ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
24.03.14р. Справа № 10/7-09(23/2) За заявою: відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ
про заміну сторони виконавчого провадження
у справі:
За позовом державної податкової адміністрації у Дніпропетровській області (м. Дніпропетровськ)
третя особа-1 на боці позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - відкрите акціонерне товариство "Дніпроенерго" ( м. Запоріжжя)
третя особа-2 на боці позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради ( м. Дніпропетровськ )
Третя особа-3 на боці позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - комунальне підприємство "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" ( м. Дніпропетровськ )
до приватного підприємства "ВЦС" (м. Дніпропетровськ)
Третя особа на боці відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 (АДРЕСА_1)
За участю Прокурора Дніпропетровської області ( м. Дніпропетровськ )
про усунення перешкод у користуванні майном
Суддя Євстигнеєва Н.М.
Без участі представників сторін
СУТЬ СПОРУ:
У листопаді 2007 року державна податкова адміністрація у Дніпропетровській області звернулася до господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою про зобов'язання приватного підприємства "ВЦС" звільнити приміщення нежилої будівлі, розташованої за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Космонавтів, 7 "а"; не перешкоджати державній податковій адміністрації у Дніпропетровській області користуватись вказаною будівлею.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 18.01.2008 року по справі № 23/2 (ухвала від 25 лютого 2008 року про виправлення описки в тексті ухвали господарського суду Дніпропетровської області про забезпечення позову по справі №23/2 від 18.01.2008 року) була задоволена заява державної податкової адміністрації у Дніпропетровській області та вжиті заходи до забезпечення позову по справі № 23/2, шляхом :
- заборони приватному підприємству "ВЦС" вчиняти будь-які дії щодо користування та розпорядження майном, яке розташоване за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Космонавтів, 7-а, а також відчужувати вказане майно у будь-який спосіб;
- заборони комунальному підприємству "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради, 49000, м. Дніпропетровськ, вул. Леніна, 9, проводити будь-які реєстраційні дії щодо об'єкта нерухомості, розташованого за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Космонавтів, 7-а.
Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 17.02.2009 року по справі № 10/7-09(23/2) позовні вимоги державної податкової адміністрації у Дніпропетровській області про усунення перешкод у користуванні майном (нежитлові будинки та споруди загальною площею 1766,7 кв.м., що розташовані за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Космонавтів, буд. 7"а" задоволені у повному обсязі.
16.03.2009 року на виконання вказаного рішення судоми видані відповідні накази №10/7-09(23/2).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 06.09.2011 року скасовані заходи до забезпечення позову по справі №10/7-09(23/2) вжиті на підставі ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 18.01.2008 року по справі № 23/2 та ухвали від 25 лютого 2008 року про виправлення описки в тексті ухвали господарського суду Дніпропетровської області про забезпечення позову по справі №23/2 від 18.01.2008 року.
19.03.2014 року від відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області надійшла заява (вих. №33-14/5874 від 11.03.2014 року), якою просить замінити сторону виконавчого провадження, а саме: боржника - комунальне підприємство "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради на державну реєстраційну службу Дніпропетровського міського управління юстиції (49004, м. Дніпропетровськ, вул. Комсомольська, 56, ідентифікаційний код 33275904).
Заява мотивована тим, що відповідно до п.2 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року №868, державну реєстрацію прав шляхом внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно здійснює орган державної реєстрації прав, у комунального підприємства "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради відсутні повноваження щодо проведення будь-яких реєстраційних дій відносно об'єктів нерухомого майна.
19.03.2014 року заступником керівника апарату суду прийнято розпорядження №111 "Щодо призначення повторного автоматичного розподілу справ", яким відповідно до п.3.1.13 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, у зв'язку з тим, що суддю Кощеєва І.М. обрано на посаду судді Дніпропетровського апеляційного господарського суду призначений повторний автоматичний розподіл справи №10/7-09(23/2).
Згідно автоматизованої системи розподілу справу №10/7-09(23/2 передано на розгляд судді Євстигнеєвій Н.М.
Розглянувши подану заяву господарський суд вважає її такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п.1.3 Тимчасового положення "Про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно", затвердженого наказом Міністерства юстиції України №7/5 від 07.02.2002 року (втратило чинність з 01.01.2013 на підставі наказу МЮ України №1844/5 від 14.12.2012 року) державна реєстрація прав проводилась реєстраторами бюро технічної інвентаризації.
Порядок ведення Реєстру прав власності на нерухоме майно, затверджений наказом Міністерства юстиції України №7/5 від 28.01.2003 року, відповідно до якого реєстратори бюро технічної інвентаризації вносили інформацію до Реєстру прав та редагували технічні помилки, втратив чинність з 01.01.2013 року.
З 16.03.2010 року набрав чинності Закон України від 11.02.2010 року №1878-VI "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та інших законодавчих актів України", яким передбачається створення єдиної системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та інших законодавчих актів України" (зі змінами, внесеними згідно із Законом України від 09.12.2011 року №4152-VІ) визначено, що проведення державної реєстрації всіх речових прав на нерухоме майно одним державним органом в єдиному державному реєстрі, буде здійснюватись з 01.01.2013 року.
Відповідно до пункту 3 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" вказаного Закону (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 04.07.2012 року №5037-VІ) до 01.01.2013 року державна реєстрація права власності та права користування (сервітут) на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках; права користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; права власності на об'єкти незавершеного будівництва, а також облік безхазяйного нерухомого майна, довірче управління нерухомим майном проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації, створеними до набрання чинності цим Законом та підключеними до Реєстру прав власності на нерухоме майно; права власності, права користування (сервітут) земельними ділянками, права постійного користування земельними ділянками, договорів оренди земельних ділянок; права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); права забудови земельної ділянки (суперфіцій) проводиться територіальними органами земельних ресурсів; правочинів, іпотек, відомостей про обтяження нерухомого майна проводиться нотаріусами, реєстраторами юридичної особи, яка належить до сфери управління Міністерства юстиції України.
Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої Законом, якщо реєстрація прав та їх обтяжень була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав та їх обтяжень діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав та їх обтяжень.
Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та інших законодавчих актів України" від 11.02.2010 № 1878-VI встановлено, що державна реєстрація в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державному реєстрі іпотек, надання інформації із зазначених реєстрів здійснюються до 01.01.2013 року.
Заяви чи повідомлення, подані у зв'язку з державною реєстрацією в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державному реєстрі іпотек, а також заяви чи запити, подані у зв'язку з отриманням інформації із зазначених реєстрів, розглядаються до 30.12.2012 року.
Державний реєстратор, нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", починаючи з 01.01.2013 року мають доступ до Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек і використовують під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень реєстраційні дані зазначених реєстрів.
Порядок використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Частиною першою статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" №1952-ІV від 01.07.2004 року з урахуванням змін та доповнень, встановлено, що систему органів державної реєстрації прав становлять центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав, та структурні підрозділи територіальних органів Міністерства юстиції України, які забезпечують реалізацію його повноважень та є органами державної реєстрації прав.
Безпосереднє здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно покладено на районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції (підпункт 4.33 пункту 4 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 року №1707/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.06.2011року за №760/19498).
Згідно з преамбулою Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" цей Закон визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.
Частиною першою статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що державна реєстрація прав - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, а також права власності на об'єкти незавершеного будівництва шляхом внесення відповідного запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно.
Відповідно до частини 1 статті 4 та частини 1 статті 5 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно та ін.
Відповідно до частини першої, третьої та п'ятої статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстр прав містить відомості про зареєстровані права і обтяження, суб'єктів прав, об'єкти нерухомого майна, документи, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав.
Невід'ємною складовою частиною Державного реєстру прав є база даних про реєстрацію заяв і запитів та реєстраційні справи; відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, мають відповідати даним реєстраційної справи, яка містить документовані записи щодо прав на нерухоме майно та їх обтяжень. У разі їх невідповідності пріоритет мають дані реєстраційної справи; органи державної реєстрації прав, державні реєстратори забезпечують достовірність інформації, її захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних, їх оперативний пошук і документальне відтворення процедури державної реєстрації прав, оперативне надання витягів про зареєстровані права та/або їх обтяження з Державного реєстру прав.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження; орган державної реєстрації прав, державні реєстратори зобов'язані надати до відома заявників інформацію про необхідний перелік документів для здійснення державної реєстрації прав. Перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
На сьогоднішній день комунальне підприємство "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради доступу до Державного реєстру прав на нерухоме майно для внесення запису стосовно зняття заборони проводити реєстраційні дії стосовно об'єкта нерухомості, розташованого за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Космонавтів, 7А не має.
Частиною п'ятою статті 124 Конституції України передбачено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження" (стаття 115 Господарського процесуального кодексу України).
Згідно з частиною другою статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Обов'язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається процесуальним законом.
Відповідно до статті 25 Господарського процесуального кодексу України разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
У разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов'язкові тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив (частина 5 статті 8 Закону України "Про виконавче провадження).
Так як функції державної реєстрації прав на нерухоме майно (в тому числі й внесення запису про скасування заборони проводити реєстраційні дії) щодо об'єкта нерухомості, розташованого за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Космонавтів, 7А покладено на Дніпропетровське міське управління юстиції в особі Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції, заява про заміну сторони виконавчого провадження з комунального підприємства "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради на Дніпропетровське міське управління юстиції в особі Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції є правомірною та такою, що підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 25, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження з примусового виконання ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 06.09.2011 року №10/7-09(23/2) про скасування заходів до забезпечення позову шляхом заборони комунальному підприємству "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Леніна, 9) проводити будь-які реєстраційні дії щодо об'єкта нерухомості, розташованого за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Космонавтів, 7-а, а саме: комунальне підприємство "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Леніна, 9) на Дніпропетровське міське управління юстиції в особі Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції (49004, м. Дніпропетровськ, вул. Комсомольська, 56, ідентифікаційний код 33275904).
Суддя Н.М. Євстигнеєва
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2014 |
Оприлюднено | 25.03.2014 |
Номер документу | 37789622 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні