ПОСТАНОВА
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а-781/08
«05»
травня 2008 року м. Чернігів
Чернігівський
окружний адміністративний суд у складі:
Головуючої судді
- Кашпур О.В.
при
секретарі - Редік Т.В.
розглянувши
у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Чернігівської
міської ради про скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач
звернувся до суду з позовом до Чернігівської міської ради про скасування
рішення від 31.08.06р. в частині затвердження проекту приватизації земельної
ділянки КСП «Фірми «Квіти Чернігова» та видачі державного акту на право
власності на землю.
Свої
вимоги обґрунтовує тим, що у лютому 2008
р. з друкованих та електронних засобів масової інформації дізнався, що в 1996 р. у м. Чернігові було
проведено реорганізацію державного підприємства Радгосп квітково-декоративних
культур «Деснянський», на його базі
створено Колективне сільськогосподарське підприємство «Фірма «Квіти
Чернігова», яке стало правонаступником
державного підприємства.
У 2001
р. діяльність КСП було припинено, право
постійного користування земельними ділянками КСП і ці земельні ділянки було
зараховано до земель запасу м.
Чернігова, проект землеустрою
щодо надання земельних ділянок у приватну власність членам КСП, який виготовило ПП «Руслана», не був погоджений із спеціально уповноваженим
органом охорони пам'яток археології,
історії та монументального мистецтва у Чернігівській області, що порушує
ст. 118 Земельного кодексу
України та ст. 32 Закону України «Про охорону культурної
спадщини».
Рішенням,
яке він оскаржує, було затверджено
проект землеустрою щодо передачі в приватну власність членам неіснуючого КСП
земельних ділянок в урочищі «Ялівщина»,
що є порушенням Земельного кодексу України та Закону України «Про
охорону культурної спадщини».
Комплекс
пам'яток «Ялівщина» взято на державний облік рішенням виконкому Чернігівської
обласної ради народних депутатів від 31.05.71 р. № 286, та від 19.02.85 р. № 75, городище паспортизоване, занесене до Державного реєстру
нерухомих пам'яток України
як пам'ятку
археології
2
національного
значення. Територія городища і поселення «Ялівщина» були означені на схемі
охоронних археологічних зон м.
Чернігова.
В судовому
засіданні позивач позовні вимоги підтримав.
Представник
Чернігівської міської ради позов не визнав,
заперечив проти його задоволення.
Заслухавши
пояснення сторін, дослідивши матеріали
справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню.
Встановлено, що рішенням шостої сесії п'ятого скликання
Чернігівської міської ради від 27.07.2006р. Колективному сільськогосподарському
підприємству «Фірма «Квіти Чернігова» надано дозвіл на розробку проекту
приватизації земельної ділянки в районі «Ялівщина», що знаходиться у нього у постійному
користуванні.
Рішенням
сьомої сесії п'ятого скликання Чернігівської міської ради від 31 серпня 2006о.
було затверджено проект приватизації даної земельної ділянки.
Додатком
до рішення міської ради були списки членів КСП,
що мають право на землю в кількості 91 особи.
Можливість
і порядок приватизації членами КСП земельних ділянок, які знаходяться в користуванні КСП
передбачено Земельним кодексом України .
Так, у ч.2 та 3 п.8 розділу X Перехідних
положень цього Кодексу встановлено, що
члени КСП, а також пенсіонери з їх
числа, які на час набрання чинності Земельного
кодексу України не приватизували земельні ділянки шляхом оформлення права на
земельну частку (пай), мають право на їх
оформлення в порядку, встановленому
статтями 25 та 118 зазначеного Кодексу. При обчисленні розміру земельної частки
(паю) враховуються сільськогосподарські угіддя,
які були передані в оренду із земель державної чи комунальної власності
або, які на час набрання чинності
Земельним кодексом України належали цим підприємствам на праві колективної
власності чи перебували у постійному користуванні, за винятком земель, що залишаються у державній чи комунальній
власності відповідно до Земельного кодексу України.
Відповідно
до п.3 статті 118 ЗК України громадяни,
та пенсіонери з їх числа,
зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні
сільськогосподарських підприємств,
установ та організацій,
звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель відповідно до
сільської, селищної, міської ради або районної. Київської чи Севастопольської
міської державної адміністрації.
Згідно з
п. 4 та п. 5 ст. 118 ЗК України відповідний орган місцевого
самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає
клопотання і надає дозвіл підприємствам,
установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель.
Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та
комунальних сільськогосподарських підприємств,
установ та організацій, а також
пенсіонерам, з їх числа провадиться
після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом.
Проект
приватизації сільськогосподарських земель,
порядок розробки і
3
затвердження
якого передбачено в ч.3 - 5 ст. 118 Земельного Кодексу України не підлягає
погодженню з органами охорони культурної спадщини або іншими органами. Проект
приватизації має містити відомості про цільове призначення земельної
ділянки, місце її розташування, про те,
які саме площі підлягають приватизації,
а які залишаються у державній або комунальній власності, про кількість членів КСП та пенсіонерів з їх
числа, які мають право на приватизацію.
Щодо
тверджень позивача про те, що землі КСП
«Фірма «Квіти Чернігова» відносяться до категорії земель історико-культурного
призначення та необхідності погодження проекту приватизації органами охорони
культурної спадщини - чинним законодавством не передбачено погодження проектів
приватизації земельних ділянок колективних сільськогосподарських підприємств
органами охорони культурної спадщини.
За таких
обставин суд вважає, що оспорюване
рішення про затвердження проекту приватизації земельної ділянки КСП «Фірми
«Квіти Чернігова» та видачі державного акту на право власності на землю
відповідачем прийнято в межах своїх повноважень та у спосіб, передбачений нормами чинного
законодавства, з урахуванням усіх
обставин, що мають значення для
прийняття рішення і тому підстави для його скасування у суда відсутні.
Керуючись
статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1
відмовити в задоволенні позову до Чернігівської міської ради про визнання
протиправним та скасування рішення.
Постанова
набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне
оскарження та апеляційної скарги, якщо
вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги
Постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду справи.
Постанова
може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через суд
першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня постановления рішення
заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів
апеляційної скарги.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2008 |
Оприлюднено | 11.06.2009 |
Номер документу | 3784269 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Голопристанський районний суд Херсонської області
Циганій С.І.
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Кашпур О.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні