Постанова
від 18.03.2014 по справі 826/17142/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/17142/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Савченко А.І.

Суддя-доповідач: Епель О.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Епель О.В.,

суддів: Федотова І.В., Ісаєнко Ю.А.,

за участю секретаря Бабенка Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду апеляційну скаргу управління Укртрансінспекції у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2013 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Новобуд-ВС» до управління Укртрансінспекції у місті Києві про скасування постанов,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Новобуд-ВС» ( далі - позивач ) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до управління Укртрансінспекції у місті Києві ( далі - відповідач ) про скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу від 22 серпня 2013 року №№ 007157, 007158, 007159, 007160, 007161, 007162, 007163, 007164, 007165, 007166, 007167, 007168, 007169, 007170, 007171 та 007172.

Окружний адміністративний суд міста Києва своєю постановою від 11 грудня 2013 року адміністративний позов задовольнив.

Не погоджуючись з таким судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2013 року та ухвалити нову, якою відмовити у задоволенні позову, так як, на думку апелянта, зазначену постанову суду прийнято з порушенням норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково, а постанова суду - скасуванню, з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, у період з 05 по 07 серпня 2013 року управлінням Укртрансінспекції у місті Києві було здійснено планову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Новобуд-ВС» ( далі - ТОВ «Новобуд-ВС» ) з питань дотримання останнім вимог законодавства про автомобільний транспорт, за результатами якої складено акт від 07 серпня 2013 року № 008285.

Згідно з висновками, викладеними відповідачем у вказаному акті перевірки, ТОВ «Новобуд-ВС» було порушено вимоги законодавства про автомобільний транспорт при перевезенні грунту.

На підставі та на виконання акту від 07 серпня 2013 року № 008285 відповідачем було винесено оскаржувані постанови про застосування до ТОВ «Новобуд-ВС» адміністративно-господарських штрафів від 22 серпня 2013 року №№ 007157, 007158, 007159, 007160, 007161, 007162, 007163, 007164, 007165, 007166, 007167, 007168, 007169, 007170, 007171 та 007172.

Колегія суддів встановила, що задовольняючи позовні вимог, суд першої інстанції виходив з того, що автомобільні перевезення грунту, які здійснювалися позивачем без наявності відповідного документу, який посвідчує право власності на вантаж, що стало підставою для застосування відповідачем до ТОВ «Новобуд-ВС» адміністративно-господарських штрафів, виконувалися позивачем для власних потреб, що виключає необхідність наявності в нього відповідної документації при перевезенні такого вантажу.

Разом з тим, колегія суддів не може погодитися з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, нормами Закону України «Про автомобільний транспорт» ( далі - Закон № 2344-ІІІ ), Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567 ( далі - Порядок № 1567 ), Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні » від 25 лютого 2009 року № 207 ( далі - Постанова № 207 ).

Так, згідно зі статтею 1 Закону № 2344-ІІІ, автомобільним перевізником є фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Відповідно до статті 48 Закону № 2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

У пункті 1 Постанови № 207 закріплено, що у водія юридичної особи або фізичної особи - підприємця, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах у наявності повинні бути: фотокопія ліцензії, засвідчена автомобільним перевізником, або ліцензійна картка; товарно-транспортна накладна; посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії; реєстраційний документ на транспортний засіб або інший засвідчений в установленому порядку документ, що підтверджує право керування, користування чи розпорядження транспортним засобом; талон про проходження державного технічного огляду; поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Пунктом 2 Постанови № 207 передбачено, що у водія юридичної особи або фізичної особи - підприємця, що здійснює вантажні перевезення для власних потреб у наявності повинні бути: накладна або інший документ, який підтверджує право власності на вантаж; посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії; реєстраційний документ на транспортний засіб або інший засвідчений в установленому порядку документ, що підтверджує право керування, користування чи розпорядження транспортним засобом; талон про проходження державного технічного огляду; поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Згідно з пунктом 2 Порядку № 1567, державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб'єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Відповідно до пункту 8 Порядку № 1567, під час проведення комплексної перевірки суб'єкта господарювання перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.

В абзаці 2 частини 1 статті 60 Закону № 2344-ІІІ закріплено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, з викладених законодавчих положень вбачається, що правовою підставою для накладення на суб'єкт господарювання адміністративно-господарського штрафу, передбаченого абзацом 2 частини 1 статті 60 Закону № 2344-ІІІ є наявність сукупності наступних умов: 1) встановлення факту здійснення перевезення вантажу на договірній основі; 2) відсутність документів, перелік яких закріплено у статтях 39 та 48 Закону № 2344-ІІІ.

При цьому, колегія суддів звертає увагу на те, що між ПАТ «Фундамент» і ТОВ «Новобуд-ВС» було укладено договір про виконання останнім робіт з розробки грунту з перевезенням від 02 серпня 2012 року № 31/08, на підставі та на виконання якого позивачем у період з 03 по 27 серпня 2013 року здійснювалося перевезення вантажу без наявності жодного документа, що свідчить про факт порушення ТОВ «Новобуд-ВС» вимог статті 48 Закону № 2344-ІІІ та обумовлює необхідність застосування до нього штрафних санкцій, передбачених частиною 1 статті 60 Закону № 2344-ІІІ, а тому оскаржувана постанова від 22 серпня 2013 року № 007157 є правомірною.

Разом з тим, колегія суддів встановила, що порушення позивачем вимог законодавства у галузі автомобільних перевезень у період з 03 по 27 серпня 2013 року здійснювалося у межах одних і тих самих договірних правовідносин з метою виконання ним своїх зобов'язань за одним і тим самим господарським договором між тими ж самими сторонами ( ТОВ «Новобуд-ВС» та ПАТ «Фундамент») від 02 серпня 2012 року № 31/08), що надає підстави вважати зазначені дії ТОВ «Новобуд-ВС» продовжуваним адміністративним проступком та, відповідно, обумовлює необхідність застосування до нього одного адміністративно-господарського штрафу за таке правопорушення.

При цьому, судова колегія виходить з того, що продовжуваним адміністративним проступком слід вважати ряд ідентичних проступків, які вчиняються неодноразово з однаковою метою, формою вини, тими ж суб'єктами, засобами дії і які складають у сукупності єдине правопорушення.

Враховуючи, що згідно зі статтею 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, за дії (бездіяльність), які у своїй сукупності складають єдине продовжуване чи триваюче правопорушення, можливо притягнення до відповідальності лише один раз.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 16 квітня 2013 року.

Тож, судова колегія вважає, що, у даному випадку, управлінням Укртрансінспекції у місті Києві було безпідставно винесено цілу низку постанов про застосування до позивача адміністративно-господарських штрафів за кожен день здійснення перевезення ТОВ «Новобуд-ВС» вантажу без відповідної документації, що обумовлює необхідність визнання протиправними та скасування відповідних постанов від 22 серпня 2013 року №№ 007158, 007159, 007160, 007161, 007162, 007163, 007164, 007165, 007166, 007167, 007168, 007169, 007170, 007171 та 007172.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку про те, що судом першої інстанції було помилково визначено наявність означених в рішенні правових підстав для визнання протиправними та скасування всіх оскаржених постанов від 22 серпня 2013 року через неповне з'ясування обставини, що мають значення у справі, порушення норм матеріального права.

Разом з тим, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про необхідність скасування постанов від 22 серпня 2013 року №№ 007158, 007159, 007160, 007161, 007162, 007163, 007164, 007165, 007166, 007167, 007168, 007169, 007170, 007171 та 007172, але зовсім з інших правових підстав.

Відповідно до статті 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення, зокрема, є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справ та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

З огляду на це, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу управління Укртрансінспекції у місті Києві - задовольнити частково, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2013 року - скасувати та ухвалити нове рішення про часткове задоволення позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 159, 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу управління Укртрансінспекції у місті Києві - задовольнити частково.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2013 року - скасувати та ухвалити нове рішення про часткове задоволення позовних вимог.

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Новобуд-ВС» до управління Укртрансінспекції у місті Києві про скасування постанов від 22 серпня 2013 року №№ 007158, 007159, 007160, 007161, 007162, 007163, 007164, 007165, 007166, 007167, 007168, 007169, 007170, 007171 та 007172 - задовольнити.

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Новобуд-ВС» до управління Укртрансінспекції у місті Києві про скасування постанов в частині позовних вимог щодо скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 22 серпня 2013 року № 007157 - відмовити.

Постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу до товариства з обмеженою відповідальністю «Новобуд-ВС» від 22 серпня 2013 року №№ 007158, 007159, 007160, 007161, 007162, 007163, 007164, 007165, 007166, 007167, 007168, 007169, 007170, 007171 та 007172 - скасувати.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст рішення виготовлено 25 березня 2014 року.

Головуючий суддя Епель О.В.

Судді: Федотов І.В.

Ісаєнко Ю.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2014
Оприлюднено25.03.2014
Номер документу37801084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17142/13-а

Постанова від 18.03.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 19.03.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Постанова від 11.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

Ухвала від 11.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

Ухвала від 30.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні