Ухвала
від 19.03.2014 по справі 815/4425/13-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 березня 2014 р. Справа № 815/4425/13-а

Категорія: 10.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю. В. Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі: головуючого - Лук'янчук О.В.

суддів - Зуєвої Л.Є.,

- Шевчук О.А.

при секретарі - Троян І.В.

розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 16 липня 2013 року у справі за адміністративним позовом відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Одеса до Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області про стягнення капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн.,

В С Т А Н О В И Л А :

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси звернулось до суду з позовом до Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області про стягнення капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16 липня 2013 року адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Одеса до Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області про стягнення капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн., задоволено.

Стягнуто з Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Одеса заборгованість по сплаті капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342 грн. 72коп.

В апеляційній скарзі Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права, оскільки судом першої інстанції не було досліджено обставини справи, що мають значення для справи, наслідком чого стало постановлення необґрунтованого та неправомірного рішення суду.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції встановив, що державне управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», 05.07.2001р. за №1529002825 зареєстровано у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси як суб'єкт страхування, про що свідчить наявне у матеріалах справи Страхове свідоцтво від 01.11.2006р.

Згідно з Порядком визначення страхових тарифів для підприємств, установ та організацій на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.2000р. №1423, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області віднесено до 1 класу професійного ризику виробництва, та відповідно до Закону України «Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», розмір страхового тарифу на державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області з 1 січня 2006р. становить 0,2% до фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, які підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб.

Комісією складено Акт №1 про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом.

14.12.2007р. ОСОБА_2 звернулась до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси з заявою №1587, у якій просила призначити їй страхові виплати у зв'язку з нещасним випадком на виробництві, що стався під час роботи на Державному управлінні охорони навколишнього природного середовища в Одеській області.

Постановою Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси від 24.12.2007р. №1587 «Про призначення страхової виплати потерпілому на виробництві», ОСОБА_2 призначено одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності в сумі 34080грн., щомісячну грошову суму вразі часткової чи повної втрати професійної працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку в розмірі 1673,29грн.

Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси потерпілій призначено та перераховано щомісячну грошову суму у розмірі 2979,65грн.

26.04.2013р. Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси на адресу Голови Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області Халай В.В. був надісланий Лист №1703, у якому викладено прохання сплатити капіталізовані платежі у загальному розмірі 886342,72грн.

Відповідно до наданого позивачем розрахунку потреби в капіталізації коштів по Державному управлінню охорони навколишнього природного середовища в Одеській області, з урахуванням дати народження, ступеня втрати працездатності, розміру щомісячної виплати по відшкодуванню, віку потерпілого, середньої очікуваної тривалості життя, потреби в капіталізації коштів для розрахунку, розмірів щомісячних пенсій по трудовому каліцтву, потреби в капіталізації коштів для виплати втраченого заробітку, потреби в капіталізації коштів на побутове обслуговування та догляд, потреби в капіталізації коштів на оздоровлення, капіталізації коштів заборгованості підприємства по відшкодуванню шкоди, загальний розмір потреби в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілими на виробництві складає 886342,72грн.

Проте, означена сума капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн., у законодавчо визначеному порядку та строки самостійно Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Одеській області сплачена не була, у зв'язку з чим, виникла заборгованість по сплаті капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позовні вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Одеса обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» від 23 вересня 1999року №1105-XIV (зі змінами та доповненнями), Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000року №765 (зі змінами та доповненнями).

Відповідно до підпунктів «в», «г» пункту 1 частини 1 статті 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» у разі настання страхового випадку Фонд соціального страхування від нещасних випадків зобов'язаний у встановленому законодавством порядку своєчасно та в повному обсязі відшкодовувати шкоду, заподіяну працівникові внаслідок ушкодження його здоров'я або в разі його смерті, виплачуючи йому або особам, які перебували на його утриманні: щомісяця грошову суму в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого; пенсію по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.

Згідно з п.1 ч.1 ст.112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи у першу чергу задовольняються вимоги кредиторів щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я.

Статтею 1205 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншими нормативно-правовими актами.

Згідно зі ст.46 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві здійснюється за рахунок, зокрема, капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Отже, юридична особа, що ліквідується, зобов'язана сплатити Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань капіталізовані платежі для виконання зобов'язання, що виникли внаслідок ушкодження здоров'я громадян.

Порядок капіталізації платежів у разі ліквідації юридичної особи визначається Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 765 від 6 травня 2000року, відповідно до п.1 якого капіталізація платежів здійснюється в тому числі щодо громадян, застрахованих у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

Пунктом 2 означеного Порядку передбачено, що розрахунок щомісячної виплати втраченого заробітку здійснюється з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати працездатності; витрати на пенсійне забезпечення - виходячи з основного розміру пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійних захворювань на підставі даних Фонду.

Відповідно, пункту 3 Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 765 від 6 травня 2000року капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1-5 пункту 2 цього Порядку розраховується за період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Згідно з пунктом 5.1 Порядку у вимогах Фонду до суб'єкта підприємницької діяльності, щодо якого порушено справу про банкрутство, зазначається сума, визначена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації. Суми платежів, капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута, перераховуються ліквідатором робочому органу виконавчої дирекції Фонду, у якому суб'єкт підприємницької діяльності перебуває на обліку

Частиною 2 статті 1205 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі відсутності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для капіталізації платежів, які підлягають сплаті, обов'язок щодо їх капіталізації покладається на ліквідаційну комісію на підставі рішення суду за позовом потерпілого.

Відповідно до ч.1 ст.1195 Цивільного кодексу України обов'язок відшкодувати потерпілому заробіток (доход), втрачений внаслідок каліцтва чи іншого ушкодження здоров'я, покладено на фізичну чи юридичну особу яка завдала такої шкоди.

Отже, враховуючи все вищевикладене, а також приймаючи до уваги встановлене законодавством обов'язкове проведення капіталізації платежів під час ліквідації підприємства з метою продовження страхових виплат, які потерпілий повинен отримувати протягом життя, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення капіталізованих платежів з відповідача у розмірі 886342,72грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню .

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 196, ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області залишити без задоволення, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 16 липня 2013 року залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий:

Суддя:

Суддя:

Дата ухвалення рішення19.03.2014
Оприлюднено26.03.2014
Номер документу37812870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4425/13-а

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 18.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 09.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 26.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 09.09.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 19.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні