Постанова
від 13.03.2014 по справі 820/805/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

13 березня 2014 р. № 820/805/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі -

головуючого - судді Архіпової С.В.,

при секретарі судового засідання - Пєнцові М.В.,

за участю: представника позивача - Шестерня Н.О.,

представника відповідача - Лук‘янцев С.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДВА ТУЗИ»

до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ :

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ДВА ТУЗИ» звернулось до суду з адміністративним позовом до відповідача - Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просив суд визнати протиправними дії відповідача щодо викладення висновків в акті № 441/22.4-07 від 26.06.2013 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ДВА ТУЗИ»; визнати протиправними дії відповідача щодо внесення коригувань до автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок», зокрема до підсистеми «Аналітична система» на підставі висновків, викладених в акті № 441/22.4-07 від 26.06.2013 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ДВА ТУЗИ» та зобов'язати відповідача відновити в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок», зокрема у підсистемі «Аналітична система», показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ, які були відкориговані податковим органом на підставі висновків, викладених в акті № 441/22.4-07 від 26.06.2013 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ДВА ТУЗИ».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем 26 червня 2013 року складено Акт № 441/22.4-07 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ДВА ТУЗИ».

На підставі Акту до автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок», зокрема до автоматизованої інформаційної підсистеми «аналітична система», внесені коригування самостійно задекларованих позивачем показників.

Позивач вважає, що дії податкового органу щодо складання акту є незаконними, а висновки викладені в акті не відповідають чинному законодавству, є протиправними та порушують законі права та інтереси позивача.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, виходячи із доводів, що викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував та просив в задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши пояснення учасників процесу та дослідивши матеріали справи, суд доходить висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог та необхідність в їх задоволенні відмовити, керуючись наступним.

Так, судом встановлено, що 26.06.2013 року фахівцями ДПІ у Києвському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області складено акт № 441/22.4-07/37367250 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ДВА ТУЗИ» (код ЄДРПОУ 37367250», щодо документального підтвердження господарських відносин, із платниками податків та зборів, їх реальності та повноти відображення в обліку за період січень 2011 року - травень 2013 року. (а.с. 60-77).

Згідно вказаного акту зазначено, що зустрічну звірку ТОВ «ДВА ТУЗИ» проведено на підставі п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України.

Відповідно до висновків акту при відпрацюванні підприємства підготований запит щодо надання пояснень та документального підтвердження з питання фінансово-господарських взаємовідносин за січень 2011 року - травень 2013 року від 26.06.2013р. № 9284/10/15.3-15, який направлено поштою. Під час виходу за податковою адресою відповідача: м. Харків, пр-т Жуковського, 15, кВ. 63, з метою вручення запиту, фахівцями ДПІ у київському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області місцезнаходження підприємства не встановлено про що складено акт №1154/15.3 від 26.03.2013 року. Свідоцтво платника ПДВ № 100312727анульовано 06.06.2012 року у зв'язку з ліквідацією за власним бажанням.

На теперішній час відповіді на вказані запити та документальних підтвердження з питання фінансово-господарських взаємовідносин у період січень 2011 року - травень 2013 року до відповідача не надано. Згідно аналітичної довідки ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області схема ймовірного ухилення від оподаткування ТОВ «ДВА ТУЗИ» (код ЄДРПОУ 37367250) можлива за рахунок завищення ПК на 1 ланці постачання по взаємовідносинам з ТОВ «УКРПРОМТОРГ-88» код 37874711 (податкова яма). Сума схемного кредиту складає 86,5 тис. грн..

Наведені обставини, на думку податкового органу, не дають можливості підтвердити факт реального здійснення господарської діяльності ТОВ «ДВА ТУЗИ» за період з січня 2011 року по травень 2013 року року, з огляду на що його господарська діяльність, пов'язана з сумнівними платниками по ланцюгу товарно-грошових потоків, має ознаки нереальності здійснення.

В зв'язку із встановленими обставинами суд зазначає, що відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232 затверджений Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.

Пунктами 1-9 названого порядку встановлено, що він визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.

Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).

У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця).

Матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора).

Відмовляючи в задоволені позовних вимог про визнання дій відповідача по проведенню зустрічної звірки та складання акту від 26.06.2013 року № 441/22.4-07/37367250 про неможливість проведення зустрічної звірки позивача, суд виходить з того, що зазначений акт складено з дотриманням Податкового кодексу України, а також Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. №1232.

Суд зазначає, що для того, щоб провести зустрічну звірки необхідно:

1)наявність податкової інформації про порушення (можливі порушення) платником податків податкового чи іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на державну податкову інспекцію;

2) направлення запиту до платника податків про надання пояснень та їх документального підтвердження факту реального здійснення фінансово господарської діяльності;

Згідно доводів позивача дії відповідача є неправомірними оскільки акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ДВА ТУЗИ» № 441/22.04-07/13367250 складено податковим органом 26.06.2013 року, а запит про надання інформації та її документального підтвердження складено податковим органом 09.07.2013 року. На думку позивача, акт про відсутність за місцезнаходженням ТОВ «ДВА ТУЗИ» також складено 09.07.2013 року.

Однак, суд не погоджується з такими доводами позивача з огляду на наступне.

Судом встановлено, що відповідачем направлено запит № 9284/10/15.3-15 від 26.06.2013 року про надання пояснень та їх документального підтвердження факту реального здійснення фінансово-господарської діяльності. (а.с. 92). Також відповідачем направлено запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків №997/15.3-16 який датовано 26.06.2013 року та в результаті чого складено акт №1154/15.3 від 26.06.2013 року про відсутність ТОВ «ДВА ТУЗИ» код ЄДРПОУ 37367250 за місцезнаходженням.

У випадку не надання вичерпної та повної інформації інформації щодо здійснення фінансово - господарської операції, податковий орган вправі провести зустрічну звірку.

До відповідача відповідь на зазначений запит не надано.

З огляду на викладене суд зазначає, що запит про надання документів та пояснень в обов'язковому порядку має засвідчуватись печаткою податкового органу, а зустрічна звірка може бути проведена виключно у разі наявності в розпорядженні податкового органу первинних документів платника податків.

Окрім цього, Методичними рекомендаціями №236 передбачено, що запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2) суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку.

Суд зазначає, що в зв'язку з неможливістю вручення запиту особисто, ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області направлено запит рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Також, п.4.4 Методичних рекомендацій №236 передбачено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від підписання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами Міністерства доходів і Зборів України. Зразок форми акта про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання наведено у додатку №3 до Методичних рекомендацій №236.

Враховуючи викладене, відповідачем проведено зустрічну звірку та складено акт, що відповідає повноваженням контролюючих органів.

Таким чином, суд не погоджується з доводами позовної заяви про те, що відповідачем був порушений порядок проведення органами податкової служби зустрічної звірки та як наслідок складання акту про неможливість проведення зустрічно звірки ТОВ «ДВА ТУЗИ»

Також, відмовляючи у позовних вимогах щодо визнання протиправними дій відповідача щодо внесення коригувань до автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок», зокрема до підсистеми «Аналітична система» на підставі висновків, викладених в акті № 441/22.4-07 від 26.06.2013 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ДВА ТУЗИ» та зобов'язанні відповідача відновити в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок», зокрема у підсистемі «Аналітична система», показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ, які були відкориговані податковим органом на підставі висновків, викладених в акті № 441/22.4-07 від 26.06.2013 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ДВА ТУЗИ» суд бере до уваги, що жодних доказів коригування сторонами не надано та виходячи з пояснень, наданих у судовому засіданні, не встановлено, що такі дії мали місце.

Згідно вимог ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Позивачем у справі суду в повній мірі не доведено обґрунтованість своєї позиції, докази, вказані ним в позовній заяві та в судовому засіданні є очевидно недостатніми. Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, в силу приписів ч. 2 ст. 71 КАС України, надано вичерпні докази законності та обґрунтованості прийнятих рішень.

Суд зауважує, що будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень має бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до п. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. Також рішення суб'єкта владних повноважень на може ґрунтуватися на припущеннях.

Перевіривши оскаржувані в даній справі дії відповідача з проведення перевірки, суд дійшов висновку, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень при їх прийнятті додержано встановлений порядок, приписи чинного законодавства, а також враховано всі дійсні обставини справи, в зв'язку з чим у суду відсутні підстави для визнання таких дій незаконними.

На підставі викладеного та керуючись ст., ст. 160,161,162,163 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ДВА ТУЗИ» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії, - відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено та підписано 18 березня 2014 року.

Головуючий суддя С.В. Архіпова

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2014
Оприлюднено27.03.2014
Номер документу37849563
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/805/14

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Архіпова С.В.

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 13.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Архіпова С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні