ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2013 р. Справа № 804/14431/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіТурлакової Н. В. при секретаріМединській А.О. за участю: представників позивача представника відповідача Глущенко О.О., Стьожки І.І. Немченко К.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-транспортна компанія «Форвард» до Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгово-транспортна компанія «Форвард» звернулося до суду з адміністративним позовом до Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з позовними вимогами про: - визнання протиправним дій Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області по визнанню у акті №685/22-03/38359585 від 26.09.2013р. правочинів, вчинених ТОВ «ТТК «Форвард» з ПП «Полтава-Проект-Монтаж» у лютому 2013р., такими, які не спричиняють реального настання правових наслідків; - визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0004362205 від 14.10.2013р. Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визначення грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 22954грн. та застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу) у сумі 5739 грн.
В обґрунтування адміністративного позову, позивач зазначає, що за результатами перевірки ТОВ «Торгово-транспортна компанія «Форвард» відповідачем складено акт про результати позапланової виїзної перевірки №685/22-03/38359585 від 26.09.2013р., яким встановлено порушення вимог п. 198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість лютому 2013 р. у сумі 22954 грн. Взаємовідносини ТОВ «ТТК «Форвард» із ПП «Полтава-Проект-Монтаж» здійснювалися в межах звичайної господарської діяльності обох підприємств, є реальними, відповідають дійсному економічному змісту та підтверджуються необхідними документами, оформленими належним чином. Позивач вважає, що висновки в акті не відповідають діючому законодавству, є протиправними, прийняті при відсутності належних доказів, а отже дії відповідача з викладення цих висновків в акті перевірки є протиправними, а податкове повідомлення-рішення №0004362205 від 14.10.2013р. підлягає скасуванню.
Від відповідача надійшло заперечення в яких він посилається на те, що під час перевірки було встановлено, що правочини, укладені між ТОВ «ТТК «Форвард» і ПП «Полтава-Проект-Монтаж» не спричиняють реального настання правових наслідків, порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, у зв'язку з чим в порушення п.201. ст.201, п.183.2 ст.183, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, заниження податку на додану вартість за лютий 2013р. на суму 22 954 грн.., у зв'язку з придбанням послуг згідно правочину з ПП «Полтава-Проект-Монтаж». Оскільки, згідно акта №437/22.5-10/35295110 від 10.04.2013 року складеному ДПІ у м.Полтаві Полтавської області ДПС у ПП «Полтава-Проект-Монтаж» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, транспорті засоби та торгівельне обладнання, що свідчить про відсутність у підприємства необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження продукції виробничо-технічного призначення, надання транспортно-експедиційних послуг, вказане унеможливлює здійснення господарської діяльності ПП «Полтава-Проект-Монтаж», отже дії податкового органу щодо проведення перевірки та викладені висновки в Акті перевірки №685/22-03/38359585 від 26.09.2013р. відповідають вимогам чинного законодавства, зокрема Податкового кодексу України, а податкове повідомлення-рішення №0004362205 від 14.10.2013р. є правомірними.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали посилаючись на доводи викладені в позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, у задоволенні позову просив відмовити, посилаючись на доводи викладені в запереченнях.
Заслухавши представників позивача та представника відповідача, дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №17695841 від 03.12.2013р. Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгово-транспортна компанія «Форвард» зареєстровано 29 серпня 2012 року.
Судом встановлено, що з 24.09.2013р. по 25.09.2013р. на підставі наказу на проведення перевірки від 23.09.13р. №347 відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку фінансово-господарської діяльності ТОВ «ТТК «Форвард» (код ЄДРПОУ 38359585) з питань дотримання вимог податкового законодавства України під час здійснення взаємовідносин з ПП «Полтава-Проект-Монтаж» (код ЄДРПОУ 35295110) за період лютий 2013 року, за результатами якої складено акт №685/22-03/38359585 від 26.09.2013р.
Згідно розділу 3 вказаного акту, крім того у ході здійснення перевірки, встановлено наступне: - згідно із наданими первинними документами, а саме податкових накладних та актів виконаних робіт встановлено, що ТОВ «ТТК «Форвард» є замовником транспортно-експедиційних послуг з перевезення вантажу у ПП «Полтава-Проект-Монтаж», клієнт зобов'язаний надати Експедитору заяву на виконання послуг. Але до перевірки не надано заявок, які зроблені ТОВ «ТТК «Форвард» Експедитору на виконання послуг, з повною інформацією по пунктах транспортування, відомості руху автомобіля, у яких зазначено конкретний маршрут руху автомобіля.
Відповідно до висновків вказаного Акту перевірки №685/22-03/38359585 від 26.09.2013р., у ході перевірки ТОВ «ТТК «Форвард» встановлено: 1) не реальність здійснення господарських відносин ТОВ «ТТК «Форвард», а саме встановлено відсутність об'єктів оподаткування та неможливість реального здійснення ТОВ «ТТК «Форвард» операцій по ланцюгу з постачальником ПП «Полтава-Проект-Монтаж» (код ЄДРПОУ 35295110) за лютий 2013 року; 2) порушення: п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість у лютому 2013 року на суму 22954 грн.
Не погодившись із висновками акту перевірки, позивач звернувся із запереченням до Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області.
Листом №9225/10/04-64-22-03-11 від 09.10.2013р. «Про надання інформації стосовно розгляду заперечення» Головним управлінням Міндоходів у Дніпропетровській області заперечення ТОВ «ТТК «Форвард» залишено без задоволення, а висновки Акту перевірки №685/22-03/38359585 від 26.09.2013р. визнані правомірними.
На підставі вказаного Акту перевірки №685/22-03/38359585 від 26.09.2013р., Лівобережною ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0004362205 від 14.10.2013р., яким збільшено суму грошового зобов'язання ТОВ «ТТК «Форвард» з податку на додану вартість на суму 28693грн., з яких за основним платежем - 22954 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 5739грн.
В якості доводів щодо відсутності об'єктів оподаткування ТОВ «ТТК «Форвард» по ланцюгу постачання з ПП «Полтава-Проект-монтаж», відповідач у акті перевірки (розділ 3) посилається на отриманий Акт №437/22.5-10/35295110 від 10.04.2013р. ДПІ у м. Полтава ДПС «Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Полтава-Проект-Монтаж» (код за ЄДРПОУ 35295110) з питань правомірності проведення господарських відносин із платниками податків за період з лютого 2010 року по лютий 2013 року», копія якого наявна в матеріалах справи.
В акті ДПІ у м. Полтава Полтавської області вказано на відсутність ПП «Полтава-Проект-Монтаж» за юридичною адресою та неможливість встановлення його фактичного місцезнаходження. ДПІ у м. Полтава Полтавської області з матеріалів податкової звітності встановлено відсутність у ПП «Полтава-Проект-Монтаж» виробничого обладнання, складських та торгівельних приміщень, транспорту та торгівельного обладнання, сировини, матеріалів для здійснення основного виду діяльності згідно довідки з ЄДРПОУ. Також в акті ДПІ у м. Полтава Полтавської області зазначено, що відповідно до листа Полтавського ВРЕР ГУМВС України в Полтавській області від 26.02.2013 №627 у ПП «Полтава-Проект-Монтаж» відсутні зареєстровані транспортні засоби.
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №17604381 від 19.11.2013р. відносно ПП «Полтава-Проект-Монтаж», 09.10.2013р. міститься запис про припинення юридичної особи, за рішенням засновників.
Відповідно до Договору № 3 від 01 січня 2013 року про надання транспортно-експедиційних послуг, укладеного між ТОВ «ТТК Форвард» (Клієнт) та ПП «Полтава-Проект-Монтаж» (Експедитор), предметом якого є зобов'язання Експедитора забезпечити виконання транспортно-експедиторських послуг, пов'язаних з організацією та забезпеченням перевезень вантажу Клієнта та інших логістичних операцій, а Клієнт зобов'язується надавати заяви на виконання Послуг, приймати та своєчасно оплачувати надані Послуги.
Клієнт зобов'язаний надати Експедитору заявку з повною інформацією по пунктах, позначених в Заявці, не пізніше ніж, за 48 годин проти часу завантаження, вказаного в заявці (п.2.1 Договору).
Також судом досліджені надані сторонами докази: виписки по рахунку, реєстр виданих та отриманих накладних, податкові накладні: № 525 від 04.02.2013 року, № 729 від 28.02.2013 року, № 283 від 15.02.2013 року, рахунок-фактура № 1502/1 від 15 лютого 2013 року, акт виконаних робіт № 283 від 15.02.2013 року, рахунок-фактура № 2802/1 від 28 лютого 2013 року, акт виконаних робіт № 729 від 28.02.2013 року, рахунок-фактура № 0402/1 від 04 лютого 2013 року, акт виконаних робіт № 525 від 04.02.2013 року, договір оренди № 433098 від 01 грудня 2012 року, Договір № 483 про надання транспортно-експедиційних послуг від 21 вересня 2012 року між ТОВ «ТТК Форвард» та ПАТ «Комбінат «Придніпровський», договір № 2 про надання транспортно-експедиційних послуг від 01 лютого 2013 року між ТОВ «ТТК «Форвард» та ТОВ «Агро-Легія», договір № 3 про надання транспортно-експедиційних послуг від 01 січня 2013 року між ТОВ «ТТК Форвард» та ПП Полтава-Проект-Монтаж», договір про перевезення вантажів автомобільним транспортом від 27 грудня 2012 року між ТОВ «ТТК «Форвард» та ТОВ «М'ясокомбінат «Юбілейний», договір оренди № 433098 нежитлового приміщення від 01 грудня 2012 року між ТОВ «ТТК «Форвард» та Приватним акціонерним товариством «Зоря», акт прийому-передачі майна від 01.грудня 2012 року, договір № 5 про надання послуг з організації перевезення вантажів від 01 грудня 2012 року між ТОВ «ТТК «Форвард» та ТОВ «Фотон-Трейд-М», договір про надання транспортно-експедиторських послуг від 01 листопада 2012 року між ТОВ «ТТК «Форвард» та ТОВ «Фрегат», договір про надання транспортно-експедиторських послуг від 18 лютого 2013 року між ТОВ «ТТК «Форвард» та ТОВ «ДВІПА ЛТД», договір про надання транспортно-експедиторських послуг від 01.02.2013 року між ТОВ «ТТК «Форвард» та приватним підприємцем ОСОБА_7, оборотно-сальдова відомість за лютий 2013 року, аналіз рахунку 311 за лютий 2013 року та банківські виписки по рахунку ТОВ «ТТК «Форвард» за лютий 2013 року, рахунки-фактури за лютий 2013 року, заявки на перевезення вантажу автомобільним транспортом до договору № 483 від 21 вересня 2012 року, рахунки-фактури за лютий 2013 року, рахунок-фактура № 1397 від 28 лютого 2013 року, до договору № 483 від 21 вересня 2012 року за лютий 2013 року, рахунки-фактури за лютий 2013 року, акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), податкова накладна від 23.02.2013 року № 598, рахунки-фактури на оплату, реєстр отриманих та виданих податкових накладних, податкові накладні за лютий 2013 року.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України (надалі -ПК України), органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим кодексом України.
Ст.78 Податкового кодексу України регламентує порядок проведення документальних позапланових перевірок п.78.1 якої передбачено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: п.п.78.1.1 за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту; п.п.78.4 про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Згідно п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Згідно п.198.2 ст.198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.3 ст.198 ПК, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою встановленою пунктом 193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Згідно з пунктом 198.6 ст.198 ПК, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст..201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченим пунктом 201.11 ст.201 цього кодексу.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства. Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Пунктом 2 ст.3 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон №996) передбачено, що Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно до п.1 ст.9 Закону № 996, факти здійснення господарських операцій фіксують первинні документи, які повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це не можливо - безпосередньо після її закінчення. Відповідно до п.2 ст.9 даного закону первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: "назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції".
Відповідно до Спільного наказу Міністерства транспорту України та Міністерств і статистики України «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля» від 29.12.95 №488/346 встановлено, що застосування затверджених даним наказом форм первинних документів є обов'язковим для всіх суб'єктів господарської діяльності, незалежно від форм власності. А саме: «Подорожній лист вантажного автомобіля», ф.№2; «Подорожній лист вантажного автомобіля у міжнародному сполученні», ф.№1 міжнародна; «Товарно-транспортна накладна», ф.1-ТН; «Талон замовника» ф.№1-Т3.
Відповідно до наказу Міністерства транспорту України, Міністерства статистики України від 29.12.95 від 29.12.95 №488/346 Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля (далі - Наказ №488), товарно-транспортна накладна типової форми №1-ТН - є єдиним первинним документом для списання товарно-матеріальних цінностей у вантажовідправника та оприбуткування у вантажоодержувача при перевезенні вантажів у межах України. А також для їх складського, оперативного і бухгалтерського обліку.
При доставці товару автомобілем, обов'язковим документом є товарно-транспортна накладна за формою №1-ТН. У ній повинні бути відмітки відправника товару (щодо відвантаження товару) та його отримувача (стосовно фактичного отримання товару).
Відповідно п.2 Наказу №488 застосування товарно-транспортної накладної Форми №1-ТН є обов'язковою для всіх суб'єктів господарської діяльності, незалежно від форм власності.
Вантажовідправник зобов'язаний передати водію разом з товарно-транспортною накладною посвідчення про якість або сертифікат. Відомості про ці документи обов'язково зазначаються у товарно-транспортній накладній. У посвідченні про якість, у сертифікаті або іншому документі повинні міститись відомості про продукцію, допустимий термін його доставки.
Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Міністерством транспорту України від 14.10.1997 року № 363, передбачено, що договір перевезення вантажів - двостороння угода між перевізником, вантажовідправником чи вантажоодержувачем, що є юридичним документом, яким регламентується обсяг, термін та умови перевезення вантажів, права, обов'язку та відповідальність сторін щодо їх додержання. Даними Правилами передбачено, що товарно-транспортна документація -комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
Додаткові вимоги до первинних документів встановлені п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. № 168/704), відповідно до якого первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа,, дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції, посада і прізвища осіб відповідальних за здійснення господарської операції і правильність оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно абз.1 п.п.2.1 глави 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Відповідно до п.п.2.2, п.п.2.7 п.2 вказаного Положення, первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі первинні документи).
Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм.
Відносини в галузі діяльності з надання послуг з перевезення вантажів регулюються Цивільним кодексом України (глава 64), Господарським кодексом України (глава 32), Митним кодексом України, Законами України «Про транспорт», «Про зовнішньоекономічну діяльність», «Про транзит вантажів», «Про автомобільний транспорт», «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року № 363, тощо.
Відповідно до підпунктів 11.1, 11.3-11.9 пункту 11 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля. Залежно від виду вантажу та його специфічних властивостей до основних документів додаються інші (ветеринарні, санітарні та якісні - сертифікати, свідоцтва, довідки, паспорти тощо), що визначається правилами перевезень зазначених вантажів. Дорожній лист вантажного автомобіля є документом, без якого перевезення вантажів не допускається.
Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля.
Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів, Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі екземпляри товарно-транспортної накладної підписом і при необхідності печаткою (штампом).
Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри.
Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби й печаткою або штампом), передається перевізнику.
Перевізник здає вантажі у пункті призначення вантажоодержувачу згідно з товарно-транспортною накладною (типова форма товарно-транспортної накладної, подорожнього листа вантажного автомобіля затверджена наказом Міністерства транспорту України, Міністерства статистики України № 488/346 від 29.121995 року).
Таким чином, товарно-транспортна накладна належить до первинної бухгалтерської документації, наявність якої для всіх суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності є обов'язковою.
Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.ст.11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Щодо посилання позивача про неможливість взяття до уваги таких доводів відповідача та неможливість посилання на акт № 437/22.5-10/35295110 від 10.04.2013 року, як доказ, оскільки постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 30.05.2013 року у справі №816/2136/13-а за позовом ПП "Полтава-Проект-Монтаж" до ДПІ у м. Полтаві про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити дії визнано неправомірними дії Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби щодо формування в акті № 437/22.5-10/35295110 від 10.04.2013 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "Полтава - Проект - Монтаж" (податковий номер 35295110) з питань правомірності проведених господарських відносин із платниками податків за період: за лютий 2010 року - лютий 2013 року" висновків: "Проведеною звіркою ПП "Полтава - Проект - Монтаж" неможливо підтвердити реальність проведених господарських відносин із платниками податків за лютий 2010 року - лютий 2013 року. Проведеною звіркою ПП "Полтава - Проект - Монтаж" документально не підтверджено господарські відносини із покупцями та постачальниками за лютий 2010 року - лютий 2013 року.", суд зазначає наступне.
Надаючи оцінку позовним вимогам в цій частині, Полтавський окружний адміністративний суд зазначає, що податковий орган не мав визначених законом підстав для формування в акті № 437/22.5-10/35295110 від 10.04.2013 вищезазначених висновків, але мав підстави на складання даного акту та засвідчення у ньому факту неможливості проведення зустрічної звірки.
Таким чином, Полтавським окружним адміністративним судом вказано на порушення з боку податкового органу порядку проведення перевірки, крім того докази набрання вказаною постановою законної сили відсутні.
Як встановлено згідно матеріалів справи під час проведення перевірки ТОВ «ТТК «Форвард» було встановлено, що останній у перевіряємому періоді мав господарські взаємовідносини з ПП «Полтава-Проект-Монтаж», які відбувалися на підставі Договору № 3 від 01 січня 2013 року про надання транспортно-експедиційних послуг.
На підтвердження реальності вказаних господарських відносин ТОВ «ТТК «Форвард» з ПП «Полтава-Проект-Монтаж» за лютий 2013 року позивачем під час проведення перевірки надано копії наступних документів: реєстр отриманих податкових накладних, податкові накладні, акти виконаних робіт, платіжні доручення, картки рахунків 631, проте вказані документи суд оцінює критично з наступних підстав.
Так відповідно Договору № 3 від 01 січня 2013 року про надання транспортно-експедиційних послуг, укладеного між ТОВ «ТТК Форвард» (Клієнт) та ПП «Полтава-Проект-Монтаж» (Експедитор), предметом якого є зобов'язання Експедитора забезпечити виконання транспортно-експедиторських послуг, пов'язаних з організацією та забезпеченням перевезень вантажу Клієнта та інших логістичних операцій, а Клієнт зобов'язується надавати заяви на виконання Послуг, приймати та своєчасно оплачувати надані Послуги. Клієнт зобов'язаний надати Експедитору заявку з повною інформацією по пунктах, позначених в Заявці, не пізніше ніж, за 48 годин проти часу завантаження, вказаного в заявці (п.2.1 Договору).
Проте, ні під час перевірки, ні під час розгляду даної справи, позивачем не надано заявок, які зроблені ТОВ «ТТК «Форвард» Експедитору на виконання послуг, з повною інформацією по пунктах транспортування, відомості руху автомобіля, у яких зазначено конкретний маршрут руху автомобіля.
Матеріалами справи встановлено, що позивачем ні під час проведення перевірки, ні в ході судового розгляду справи судом не було надано товарно-транспортні накладні та подорожні листи вантажного автомобіля, проте, відповідно до Спільного наказу Міністерства транспорту України та Міністерства статистики України «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля» від 29.12.95 №488/346 встановлено, що застосування затверджених даним наказом форм первинних документів є обов'язковим для всіх суб'єктів господарської діяльності, незалежно від форм власності, в тому числі «Подорожній лист вантажного автомобіля».
Судом також було встановлено, що одним з основних джерел, яке використовувалось під час перевірки ТОВ «ТТК «Форвард» був акт ДПІ у м. Полтаві № 437/22.5-10/35295110 від 10.04.2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "Полтава-Проект-Монтаж" з питань правомірності проведених господарських відносин із платником податків за період лютий 2010 року - лютий 2013 року, копія якого наявна в матеріалах справи.
Вказаним Актом №437/22.5-10/35295110 від 10.04.2013р., копія якого міститься в матеріалах справи, встановлено, що у ПП «Полтава-Проект-Монтаж» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, транспортний засіб та торгівельне обладнання, сировини, матеріалів для здійснення основного виду діяльності, визначеного згідно довідки з ЄДРПОУ, що унеможливлює здійснення господарської діяльності ПП «Полтава-Проект-Монтаж». ПП «Полтава-Проект-Монтаж» документально не підтверджено жодним первинним документом факти здійснення господарських відносин з контрагентами-покупцями у лютому 2010 року - лютому 2013 року, що дає змогу ставити під сумнів факт здійснення суб'єктом господарювання задекларованого основного виду діяльності.
Досліджуючи факт реальності наданих послуг з доставки вантажу автотранспортом по взаємовідносинам позивача з ПП «Полтава-Проект-Монтаж», суд зазначає, що наявність у останнього автотранспорту чи ліцензій на вказаний вид діяльності матеріалами справи не підтверджена. Так згідно вищевказаного акту ДПІ у м. Полтава Полтавської області зазначено, що відповідно до листа Полтавського ВРЕР ГУМВС України в Полтавській області від 26.02.2013 №627 у ПП «Полтава-Проект-Монтаж» відсутні зареєстровані транспортні засоби.
А згідно Витягу з ЄДР відносно ПП «Полтава-Проект-Монтаж» Серії АГ № 667844, основним видом економічної діяльності вказаного підприємства була діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.
При цьому як встановлено в судовому засіданні, у позивача також відсутні вантажні транспортні засоби, а ним здійснюється лише посередницька діяльність у сфері надання послуг з організації транспортних перевезень.
З огляду на надані в судовому засіданні заявки на перевезення вантажу автомобільним транспортом до договору № 483 від 2012р., рахунки фактури, податкові накладні суд звертає увагу що більшість перевезень «здійснювалась» в межах міста Дніпропетровська, та Дніпропетровської області, (м.Дніпропетровськ - м.Новомосковськ - м.Павлоград; м.Дніпропетровськ - м.Першотравенськ; м.Дніпропетровськ - м.Дніпродзержинськ), що свідчить про відсутність економічного змісту вищевказаних господарських операцій.
Якщо фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку, навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
На момент розгляду справи, додаткових пояснень, документів, що спростовують вищевказані факти та доводять реальність вказаних господарських операцій позивачем не надано.
Таким чином, зібрані докази свідчать про те, що надані для перевірки паперові носії за формою первинних документів та наведені в них відомості не відповідають фактичним обставинам справи, та відповідно не можуть бути підставою для відображення в податковому обліку витрат. Тому у ТОВ «ТТК «Форвард» немає права на відображення в податковому обліку наслідків таких операцій.
За викладених вище обставин та відповідних доказів, суд вважає, що відповідач при винесенні податкового повідомлення-рішення №0004362205 від 14.10.2013р. діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, правомірність своїх дій ним доведена, та в необхідності відмови в задоволенні поданого адміністративного позову.
На підставі наведеного, суд приходить до Керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-транспортна компанія «Форвард» до Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст.186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складений 09.12.2013р.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2013 |
Оприлюднено | 02.04.2014 |
Номер документу | 37911405 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Головко О.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Головко О.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні