Ухвала
від 13.03.2014 по справі 803/2397/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2014 року Справа № 876/64/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді: Кухтея Р.В.

суддів: Багрія В.М., Старунського Д.М.

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Виконавчої Дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2013 року за позовом Луцької дитячо-юнацької школи "Спартак" Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" до Виконавчої Дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправними дій та скасування рішення,-

в с т а н о в и в :

У листопаді 2013 року Луцька дитячо-юнацька школа "Спартак" Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" (далі - Луцька ДЮСШ "Спартак") звернулася в суд із позовом до Виконавчої Дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправними дій та скасування рішення.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 09.12.2013 р. позов було задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення №14/07000 від 05.11.2013 р. Виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в частині повернення Луцькою ДЮСШ "Спартак" використаних коштів в розмірі 26 485, 91 гривень до виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та застосування до Луцької ДЮСШ "Спартак" штрафних санкцій в розмірі 13 242, 95 гривень.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, її оскаржив відповідач. Апеляційну скаргу мотивує тим, що Правління Фонду 31.07.2012 р. була прийнята Постанова №44, якою затверджено новий порядок та умови часткового фінансування Луцької ДЮСШ "Спартак", яким передбачено, що у позивача повинні існувати інші джерела фінансування, тому оплачувати заробітну плату тренерам викладачам, які не мають спеціальної освіти з фізичного виховання і спорту та були прийняті на посади до набрання чинності Положення №993 Луцької ДЮСШ "Спартак" повинні власними коштами. Саме тому витрати на оплату праці ОСОБА_1 за рахунок коштів фонду з 01.01.2013 р. не можуть бути проведені, оскільки вона не має спеціальної освіти з фізичного виховання та спорту.

Особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, клопотань про розгляд справи за їх участю не подали, тому відповідно до п.2 ч.1 ст.197 КАС України колегія суддів вважає можливим здійснювати розгляд справи у письмовому провадженні за наявними у ній матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та проаналізувавши доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що 02.04.2003 р. Луцька ДЮСШ "Спартак" зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Луцької міської ради Волинської області, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію Серії А01 №152494. Згідно довідки Головного управління статистики у Волинській області АА №690807 від 27.12.2012 р., Луцька ДЮСШ "Спартак" 27.12.2012 р. внесена до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що в період 09.10.2013 р. по 17.10.2013 р. працівниками Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було проведено перевірку цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у Луцькій ДЮСШ "Спартак" за період з 01.01.2013 р. по 30.09.2013 р.

За результатами перевірки складено Акт від 17.10.2013 р. перевірки цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у Луцькій ДЮСШ "Спартак" у якому зафіксовано неправомірне використання коштів на оплату праці з нарахуваннями в сумі 26 964, 02 грн., чим на думку відповідача порушено абз.1 п.3, п.п."б" п.4 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого Постановою КМУ №100 від 08.02.1995 р. , п.31 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого Постановою КМУ №993 від 05.11.2008 р. та п.2.5.1 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №44 від 31.07.2012 р.

На підставі акту перевірки від 17.10.2013 р. виконавчою дирекцією Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення №14/07000 від 05.11.2013 р. про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування штрафних санкцій, згідно якого Луцькою ДЮСШ "Спартак" підлягають поверненню до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності неправомірно використані кошти в розмірі 26 964, 02 грн. та застосовано до Луцької ДЮСШ "Спартак" фінансові (штрафні) санкції в розмірі 13 482, 01 грн.

Статтею 48 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" передбачено, що за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків, в порядку, визначеному правлінням Фонду.

Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №44 від 31.07.2012 р. затверджено Порядок часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Порядок), який набрав чинності з 01.01.2013 р., визначає умови часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням".

Відповідно до п.1.2, п.1.3 Порядку, часткове фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею "Оздоровчі заходи" та кошторисами програм відділень Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей за умови існування інших джерел фінансування ДЮСШ. Виконавча дирекція Фонду здійснює часткове фінансування ДЮСШ Центральних рад фізкультурно-спортивних товариств, виконавчі дирекції відділень Фонду здійснюють часткове фінансування ДЮСШ регіональних організацій ФСТ та ДЮСШ. що не підпорядковані ФСТ, які є платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Підпунктом 2.5.1 пункту 2.5 Порядку передбачено, що за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування) на оплату праці працівників ДЮСШ, які відповідають вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №993 від 05.11.2008 р., згідно з укомплектованим штатом відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних споруд.

Також, при проведені перевірки виявлено, що за рахунок коштів Фонду, проведена оплата праці старшому тренеру-викладачу ОСОБА_1 з 01.01.2013 р. по 30.08.2013 р. на загальну суму 26 645,28 грн., яка не має спеціальної освіти з фізичного виховання і спорту, чим не дотримані вимоги п.31 Положеня про дитячо-юнацьку спортивну школу та п.2.5.1. Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31.07.2013 року №44.

Відповідно до п.31 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою КМУ №993 від 05.11.2008 р., тренером-викладачем спортивної школи може бути особа, що має високі моральні якості, вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", "спеціаліст" чи "магістр".

З наявної в матеріалах справи довідки про атестацію тренера, яка діє з 31.10.2012 р. по 30.10.2016 р. вбачається, що ОСОБА_1 пройшла відповідну атестацію згідно Порядку проведення атестації тренерів (тренерів-викладачів), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №829 від 19.07.2012 р., має вищу освіту за фахом викладача та звання Кандидат у майстри спорту України.

Крім того, ОСОБА_1 є суддею Міжнародної категорії з гімнастики художньої та займає посаду голови Федерації гімнастики Волинської області, згідно наказу управління у справах сім'ї, молоді та спорту Волинської облдержадміністрації №285-3 від 09.09.2011 р., яким їй надано повноваження щодо розвитку художньої гімнастики на території Волинської області.

Згідно п.35 Положення оплата праці тренерів-викладачів здійснюється відповідно до умов, затверджених в установленому порядку Мінмолодьспортом за погодженням з Мінфіном.

Відповідно до абз.2 п.1 Положення про Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту, затвердженого постановою КМУ №1573 від 08.11.2006 р. Мінсім'ямолодьспорт є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики з питань сім'ї, дітей, молоді, тендерної рівності, фізичної культури та спорту.

Разом з тим, пункт 3 Положення №993 дає право на регламентацію діяльності ДЮСШ саме Міністерству України у справах сім'ї, молоді та спорту.

Так, наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту №2097 від 23.09.2005 р. «Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури і спорту», а саме приміткою додатку №19 визначено, що особи, які мають стаж тренерсько-викладацької роботи, можуть займати посади тренерів-викладачів зі спорту без наявності спеціальної освіти після проходження ними атестації в комісіях органів виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту.

Таким чином, даним наказом Міністерством України у справах сім'ї, молоді та спорту встановлено право осіб, які мають стаж тренерсько-викладацької роботи та пройшли відповідну атестацію в комісіях органів виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту, займати посади тренерів-викладачів.

Аналізуючи наведене вище колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №14/07000 від 05.11.2013 р. про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування штрафних санкцій, в частині повернення Луцькою ДЮСШ "Спартак" використаних коштів в розмірі 26 645, 28 грн. до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та застосування до Луцької ДЮСШ "Спартак" штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 13 322, 64 грн. підлягає скасуванню.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів апеляційного адміністративного суду вважає, що доводи наведені в апеляційній скарзі не спростовують висновків суду першої інстанції про задоволення позову, а відтак апеляційну скаргу Виконавчої Дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду без змін.

Керуючись статтями 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Виконавчої Дирекція Волинського обласного відділення Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2013 року у справі № 803/2397/13-а- без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий : Р.В.Кухтей

Судді : В.М.Багрій

Д.М.Старунський

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2014
Оприлюднено01.04.2014
Номер документу37884388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/2397/13-а

Ухвала від 13.03.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Р.В.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

Постанова від 09.12.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні