Постанова
від 26.02.2014 по справі 804/62/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2014 р. Справа № 804/62/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіРябчук О.С. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, третя особа: Приватне підприємство «Алчевськпромсервіс» про скасування реєстраційного запису, - ВСТАНОВИВ :

08.01.2014 р. Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом доВідділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, третя особа: Приватне підприємство «Алчевськпромсервіс» з вимогами про скасування реєстраційного запису Виконавчого комітету Алчевської міської ради Луганської області № 13841050026000389 від 12.02.2013 р., назва реєстраційної дії - державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи - зміна місцезнаходження стосовно Приватного підприємства «Алчевськпромсервіс».

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи позивач повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника. В обґрунтування позовних вимог в позовній заяві зазначено наступне. 12.02.2013 р. Виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області зроблений реєстраційний запис № 13841050026000389 про внесення змін до установчих документів щодо місцезнаходження Приватного підприємства «Алчевськпромсервіс». В ході перевірки позивачем встановлено, що підприємство за зазначеною адресоюне знаходиться, що свідчить про внесення недостовірної інформації до Єдиного державного реєстру. Крім того, реєстраційною службою Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області проведено реєстраційну дію щодо внесення до реєстру інформації про відсутність юридичної особи за адресою.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, заперечення на позов не надав,про дату, час та місце розглядусправивідповідач повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, заперечення на позов не надав,про дату, час та місце розглядусправитретя особа повідомлена належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

05.03.2005 р. Приватне підприємство «Алчевськпромсервіс» включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ідентифікаційний код 33359973, місцезнаходження за адресою: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, пр. Гагаріна, буд. 104, кв. 69.

Приватне підприємство «Алчевськпромсервіс» перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

12.02.2013 р. Виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено реєстраційний запис № 13841050026000389 щодо реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Приватного підприємства «Алчевськпромсервіс», а саме, зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників.

Також, Виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено реєстраційний запис № 13841070021000389 від 22.03.2012 р. про внесення змін до відомостей про юридичну особу Приватне підприємство «Алчевськпромсервіс», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме, зміна місцезнаходження.

16.10.2013 р. Реєстраційною службою Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено реєстраційний запис № 12241430027056897 щодо відсутності юридичної особи Приватне підприємство «Алчевськпромсервіс» за вказаною адресою.

Відповідно до ст. 2, ч. 1 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.

Згідно до ч. 1-2 ст. 4 вказаного Закону України державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно ч. 11, 12, 14 ст. 19 зазначеного Закону України - юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. У разі якщо юридична особа, засновниками (учасниками) якої затверджено статут, прийняла рішення продовжувати свою діяльність на підставі модельного статуту, юридична особа подає державному реєстратору таке рішення, реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу з відповідною відміткою та примірник оригіналу статуту для проставляння штампу про те, що юридична особа з відповідної дати провадить діяльність на підставі модельного статуту. Такий штамп проставляється державним реєстратором також на примірнику оригіналу статуту даної юридичної особи, що зберігається у реєстраційній справі. У разі якщо засновниками (учасниками) юридичної особи, що діяла на підставі модельного статуту, прийнято рішення продовжувати свою діяльність на підставі розроблених ними установчих документів, юридична особа подає державному реєстратору таке рішення та реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу з відповідною відміткою. Юридична особа вважається такою, що здійснює діяльність на підставі установчих документів з моменту державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи у порядку, встановленому статтею 29 цього Закону.

У разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.

У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передача реєстраційних справ здійснюється в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці.

Відповідно до ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її позовні вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Позивачем не надано суду доказів порушень законодавства Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області при здійсненні реєстраційних дій.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що оскаржуваний запис внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, а Виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області внесено до вказаного реєстру, зокрема, два реєстраційні записи:

- від 12.02.2013 р. № 13841050026000389 щодо реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Приватного підприємства «Алчевськпромсервіс», а саме, зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників;

- від 22.03.2012 р. № 13841070021000389 про внесення змін до відомостей про юридичну особу Приватне підприємство «Алчевськпромсервіс», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме, зміна місцезнаходження.

При цьому, позивачем оскаржується запис від 12.02.2013 р. № 13841050026000389 щодо реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Приватного підприємства «Алчевськпромсервіс», а саме, зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників. Однак, податковим органом не доведено, що саме цим записом здійснено реєстрацію зміни місцезнаходження Приватного підприємства «Алчевськпромсервіс» та зазначено про місцезнаходження підприємства за адресою 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, пр. Гагаріна, буд. 104, кв. 69.

Також, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено право податкового органу надіслати державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. Після здійснення встановлених законом процедур, у випадках, передбачених вказаним законом, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, що є підставою для звернення органу державної податкової служби до суду з позовом про припинення юридичної особи.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області є необґрунтованими та такими, які не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 10, 12, 52, 71, 86, 91, 94, 122, 160, 161, 162, 163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, третя особа: Приватне підприємство «Алчевськпромсервіс» про скасування реєстраційного запису - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 26.02.2014 З оригіналом згідно Помічник суддіО.С. Рябчук О.С. Рябчук М.М.Бухтіярова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2014
Оприлюднено20.03.2014
Номер документу37686320
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/62/14

Ухвала від 22.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 27.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 23.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Постанова від 26.02.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні