Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
Справа № 801/10046/13-а
18.03.14 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Ілюхіної Г.П.,
суддів Горошко Н.П. ,
Курапової З.І.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції в Автономній Республіці Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Дудін С.О.) від 23.12.13 у справі № 801/10046/13-а
до Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції в Автономній Республіці Крим (вул. Чкалова, 8, смт. Красногвардійське, Красногвардійський район, Автономна Республіка Крим, 97000)
Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції Автономної Республіки Крим Власюк Лариси Олександрівни (вул. Чкалова, 8, смт. Красногвардійське, Красногвардійський район, Автономна Республіка Крим, 97000)
про визнання протиправним та скасування рішення, спонукання до виконання певних дій,,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.12.13 адміністративний позов задоволено частково ( арк. с. 77-84).
Визнано протиправним та скасовано рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівни "Про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень" № 5092964 від 18.08.2013 .
Зобов'язано Реєстраційну службу Красногвардійського районного управління юстиції в АР Крим (вул. Чкалова, 8, смт. Красногвардійське, АР Крим, 97000) провести за Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" (97012, АР Крим, Красногвардійський район, с. Петрівка, ідентифікаційний код 03759079) державну реєстрацію права оренди земельної ділянки загальною площею 2,7935 га, розташованої на території Петрівської сільської ради Красногвардійского району, с. Петрівка, вул. Дальня, 36а, кадастровий номер 0122084800:01:002:0024, яке виникло на підставі договору оренди, укладеного між Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" та Петрівською сільською радою 29.05.2013.
В іншій частині в позові відмовлено.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" (97012, АР Крим, Красногвардійський район, с. Петрівка, ідентифікаційний код 03759079) судовий збір в сумі 68,82 грн. (шістдесят вісім гривень вісімдесят дві копійки) (арк. с. 77-84).
Рішення суду мотивовано тим, що подані Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" державному реєстратору документи, зокрема договір оренди від 29.05.2013 відповідає вимогам, встановленим діючим законодавством та дає змогу встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують; спірне рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівни "Про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень" № 5092964 від 18.08.2013 є протиправним.
Не погодившись з рішенням суду, відповідач - Реєстраційна служба Красногвардійського районного управління юстиції в Автономній Республіці Крим, звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення по справі (арк. с. 90-106).
Доводи апеляції мотивовані тим, що судове рішення прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, основні з яких полягають в тому, що судом не прийняті до уваги доводи Реєстраційної служби про те, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно відповідно до ст. 182 ЦК України, а також статті 126 Земельного Кодексу України оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»; державний реєстратор надає юридичну оцінку кожного пункту правочину, переданого на реєстрацію, що відповідає частині другій статті 9 та частині четвертій статті 15 Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», відповідно до якої державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови відповідності їх законодавству і поданим документам; судом не прийнято до уваги доводи Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції про те, що п.п. 9.4.4 Договору оренди землі від 29.05.2013 яким передбачено, що орендар має право зі згоди орендодавця споруджувати на орендованій земельній ділянці у встановленому законом порядку житлові, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди, будувати пруди і водойми, не відповідає статті 38 Земельного Кодексу України, якою встановлено, що для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування використовуються земельні ділянки в межах населених пунктів із земель житлової і громадської забудови; за договором оренди землі від 29.05.2013, поданого в якості правовстановлюючого документу, цільове призначення земельної ділянки: землі сільськогосподарського призначення, а земля передається для обслуговування РБВ (растворо-бетоного вузла); ці пункти договору не відповідають діючому законодавству, що є підставою для відмови в державній реєстрації відповідно до положень ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»; державний реєстратор не мав законних підстав здійснення державної реєстрації іншого речового права за умов невідповідності законодавству поданого договору оренди землі від 29.05.2013.
В судове засідання, призначене на 18.03.2014 позивач та відповідачі явку уповноважених представників не забезпечили, про дату, час та місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином та своєчасно (арк. с. 125-127).
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів встановила наступне.
29.05.2013 між Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" (орендар) та Петрівською сільською радою (орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 2,7935 га, розташованої на території земель, не наданих у власність або постійне користування с. Петрівка, вул. Дальня, 36а, Петрівської сільської ради Красногвардійського району, кадастровий номер 0122084800:01:002:0024 (арк. с. 8 - 10).
Згідно з п.п. 9.4 Договору орендар має право споруджувати у встановленому законодавством порядку житлові, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди, закладати багаторічні насадження, споруджувати ставки і водойми.
Позивачем 02.08.2013 було подано заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень для проведення державної реєстрації іншого речового права - права оренди земельної ділянки.
18.08.2013 Рішенням про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівни № 5092964 відмовлено у державній реєстрації іншого речового права, право оренди земельної ділянки, на земельну ділянку з реєстраційним номером 61829401220, що розташована АР Крим, Красногвардійський район, с. Петрівка, вул. Дальня, земельна ділянка 36а, кадастровий номер земельної ділянки: 0122084800:01:002:0024, за суб'єктом: Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Дружба народів», податковий номер 03759079 (арк. с. 16 - 17).
Обґрунтовуючи вказане рішення державний реєстратор зазначив, що з договору оренди землі від 29.05.2013 вбачається, що заявнику в оренду надається земельна ділянка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (цільове призначення), яка належить до категорії земель сільськогосподарського призначення, а не до земель житлової та громадської забудови, а тому п.9.4.4 Договору, а саме: "зводити відповідно законодавству житлові, виробничі та культурно-побутові споруди та забудови..."суперечить Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", відповідно до частини четвертої статті 15 якого, державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам; таким чином, поданий у якості правовстановлюючого документу договір оренди земельної ділянки від 29.05.2013 містить умови, які не відповідають діючому законодавству, що є підставою для відмови в проведені державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" звернулося до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з позовом до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівни, Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції в АР Крим з наступними позовними вимогами:
- визнати протиправним та скасувати рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівни про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 5092964 від 18.08.2013;
- зобов'язати Реєстраційну службу Красногвардійського районного управління юстиції в АР Крим протягом десяти днів після набрання рішенням законної сили внести в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно відомості про реєстрацію права оренди земельної ділянки на підставі договору оренди, укладеного між Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" та Петрівською сільською радою 29.05.2013, земельної ділянки площею 2,7935 га, розташованої на території Петрівської сільської ради Красногвардійського району, с. Петрівка, вул. Дальня, 36а, кадастровий номер 0122084800:01:002:0024.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ним для проведення державної реєстрації права оренди земельної ділянки були надані всі документи, визначені в якості необхідних Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, однак державним реєстратором неправомірно відмовлено у державній реєстрації; при цьому позивач зазначає, що наданий договір оренди земельної ділянки відповідає вимогам діючого законодавства та дає змогу встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, з наступних підстав.
Правовідносини сторін регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон №1952), Законом України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" (далі - Закон №963), Законом України "Про оренду землі", Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №703 від 22.06.2011 (далі - Порядок №703).
Суд першої інстанції здійснив аналіз діючого законодавства України та дійшов вірного висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною першою статті 22 Земельного кодексу України землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Частиною другою цієї статті визначено, що до земель сільськогосподарського призначення належать:
а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги);
б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).
Відповідно до статті 188 Земельного кодексу України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом (частина друга статті 188 ЗК України).
Статтею 5 Закону України №963 передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Відповідно до статті 2 Закону №1952 державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав; нерухоме майно - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення.
Згідно зі статтею 4 Закону №1952 обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме, право власності на нерухоме майно; право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; інші речові права відповідно до закону; податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.
Відповідно до статті 6 Закону №1952 систему органів державної реєстрації прав становлять Міністерство юстиції України; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав; органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку (далі - органи державної реєстрації прав).
Стаття 20 Закону України "Про оренду землі" встановлює, що укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації, а право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації цього права відповідно до закону, що регулює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
У статті 8 Закону №1952 визначені повноваження органу державної реєстрації прав, до яких відноситься проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень або відмова у їх реєстрації; забезпечення ведення Державного реєстру прав; надання інформації про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом; забезпечення обліку безхазяйного нерухомого майна; здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими законами України.
Відповідно до частини п'ятої статті 15 Закону України № 1952 державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів (крім випадків, встановлених у частині сьомій цієї статті) з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію та передбачених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до нього, документів, необхідних для її проведення.
Частиною сьомою вказаної статті передбачено, що розгляд заяви про державну реєстрацію обтяжень і прийняття рішення про таку реєстрацію, відмову у державній реєстрації обтяжень або її зупинення проводиться в день надходження заяви та документів, необхідних для державної реєстрації обтяжень.
Відповідно до ст. 16 Закону №1952 державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за якими виникло право, уповноваженої особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.
У статті 19 Закону №1952 вказано, що державна реєстрація прав проводиться на підставі договорів, укладених у порядку, встановленому законом; свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; рішень судів, що набрали законної сили; інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.
Відповідно до статті 6, пункту 5 статті 19 Закону №1952 органами державної реєстрації прав, який проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень є органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку.
Згідно з частинами першою та четвертою статті 24 Закону України №1952 у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо зокрема: подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують;
Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.
Згідно статті 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди є: об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору оренди, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату, умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду, умови збереження стану об'єкта оренди, умови і строки передачі земельної ділянки орендарю, умови повернення земельної ділянки орендодавцеві, існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки, визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини, відповідальність сторін, умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.
Частина друга статті 25 Закону України "Про оренду землі" прямо передбачає право орендаря за письмовою згодою орендодавця зводити у встановленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди та закладати багаторічні насадження.
Порядок №703 визначає процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.
У п. 2 Порядку №703 зазначено, що державну реєстрацію прав шляхом внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) проводять орган державної реєстрації прав та нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно (далі - нотаріус).
Відповідно до п.7 Порядку № 703 для проведення державної реєстрації прав заявник подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові заяву про державну реєстрацію, форму та вимоги до заповнення якої встановлює Мін'юст.
Положеннями пункту 6 Порядку № 703 встановлено, що державна реєстрація прав, надання відмови в ній проводяться у строк, що не перевищує 14 робочих днів з моменту прийняття заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (далі - заява про державну реєстрацію), крім випадків, передбачених цим Порядком.
Заявник разом із заявою про державну реєстрацію подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові необхідні для такої реєстрації документи, визначені цим Порядком, їх копії, документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, та документ про сплату державного мита (п.10 Порядку № 703).
П.17 Порядку № 703 передбачає, що за результатами розгляду заяви про державну реєстрацію та документів, необхідних для її проведення, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або рішення про відмову в такій реєстрації.
Відповідно до п.23 Порядку № 703 державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені у Законі України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно та інші документи, визначені цим Порядком.
Пунктом 27 Порядку № 703 визначено перелік документів для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідні для виникнення, переходу або припинення права власності.
Відповідно до пункту 28 Порядку № 703 для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно заявник, крім документів, що зазначені у пункті 27 цього Порядку, подає копії документів, що зазначені в пункті 9 цього Порядку (крім документа, що посвідчує посадову особу органу державної влади або органу місцевого самоврядування).
Таким чином, законодавець передбачає можливість розміщення на землях сільськогосподарського призначення певних будівель та споруд, зокрема, відповідної виробничої інфраструктури, у зв'язку з чим лише закріплення в тексті договору положення про наявність у орендаря права на спорудження об'єктів нерухомості не свідчить про невідповідність договору оренди вимогам чинного законодавства.
Аналізуючи спірний договір оренди земельної ділянки від 29.05.2013, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що він відповідає вимогам статті 15 Закону України "Про оренду землі", оскільки містить всі визначені статтею істотні умови (об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору оренди тощо), має передбачені чинним законодавством невід'ємні частини - плани або схеми земельних ділянок, які передаються в оренду, кадастрові плани земельних ділянок з відображенням обмежень (обтяжень) у їх використанні та встановлених земельних сервітутів, вчинені в належній формі, в якій сторони виклали досягнуту згоду стосовно всіх істотних умов, що підтвердили своїми підписами під текстом договорів.
Суд першої інстанції встановив, що підставою для прийняття відповідачем рішення від 18.08.2013 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 5092964 стало твердження відповідача про те, що положення п.п. 9.4 Договору суперечать нормам Закону України № 1952. Згідно з вказаним пунктом договору орендар має право споруджувати у встановленому законодавством порядку житлові, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди, закладати багаторічні насадження, споруджувати ставки і водойми. Вказане положення, на думку державного реєстратора, суперечить положенням Земельного кодексу України в частині використання землі за цільовим призначенням.
Суд першої інстанції вірно зазначив, що не може погодитися зі вказаною позицією відповідача так як під час проведення державної реєстрації права оренди землі державний реєстратор лише перевіряє відповідність поданих документів законодавчо встановленим вимогам, оскільки контроль за умовами використання земельної ділянки, безпосередньо визначеними законодавчими актами у відповідній сфері, не віднесено до компетенції органів державної реєстрації прав.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що на теперішній час органом, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, є Державна інспекція сільського господарства України, яка була утворена Указом Президента України №1085/2010 від 09.12.2010 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" шляхом реорганізації Міністерства аграрної політики України.
За таких обставин, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що повноваження по здійсненню контролю за цільовим використанням земельних ділянок належать Державній інспекції сільського господарства України та її територіальним органам, у зв'язку з чим здійснення відповідного контролю органами державної реєстрації прав на стадії реєстрації права оренди землі суд вважає безпідставним, таким чином подані Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" державному реєстратору документи, зокрема договір оренди від 29.05.2013 відповідає вимогам, встановленим діючим законодавством та дає змогу встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.
Суд першої інстанції вірно зазначив, що під час розгляду справи відповідачами не були надані належні та допустимі докази на підтвердження невідповідності положень договору оренди землі вимогам законодавства, як підстави для відмови у реєстрації права, у той час як матеріали справи свідчать, що позивачем в даному випадку державному реєстратору надані усі необхідні для реєстрації документи, у зв'язку з чим відмова у державній реєстрації права оренди земельної ділянки площею 2,7935 га, розташованої на території земель, не наданих у власність або постійне користування с. Петрівка, вул. Дальня, 36а, Петрівської сільської ради Красногвардійського району, кадастровий номер 0122084800:01:002:0024, є протиправною.
Отже, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції , що спірне рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівни "Про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень" № 5092964 від 18.08.2013 є протиправним.
Стосовно позовних вимог щодо спонукання Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції в АР Крим до виконання певних дій, суд першої інстанції вірно встановив, що з прохальної частини позовної заяви вбачається, що СТОВ "Дружба Народів" просить суд зобов'язати Реєстраційну службу Красногвардійського районного управління юстиції в АР Крим протягом десяти днів після набрання рішенням законної сили внести в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно відомості про реєстрацію права оренди земельної ділянки на підставі договору оренди, укладеного між Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" та Петрівською сільською радою 29.05.2013, земельної ділянки площею 2,7935 га, розташованої на території Петрівської сільської ради Красногвардійського району, с. Петрівка, вул. Дальня, 36а, кадастровий номер 0122084800:01:002:0024. Формулюючи вказану вимогу, позивач зазначив строк, протягом якого відповідач має вчинити реєстраційні дії, позаяк строки провадження реєстраційних дій встановлюються діючим законодавством, що визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що враховуючи строки провадження реєстраційних дій встановлених Законом України № 1952 та Порядком № 703, суд правомірно зобов'язав Реєстраційну службу Красногвардійського районного управління юстиції в АР Крим провести державну реєстрацію права оренди земельної ділянки без зазначення при цьому десятиденного строку провадження реєстраційних дій.
Правова оцінка, яку суд першої інстанції надав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись частиною третьою статті 24, статтями 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 197, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1.Апеляційну скаргу апеляційну скаргу Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції в Автономній Республіці Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.12.13 у справі № 801/10046/13-а залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.12.13 у справі № 801/10046/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені діючими законами.
Головуючий суддя підпис Г.П.Ілюхіна
Судді підпис Н.П.Горошко
підпис З.І.Курапова
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Г.П.Ілюхіна
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2014 |
Оприлюднено | 26.03.2014 |
Номер документу | 37801137 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні