Постанова
від 19.03.2014 по справі 473/992/14-а
ВОЗНЕСЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 473/992/14-а

ПОСТАНОВА

іменем України

"19" березня 2014 р. Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області в складі: головуючого судді - Старжинської О.Є., при секретарі судового засідання - Ніколаєнко Г.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вознесенську позовну заяву ОСОБА_1 до Новогригорівської сільської ради Вознесенського району про захист порушеного права на публічну службу шляхом визнання рішення про дострокове припинення повноважень сільського голови незаконним, поновлення на займаній посаді і стягнення середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу,

ВСТАНОВИВ:

28 лютого 2014 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою до відповідача - Новогригорівської сільської ради Вознесенського району - про визнання рішення ради №1 прийнятого на позачерговій сесії 24.02.2014 року про дострокове припинення повноважень сільського голови незаконним, поновлення на посаді сільського голови та стягнення середньої заробітної плати за весь час вимушеного прогулу.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що з 12.11.2010 року перебував на виборній посаді голови Новогригорівської сільської ради, на яку обирався територіальною громадою в 2010році, і будучи посадовою особою місцевого самоврядування 7 рангу4 категорії 24.02.2014 року рішенням відповідача його повноваження були припинені згідно поданої ним заяви.

Посилаючись на те, що:

- вказана заява не відповідала його волевиявленню, була складена під тиском двох депутатів сільської ради ОСОБА_6, ОСОБА_6 та місцевих жителів ОСОБА_4, ОСОБА_5, які вказали, що мають повноваження громадського формування «Правий сектор»;

- допущені процедурні порушення Регламенту Новогригорівської сільської ради при розгляді зазначеного питання (не передбачено скликання позачергових сесій сільської ради,надання цього права депутатам сільської ради,недотримання порядку скликання сесії у виняткових випадках), позивач просив позов задовольнити.

В судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, суду пояснив, що припинення повноважень сільського голови ОСОБА_1 було проведено на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає

задоволенню.

У відповідності до ст.17 ч.2 п.2 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори з приводу звільнення громадян з публічної служби.

В судовому засіданні встановлено, що позивач ОСОБА_1 з 12.11.2010 року по 24.02.2014 року перебував на посаді голови Новогригорівської сільської ради Вознесенського району, рішенням ради №1 прийнятого на позачерговій сесії 24.02.2014 року було достроково припинено його повноваження з підстави звернення сільського голови з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови.

Рішення Новогригорівської сільської ради Вознесенського району Миколаївської області як суб'єкта владних повноважень перевірялось на відповідність вимогами частини 3 ст. 2 КАС України і зокрема, чи прийнято воно: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь в процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Правове регулювання статусу голови сільської ради як посадової особи місцевого самоврядування визначається наступними положеннями:

- сільський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі (Закон України від 7.06.2001 року "Про службу в органах місцевого самоврядування"). Тому між сільським головою та територіальною громадою виникають трудові відносини на підставі строкового трудового договору ;

- повноваження сільського голови починаються з моменту оголошення відповідною сільською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання і закінчуються в момент вступу на цю посаду іншої обраної відповідно до закону особи, крім випадків дострокового припинення його повноважень (ч.1 ст. 42 Закону України від 21.05.1997 року "Про місцеве самоврядування в Україні"),

- дострокове припинення повноважень сільського голови передбачено ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» згідно якої зазначені підстави можливо поділити на такі категорії: безумовні, пов'язані з виникненням певної події (частина 1 ) та такі, що пов'язані з відповідальністю сільського голови перед місцевою радою у разі порушення ним Конституції або законів України, прав і свобод громадян, незабезпечення здійснення наданих йому повноважень шляхом примусового припинення повноважень (частина 2) .

Підставою для прийняття відповідачем рішення стала заява ОСОБА_1, як вольова дія, коли особа має право на подачу заяви про дострокове припинення повноважень і це її право визначене законом . В судовому засіданні з'ясовано і не заперечується представником відповідача, що написанню такої заяви передувала зустріч сільського голови з двома депутатами сільської ради і двома жителями села за їх ініціативою , написання сільським головою заяви про вихід із Партії Регіонів (перша), а потім і заяви про звільнення (друга) відбувалося в їх присутності . Враховуючи виникнення численних конфліктних ситуацій при політичних подіях, що мали місце в Україні в зазначений період, в тому числі випадки незаконного потрапляння сторонніх осіб до органів місцевого самоврядування, їх поведінку, що висвітлювалася телебаченням, суд вважає, що в даному випадку написання зазначеної заяви відбувалося під тиском. Про тиск свідчить і позачергове зібрання сесії сільської ради (через годину після написання заяви) з єдиним питанням повістки дня сесії - дострокове припинення повноважень сільського голови та неповідомлення інших депутатів сільської ради, а саме депутатів, які проживають в селі Ракове, що входить до складу Новогригорівської сільської ради. Наявність постанови про закриття кримінального провадження від 12.03.2014 року за фактом погрози голові Новогригорівської сільської ради у зв'язку з відсутністю складу кримінального правопорушення,передбаченого ст.350 ч.1КК України не суперечить викладеним вище судом обставинам, оскільки диспозицією цієї статті КК України встановлено відповідальність лише за погрозу вбивством та спричинення тяжких тілесних ушкоджень, але тиску в такій формі відносно сільського голови не провадилося.

Щодо прийняття рішення на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України необхідно зазначити наступне. У відповідності до Закону України від «Про місцеве самоврядування в Україні»(ст.46п.14) порядок скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради. До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Із копії регламенту роботи Новогригорівської сільської ради шостого скликання слідує, що ним не регламентуються взагалі питання порядку скликання та проведення позачергових сесій сільської ради, надання депутатам сільської ради (1/3 від загальної кількості депутатів) ініціативи скликання такої сесії, таке право надано лише сільському голові (ст.2.1.2). Цим регламентом передбачено, що рішення про скликання чергової сесії доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів до сесії , а у винятковому випадку - не пізніше як за день до сесії з зазначенням часу скликання, місця, проведення питань, що планується внести на розгляд сільської ради (ст.2.1.2).Таке положення про строк проведення сесії у виняткових випадках містить і стаття 46 п.9 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Таким чином, позачергова сесія Новогригорівської сільської ради була скликана з порушенням строку визначеного законодавством, її протокол про присутність 11 депутатів без зазначення персонально осіб, відомостей про форми інформування депутатів про проведення позачергової сесії ради та не зазначення депутатів, які не з'явилися, не дає можливості встановити наявність кворуму правомочності сесії (п.11ст.26). Оспорюване рішення Новогригорівської сільської ради Вознесенського району про припинення повноважень сільського голови має наслідки: задоволення заяви, припинення проходження публічної служби - служби в органах місцевого самоврядування.

Розрахунок середнього заробітку за час вимушеного прогулу визначається відповідно до статті 27 Закону України "Про оплату праці" і Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 року № 100. Згідно п. 2 Постанови середньомісячна заробітна плата розраховується виходячи із виплат за останні два календарні місяця роботи, які передують місяцю звільнення працівника з роботи. Нарахування виплат за вимушений прогул проводиться шляхом множення середньоденного заробітку (визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьований протягом двох місяців робочі дні на число робочих днів за період вимушеного прогулу). З довідки відповідача слідує, що середньомісячна зарплата позивача ОСОБА_1 складає 5548,03 грн. (8068,67+3027,38), середньоденний заробіток складе 264,2 грн. (5548,03/21), середній заробіток за час вимушеного прогулу складе 4227,2 грн. (16*264,2).

У відповідності до Постанови Пленуму Верховного Суду № 13 від 24.12.1999 року "Про практику застосування судами законодавства про оплату праці" оскільки справляння і сплата прибуткового податку з громадян є відповідно обов'язком роботодавця та працівника суд визначає зазначену суму без утримання цього податку та інших обов'язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.

Згідно ст.256ч.1п.3КАС України негайно виконуються постанови суду про поновлення на посаді у відносинах публічної служби.

Керуючись ст.ст. 158- 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов ОСОБА_1 до Новогригорівської сільської ради Вознесенського району про захист порушеного права на публічну службу шляхом визнання рішення про дострокове припинення повноважень сільського голови незаконним, поновлення на посаді сільського голови і стягнення середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу - задовольнити.

Визнати рішення №1 позачергової 33 сесії Новогригорівської сільської ради 6-го скликання від 24.02.2014 року про дострокове припинення повноважень сільського голови Новогригорівської сільської ради Вознесенського району ОСОБА_1 - протиправним та скасувати його.

Поновити ОСОБА_1 на посаді сільського голови Новогригорівської сільської ради Вознесенського району Миколаївської області з 24.02.2014 року.

Стягнути з Новогригорівської сільської ради Вознесенського району Миколаївської області (код 04376239) на користь ОСОБА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 заробітну плату за час вимушеного прогулу в сумі 4227,2 грн. з утриманням з цієї суми прибуткового податку та інших обов'язкових платежів.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через міськрайонний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня його проголошення, але в частині поновлення на посаді підлягає негайному виконанню.

Суддя: підпис: О.Є.Старжинська

Згідно оригіналу:суддя:

СудВознесенський міськрайонний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення19.03.2014
Оприлюднено24.03.2014
Номер документу37694004
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —473/992/14-а

Постанова від 20.11.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Алєксєєв В.О.

Ухвала від 04.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Алєксєєв В.О.

Ухвала від 04.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Алєксєєв В.О.

Постанова від 19.03.2014

Адміністративне

Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області

Старжинська О. Є.

Ухвала від 03.03.2014

Адміністративне

Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області

Старжинська О. Є.

Ухвала від 03.03.2014

Адміністративне

Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області

Старжинська О. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні