Справа № 815/1257/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2014 року
11 год. 40 хв.
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Балан Я.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження за наявними матеріалами справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське автотранспортне підприємство 15166» (код ЄДРПОУ 03114997) до Управління Укртрансінспекції в Одеській області про визнання незаконною постанови № 031308 від 23.10.2013 року, -
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду з позовом звернулось Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське автотранспортне підприємство 15166» (надалі - ТОВ «Саратське АТП 15166») до Управління Укртрансінспекції в Одеській області про визнання незаконною постанови № 031308 від 23.10.2013 року. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувана постанова винесена відповідачем з порушенням норм чинного законодавства, зокрема п. 5 Постанови Кабінету міністрів України № 422 від 20.05.2013 року та підлягає скасуванню з підстав, що за результатами проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом фахівцями контролюючого органу встановлено відсутність у водія транспортного засобу марки БАЗ А 079.19, номерний знак НОМЕР_1, який належать ТОВ «Саратське АТП 15166», щоденних листків праці та відпочинку, що на думку позивача, не є підставою для застосування адміністративно-господарських штрафів, так як необхідність індивідуальних контрольних книжок водія скасовано Наказом Міністерства інфраструктури України від 29.12.2011 року № 659 з 01.07.2013 року. Крім того, позивач зазначає, що складення за результатами проведеної перевірки тридцяти постанов про застосування фінансових санкцій на підставі одного акта перевірки, не передбачено законодавством.
В судове засідання прибув представник відповідача.
Позивач або його представник до судового засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи.
Через канцелярію Одеського окружного адміністративного суду за вхід. № 6625/14 від 19.03.2014 року від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без участі позивача (аркуш справи 55).
В судовому засіданні 06.03.2014 року представником відповідача суду надано заперечення проти позову (аркуш справи 43).
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто в порядку письмового провадження за наявними маетріалами.
Дослідивши матеріали справи, вивчивши обставини якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, а також докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Судом встановлено, що відповідно до завдання на перевірку № 003095 від 27.09.2013 року, 29.09.2013 року о 13 год. 50 хв. на АВ «Привоз» у м. Одесі, службовою особою відділу державного контролю за додержанням безпеки на наземному транспорті Управління Укртрансінспекції в Одеській області було проведено перевірку транспортного засобу марки БАЗ А 079.19, номерний знак НОМЕР_1, що належить ТОВ «Саратське АТП 15166» додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Даний транспортний засіб здійснював перевезення пасажирів по маршруту «Олександрівка - Одеса» під керуванням водія - ОСОБА_1.
За наслідками перевірки відповідачем складено акт № 079376 від 29.09.2013 року, яким встановлено порушення ТОВ «Саратське АТП 15166» законодавства про автомобільний транспорт, а саме - у ТЗ відсутній діючий та повірений тахограф, в тому числі порушення, відповідальність за яке передбачена абз.3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», що виразилось у наданні послуг без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 39 цього Закону, а саме - відсутній протокол про перевірку та адаптацію тахографу до транспортного засобу, відсутній витяг з паспорту маршруту, який виготовляється як фотокопія паспорту завірена печаткою організатора перевезень та порушення, відповідальність за яке передбачена абз.8 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», що виразилось у порушенні режимів праці та відпочинку водіями транспортних засобів, а саме відсутні щоденні реєстраційні листки за період з 01.09.2013 року по 29.09.2013 року включно (аркуш справи 44).
З матеріалів справи вбачається, що водій зазначеного транспортного засобу - ОСОБА_1 ознайомився з актом Управління Укртрансінспекції в Одеській області № 079376 від 29.09.2013 року про проведення перевірки, про що свідчить його особистий підпис в акті.
14.10.2013 року Управління Укртрансінспекції в Одеській області на адресу ТОВ «Саратське АТП 15166» було надіслано запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та/або порушення Кодексу України про адміністративні правопорушення № 3979/20/59-13, з проханням прибути 23.10.2013 року з 09:00 до 13:00 годин до Управління Укртрансінспекції в Одеській області за адресою: м. Одеса, вул. Базарна, 61, каб. № 25, для участі у розгляді справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та/або порушення Кодексу України про адміністративні правопорушення по акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом № 079376 від 29.09.2013 року, та зазначено, що у разі неприбуття уповноваженої особи суб'єкта господарювання, справа про порушення розглядатиметься без її участі. Означене Запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та/або порушення Кодексу України про адміністративні правопорушення від 14.10.2013 року № 3979/20/59-13 було отримано позивачем - ТОВ «Саратське АТП 15166» 18.10.2013 року.
23.10.2013 року, керуючись п. 27 Постанови Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 року «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», Управлінням Укртрансінспекції в Одеській області було розглянуто справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт, за результатом розгляду якої, на підставі акту перевірки № 079376 від 29.09.2013 року, прийнято постанову № 031308 від 23.10.2013 року, якою до ТОВ «Саратське АТП 15166» застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 340 грн. 00 коп., згідно абз.8 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» (аркуш справи 23).
Позивач обґрунтовує протиправність вказаної постанови тим, що відсутність у водія щоденних листків праці та відпочинку не є підставою для застосування адміністративно-господарських штрафів до перевізника, оскільки з 01.07.2013 року індивідуальні контрольні книжки водія скасовані згідно з наказом Міністерства інфраструктури України № 659 від 29.12.2011 року, а також, складання за результатами перевірки тридцяти постанов про застосування адміністративно-господарських санкцій на підставі одного акту перевірки за одні й ті ж самі порушення не передбачено законодавством.
Відповідно до ст. 32 Постанови Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.07.2006 року, позивачем було подано скаргу до Управління Укртрансінспекції в Одеській області на постанову від 23.10.2013 року про застосування адміністративно-господарського штрафу, яку відповідачем залишено без задоволення, а постанови №№ 031289-031318 від 23.10.2013 року - без змін, про що листом № 6820/8/15-3 від 06.12.2013 року повідомлено позивачу (аркуші справи 24, 25).
В наданих суду запереченнях відповідач обґрунтовує правомірність накладення на ТОВ «Саратське АТП 15166» адміністративно-господарського штрафу тим, у ході проведення відповідно до завдання на перевірку державним інспектором відповідача заходу з перевірки транспортного засобу БАЗ А 079.19, н/з НОМЕР_1, який згідно Свідоцтва про державну реєстрацію належить позивачу було виявлено порушення законодавства України про автомобільний транспорт про що складено відповідний акт № 079376 від 29.09.2013 року, за результатами розгляду якого було винесено постанову про накладення адміністративно-господарського штрафу за виявлені у ході проведення перевірки порушення Закону України «Про автомобільний транспорт». Вказана постанова № 031308 від 23.10.2013 року винесена контролюючим органом правомірно, оскільки Товариством порушено вимоги абз.8 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт», зокрема порушено режим праці та відпочинку водіями транспортних засобів, а саме відсутні щоденні реєстраційні листи за період з 01.09.2013 року по 29.09.2013 року включно(аркуш справи 43).
Відповідно до п. 2 Положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, затвердженого Указом Президента України № 387/2011 від 06.04.2011 року, Укртрансінспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства інфраструктури України (далі - Міністерство), іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України та Міністра інфраструктури України.
Пунктом 3 даного Положення встановлено, що основними завданнями Укртрансінспекції є: реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті та ведення дорожнього господарства; внесення пропозицій щодо формування державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті, міському електричному, залізничному транспорті та ведення дорожнього господарства; здійснення відповідно до законодавства державного нагляду (контролю) з питань безпеки на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті та ведення дорожнього господарства.
Згідно п. 7 Положення Укртрансінспекція реалізовує свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 року, затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, який визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб'єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій і ліцензійних карток, виконанням суб'єктами господарювання ліцензійних умов, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами, а також диспетчерського контролю за роботою автомобільних перевізників.
Згідно п.п. 2, 3 вказаного Порядку державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб'єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт» № 2344-III від 05.04.2001 року (надалі - Закон України № 2344-III від 05.04.2001 року).
Відповідно до ст. 1 вказаного Закону, автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Стаття 2 цього Закону визначає, що завданнями законодавства з питань перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом є: визначення основних правових та організаційних основ державного регулювання у сфері перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом; установлення вимог до перевізників, водіїв та транспортних засобів щодо забезпечення безпеки перевезень та екологічної безпеки; визначення системи державного контролю, прав, обов'язків та відповідальності державних органів виконавчої влади та перевізників за порушення міжнародних договорів та законодавства України.
Згідно з приписами ст. 34 вказаного Закону України автомобільний перевізник, у тому числі, повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства.
Перелік документів, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення визначений у ст. 39 Закону України № 2344-III від 05.04.2001 року. Автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Зокрема, як встановлено судом та зазначено вище, 29.09.2013 року згідно завдання на перевірку № 003095 від 27.09.2013 року, співробітниками Управління Укртрансінспекції в Одеській області проведено перевірку з питань щодо додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом БАЗ А 079.19, номерний знак НОМЕР_1, який належать ТОВ «Саратське АТП 15166», під керуванням водія ОСОБА_1, за результатами якої складено Акт № 079376 від 29.09.2013 року проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, у висновках якого, серед іншого, встановлено порушення абз.8 ч. 1 ст. 60 Закону України № 2344-III від 05.04.2001 року, зокрема, встановлено факт порушення режимів праці та відпочинку водіями транспортних засобів, а саме відсутність щоденного реєстраційного листа за 28.09.2013 року
Відповідно до статті 1 Закону України № 2344-III від 05.04.2001 року, регулярні пасажирські перевезення - перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування за умовами, визначеними паспортом маршруту, затвердженим в установленому порядку органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування або уповноваженими органами Договірних Сторін у разі міжнародних перевезень.
Відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці № 153 від 1979 року про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), Кодексу законів про працю України та Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух» розроблено Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 року № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 року за №811/18106 (зі змінами та доповненнями, надалі - Положення № 340), яке встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та порядок його обліку.
Згідно з п.1.3 означеного Положення, його вимоги поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами.
Відповідно до п.1.4 Положення № 340, тахограф - контрольний пристрій, який встановлюється на ТЗ для показу та реєстрації інформації про рух ТЗ.
Згідно з п. 6.1 вказаного Положення, автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Відповідно до п. 4 Наказу Міністерства транспорту та зв'язку України «Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів» № 340 від 07.06.2010 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за №811/18106 від 14.09.2010 року, пункт 6.1 Положення № 340, в частині перевезення вантажів колісними транспортними засобами з повною масою понад 12 тонн, нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю від 50 до 150 км, набирає чинності з 01.06.2013 року.
Порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів визначено Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України № 385 від 24.06.2010 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за № 946/18241 від 20.10.2010 року (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.1.4 якої контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв; тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР;
Пунктом 2.7 визначено, що за результатами перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу пункт сервісу тахографа оформляє у двох примірниках протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу за формою наведеною в додатку 1 цієї інструкції. Протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу зберігають протягом трьох років з дати проведення робіт.
Згідно зі ст. 39 Закону України № 2344-III від 05.04.2001 року, автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення, документи для регулярних пасажирських перевезень. Документи для регулярних пасажирських перевезень для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.
Відповідно до п. 3.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України № 385 від 24.06.2010 року, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 року за № 946/18241, водій транспортного засобу, обладнаного тахографом зобов'язаний мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена Європейською угодою щодо роботи екіпажів транспортних засобів (ЄУТР), які виконують міжнародні автомобільні перевезення, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.
З 20 грудня 2010року набула чинності Поправка № 6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів (ЄУТР) в частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних днів.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного судом встановлено, що у водія автобуса, котрий здійснює регулярні пасажирські перевезення, повинні бути в наявності реєстраційні листки (тахограми) за поточний день та попередні 28 календарних днів.
Як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалів справи документів, постановою Управління Укртрансінспекції в Одеській області № 031308 від 23.10.2013 року до Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське автотранспортне підприємство 15166» застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 340 грн. 00 коп. відповідно до абз.8 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Згідно з пунктами 7.1, 7.2 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом міністерства транспорту та зв'язку України № 340 від 07.06.2010 року, державний контроль за дотриманням режимів праці та відпочинку водіїв здійснюється посадовими особами урядового органу державного управляння з питань контролю на автомобільному транспорті. Головний орган, на який покладається забезпечення безпеки дорожнього руху, здійснює перевірку встановленого режиму праці і відпочинку водіїв відповідно до чинного законодавства України.
Відповідно до абз.8 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», за порушення режимів праці та відпочинку водіями транспортних засобів до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно пунктів 6.2, 6.4 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 року № 340, облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни. Графік змінності водіїв, відомість обліку робочого часу та відпочинку водіїв зберігаються у Перевізника.
Таким чином, судом встановлено, що вищеозначеною нормою Закону України № 2344-III від 05.04.2001 року не передбачено відповідальність, зокрема, за відсутність у водія щоденного листка праці та відпочинку водія, водночас встановлення відсутності індивідуального контрольного листка режиму праці та відпочинку водія не може слугувати підставою для застосування штрафної санкції відповідно до абз.8 ч. 1 ст. 60 цього Закону.
Відповідно пунктів 6.2, 6.4 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України № 340 від 07.06.2010 року, облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни. Графік змінності водіїв, відомість обліку робочого часу та відпочинку водіїв зберігаються у Перевізника.
Відтак, з урахуванням вищевикладеного, та враховуючи те, що приписами ст. 39 Закону України № 2344-III від 05.04.2001 року прямо не передбачено необхідність наявності для водіїв транспортних засобів щоденних листків праці та відпочинку як документів, на підставі котрих здійснюється автомобільні пасажирські (вантажні) перевезення, факт відсутності таких документів під час проведення перевірки сам по собі не може апріорі вважатися порушенням режиму праці та відпочинку водієм.
Також, відповідно до абз.3 ч. 1 ст. 60 Закону України № 2344-III від 05.04.2001 року, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 цього Закону застосовується штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, у зв'язку з чим відповідачем - Управлінням Укртрансінспекції в Одеській області неправомірно застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське автотранспортне підприємство 15166» штраф у розмірі 340 грн. 00 коп. за порушення режимів праці та відпочинку водієм транспортного засобу, оскільки під час проведення перевірки, порушення режиму праці та відпочинку не встановлено, а встановлено відсутність документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Вищевикладене спростовує твердження відповідача, наведені у письмових запереченнях на адміністративний позов.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, які мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод, та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
На підставі аналізу наведених норм законодавства, з урахуванням встановлених в судовому засіданні обставин, суд дійшов висновку щодо неправомірності дій щодо прийняття постанови № 031308 від 23.10.2013 року, оскільки виявлене порушення ТОІ «Саратське АТП 15166» режиму праці та відпочинку водіїв транспортних засобів встановлено не на підставі даних тахокарт (щоденних листків праці та відпочинку водія), або графіку змінності водіїв, та відомостей обліку робочого часу та відпочинку водія, а на встановленні факту відсутності щоденних листків праці та відпочинку водія, що даному випадку є порушенням ст.ст. 39 та 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачено абз.3 ч. 1 ст. 60 вказаного Закону (надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону), а не абз.8 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», як визначено відповідачем .
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі зазначеного суд дійшов висновку, що у позовні вимоги ТОВ «Саратське АТП 15166» до Управління Укртрансінспекції в Одеській області про скасування постанови № 031308 від 23.10.2013 року є обґрунтованими та такими, що підтверджені належними письмовими доказами, у зв'язку з чим підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 69-71, 86, 128, 159-164, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське автотранспортне підприємство 15166» (код ЄДРПОУ 03114997, адреса: 68200, Одеська область, смт. Сарата, Промзона , 3А) до Управління Укртрансінспекції в Одеській області про визнання незаконною постанови № 031308 від 23.10.2013 року - задовольнити повністю.
Постанову Управління Укртрансінспекції в Одеській області № 031308 від 23.10.2013 року про застосування адміністративно-господарського штрафу у розмірі 340 грн. 00 коп. - визнати протиправною та скасувати.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Я.В. Балан
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2014 |
Оприлюднено | 27.03.2014 |
Номер документу | 37822408 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні