Постанова
від 11.03.2014 по справі 822/640/14
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

Справа № 822/640/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 березня 2014 року 11 год. 30 хв.м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіНіколайчука М.Є. при секретаріТимчишину В. М. за участі:представника позивача, представника відповідача розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Славутський покрівельний завод" до Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні відповідача Хмельницька митниця Міндоходів про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до ГУ ДКС України в Хмельницькій області про стягнення коштів в сумі 25155,44 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що позивачем 27.09.2012 було здійснено сплату 25155,44 грн. на рахунок відповідача згідно податкових повідомлень рішень №080 та №081 від 26.09.2012, прийнятих Хмельницькою митницею Державної митної служби України. В лютому 2013 року ТОВ «Славутський покрівельний завод» звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Хмельницької митниці Державної митної служби України про визнання протиправними та скасування вказаних податкових повідомлень-рішень. Постановою суду від 11.03.2013 по справі №822/797/13-а адміністративний позов задоволено. За наслідками апеляційного перегляду постанову суду першої інстанції залишено без змін.

На запит позивача №231 від 17.12.2013 про повернення оплат по скасованих судами податкових повідомленнях-рішеннях №080 та №081 від 26.09.2012, Хмельницька митниця Міндоходів надіслала лист №51/1-09/4834 від 31.12.2013, яким відмовила повернути митні платежі та штрафні санкції, що і зумовило звернення позивача до суду.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні та поданих письмових запереченнях проти позову заперечив, зазначивши, що повернення надміру утриманої (сплаченої) суми здійснюється: 1) на підставі чека на одержання готівки, виписаного на ім'я фізичної особи; 2) на підставі Реєстру, складеного органами Міндоходів з зазначенням суми, що підлягає поверненню, які подаються органам Казначейства. Оскільки ГУ ДКС України в Хмельницькій області не отримувало від Хмельницької митниці будь-яких висновків про повернення коштів, а тому у Казначейства відсутні правові підстави для повернення позивачу надміру сплачених коштів.

Третя особа, Хмельницька митниця Міндоходів, у судове засідання не з'явилася, хоча належним чином була повідомлена про дату, час та місце судового розгляду справи.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких підстав.

Суд встановив, що позивач ТОВ «Славутський покрівельний завод» 27.09.2012 здійснив сплату 25155,44 грн. на рахунок ГУ ДКС України у Хмельницькій області згідно податкових повідомлень-рішень №080 та №081 від 26.09.2012, прийнятих Хмельницькою митницею Державної митної служби України, що підтверджується платіжними дорученнями №750 на суму 20962,86 грн. та №751 на суму 4192,58 грн.

В лютому 2013 року ТОВ «Славутський покрівельний завод» звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Хмельницької митниці Державної митної служби України про визнання протиправними та скасування вказаних податкових повідомлень-рішень. Постановою суду від 11.03.2013 по справі №822/797/13-а адміністративний позов задоволено.

Після апеляційного перегляду рішення суду, Вінницький апеляційний адміністративний суд ухвалою від 23.04.2013 постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 11.03.2013 залишив без змін.

Таким чином, позивачем здійснено переплату на загальну суму 25155,44 грн.

З огляду на вказані обставини позивач 17.12.2013 звернувся до Хмельницької митниці з заявою про повернення надміру сплачених сум митних платежів, на що отримав листа №51/1-09/4834 від 31.12.2013, яким митниця відмовила в повернені сплачених коштів з тієї підстави, що у постанові Хмельницького окружного адміністративного суду від 11.03.2013 та ухвалі Вінницького апеляційного адміністративного суду від 23.04.2013 йдеться лише про скасування податкових повідомлень-рішень №080 та №081 від 26.12.2012, вимога про стягнення коштів відсутня.

Відповідно до ст.301 Митного кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України. Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Процедура повернення платникам надміру сплачених сум митних платежів передбачена «Порядком повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами», затвердженим наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 №618 (далі - Порядок №618).

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ вказаного Порядку для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою. Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.

Пунктами 2-6 розділу ІІІ Порядку №618 визначено подальші дії митного органу його посадових (службових) осіб після надходження такої заяви, а саме її реєстрація, перевірка факту перерахування митних та інших платежів до Державного бюджету України, наявність переплати та підготовка висновку про повернення помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, складення необхідного пакету документів для повернення коштів та їх надіслання відповідному територіальному органу Державного казначейства України.

У відповідності до п.5 «Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 03.09.2013 №787, повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету. Подання подається до органу Казначейства за формою, передбаченою нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів. На підставі отриманих висновків відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у визначеному законодавством порядку.

Аналогічні положення містяться і у п.43.5 ст.43 ПК України, в якому зазначено, що контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику. Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Суд вважає, що позивачем дотримано усі необхідні умови для повернення сплачених на рахунок ГУ ДКС України у Хмельницькій області коштів, а відмова Хмельницької митниці в поверненні надміру сплачених сум митних платежів у розмірі 25155,44 грн., викладена в листі №51/1-09/4834 від 31.12.2013, є протиправною.

Зазначення у резолютивній частині постанови Хмельницького окружного адміністративного суду від 11.03.2013 по справі №822/797/13-а, що набрала законної сили, лише про скасування податкових повідомлень-рішень №080 та №081 від 26.12.2012 та відсутність у ній вимоги про стягнення коштів не може слугувати підставою для позбавлення права позивача на повернення надміру сплачених сум митних платежів.

Згідно ч.1 ст.72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

За змістом ст.255 КАС України, постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Відповідно до ст.25 Бюджетного кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.

Зважаючи на вище викладене та враховуючи той факт, що позивачем перераховано 25155,44 грн. митних платежів на рахунок ГУ ДКС України у Хмельницькій області, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог стосовно стягнення надміру сплачених коштів з Державного бюджету України.

Відповідно до ст.ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Керуючись ст.ст. 6, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 104, 158-163, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Славутський покрівельний завод» (вул.Князів Сангушко, 95, м.Славута, 30002; код ЄДРПОУ 35891363) надмірно сплачені кошти в розмірі 25155 (двадцять п'ять тисяч сто п'ятдесят п'ять) грн. 44 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 14 березня 2014 року о 09 год. 30 хв.

Суддя М.Є. Ніколайчук "Згідно з оригіналом" Суддя М.Є. Ніколайчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2014
Оприлюднено20.03.2014
Номер документу37713063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/640/14

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Постанова від 11.03.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ніколайчук М.Є.

Ухвала від 18.02.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ніколайчук М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні