Постанова
від 19.12.2008 по справі 2/348
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

 

 

ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА 01025,  м. Київ, 

вул. Десятинна,  4/6

П О С Т А Н

О В А

І М Е Н Е

М   У К Р А Ї Н И

 

м. Київ

 19.12.2008 р.                                                         

                                                 №

2/348 

12:10

Окружний

адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Келеберда В.І. при секретарі судового

засідання Сахнюк Л.Д.

розглянув у

відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Шевченківської

районної у м. Києві державної адміністрації

про

зобов'язання вчинити певні дії.

 

ОБСТАВИНИ

СПРАВИ:

 

Позов

заявлено про зобов`язання відповідача поставити позивача на облік осіб, які

потребують поліпшення житлових умов.

Позовні

вимоги мотивовані тим, що Позивач з метою оплати лікування 02.09.2008 продав

свою однокімнатну квартиру і з 18.09.2008 тимчасово зареєстрований в

Шевченківському районі, однак з 22.09.2008 не може більше проживати за адресою,

за якою він тимчасово зареєстрований. Відповідно до законодавства, в даний час

він є бездомною людиною. Позивач звернувся до Відповідача з метою постановки на

квартирний облік, як особи, що потребує поліпшення житлових умов. Проте,

Відповідач своїм розпорядженням відмовив Позивачу в прийняті на квартирний

облік у зв`язку з тим, що Позивач продавши свою квартиру, штучно погіршив свої

житлові умови і з моменту штучного погіршення житлових умов не сплив

п`ятирічний термін. Позивач вважає незаконною відмову Відповідача в постановці

на квартирний облік, як особи, що потребує поліпшення житлових умов.

Представник

Відповідача проти позову заперечує, просить суд відмовити в задоволені позову,

оскільки Відповідач діяв відповідно до норм чинного законодавства. Позовні

вимоги, на думку Відповідача, є необґрунтованими.

Розглянувши

подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини,

на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для

розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

 

 

ВСТАНОВИВ:

 

ОСОБА_1

(надалі Позивач), з 30.12.1994 по 18.09.2003 був прописаний в Мінському

(Оболонському) районі м. Києва за адресою: вул. Рокосовського 7, кв. 230, що

підтверджується паспортом Позивача серії «ІНФОРМАЦІЯ_1, виданого в Мінському РУ

ГУ МВС України в м. Києві від 12.04.2001.

Як

підтверджується договором купівлі-продажу від 02.09.2003 серії ІНФОРМАЦІЯ_2,

Позивач продав квартиру за адресою: АДРЕСА_1, яка йому належала  на праві приватної власності та в котрій він

мешкав та був прописаний.

Відповідно

до ст. 47 Конституції України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР, кожен має право на

житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати

житло, придбати його у власність або взяти в оренду. Громадянам, які потребують

соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого

самоврядування безоплатно або за доступну для них плату відповідно до закону.

Ніхто не може бути примусово позбавлений житла інакше як на підставі закону за

рішенням суду.

Відповідно

до ст. 1 «Житлового кодексу Української РСР»від 30.06.1983 № 5464-Х (надалі

Кодекс № 5464-Х), відповідно до Конституції СРСР і Конституції Української РСР

громадяни Української РСР мають право на житло. Це право забезпечується

розвитком і охороною державного і громадського житлового фонду, сприянням

кооперативному та індивідуальному житловому будівництву, справедливим

розподілом під громадським контролем жилої площі, яка надається в міру

здійснення програми будівництва благоустроєних жител, а також невисокою платою

за квартиру і комунальні послуги.

З 02.10.2003

Позивач тимчасово до 20.09.2008 зареєстрований та проживає  у квартирі, яка належить громадянам на праві

приватної власності в Шевченківському районі м. Києва за адресою: АДРЕСА_2, що

підтверджується паспортом Позивача серії «ІНФОРМАЦІЯ_1, виданого в Мінському РУ

ГУ МВС України в м. Києві від 12.04.2001.

В даний час

у Позивача сплив термін тимчасової реєстрації і за рішенням власників квартири,

в якій він проживав, Позивач більше не має змоги мешкати в зазначеній квартирі.

Згідно ст.

34 Кодексу № 5464-Х, потребуючими поліпшення житлових умов визнаються

громадяни: 1) забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається в

порядку, встановлюваному Радою Міністрів Української РСР і Українською

республіканською радою професійних спілок; 2) які проживають у приміщенні, що

не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам; 3) які хворіють на

тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв'язку з чим не можуть проживати в

комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім'ї. Перелік

зазначених захворювань затверджується Міністерством охорони здоров'я

Української РСР за погодженням з Українською республіканською радою професійних

спілок; 4) які проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках

державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого

приміщення в будинках житлово-будівельних кооперативів; 5) які проживають

тривалий час за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать

громадянам на праві приватної власності; 6) які проживають у гуртожитках.

Громадяни визнаються потребуючими поліпшення житлових умов і з інших підстав,

передбачених законодавством Союзу РСР і Української РСР. Громадяни, які

потребують поліпшення житлових умов, беруться на облік для одержання жилих

приміщень у будинках державного і громадського житлового фонду.

Пунктом 5

ст. 15 Кодексу № 5464-Х передбачено, що виконавчі комітети районних, міських,

районних у містах Рад народних депутатів у межах і в порядку, встановлених

законодавством Союзу РСР, цим Кодексом та іншими актами законодавства

Української РСР, на території району, міста, району в місті, крім іншого,

здійснюють облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов (частина

перша статті 36), а також контроль за станом цього обліку на підприємствах, в

установах, організаціях (стаття 41), затверджують рішення про взяття громадян

за місцем роботи на облік потребуючих поліпшення житлових умов (стаття 39).

Частиною 18

Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм

жилих приміщень в Українській РСР, затверджених Постановою Ради Міністрів

Української РСР і Української Республіканської ради Українських професійних

спілок від 11.12.1984 № 470 (надалі Правила), передбачено, що заява про взяття

на квартирний облік подається відповідно до виконавчого комітету Ради народних

депутатів за місцем проживання громадян та адміністрації підприємства,

установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації

за місцем їх роботи. Заява підписується членами сім'ї, які разом проживають,

мають самостійне право на одержання жилого приміщення і бажають разом стати на

облік.

Згідно ч.ч.

1,2 ст. 29 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-ІV місцем проживання

фізичної особи є житловий будинок, квартира, інше приміщення, придатне для

проживання в ньому (гуртожиток, готель тощо), у відповідному населеному пункті,

в якому фізична особа проживає постійно, переважно або тимчасово. Фізична

особа, яка досягла чотирнадцяти років, вільно обирає собі місце проживання, за

винятком обмежень, які встановлюються законом.

Відповідно

до матеріалів справи, 10.03.2008 Позивач звернувся до Шевченківської районної у

м. Києві державної адміністрації (надалі Відповідач) з заявою про взяття на

облік, як особу, що потребує поліпшення житлових умов.

Відповідно

до ч. 20 Правил, громадяни беруться на квартирний облік за місцем проживання -

рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної у місті, селищної,

сільської Ради народних депутатів.

Згідно ст.

42 Кодексу № 5464-Х жилі приміщення надаються тільки громадянам, які

перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов, крім випадків,

передбачених статтею 46, частинами першою і другою статті 54, частиною першою

статті 90, частиною шостою статті 101, статтями 102, 110, частиною першою

статті 114 цього Кодексу, а також інших випадків, передбачених законодавством

Союзу РСР і Української РСР.

Відповідач

своїм розпорядженням від 08.09.2008 № 702 відмовив Позивачу в прийняті на

квартирний облік,  у зв`язку з тим що,

Позивач продав квартиру, яка належала йому на праві приватної власності і таким

чином погіршив свої житлові умови і відповідно до цього не пройшов п`ятирічний

термін з моменту погіршення житлових умов.

Відповідно

до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України  у справах щодо оскарження рішень, дій чи

бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють,

чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що

передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з

метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх

обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо

(неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед

законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з

дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для

прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це

рішення (дія);  з урахуванням права особи

на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного

строку.

Відповідно

до ч. 1 ст. 35 Кодексу № 5464-Х, громадяни, які штучно погіршили житлові умови

шляхом обміну займаного приміщення, його псування або руйнування, відчуження

придатного і достатнього за розміром для проживання жилого будинку (частини

будинку), а також громадяни, у яких потреба в поліпшенні житлових умов виникла

внаслідок вилучення жилого приміщення, використовуваного для одержання

нетрудових доходів (стаття 96), не беруться на облік потребуючих поліпшення

житлових умов протягом п'яти років з моменту погіршення житлових умов.

Аналогічне

положення передбачено частиною 17 Правил.

Відповідно

до матеріалів справи, Позивач 02.09.2003 продав квартиру в якій він проживав та

яка йому належала на праві приватної власності, внаслідок чого штучно погіршив

свої житлові умови.

Однак, суд

звертає увагу, на те що станом на час прийняття по даній справі рішення,

пройшов п`ятирічний термін, передбачений ч. 1 ст. 35 Кодексу № 5464-Х.

Відповідно

до вищезазначеного, та враховуючи те, що останнє місце тимчасової реєстрації та

проживання Позивача знаходиться в Шевченківському районі м. Києва, суд прийшов

до висновку про необхідність розгляду заяви Позивача та прийняття за результатами

розгляду рішення щодо взяття Позивача на квартирний облік.

Згідно ч. 2

ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах

про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень

обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності

покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Дослідивши

матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім

переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та

об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, про задоволення

адміністративного позову частково.

Керуючись ч.

3 ст. 160, ст.ст. 161-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста

Києва, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

1.Задовольнити

адміністративний позов частково.

2.Зобов`язати

Шевченківську районну у м. Києві державну адміністрацію прийняти рішення щодо

взяття на квартирний облік ОСОБА_1.

3. У

задоволені решти позовних вимог відмовити.

 

 

Постанова

відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення

строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,

якщо таку заяву не було подано.

Постанова

може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її

складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС

України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне

оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про

апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання

заяви про апеляційне оскарження.

 

Суддя                                                                                                      

         Келеберда В.І.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.12.2008
Оприлюднено11.06.2009
Номер документу3787930
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2/348

Судовий наказ від 12.04.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М. К.

Постанова від 04.02.2009

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Скрипничук I.В.

Ухвала від 05.12.2008

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Скрипничук I.В.

Ухвала від 15.01.2009

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Скрипничук I.В.

Постанова від 19.12.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 10.07.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська М.М.

Ухвала від 27.10.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська М.М.

Ухвала від 17.04.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська М.М.

Ухвала від 13.06.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська М.М.

Судовий наказ від 03.11.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні