КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/17909/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Смолій І.В.
Суддя-доповідач: Файдюк В.В.
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 березня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Файдюка В.В.
суддів: Мєзєнцева Є.І.
Чаку Є.В.
При секретарі Бібко А.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Еліт оіл" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 грудня 2013 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еліт оіл" до Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 грудня 2013 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Еліт оіл" до Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про зобов'язання вчинити дії - залишено без задоволення.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою задовольнити позовні вимоги.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, 05 квітня 2012 року TOB «Еліт Оіл» зареєстровано як суб'єкт господарювання рішенням Оболонської районної у м. Києві державної адміністрації за № 10691020000028670, код за ЄДРПОУ 38180524, індивідуальний податковий номер 381805226544. Податкова адресу платника податків відповідно до установчих документів - 04074, м. Київ, вул. Коноплянська, 6.12
Працівниками ДПІ у Оболонському районі м. Києва ДПС складено акт від 03 жовтня 2013 року за №545/26-54-22-02/38180524 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Еліт Оіл» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01 вересня 2012 року по 31 серпня 2013 року, в якому зроблено висновок про відсутність можливості настання реальних наслідків за укладеними ТОВ «Еліт Оіл» правочинами, відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів за період з 01 вересня 2012 року по 31 серпня 2013 року.
На підставі висновків акту від 03 жовтня 2013 року про неможтивість проведення зустрічної звірки TOB «Еліт Оіл» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків, податковим органом були необґрунтовано та безпідставно відкориговані задекларовані позивачем показники податкових зобов'язань та сум податкового кредиту, сформованих при придбанні товарно - матеріальних цінностей (робіт, послуг) та їх подальшої реалізації за період 01 вересня 2012 року по 31 серпня 2013 року, шляхом внесення змін до автоматизованої інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок», що призвело до виникнення до розбіжностей, зокрема, між задекларованими TOB «Еліт Оіл» сумами податкового зобов'язання з податку на додану вартість та задекларованими покупцями позивача сумами податкового кредиту з цього податку.
Згідно п.73.3 статті 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Відповідно до п.73.5 статті 73 ПК України зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232.
Пунктом 3 Порядку передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Відповідно до п.4 Порядку орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Однак, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем на адресу TOB «Еліт Оіл» належним чином оформлений письмовий запит про надання інформації та її документального підтвердження із зазначенням підстав, вичерпний перелік яких передбачений п.73.3, статті 73 ПК України, не надсилався.
Крім того, від 03 жовтня 2013 року не містить посилання на письмовий запит про надання інформації та її документального підтвердження, як наслідок, відсутні підстави, передбачені п. 73.3, 73.5, статті 73 ПК України для складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки, необхідної для виконання покладених на органи державної податковою служби функцій, завдань.
В оскаржуваному акті відповідач посилається на Цивільний кодекс України та зазначає, що правочини позивача є нікчемними. Однак, відповідно до статті 20 ПК України органам державної податкової служби України не надано повноважень щодо визнання тих чи інших угод (правочинів) недійсними та/або нікчемними.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки TOB «Еліт Оіл» є протиправними.
Щодо коригування показників податкової звітності TOB «Еліт Оіл» в електронній базі даних Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, між сумами податкових зобов'язань та/або податкового кредиту по податку на додану вартість.
Згідно статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.
Наказом ДПА України від 18 квітня 2008 року № 266 затверджено Порядок взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у контрагентів.
Відповідно до п.2.21 Наказу № 266 підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з ПДВ на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в АС. По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з ПДВ за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.
Оскільки зустрічна звірка не є перевіркою, то за результатами її проведення не можуть бути прийняті податкові повідомлення - рішення, відповідачем всупереч вимогам діючого законодавства були відкориговані задекларовані TOB «Еліт Оіл» показники податкових зобов'язань та сум податкового кредиту по взаємовідносинам з платниками податків за період з 01 вересня 2012 року по 31 серпня 2013 року шляхом внесення змін до автоматизованої інформаційної системи, а саме: зменшено до 0 податкові зобов'язання з податку на додану вартість на суму 15 822 854 грн. та податковий кредит на суму 16 235 057 грн.
Положеннями статті 74 ПК України та Наказу ДПА № 266 передбачено, що ця система повинна відображати фактичні задекларовані позивачем показники своєї господарської діяльності.
Тобто, дії відповідача щодо коригування показників податкової звітності TOB «Еліт Оіл» в електронній базі даних Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів також є протиправними.
Щодо протиправності рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем супровідним листом від 30 жовтня 2013 року № 11717/10/26-54-15-01-22 направлено TOB «Еліт Оіл» рішення від 30 жовтня 2013 року № 166/26-54-15-01-17 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за формою № 6-РПДВ.
Підставою для анулювання реєстрації TOB «Еліт Оіл» платником податку на додану вартість зазначено пп. г), п.184.1, статті184 ПК України, відповідно до якого реєстрація платником податку на додану вартість діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців подає декларацію (податковий розрахунок) з податку на додану вартість, яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Однак, як вбачається з матеріалів справи, позивачем до відповідача протягом останніх 12 податкових місяців надаються податкові декларації із задекларованими сумами як податкового зобов'язання, так і податкового кредиту, що свідчить про здійснення позивачем операцій з постачання/придбання товарно - матеріальних цінностей (робіт, послуг).
Згідно пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
На момент здійснення звірки TOB «Еліт Оіл» було зареєстровано за адресою: м. Київ, вул. Коноплянська, 12, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців.
При цьому, в Єдиному державному реєстрі не міститься запис про відсутність TOB «Еліт Оіл» за місцем державної реєстрації.
Згідно ч. 1 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Отже, єдиною передбаченою ПК України підставою для анулювання свідоцтва платника ПДВ за пп. «ж» п. 184.1 статті 184 є наявність певного запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, станом на дату прийняття рішення про анулювання.
Таким чином, при проведенні зустрічної звірки відповідач повинен був використовувати офіційні данні ЄДРПОУ щодо підтвердження місцезнаходження юридичної особи, які спростовують інформацію відповідача щодо відсутності позивача за місцезнаходженням.
З огляду на викладене, дії відповідача по анулюванню реєстрації платника податку на додану вартість є протиправними, а позовні вимоги - такими, що підлягають задоволенню.
Таким чином протиправним є висновок суду першої інстанції про відмову в задоволенні даного адміністративного позову.
Отже при винесенні оскаржуваної постанови судом першої інстанції було допущено порушення норм матеріального права, що призвело до невірного по суті вирішення справи.
Згідно до статті 202 КАС України - підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є, зокрема, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України суд,
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Еліт оіл"- задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 грудня 2013 року - скасувати та прийняти нову.
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Еліт оіл" до Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про зобов'язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в Оболонському районі Гу Міндоходів у м. Києві з проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено акт від 03 жовтня 2013 року № 545/26-54-22-02/38180524 про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «Еліт Оіл» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01 вересня 2012 року по 31 серпня 2013 року.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві поновити в автоматизованої інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» показники податкової звітності TOB «Еліт Оіл» з податку на додану вартість та податку на прибуток за період з 01 вересня 2012 року по 31 серпня 2013 року, шляхом виключення даних, внесених на підставі акту від 03 жовтня 2013 року № 545/26-54-22-02/38180524 про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «Еліт Оіл» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01 вересня 2012 року по 31 серпня 2013 року.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві подати до Окружного адміністративного суду м. Києва протягом ЗО (тридцяти) календарних днів з дня набрання законної сили судового рішення звіт про виконання судового рішення в частині поновлення в автоматизованій інформаційній системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» показників податкової звітності TOB «Еліт Оіл» з податку на додану вартість та податку на прибуток за період з 01 вересня 2012 року по 31 серпня 2013 року, шляхом виключення даних, внесених на підставі акту від 03 жовтня 2013 року № 545/26-54-22-02/38180524 про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «Еліт Оіл» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01 вересня 2012 року по 31 серпня 2013 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві за формою № 6-РПДВ від 30 жовтня 2013 року № 166/26-54-15-01-17 про анулювання реєстрації TOB «Еліт Оіл» платником податку на додану вартість та поновити дію свідоцтва платника податку на додану вартість.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтею 212 КАС України.
Головуючий суддя:
Судді:
Головуючий суддя Файдюк В.В.
Судді: Чаку Є.В.
Мєзєнцев Є.І.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2014 |
Оприлюднено | 26.03.2014 |
Номер документу | 37823985 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Файдюк В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні