами, ТОВ «Едельвейс» земельна ділянка до статутного фонду не вносилась, порушуючи вимоги ч. 1 ст. 82 Земельного кодексу України, відповідно до якої юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу; прийняття спадщини; виникнення інших підстав, передбачених законом; ч. 3 ст. 116 Земельного кодексу України, якою передбачено безоплатну передачу земельних ділянок у власність лише громадянам, в порушення ч. 1 ст. 120 Земельного кодексу України, якою передбачено, що при переході права власності на будівлю і споруду право власності на земельну ділянку або її частину може переходити на підставі цивільно-правових угод, а право користування на підставі договору оренди, в порушення порядку проведення землеустрою, передбаченого ст.ст. 184, 186 Земельного кодексу України, в порушення п. «в» ст. 20 Закону України «Про землеустрій», яким передбачено, що землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок, в порушення ст. 50 Закону України «Про землеустрій», п.п. 2, 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 року № 677, якими передбачено, що проект відведення земельної ділянки не розробляється лише у разі, коли: земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцевості), надається у власність або безоплатно передається у власність без зміни її цільового призначення; земельна ділянка набувається у власність шляхом купівлі-продажу, дарування, міни на підставі інших цивільно-правових угод, успадкування, без зміни її меж та цільового призначення; земельна ділянка придбана на конкурсних засадах (за результатами земельних торгів), умисно одноособово підписав і видав розпорядження № 32, яким надав дозвіл ТОВ "Едельвейс" на складання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель та дворів) в межах Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області.
На підставі вказаного розпорядження протягом часу з 29.01.09 року по 18.03.09 року ТОВ «Лідер Плюс» виготовлено та погоджено технічну документацію із землеустрою щодо складання державного акта на право власності на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель і споруд) згідно розпорядження Фастівської РДА ТОВ «Едельвейс» Веприцька сільська рада Фастівського району Київської області КОАТУУ: 3224981600:04:001:0037.
У зв`язку з незаконною видачею розпорядження № 32 від 16.01.09 року всі подальші дії та рішення голови РДА ОСОБА_12 в частині безоплатної передачі земельної ділянки у власність ТОВ «Едельвейс» були вчинені з перевищенням влади та службового становища, тобто незаконними з підстав, зазначених вище.
Так, продовжуючи свій злочинний умисел, направлений на безоплатну передачу у власність ТОВ «Едельвейс» земельної ділянки, діючи в інтересах останнього, 24.03.09 року голова Фастівської РДА ОСОБА_13 , перебуваючи в приміщенні зазначеної адміністрації за адресою: Київська область, м. Фастів, пл. Соборна, 1, будучи представником влади та службовою особою, явно виходячи за межі наданих йому прав і повноважень та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння і передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, умисно одноособово підписав і видав розпорядження № 350, яким затвердив технічну документацію із землеустрою щодо складання державного акта на право власності на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель і споруд) в межах Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області та вирішив передати у власність ТОВ «Едельвейс» земельну ділянку площею 7, 1687 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель і дворів) в межах Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області.
Надалі, з метою реалізації свого злочинного умислу щодо безоплатної передачі у власність ТОВ «Едельвейс» земельної ділянки, діючи в інтересах останнього, в період часу з 18.06.09 року по 25.06.09 року, голова Фастівської РДА ОСОБА_13 , перебуваючи в приміщенні зазначеної адміністрації за адресою: АДРЕСА_3 , будучи представником влади та службовою особою, явно виходячи за межі наданих йому прав і повноважень та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння і передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, умисно підписав вже підписаний від імені органу земельних ресурсів в порушення п. 2.14 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 43 від 04.05.99 року, яким передбачено, що державний акт на право власності на земельну ділянку підписується начальником державного органу земельних ресурсів, заступником начальника управління земельних ресурсів у Фастівському районі Київської області ОСОБА_15 , тобто, не уповноваженою на те особою, виготовлений на підставі розпорядження Фастівської РДА від 25.03.09 року № 350 державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯД № 968006, який 25.06.09 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:09:923:00003 та видано ТОВ «Едельвейс», яке набуло права власності на земельну ділянку площею 7, 1698 га, розташовану в межах Веприцької сільської ради із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Внаслідок перевищення ОСОБА_16 влади та службових повноважень із земель державної власності незаконно вибула земельна ділянка площею 7, 1698 га, ринкова вартість якої станом на 25.06.09 року становила 2158730 грн., державі заподіяно шкоду у вигляді збитків на вказану суму, яка у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і, згідно з п. 4 примітки до ст. 364 КК України, є тяжкими наслідками.
Наказом начальника Головного управління земельних ресурсів у Київській області від 01.10.07 року № 94-к ОСОБА_18 призначено на посаду заступника начальника управління земельних ресурсів у Фастівському районі Київської області з присвоєнням 11 рангу державного службовця, що відповідає посаді шостої категорії посад державних службовців, як це визначено ст. ст. 2, 25, 26 Закону України «Про державну службу».
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про державну службу» основними обов`язками державних службовців, зокрема, є додержання Конституції України та інших актів законодавства України; забезпечення ефективної роботи та виконання завдань державних органів відповідно до їх компетенції; безпосереднє виконання покладених на них службових обов`язків, своєчасне і точне виконання рішень державних органів чи посадових осіб, розпоряджень і вказівок своїх керівників; сумлінне виконання своїх службових обов`язків, ініціатива і творчість в роботі. Державний службовець повинен діяти в межах своїх повноважень. У разі одержання доручення, яке суперечить чинному законодавству, державний службовець зобов`язаний невідкладно в письмовій формі доповісти про це посадовій особі, яка дала доручення, а у разі наполягання на його виконанні повідомити вищу за посадою особу.
Відповідно до ст. ст. 5, 38 Закону України «Про державну службу» державний службовець повинен сумлінно виконувати свої службові обов`язки; шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування; не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам державної служби чи негативно вплинути на репутацію державного службовця. Особи, винні у порушенні законодавства про державну службу, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із чинним законодавством.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п. 1, 2, Типового положення про районний відділ земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 200 від 24.02.03 року, районний відділ земельних ресурсів (далі відділ) є територіальним органом Держкомзему і підзвітний та підконтрольний Держкомзему і відповідно Республіканському комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласному головному управлінню земельних ресурсів. У своїй діяльності відділ керується Конституцію України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Держкомзему, Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної республіки Крим, обласного головного управління земельних ресурсів.
Відповідно до п. 4 Типового положення, основними завданнями відділу є реалізація державної політики у сфері регулювання земельних відносин, участь у розробленні та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель, організація та ведення державного земельного кадастру відповідно до законодавства, організація і здійснення землеустрою та моніторингу земель, участь у розробленні і виконанні загальнодержавних та регіональних програм у сфері використання і охорони земель, підвищення родючості ґрунтів, здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру приватизації земельних ділянок.
Згідно з п.п. 11, 15 п. 5 Типового положення відділ організовує розроблення, видачу і збереження бланків державних актів на право власності на земельну ділянку та державних актів на право постійного користування земельною ділянкою; бере участь у виборі земельних ділянок під розміщення об`єктів і споруд та вносить місцевій держадміністрації або органу місцевого самоврядування пропозиції щодо погодження місця їх розташування, викупу та вилучення земель, передачі земельних ділянок у власність та надання у користування, в тому числі на умовах оренди.
Таким чином, в силу займаної посади та наділених повноважень заступник начальника управління земельних ресурсів у Фастівському районі Київської області ОСОБА_19 виконувала організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто згідно з п. 1 примітки до ст. 364 КК України була службовою особою.
01.09.08 року листом № 113 директор ПСП «Фастівецьке» ОСОБА_14 звернувся в адресу голови Фастівської РДА ОСОБА_20 з проханням видати розпорядження про виготовлення державного акту на право власності ПСП «Фастівецьке» за земельні ділянки загальною площею 32, 84 га. 04.09.08 року вказаний лист надійшов для виконання до управління земельних ресурсів у Фастівському районі та зареєстрований за вхідним № 962.
В період з 04.09.08 року по 15.09.08 року заступник начальника управління земельних ресурсів у Фастівському районі Київської області ОСОБА_19 , перебуваючи в приміщенні зазначеного управління за адресою: Київська область, м. Фастів, вул. Радянська, 3-б, будучи службовою особою, фахівцем в галузі земельного законодавства України та обізнаною про порядок безоплатної передачі земельних ділянок у власність, явно виходячи за межі наданих їй прав і повноважень та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння і передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою безоплатної передачі у власність ПСП «Фастівецьке» земельних ділянок без законних на те підстав, достовірно знаючи, що вказане підприємство як юридична особа не наділене правом отримання земельної ділянки у власність, оскільки ст. 28 Земельного кодексу України передбачено, що сільськогосподарські підприємства, установи та організації, крім державних і комунальних, право власності на землі сільськогосподарського призначення можуть набувати лише шляхом внесення до статутного фонду земельних ділянок їх засновників та придбання земельних ділянок за договорами купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами, ПСП "Фастівецьке" земельні ділянки до статутного фонду не вносились, порушуючи вимоги ч. 1 ст. 82 Земельного кодексу України, відповідно до якої юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу; прийняття спадщини; виникнення інших підстав, передбачених законом; ч. 3 ст. 116 Земельного кодексу України, якою передбачено безоплатну передачу земельних ділянок у власність лише громадянам, в порушення ч. 1 ст. 120 Земельного кодексу України, якою передбачено, що при переході права власності на будівлю і споруду право власності на земельну ділянку або її частину може переходити на підставі цивільно-правових угод, а право користування на підставі договору оренди, в порушення порядку проведення землеустрою, передбаченого ст.ст. 184, 186 Земельного кодексу України, в порушення п. «в» ст. 20 Закону України «Про землеустрій», яким передбачено, що землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок, в порушення ст. 50 Закону України «Про землеустрій», п.п. 2, 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 року № 677, якими передбачено, що проект відведення земельної ділянки не розробляється лише у разі, коли: земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцевості), надається у власність або безоплатно передається у власність без зміни її цільового призначення; земельна ділянка набувається у власність шляхом купівлі-продажу, дарування, міни на підставі інших цивільно-правових угод, успадкування, без зміни її меж та цільового призначення; земельна ділянка придбана на конкурсних засадах (за результатами земельних торгів), умисно завізувала як головний розробник проект розпорядження Про надання дозволу ПСП «Фастівецьке» на складання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель та дворів) в межах Фастівецької сільської ради Фастівського району Київської області, яке в подальшому підписане головою Фастівської РДА ОСОБА_16 та зареєстроване за № 1101 від 22.09.08 року.
На підставі вказаного розпорядження протягом вересня-грудня 2008 року ТОВ Науково-виробнича фірма «Фастівзем» виготовлено та погоджено технічну документацію щодо складання документів, що посвідчують право власності на землю для ведення товарного сільськогосподарського виробництва ПСП «Фастівецьке» с. Фастівець, вул. Шевченка, 54, вул. Тхоржевського, 25-а, АДРЕСА_4 в межах Фастівецької с/Ради Фастівського району Київської області КОАТУУ 3224986900:01:003:0139, КОАТУУ 3224986900:01:003:0138, КОАТУУ 3224986900:01:003:0140, КОАТУУ 3224986900:01:002:0085, КОАТУУ 3224986900:01:002:0086, КОАТУУ 3224986900:01:002:0158.
Під час погодження цієї технічної документації заступник начальника управління земельних ресурсів у Фастівському районі ОСОБА_19 із зазначеними вище порушеннями підписала та надала позитивний висновок від 23.12.08 року № 2807, яким вважала за можливе оформити право власності на земельні ділянки загальною площею 32, 8444 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва ПСП «Фастівецьке».
Вказану технічну документацію затверджено розпорядженням голови Фастівської РДА ОСОБА_12 від 23.12.08 року № 1470, проект якого також із зазначеними вище порушеннями завізований заступником начальника управління земельним ресурсів у Фастівському районі ОСОБА_15 як головним розробником. Цим же розпорядженням вирішено передати у власність ПСП «Фастівецьке» земельні ділянки загальною площею 32, 8444 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель та дворів) в межах Фастівецької сільської ради Фастівського району Київської області.
В подальшому, в період з 23.12.08 року по 31.12.08 року заступник начальника управління земельних ресурсів у Фастівському районі Київської області ОСОБА_19 , перебуваючи в приміщенні зазначеного управління за адресою: Київська область, м. Фастів, вул. Радянська, 3-б, будучи службовою особою, фахівцем в галузі земельного законодавства України та обізнаною про порядок безоплатної передачі земельних ділянок у власність, явно виходячи за межі наданих їй прав і повноважень та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння і передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою безоплатної передачі у власність ПСП «Фастівецьке» земельних ділянок без законних на те підстав, достовірно знаючи, що вказане підприємство як юридична особа не наділене правом отримання земельної ділянки у власність, оскільки ст. 28 Земельного кодексу України передбачено, що сільськогосподарські підприємства, установи та організації, крім державних і комунальних, право власності на землі сільськогосподарського призначення можуть набувати лише шляхом внесення до статутного фонду земельних ділянок їх засновників та придбання земельних ділянок за договорами купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами, ПСП «Фастівецьке» земельні ділянки до статутного фонду не вносились, в порушення ч. 1 ст. 82, ч. 3 ст. 116, ч. 1 ст. 120, ст. ст. 184, 186 Земельного кодексу України, п. «в» ст. 20, ст. 50 Закону України «Про землеустрій», п.п. 2, 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 року № 677, п. 2.14 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 43 від 04.05.99 року, умисно підписала виготовлені на підставі розпорядження Фастівської РДА від 23.12.08 року № 1470 державні акти на право власності на земельну ділянку серії: ЯЖ № 907399 на право власності на земельну ділянку площею 0, 3709 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00005; ЯЖ № 907402 на право власності на земельну ділянку площею 14, 5902 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00001; ЯЖ № 907398 на право власності на земельну ділянку площею 0, 8294 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00006; ЯЖ № 907403 на право власності на земельну ділянку площею 11, 2782 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00002; ЯЖ № 907400 на право власності на земельну ділянку площею 4, 9680 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00004; ЯЖ № 907401 на право власності на земельну ділянку площею 0, 8077 га, який 31.12.08 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:08:032:00003, які видано ПСП «Фастівецьке», яке набуло права власності на вказані земельні ділянки загальною площею 32, 8444 га, розташовані в межах Фастівецької сільської ради із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Внаслідок перевищення ОСОБА_15 службових повноважень із земель державної власності незаконно вибули земельні ділянки загальною площею 32, 8444 га, ринкова вартість яких станом на 31.12.08 року становила 5 829 140 грн., державі заподіяно шкоду у вигляді збитків на вказану суму, яка у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і, згідно з п. 4 примітки до ст. 364 КК України, є тяжкими наслідками.
Також 09.01.09 року листом № 1 директор ТОВ «Едельвейс» ОСОБА_17 звернувся в адресу голови Фастівської районної державної адміністрації ОСОБА_20 з проханням надати дозвіл на складання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель та дворів) в межах Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області. Того ж дня вказаний лист надійшов для виконання до управління земельних ресурсів у Фастівському районі та зареєстрований за вхідним № 12.
Надалі, в період з 09.01.09 року по 16.01.09 року заступник начальника управління земельних ресурсів у Фастівському районі Київської області ОСОБА_19 , перебуваючи в приміщенні зазначеного управління за адресою: АДРЕСА_5 , будучи службовою особою, фахівцем в галузі земельного законодавства України та обізнаною про порядок безоплатної передачі земельних ділянок у власність, явно виходячи за межі наданих їй прав і повноважень та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння і передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою безоплатної передачі у власність ТОВ «Едельвейс» земельної ділянки без законних на те підстав, достовірно знаючи, що вказане товариство як юридична особа не наділене правом отримання земельної ділянки у власність, оскільки ст. 28 Земельного кодексу України передбачено, що сільськогосподарські підприємства, установи та організації, крім державних і комунальних, право власності на землі сільськогосподарського призначення можуть набувати лише шляхом внесення до статутного фонду земельних ділянок їх засновників та придбання земельних ділянок за договорами купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами, ТОВ «Едельвейс» земельна ділянка до статутного фонду не вносилась, порушуючи вимоги ч. 1 ст. 82 Земельного кодексу України, відповідно до якої юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу; прийняття спадщини; виникнення інших підстав, передбачених законом; ч. 3 ст. 116 Земельного кодексу України, якою передбачено безоплатну передачу земельних ділянок у власність лише громадянам, в порушення ч. 1 ст. 120 Земельного кодексу України, якою передбачено, що при переході права власності на будівлю і споруду право власності на земельну ділянку або її частину може переходити на підставі цивільно-правових угод, а право користування на підставі договору оренди, в порушення порядку проведення землеустрою, передбаченого ст. ст. 184, 186 Земельного кодексу України, в порушення п. «в» ст. 20 Закону України «Про землеустрій», яким передбачено, що землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок, в порушення ст. 50 Закону України «Про землеустрій», п.п. 2, 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 року № 677, якими передбачено, що проект відведення земельної ділянки не розробляється лише у разі, коли: земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцевості), надається у власність або безоплатно передається у власність без зміни її цільового призначення; земельна ділянка набувається у власність шляхом купівлі-продажу, дарування, міни на підставі інших цивільно-правових угод, успадкування, без зміни її меж та цільового призначення; земельна ділянка придбана на конкурсних засадах (за результатами земельних торгів), умисно завізувала як головний розробник і разом з пояснювальною запискою, нею ж підписаною, направила голові Фастівської районної державної адміністрації ОСОБА_21 проект розпорядження Про надання дозволу ТОВ «Едельвейс» на складання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель та дворів) в межах Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області, яке в подальшому підписане головою Фастівської РДА ОСОБА_16 та зареєстроване за № 32 від 16.01.09 року.
На підставі вказаного розпорядження протягом з 29.01.09 року по 18.03.09 року ТОВ «Лідер Плюс» виготовлено та погоджено технічну документацію із землеустрою щодо складання державного акта на право власності на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель і споруд) згідно розпорядження Фастівської РДА ТОВ «Едельвейс» Веприцька сільська рада Фастівського району Київської області КОАТУУ: 3224981600:04:001:0037.
Вказану технічну документацію, на підставі звернення директора ТОВ «Едельвейс» ОСОБА_17 від 18.03.09 року № 7, затверджено розпорядженням голови Фастівської РДА ОСОБА_12 від 24.03.09 року № 350. Цим же розпорядженням вирішено передати у власність ТОВ «Едельвейс» земельну ділянку площею 7, 1687 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (обслуговування господарських будівель і дворів) в межах Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області.
В подальшому, в період з 18.06.09 року по 25.06.09 року заступник начальника управління земельних ресурсів у Фастівському районі Київської області ОСОБА_19 , перебуваючи в приміщенні зазначеного управління за адресою: Київська область, м. Фастів, вул. Радянська, 3-б, будучи службовою особою, фахівцем в галузі земельного законодавства України та обізнаною про порядок безоплатної передачі земельних ділянок у власність, явно виходячи за межі наданих їй прав і повноважень та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння і передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою безоплатної передачі у власність ТОВ «Едельвейс» земельної ділянки без законних на те підстав, достовірно знаючи, що вказане товариство як юридична особа не наділене правом отримання земельної ділянки у власність, оскільки ст. 28 Земельного кодексу України передбачено, що сільськогосподарські підприємства, установи та організації, крім державних і комунальних, право власності на землі сільськогосподарського призначення можуть набувати лише шляхом внесення до статутного фонду земельних ділянок їх засновників та придбання земельних ділянок за договорами купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами, ТОВ «Едельвейс» земельна ділянка до статутного фонду не вносилась, порушуючи вимоги ч. 1 ст. 82 Земельного кодексу України, відповідно до якої юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу; прийняття спадщини; виникнення інших підстав, передбачених законом; ч. 3 ст. 116 Земельного кодексу України, якою передбачено безоплатну передачу земельних ділянок у власність лише громадянам, в порушення ч. 1 ст. 120 Земельного кодексу України, якою передбачено, що при переході права власності на будівлю і споруду право власності на земельну ділянку або її частину може переходити на підставі цивільно-правових угод, а право користування на підставі договору оренди, в порушення порядку проведення землеустрою, передбаченого ст. ст. 184, 186 Земельного кодексу України, в порушення п. «в» ст. 20 Закону України «Про землеустрій», яким передбачено, що землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок, в порушення ст. 50 Закону України «Про землеустрій», п.п. 2, 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 року № 677, якими передбачено, що проект відведення земельної ділянки не розробляється лише у разі, коли: земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцевості), надається у власність або безоплатно передається у власність без зміни її цільового призначення; земельна ділянка набувається у власність шляхом купівлі-продажу, дарування, міни на підставі інших цивільно-правових угод, успадкування, без зміни її меж та цільового призначення; земельна ділянка придбана на конкурсних засадах (за результатами земельних торгів), в порушення п. 2.14 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 43 від 04.05.99 року, яким передбачено, що державний акт на право власності на земельну ділянку підписується начальником державного органу земельних ресурсів, умисно підписала виготовлений на підставі розпорядження Фастівської РДА від 25.03.09 року № 350 державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯД № 968006, який 25.06.09 року зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:09:923:00003 та видано ТОВ «Едельвейс», яке набуло права власності на земельну ділянку площею 7, 1698 га, розташовану в межах Веприцької сільської ради із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Внаслідок перевищення ОСОБА_15 службових повноважень із земель державної власності незаконно вибула земельна ділянка площею 7, 1698 га, ринкова вартість якої станом на 25.06.09 року становила 2158730 грн., державі заподіяно шкоду у вигляді збитків на вказану суму, яка у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і, згідно з п. 4 примітки до ст. 364 КК України, є тяжкими наслідками.
У зв`язку з вищевикладеним органами досудового слідства ОСОБА_22 та ОСОБА_19 , кожний, обвинувачуються у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України, за ознаками перевищення службових повноважень, тобто умисному вчиненні службовою особою дій, які явно виходять за межі наданих їй прав і повноважень, якщо вони спричинили тяжкі наслідки.
У судовому засіданні ОСОБА_22 та ОСОБА_19 , а також їх захисники, враховуючи зміни, які відбулись в законодавстві України, просили суд закрити справу на підставі п. 2 ст. 6 КПК України та ст. 5 КК України, подавши відповідні письмові клопотання.
Заслухавши висновок прокурора, яка не заперечувала проти задоволення заявленого клопотання про закриття справи у зв`язку із декриміналізацією, вивчивши справу та з`ясувавши наявні в ній обставини, суд вважає, що дана кримінальна справа підлягає закриттю у зв`язку із декриміналізацією злочину з таких підстав.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 6 Кримінально-процесуального кодексу України (КПК 1960 р.) кримінальну справу не може бути порушено, а порушена справа підлягає закриттю з підстави відсутності в діянні складу злочину як обставини, що виключає провадження в кримінальній справі.
Законом України № 746 ІІV від 21.02.2014 року «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо імплементації до національного законодавства положень статті 19 Конвенції ООН проти корупції», який опублікований 27.02.2014 року в «Голосі України», зміст статті 365 КК України в редакції 2011 року скасований, а прописана цією статтею норма, передбачає відповідальність за таке, лише працівників правоохоронних органів.
Отже під час судового слідства виникли правові підстави для закриття кримінальної справи, які пов`язані із змінами законодавства про кримінальну відповідальність, а тому суд приходить до обґрунтованого висновку про необхідність закриття кримінальної справи у зв`язку із декриміналізацією суспільно небезпечного діяння.
Відповідно до абзацу 9 інформаційного листа ВССУ від 2 березня 2012 року № 132-283/0/4-12 кримінальні справи, порушені за статтями, які декриміналізовані, підлягають закриттю на підставі п. 2 ч. 1 ст. 6 КПК 1960 р. та ст. 5 КК у зв`язку із декриміналізацією злочинного діяння.
За таких обставин суд вважає клопотання підсудних ОСОБА_23 та ОСОБА_24 , а також їх захисників, цілком обґрунтованим та законним.
Будь яких інших істотних порушень кримінально-процесуального закону, які б перешкоджали суду прийняти процесуальне рішення за заявленими клопотанням, не встановлено.
Враховуючи викладене та керуючись ст. 5 КК України, ст.ст. 6 ч. 1 п. 2, 273, 282, 296 КПК України (в редакції 1960 року) та п. 11 Розділу ХІ «Перехідні положення» КПК України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання підсудних ОСОБА_12 , ОСОБА_24 та їх захисників - задовольнити.
Кримінальну справу за обвинуваченням ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , кожного у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України закрити на підставі п. 2 ч. 1 ст. 6 КПК України (в редакції 1960 року) та ст. 5 КК України, за відсутністю в їх діях складу злочину у зв`язку із декриміналізацією.
Обраний ОСОБА_21 та ОСОБА_25 запобіжний захід підписка про невиїзд скасувати.
Накладений арешт на речові докази земельні ділянки, згідно постанов слідчого від 30.06.2011 року, 04.08.2011 року та 17.10.2011 року скасувати.
Судові витрати за проведення експертиз - прийняти на рахунок держави.
На постанову протягом семи діб з дня її винесення сторони можуть подати апеляції до Апеляційного суду Київської області.
СУДДЯ: ОСОБА_26
Суд | Фастівський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2014 |
Оприлюднено | 10.01.2023 |
Номер документу | 37686244 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Фастівський міськрайонний суд Київської області
Бончев І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні