cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2014 р.Справа № 820/10248/13-а
Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Присяжнюк О.В.
Суддів: Курило Л.В. , Русанової В.Б.
за участю секретаря судового засідання Дудки О.А.,
за участю: представника позивача - Машир В.О.,
представника відповідача - Кобилянської О.К.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 17.12.2013р. по справі № 820/10248/13-а
за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Крановий елєктропривід"
до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області
про скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Крановий елєктропривід" звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просило: скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області №0000622201 та №0000632201 від 30 серпня 2013 року.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2013 р. позовні вимоги задоволено у повному обсязі.
Відповідач не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на незаконність рішення суду першої інстанції в зв'язку з ненаданням належної правової оцінки обставинам справи та невірним застосуванням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2013 р. та прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: Закону України «Про податок на додану вартість», Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, КАС України та не відповідність висновків суду обставинам справи.
Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, вважає, що вимоги апеляційної скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Крановийелєктропривід " зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Харківської міської ради 21 червня 2002 року, та знаходиться на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області з 01 липня 2002 року за № 13718, та є платником податку на додану вартість, відповідно до свідоцтва № 320310720309 від 10 липня 2002 року.
Відповідачем проведена планова документальна виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Крановий елєктропривід" за період з 01 квітня 2010 р. по 31 грудня 2012 р. за наслідками якої складений акт № 283/20-30-22-01/32031071 від 20 серпня 2013 року, висновками якого встановлено з боку позивача наступні порушення: п. 5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України 28.12.1994 № 334/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств», пп. 138.1.1 п. 138.1, п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України, внаслідок чого ТОВ «Крановий елєктропривід» занижено податок на прибуток всього у сумі 245358 грн.; пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України № 168/97-ВР від 03.04.1997 «Про податок на додану вартість» зі змінами та доповненнями, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6, ст. 198 Податкового кодексу України, внаслідок чого ТОВ «Крановий елєктропривід» занижено суми ПДВ, які підлягали сплаті в бюджет на суму 344847 грн.; встановлено завищення значення рядка 26 декларації з ПДВ «Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду» у вересні 2010 року на 4642 грн.; п. 3.5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 за № 40/10320 на загальну суму 1958,06 грн.
На підставі зазначених висновків, відповідачем було винесено податкові повідомлення-рішення від 30 серпня 2013 року № 0000632201 та № 0000622201, якими визначено суми податкового зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю "Крановий електропривід" з податку на додану вартість у розмірі 353468 грн. та з податку на прибуток у сумі 353869, 25 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення необґрунтовані та підлягають скасуванню.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду з наступних підстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судовим розглядом встановлено, що у період, який перевірявся, позивач мав господарські відносини з ТОВ «Електрощит-Сервіс» (код-33204079), ТОВ «Лінекер» (код-34793635), ТОВ «Рейнбоу Технолоджис Україна» (код-36259157), ТОВ «Рейнбоу Текнолоджис» (код-37405017), ТОВ УФК «Тритон» (код-37797318), ТОВ НВФ «Електросервіс» (код-35585752), ТОВ «Дві-прізма» (код-36625661), ТОВ «Східтехсервіс» (код-32535300), ТОВ «Елімекс» (код-31036697), ПП «Сигма-М» (код-30658820), ПП «Тевес-Юніон» (код-36520701).
30 червня 2010 р. позивачем проведена переплата за контактори, які постановлені ТОВ «Електрощит-сервіс» у сумі 106653, 60 грн., у т.р. ПДВ - 17775, 60 грн., що підтверджується рахунком-фактурою № 30/06-3 від 30 червня 2010 р.
Отримання зазначеного товару позивачем підтверджується довіреністю № 377 від 01 липня 2010 р. по накладній № 358 від 01 липня 2010 р.
Транспортування комплектуючих, отриманих від ТОВ «Електрощит-сервіс», проведено за рахунок ТОВ «Крановий електропривід», що підтверджується договором з перевізником ПП «Укр-С.В.» № 001 У від 01 січня 2010 р., актом надання послуг № 867 від 01 липня 2010 р., платіжним дорученням № 2908 від 12 серпня 2010 р.
Відповідно до наданих актів списання ТМЦ у виробництво контактори використані у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання для кранів ВТЭ-22, ВРС93-110М, КМС125/20/5 та перетворювачів частоти Струм СТ2 110.
Відповідно до рахунку-фактури № 30/07-1 від 30 липня 2010 р. позивачем сплачено грошові кошти на суму 108938,40 грн., у т.р. ПДВ - 18156,40 грн.
30 липня 2010 р. на підставі зазначеного рахунку-фактури, підприємством отримані товарно-матеріальні цінності, що підтверджується накладною № 569 від 30 липня 2010 р. на суму 108938,40 грн., у т.р. ПДВ - 18156,40 грн.
Оплата за зазначений товар здійснена шляхом перерахування грошових коштів безготівковим шляхом у повному обсязі 13 вересня 2010 р.
Використання зазначено товару підтверджується актами списання ТМЦ, транспортування продукції підтверджується товарно-транспортними накладними. Розрахунок за транспортування проведено за рахунок позивача, що підтверджується договором з перевезення, укладеного між ТОВ «Крановий електропривід» та ПП «Укр-С.В.» № 001 У від 01 січня 2010 р., виконання якого позивачем долучено до матеріалів справи акт надання послуг № 876 від 30 липня 2010 р., та платіжне доручення № 2908 від 12 серпня 2010 р.
Судовим розглядом встановлено, що позивачем від ТОВ «Лінекер» отримані ізолятори SM76 на загальну суму 597 грн., у т.р. ПДВ - 99,50 грн., що підтверджується накладною № 122 від 03 серпня 2010 р., довіреністю на отримання ТМЦ № 458 від 03 серпня 2010р., рахуном - фактурою № 175 від 03 серпня 2010 р.
Господарські правовідносини підтверджуються також документами, які знаходяться в матеріалах справи, а саме: довіреність на отримання ТМЦ № 473 від 10 серпня 2010 р., рахунок-фактура № 186 від 09 серпня 2010р., товарна накладна № 125 від 10 серпня 2010 р., відповідно до якої були отримані кінцевики в асортименті на загальну суму 4075,52 грн., у т.р. ПДВ - 679,25 грн. Згідно виписаної довіреності № 485 від 18 серпня 2010 р. та на підставі отриманого рахунку-фактури № 202 від 18 серпня 2010 р., позивачем по накладній № 139 від 18 серпня 2010 р. отримані кінцевики та кабельні вводи на загальну суму 1031,26 грн., у т.р. ПДВ - 171,88 грн.
На підставі виписаної довіреності № 496 від 26 серпня 2010 р. та на підставі отриманого рахунку-фактури № 214 від 19 серпня 2010 р. підприємством позивача по накладній № 144 від 26 серпня 2010 р. отримані інструменти для опресовки кінцевиків та зняття ізоляції на загальну суму 3506,70 грн., у т.р. ПДВ - 584,45 грн.
Транспортування комплектуючих, отриманих від ТОВ "Лінекер", проведено за рахунок ТОВ «Крановий електропривід» підтверджується договором з перевізником ПП «Укр-С.В.» (ЄДРПОУ 31798798) № 001 У від 01 січня 2010 р. та акти про надання послуг № 1123 від 05 серпня 2010 р., № 1126 від 10 серпня 2010 р.
Оплата за послуги перевезення проводилась у безготівковій формі з поточного рахунку 13 вересня 2010 р., електротехнічне обладнання, придбане у ТОВ "Лінекер", використане у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання для кранів КМЭ 16/3,2 та КМЭГ 8 16,5м.
По взаємовідносинам з ТОВ «Рейнбоу Технолоджіс Україна» (ЄДРПОУ 36259157) позивачем надано до справи наступні документи: - рахунки-фактури, платіжні доручення довіреність на отримання ТМЦ., товарну накладну.
Комплектуючі, придбані у ТОВ «Рейнбоу Технолоджіс Україна», використані у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання, а саме: комплект системи управління насосом (випуск продукції 09-0000038 від 29 вересня 2010 р.), який 30 вересня 2010 р. відвантажений по видатковій накладній № 30/09-01 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю СП "Білий колодязь" (договір № 07/09-10 від 16 серпня 2010 р.); панелі захисної ПЗКБ-400 У2 IP54 (випуск продукції 09-0000039 від 05 жовтня 2010 р.), яка 06 жовтня 2010 р. відвантажена по видатковій накладній № 06/10-01 замовнику, Відкритому акціонерному товариству "Слов'янський механічний завод" (договір № 24/09-10/2 від 24 вересня 2010 р.);комплект електрообладнання крана КМЭ в.п. 20т проліт 10,5м (випуск продукції 09-0000041 від 07 жовтня 2010 р.), який 06 жовтня 2010 р. відвантажений по видатковій накладній № 08/10-01 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Пiдйомно-транспортне устаткування" (договір № 07/03-10 від 18 березня 2010, специфікація № 4); перетворювачі частоти СТ2 010 IP54 та СТ2 045 IP21 (випуск продукції 09-0000043 від 21 жовтня 2010 р.), які 22 жовтня 2010 р. відвантажені по видатковій накладній № 22/10-01 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "НВП «Українська енергетична компанія" (рахунок-фактура № 06/10-03 від 06 жовтня 2010 р.); пристроїв м'якого пуску СТ3-220 у кількості 2 шт. (випуск продукції 09-0000045 від 25 жовтня 2010 р.), які 26 жовтня 2010 р. відвантажені по видатковій накладній № 26/10-01 замовнику, Відкритому акціонерному товариству "Сумське машинобудівне науково-виробниче об"єднання ім. М. В. Фрунзе" (рахунок-фактура № 12/07-01 від 12 липня 2010 р.); перетворювача частоти СТ2 150 IP21 (випуск продукції 09-0000047 від 04 листопада 2010 р.), який 05 листопада 2010 р. відвантажений по видатковій накладній № 05/11-01 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Промресурс" (рахунок-фактура № 14/10-01 від 14 жовтня 2010 р.); перетворювачі частоти СТ4 110 у кількості 19 шт. (випуск продукції 09-0000048 від 08 листопада 2010 р.), які 09 листопада 2010 р. були відвантажені по видатковій накладній № 09/11-01 замовнику, Публічному акціонерне товариство "Енко" (договір № 01/08-10 від 02 серпня 2010 р.);системи управління АСУ-110 у кількості 4 компл. (випуск продукції 09-0000050 від 18 лстопада 2010 р.), які 19 листопада 2010 р. були відвантажені по видатковій накладній № 19/11-01 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Спецкран" (рахунок-фактура № 02/11-01 від 02 листопада 2010 р.);системи управління димососа 1 компл., система управління вентилятора - 1 компл. (випуск продукції 09-0000052 від 18 листопада 2010 р.), які 19 листопада 2010 р. відвантажені по видатковій накладній № 19/11-03 замовнику Товариство з обмеженою відповідальністю «НВП "Термобудмонтаж" (рахунок-фактура № 01/11-01 від 01 листопада 2010 р.); системи управління ШУ 15/380 (випуск продукції 09-0000053 від 22.11.10), яка 23.11.2010 р. була відвантажена по видатковій накладній № 23/11-01 замовнику, ДП "УДЦТС "Ліски" Філія УДЦТС "Ліски" на Південній залізниці (договір № 297-КП від 15 жовтня 2010 р.); комплекту електрообладнання крана козлового КК25.16Д (випуск продукції 09-0000054 від 28.11.10), який 29 листопада 2010 р. відвантажений по видатковій накладній № 29/11-01 замовнику, Приватному акціонерному товариству "Зуївський енергомеханічний завод" (договір № 03/11-10 від 12 листопада 2010 р.); електрообладнання крана КМС 105/20/10 у кількості 2 компл. (випуск продукції 09-0000056 від 23 грудня 2010 р.), які 24 грудня 2010 р. відвантажені по видатковій накладній № 24/12-01 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Гідромех Інжиніринг" (договір № 01/10-10 від 06 жовтня 2010 р.).
Господарські правовідносини з ТОВ «Рейнбоу Текнолоджис» підтверджуються наступними документами: рахунками - фактурами, накладеними, довіреністю на отримання ТМЦ, відповідно до якої позивачем були отримані транзистори.
Оплата за відвантажене обладнання здійснена у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням, копія якого знаходиться в матеріалах справи.
Відповідно до первинної документації, комплектуючі, придбані у ТОВ «Рейнбоу Текнолоджис», були використані у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання.
Реальність господарських правовідносин позивача з ТОВ УФК «Тритон» підтверджується договором № 107П від 01 липня 2012 р., рахунок-фактура № 0207-3 від 02 липня 2012, платіжним дорученням № 1262 від 10 липня 2012р., яким було здійснено передплату за реле та контактори у сумі 59890,80 грн., у т.р. пдв - 9981,80 грн., довіреність на отримання ТМЦ № 219 від 10 липня 2012 р., товарна накладна № 110701 від 11 липня 2012 р., рахунок-фактура № 0407-4 від 04 липня 2012 р., платіжне доручення № 1263 від 10 липня 2012р., яким була здійснена передплата за реле та контактори у сумі 34362 грн., у т.р. пдв - 5727,00 грн., довіреність на отримання ТМЦ № 219 від 10 липня 2012р., товарна накладна № 110702 від 11 липня 2012р., рахунок-фактура № 1007-2 від 10 липня 2012р., платіжне доручення № 1264 від 10 липня 2012р., яким була здійснена передплата за реле та контактори у сумі 35769,60 грн., у т.р. пдв - 5961,60 грн., довіреність на отримання ТМЦ № 219 від 10 липня 2012р., накладна № 110703 від 11 липня 2012 р.
Комплектуючі, придбані у ТОВ УФК «Тритон», були використані у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання, що підтверджується видатковими накладними, договорами рахунками - фактур, копії яких знаходяться в матеріалах справи.
Реальність правовідносини позивача з ТОВ НВФ «Електросервіс» підтверджується наявними в матеріалах справи документами, а саме: договором, специфікаціями, рахунками фактурою, платіжним дорученнями, довіреністю на отримання ТМЦ, накладними, копії яких знаходяться в матеріалах справи.
Відповідно до актів списання, придбані трансформатори у подальшому були використані у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання. Транспортування трансформаторів, отриманих від ТОВ НВФ «Електросервіс», здійснено за рахунок позивача, на підтвердження чого надано договір із перевізником ПП «Укр-С.В.» (ЄДРПОУ 31798798) № 02У від 03 січня 2012р., акт надання послуг № 2631 від 31 серпня 2012 р., платіжне доручення № 1617 від 29 жовтня 2012 р.
Комплектуючі, придбані у ТОВ НВФ «Електросервіс», використані у виробничому процесі підприємства-позивача для виготовлення електрообладнання, що підтверджуються копіями договорів та специфікацій, які знаходяться в матеріалах справи.
Крім того, судовим розглядом встановлено, що електрообладнання для крану ККК40 (випуск продукції № 09-0000064 від 20 листопада 2012 р.), яке 20 листопада 2012 р. відвантажене по видатковій накладній № 201101 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ПІДЙОМНО-ТРАНСПОРТ-НОГО УСТАТКУВАННЯ "ВІРА-СЕРВІС ІНТЕРМАШ" про що свідчить договір № 7012 від 14 серпня 2012 р.
Судовим розглядом встановлено, що між позивачем та ТОВ «Дві-прізма» укладено договір № 108П від 10 серпня 2012 р., на виконання якого було надано специфікацію № 1, рахунок-фактуру № 1008-01 від 10 серпня 2012р., платіжне доручення № 1468 від 29 серпня 2012р., яким було здійснено передплату за провід ПВ-3 у сумі 52128,15 грн., у т.р. пдв - 8688,03 грн., довіреність на отримання ТМЦ № 315 від 30.08.12р., товарна накладна № РН-300801 від 30.08.2012р. на загальну суму 104256,30 грн., у т.р. пдв - 17376,05. Розрахунок за отриману провідникову продукцію було здійснено шляхом перерахування безготівкових коштів, про що свідчить платіжне доручення № 1605 від 29 жовтня 2012 р. на суму 52128,15 грн., у т.р. пдв - 8688,02, специфікація № 2, рахунок-фактура № 1008-02 від 10 серпня 2012 р., платіжне доручення № 1470 від 29 серпня 2012р., відповідно до якого було здійснено передплату за провід ПВ-3 у сумі 50614,88 грн., у т.р. пдв - 8435,82 грн., довіреність на отримання ТМЦ № 315 від 30 серпня 2012 р., товарна накладна № РН-300802 від 30 серпня 2012 р. на загальну суму 101229,76 грн., у т.р. пдв - 16871,63.
Розрахунок за отриману провідникову продукцію було здійснено шляхом перерахування безготівкових коштів відповідно до платіжного доручення № 1607 від 29 жовтня 2012 р. на суму 50614,88 грн., у т.р. пдв - 8435,81; специфікація № 3, рахунок-фактура № 1008-03 від 10 серпня 2012 р., платіжне дорученням № 1469 від 29 серпня 2012р., яким було здійснено передплату за провід ПВ-3 у сумі 46821,75 грн., у т.р. пдв - 7803,63 грн., довіреність на отримання ТМЦ № 315 від 30 серпня 2012 р., накладна № РН-300803 від 30 серпня 2012 р. на загальну суму 93643,50 грн., у т.р. пдв - 15607,25.
Розрахунок за отриману провідникову продукцію було здійснено шляхом перерахування безготівкових коштів на рахунок продавця про що свідчить надане до матеріалів справи платіжне доручення № 1606 від 29 жовтня 2012 р. на суму 46821,75 грн., у т.р. пдв - 7803,62.
Відповідно до пояснень позивача та наданих до суду документів, отриманий провід у подальшому був використаний у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання. Транспортування зазначеного товару, проведено за рахунок підприємства-позивача та силами перевізника ПП «Укр-С.В.» (ЄДРПОУ 31798798) по договору № 02У від 03 січня 2012р., факт надання послуги засвідчений актом приймання-передачі № 2631 від 31 серпня 2012 р., оплата перевізнику здійснена у безготівковій формі платіжним дорученням № 1617 від 29 жовтня 2012 р.
По специфікації № 4 підприємством позивача отримані пускачі, що підтверджується рахунок-фактурою № 2709-01 від 27 вересня 2012р., довіреністю на отримання ТМЦ № 357, накладною № РН-280903 від 28 жовтня 2012 р. на загальну суму 59220, грн., у т.р. пдв - 9870,00 грн.
Оплата за відвантажене обладнання здійснена безготівковим шляхом, відповідно до платіжного доручення № 1615 у сумі 59220 грн., у т.р. пдв - 9870 грн. По специфікації № 5 підприємством позивача отримано пускачі, про що свідчать рахунок-фактура № 2809-01 від 28.09.2012р., довіреність на отримання ТМЦ № 357, товарна накладна № РН-280904 на загальну суму 59136 грн., у т.р. пдв - 9856,00 грн. Сплата за відвантажене обладнання здійснена безготівковим шляхом на підтвердження чого позивачем надано платіжне доручення № 1615 у сумі 59136,00 грн., у т.р. пдв - 9856,00 грн.
Відповідно до наданих актів списання, отримані пускачі були використані у виробничому процесі підприємства-позивача для виготовлення електрообладнання для кранів. Із наданої товарно-транспортної накладної від 28 вересня 2012 р. вбачається, що транспортування комплектуючих, отриманих від ТОВ «Дві-прізма», проведено за рахунок ТОВ «Крановий електропривід» про що свідчить договір з перевізником ПП «Укр-С.В.» (ЄДРПОУ 31798798) № 02У від 03 січня 2012 р. Факт перевезення ТМЦ посвідчений актом про надання послуг № 2933 від 30 вересня 2012 р., оплата перевізнику здійснена у безготівковій формі, на підтвердження чого надано платіжне доручення № 1617 від 29 жовтня 2012 р.
Щодо товару зазначеногов специфікації № 6 та рахунку-фактурі № 1211-01 від 12 листопада 2012 р., то судом встановлено, що даний товар було отримано підприємством позивача 13 листопада 2012 р., що засвідчує товарна накладна № РН-121103 від 13 листопада 2012 р. На підтвердження сплати надано платіжне доручення № 1689 від 13 листопада 2012 р. на суму 49126,50 грн., у т.р. пдв - 8187,75 грн. На виконання специфікації № 7, позивачем отримана рахунок-фактура № 1211-02, а 13 листопада 2012р. підприємством було отримано товарно-матеріальні цінності відповідно до накладної № РН-121104 від 13 листопада 2012 р., сплату проведено у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 1690 у сумі 39664, 80 грн., у т.р. пдв - 6610,80 грн.
На підтвердження отримання товару по специфікації № 8 позивачем надані рахунок-фактура № 1211-03 від 12 листопада2012 р., платіжне доручення № 1691 від 12 листопада 2012 р., яким було здійснено передплату за провід ПВ-3 у сумі 35953, 20 грн., у т.р. пдв - 5992, 20 грн., довіреність на отримання ТМЦ № 417 від 12 листопада 2012 р., товарна накладна № РН-121105 від 13 листопада 2012 р.
На підтвердження отримання товару по специфікації № 9 позивачем надані рахунок-фактура № 1611-01 від 16 листопада 2012 р., довіреність № 456 від 26 листопада 2012 р., накладна № РН-271101 від 27 листопада 2012 р. на загальну суму 58951, 80 грн., у т.р. пдв - 9825,30 грн. Сплата за відвантажену провідникову продукцію здійснена безготівковим шляхом, про що свідчить платіжне доручення № 1762 03 грудня 2012 р. у сумі 58951, 80 грн., у т.р. пдв - 9825, 30 грн.
На підтвердження отримання товару по специфікації № 10 позивачем надані до справи рахунок-фактура № 1611-02 від 16 листопада 2012р., довіреність на отримання ТМЦ № 456 від 26 листопада 2012 р., товарна накладна № РН-271102 від 27 листопада 2012 р. на загальну суму 43143,84 грн., у т.р. пдв - 7190,64 грн. Сплата за відвантажену провідникову продукцію здійснена безготівковим шляхом, що підтверджується платіжним дорученням № 1758 від 30 листопада 2012 р. у сумі 43143,84 грн., у т.р. пдв - 7190,64 грн.
На підтвердження отримання товару по специфікації № 11 позивачем надані до справи рахунок-фактура № 1611-03 від 16 листопада 2012 р., довіреність на отримання ТМЦ № 456 від 26 листопада 2012р., накладна № РН-271103 від 27 листопада 2012р. на загальну суму 51764,40 грн., у т.р. пдв - 8627,40 грн. Сплата за відвантажену провідникову продукцію здійснена шляхом перерахування безготівкових коштів, що підтверджується платіжним дорученням № 1763 від 03 грудня 2012 р. на суму 51764,40 грн., у т.р. пдв - 8627,40 грн.
На підтвердження отримання товару по специфікації № 11 позивачем надані до справи рахунок-фактура № 1611-04 від 16 листопада 2012 р., довіреність на отримання ТМЦ № 456 від 26 листопада 2012р., накладна № РН-271104 від 27 листопада 201р. на загальну суму 43777,86 грн., у т.р. пдв - 7296, 31 грн. Сплата за відвантажену провідникову продукцію здійснена безготівковим шляхом, що підтверджується платіжним дорученням № 1759 від 30 листопада 2012 р. на суму 43777,86 грн., у т.р. пдв - 7296,31 грн.
Судовим розглядом встановлено, що кабельно-провідникова продукція була використана у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання. Відповідно до товарно-транспортної накладної, транспортування провідникової продукції, отриманої від ТОВ «Дві-прізма», здійснено за рахунок ТОВ «Крановий електропривід», про що свідчить договору з перевізником ПП «Укр-С.В.» (ЄДРПОУ 31798798) № 02У від 03 січня 2012 р. та акт надання послуг № 3513 від 30 листопада 2012 р., оплата перевізнику здійснена у безготівковій формі платіжним дорученням № 1828 від 27 грудня 2012 р.
На підтвердження отримання товару по специфікації № 13 позивачем надані до справи рахунок-фактура № 1712-01 від 17 грудня 2012 р., довіреність № 503 від 24 грудня 2012р., накладна № РН-241203 на загальну суму 47168,40 грн., у т.р. пдв - 7861,40 грн. Сплата за відвантажену провідникову продукцію здійснена безготівковим шляхом, про що свідчить платіжне доручення № 1836 від 08 січня 2013р. на суму 47168,40 грн., у т.р. пдв - 7861,40 грн.
На підтвердження отримання товару по специфікації № 13 позивачем надані до справи рахунок-фактура № 1912-01 від 19 грудня 2012 р., довіреність на отримання ТМЦ № 503 від 24 грудня 2012р., накладна № РН-241204 на загальну суму 56026,80 грн., у т.р. пдв - 8872,00 грн. Сплата за відвантажену провідникову продукцію здійснена безготівковим шляхом. Що підтверджується платіжним дорученням № 1837 від 08 січня 2013р. на суму 56026,80 грн., у т.р. пдв - 8872,00 грн.
На підтвердження отримання товару по специфікації № 15 позивачем надані до справи рахунок-фактура № 2112-01 від 21 грудня 2012 р., довіреність на отримання ТМЦ № 504 від 26 грудня 2012р., накладна № РН-261204 на загальну суму 53851,50 грн., у т.р. пдв - 8975,25 грн. Оплата за відвантажену провідникову продукцію здійснена шляхом перерахування безготівкових коштів про що свідчить платіжне доручення № 1838 від 08 січня 2013р. на суму 53851,50 грн., у т.р. пдв - 8975,25 грн.
Товарно-транспортні накладні, підтверджують транспортування провідникової продукції, отриманої від ТОВ «Дві-прізма», проведено за рахунок ТОВ «Крановий електропривід» про що свідчить договір з перевізником ПП «Укр-С.В.» (ЄДРПОУ 31798798) № 02У від 03 січня 2012р. та акт надання послуг № 3847 від 31 грудня 2012р. Оплата перевізнику здійснена у безготівковій формі платіжним дорученням № 1828 від 27 грудня 2012 р.
Актами списання ТМЦ у виробництво та первиною документацією підтверджується , що придбана у ТОВ «Дві-прізма» кабельно-провідникова продукція була використана у виробничому процесі підприємства-позивача для виготовлення електрообладнання та реалізована, а саме: перетворювач частоти СТ2-320 (випуск продукції № 09-0000055 від 18 вересня 2012 р.), який 19 вересня 2012 р. був відвантажений по видатковій накладній № 190901 замовнику, Публічному акціонерному товариству "Укрнафта" про що свідчить договір № 20/2524МТР від 15 червня 2012 р.; Шафи управління 34S, Шафи резисторної SR2 (випуск продукції № 09-0000056 від 21 вересня 2012 р.), які 24 вересня 2012 р. були відвантажені по видатковій накладній № 240901 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Пiдйомно-транспортне устаткування" відповідно до договору № 4612 від 18 січня 2012р. та специфікації № 4 від 09 вересня 2012 р.; Шафи управління 3SU (випуск продукції № 09-0000057 від 21 вересня 2012 р.), яка 24 вересня 2012р. відвантажена по видатковій накладній № 240902 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Пiдйомно-транспортне устаткування" відповідно до договору № 4612 від 18 січня 2012р. та специфікації № 5 від 29 серпня 2012; Перетворювача частоти СТ2 180 IP54 (випуск продукції № 09-0000058 від 10 жовтня 2012 р.), який 11 жовтня 2012 р. був відвантажений по видатковій накладній № 111001 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "КЕП" відповідно до рахунку-фактури № 011002 від 01 жовтня 2012р.; Автоматичні зарядно-розрядні пристрої СТ64-100/230 у кількості 5 шт. (випуск продукції № 09-0000059 від 15 жовтня 2012 р.), які 16 жовтня 2012 р. відвантажений по видатковій накладній № 161001 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Автономні джерела струму" відповідно до договору № 4311 від 22 грудня 2011 р., специфікація № 2 від 27 липня 2012 р.;Комплект системи управління для крану мостового електричного грейферного в/п 10т проліт 22,5м (випуск продукції № 09-0000062 від 06 листопада 2012 р.), який 07 листопада 2012 р. бвідвантажений по видатковій накладній № 071101 замовнику, Товариство з обмеженою відповідальністю "Пiдйомно-транспортне устаткування" відповідно до договору № 4612 від 18 січня 2012 р. та специфікації № 3 від 03 серпня 2012 р.; Комплект системи управління для крана мостового електричного в/п 125/20т 5м (випуск продукції № 09-0000063 від 15 листопада 2012 р.), який 16 листопада 2012 р. був відвантажений по видатковій накладній № 161101 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Пiдйомно-транспортне устаткування" відповідно до договору № 4612 від 18 січня 2012р., та специфікації № 2 від 26 липня 2012р.; Електрообладнання для крану ККК40 (випуск продукції № 09-0000064 від 20 листопада 2012 р.), яке 20 листопада 2012 р. відвантажене по видатковій накладній № 201101 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ПІДЙОМНО-ТРАНСПОРТ-НОГО УСТАТКУВАННЯ "ВІРА-СЕРВІС ІНТЕРМАШ" відповідно до договору № 7012 від 14 серпня 2012 р.Кабельний барабан (комплектно) ККГ-5.06.01.000, Кабіни машиніста з електрообладнанням ККГ-5.10.01.000, комплекту електроустаткування крану козлового грейферного в.п. 5т (випуск продукції № 09-0000065 від 29.11.12), який 29 листопада 2012 р. відвантажений по видатковій накладній № 291101 замовнику, Публічному акціонерному товариству "Старокраматорський машинобудівний завод" відповідно до договору № 8012 від 27 вересня 2012р.; Фільтр обмеження напруги МОН2, Uн=380В, f=50Гц у кількості 10 шт., Блоку платформи PL01 НКУ.91.00.021, Блоку живлення P01 НКУ.91.00.022 5м (випуск продукції № 09-0000066 від 04 грудня 2012 р.), які 05 грудня 2012 р. були відвантажені по видатковій накладній № 051201 замовнику ПрАТ "ДМЗ" Філія "Металургійний комплекс" ПрАТ "ДМЗ" (договір № 3300004106 від 24 жовтня 2011 р., рахунок-фактура № 011101 від 01 листопада 2012 р.).
Реальність господарських операцій між позивачем та ТОВ «Східтехсервіс» підтверджується копіями первинних документів, копії яких знаходяться в матеріалах справи, а саме: рахунком фактурою, платіжним дорученням, товарною накладною, довіреність на отримання ТМЦ.
Розрахунок за відвантажене обладнання здійснений безготівковим шляхом, відповідно до платіжного доручення № 2849 від 30 липня 2010 р. у сумі 83688,00 грн., у т.р. пдв - 13948,00 грн.
Подальший рух придбаного товару підтверджується договорами, видатковими накладними, специфікаціями.
Реальність виконання господарських відносин між позивачем та ТОВ «Елімекс» підтверджується рахунками - фактурами, платіжними дорученнями.
Охолоджувачі та тиристори були отримані позивачем 23 лютого 2011р. відповідно до товарної накладної № 100 на загальну суму 41341,20 грн., у т.р. пдв - 6890,20 грн., та 16 березня 2011р. відповідно до товарної накладної № 148 на загальну суму 34669,20 грн., у т.р. пдв - 5778,20. Розрахунок між підприємствами здійснювався у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 56 від 17 березня 2011р. на суму 15011,76 грн., у т.р. пдв - 2501,96.
Комплектуючі, придбані у ТОВ «Елімекс», були використані позивачем у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання, а саме:комплекти електрообладнання ВТЭ-22, комплекти електрообладнання ВРС-93-110* (випуск продукції № 09-0000011 від 03 березня 2011 р.), які 04 березня 2011 р. було відвантажено по видатковій накладній № 040301 замовнику, ПАТ "Зуївський енергомеханічний завод" відповідно до договору № 10/03-10 від 22 березня 2010 р.;електрообладнання для крана мостового електричного 20,5т. пр.25,5м у кількості 10 шт. (випуск продукції № 09-0000014 від 17 березня 2011 р.), яке 17 березня 2011 р. було відвантажено по видатковій накладній № 170301 замовнику, ТОВ "Пiдйомно-транспортне устаткування" відповідно до договору № 111 від 25 січня 2011р. та специфікації № 1; перетворювач частоти СТ2 150, тормозний резистор BR400 (випуск продукції № 09-0000015 від 17 березня 2011 р.), які 18 березня 2011 р. були відвантажені по видатковій накладній № 180301 замовнику, Відкритому акціонерному товариству "Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання ім. М. В. Фрунзе" про що свідчить договір № 18/01-11 від 18 січня 2011р.;електрообладнання для вагоноштовкача ВТЭ-24П у кількості 11 шт. (випуск продукції № 09-0000016 від 25 березня 2011р.), яке 28 березня 2011 р. було відвантажено по видатковій накладній № 280301 замовнику, ПАТ "Зуївський енергомеханічний завод" відповідно до договору № 311 від 26 січня 2011 р. та специфікації № 2;перетворювач частоти СТ2 090 (випуск продукції № 09-0000017 від 29 березня 2011 р.), який 29 березня 2011р. був відвантажений по видатковій накладній № 290301 замовнику, Відкритому акціонерному товариству "Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання ім. М. В. Фрунзе" відповідно до рахунку-фактури № 090301 від 09 березня 2011р.; електрообладнання для крана мостового КМГ-20 у кількості 14 шт. (випуск продукції № 09-0000018 від 05 квітня 2011р., яке 06 квітня 2011 р. відвантажено по видатковій накладній № 060401 замовнику, ПАТ "Зуївський енергомеханічний завод" на підтвердження чого надано договір № 311 від 26 січня 2011 р. та специфікацію до нього № 1; шафи, панелі, коробки, ящики у загальній кількості 15 шт. (випуск продукції № 09-0000031 від 05 серпня 2011 р.), які 08 серпня 2011 р. було відвантажено по видатковій накладній № 080801 замовнику ТОВ "Юженерго" (договір № 911 від 30 травня 2011 р.);шафи управління-5шт., панель сигналізації -1шт., пульти управління -2шт., шафи з рестирома-2шт., коробки клемні -2шт., модулі -13шт.(випуск продукції № 09-0000042 від 26 жовтня 2011 р.), які 27 жовтня 2011 р. було відвантажено по видатковій накладній № 271001 замовнику, Публічному акціонерному товариству "Новокаховський завод "Укргідромех" відповідно до умов договору № 02/03-10 від 03 березня 2010 р.;установка компенсації реактивної потужності з автоматичним регулюванням COS АККУ-0,4-060-05 IP21УХЛЗ-12компл., установка компенсації реактивної потужності з автоматичним регулюванням COS АККУ-0,4-400-10 IP21УХЛЗ-2компл. (випуск продукції № 53 від 12 грудня 2011 р.), які 13 грудня 2011 р. були відвантажені по видатковій накладній № 131201 замовнику, Дочірній компанія "Укргазвидобування" НАК "Нафтогаз України" Філія ГПУ "Полтавагазвидобування" відповідно до договору № 1313/11 від 25 жовтня 2011 р.).
Реальність господарських операцій між позивачем та ПП «Сигма-М» підтверджується первиннами документами: договорамиё специфікаціями, рахунками - фактурами, платіжними дорученнями, накладними .
Згідно товарно-транспортної накладної, долученої до справи вбачається, що транспортування комплектуючих, отриманих від ПП «Сигма-М» проведено за рахунок ТОВ «Крановий електропривід», що підтверджується договором з перевізником ПП «Укр-С.В.» (ЄДРПОУ 31798798) № 002 У від 01 січня 2011р. та актом надання послуг № 955 від 20 червня 2011р., оплата перевізнику була здійснена платіжним дорученням № 401 від 10 серпня 2011 р.; комплектуючі, придбані у ПП «Сигма-М», були викорастані у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання, а саме: перетворювач частоти СТ2-110 IP21 в комплекті з MOH2 та датчиком тиску КРТ9 (випуск продукції № 09-0000028 від 18 липня 2011 р.), який 19 липня 2011 р. відвантажений по видатковій накладній № 190701 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Еко Лайн" що відображено в рахунку-фактурі № 070701 від 07 липня 2011 р.; плата D01 300GB-128, Плата D02, Плата C01, Плата PL01, Датчик струму LF 305-S/SP1, Плата D13, Фільтр обмеження напруги МОН-2, Блок паралельної роботи D02, Плата блока живлення Р01, Пульт дистанційного керування Т16, Плата блока управління Т16 (аналог А06), Плата М20, Комплект сполучних дротів управління, Перетворювач частоти СТ4-150-021У2 IP54, Фільтр електромагнітної сумісності ЭМС3 (випуск продукції 09-0000025 від 16 березня 2012 р.), які 19 березня 2012 р. були відвантажені по видатковій накладній № 190301 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "2М ГРУП" про що свідчить рахунок-фактура № 020201 від 02 лютого 2012 р.; СТ4-500 (IP54) (випуск продукції № 09-0000046 від 30.07.12), який 31 липня 2012 р. був відвантажений по видатковій накладній № 310701 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Архітектурно-будівельний комплекс" по договору № 5912 від 24 травня 2012 р.; розробка, виготовлення, постачання, шеф-монтаж, налагодження, введення в експлуатацію високовольтного тиристорного пристрою "плавного" пуску СТ5-6-250 у контейнерному виконанні в складі: ШКР - 3шт., ШР2 - 1шт., Контейнер - 1шт., Пульт дистанційного керування ШКН - 1шт., Система клімат контролю - 1шт - 1 комплект (випуск продукції 09-0000049 від 09.08.12), що було закрито актом виконаних робіт б/н 10 серпня 2012 р. із замовником, ПАТ "НІКОПОЛЬСЬКИЙ ЗАВОД ФЕРОСПЛАВІВ" по договору № 1202310 від 14 травня 2012 р.; перетворювач частоти СТ2-320 (випуск продукції № 09-0000055 від 18 вересня 2012), який 19 вересня 2012 р. був відвантажений по видатковій накладній № 190901 замовнику, ПАТ "Укрнафта" відповідно до договору № 20/2524МТР від 15 червня 2012 р.
Реальність виконання правовідносин позивача з ПП «Тевес-Юніон» (ЄДРПОУ 36520701) позивачем надано рахунок-фактура № 30/06-10 від 30 червня 2010 р., платіжне доручення № 2762 на суму 110136,00 грн., у т.р. пдв - 18356,00 грн., довіреність на отримання ТМЦ № 376 від 01 липня 2010 р., рахунок-фактура № 29/07-10 від 29 липня 2010 р. накладна № 614 від 29 липня 2010р., довіреність на отримання ТМЦ № 448 від 29 липня 2010 р.
Розрахунок за отримане обладнання здійснено безготівковим шляхом відповідно до платіжного доручення № 2843 від 30 липня 2010 р. на суму 99444,00 грн., у т.р. пдв - 16574,00 грн., рахунок-фактура № 30/09-01 від 30 вересня 2010 р., платіжне доручення № 2978 від 30 вересня 2010р. на суму 14322,00 грн., у т.р. пдв - 2387,00 грн. Електрообладнання було отримано позивачем 30 вересня 2010 р. про що свідчить накладна № 1073 та довіреність на отримання ТМЦ № 530 від 30 вересня 2010 р. на загальну суму 14322,00 грн., у т.р. пдв - 2387,00 грн.
Комплектуючі, придбані у ПП "Тевес-Юніон", були використані у виробничому процесі для виготовлення електрообладнання, а саме:перетворювачі частоти Струм СТ2 100 у кількості 11 шт. (випуск продукції № 09-0000027 від 20 липня 2010 р.), які 23 липня 2010 р. відвантажено по видатковій накладній № 23/07-01 замовнику, ПАТ "ЕНКО" по договору № 119/07 від 01 жовтня 2007р.; комплекти електрообладнання ВТЭ-22 та ВРС93-110М, шкафи УДТТ 189292.300 Т3 - 2 шт. (випуск продукції № 09-0000028 від 20.07.2010 р.), які 21 липня 2010 р. було відвантажено по видатковій накладній № 21/07-01 замовнику, ПАТ "Зуївський енергомеханічний завод" по договору № 10/05-10 від 18 травня 2010р.; панелі управління у кількості 5 шт. (випуск продукції № 09-0000029 від 20 липня 2010 р.), які 21 липня 2010 р. відвантажено по видатковій накладній № 21/07-02 замовнику, ПАТ "Зуївський енергомеханічний завод" по договору № 01/07-10 від 05 липня 2010 р.; електрообладнання для крана КМС 125/20/5 у кількості 2 компл. (випуск продукції 09-0000030 від 21 липня 2010 р. ), яке 22 липня 2010 р. відвантажено по видатковій накладній № 22/07-01 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Гідромех Інжиніринг" по договору № 09/04-10 від 23 квітня 2010 р.; доробка 11шт. СТ2 110 блоком рекуперації (списання тмц у виробництво № 09-0000031 від 23 липня 2010 р.), що було закрито актом виконаних робіт № 6-119/07 від 23.07.2010р. замовнику, ВАТ «ЕНКО» по договіру № 119/07 від 01 липня 2007 р.; комплект НКУ крана КМЭ 16/3,2 (випуск продукції № 09-0000034 від 20 серпня 2010 р.), який 21 серпня 2010 р. відвантажений по видатковій накладній № 21/08-01 замовнику, ВАТ "Олександрiйська фiрма "Вiра-Сервiс" по договору № 05/03-10 від 11 березня 2010 р.;шафи та панелі управління, шафи резисторні у загальній кількості 10 шт. (випуск продукції 09-0000035 від 01 вересня 2010 р.), який 01 вересня 2010 р. відвантажений по видатковій накладній № 01/09-01 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "Пiдйомно-транспортне устаткування" на виконання договору № 07/03-10 від 18 березня 2010 р. та специфікації; електрообладнання для крана козлового КК 50/10 № 9 у загальній кількості 12 виробів (випуск продукції 09-0000037 від 27 вересня 2010 р.), яке 27 вересня 2010 р. відвантажено по видатковій накладній № 27/09-01 замовнику, Товариству з обмеженою відповідальністю "КЕП" відповідно до договору № 01/0810 від 16 серпня 2010 р.
Пунктом 1.7 ст. 1 Закону України «Про податок на додану вартість» встановлено, що податковий кредит це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду.
Податкова накладна відповідно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.
Відповідно до підпункту 7.4.1 пункту 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Підпунктом 7.4.4 пункту 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», визначено, що якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту.
Згідно підпункту 7.4.5 пункту 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пп. 7.2.6).
Підпунктом 7.5.1 пункту 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», передбачено, що датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається: дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів(робіт,послуг),датавиписки відповідного рахунку(товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Відповідно до п. 198.1 ст. 198. Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Пунктом 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 198. 3 ст. 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно п.198.6. ст.198 Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п.198.4. ст.198 Податкового кодексу України передбачено, що якщо платник податку придбає (виготовляє) товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту зазначеного платника.
Відповідно до п. 5.1. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 334/94-ВР від 28.12.1994 р. (в редакція, яка діяла на час роскаржуваних правовідносин) валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Згідно з п.п. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 334/94-ВР від 28.12.1994 р., до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті.
Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 Податкового Кодексу України, об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Згідно з п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
Відповідно п. 138.4 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Згідно з п. 138.8, п. 138.6 ст. 138 Податкового кодексу України, собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці; амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку; вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну). Собівартість придбаних та реалізованих товарів формується відповідно до ціни їх придбання з урахуванням ввізного мита і витрат на доставку та доведення до стану, придатного для продажу.
Судовим розгогядом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що первинні документи бухгалтерського та податкового обліку позивача, які надані ним в підтвердження формування валових витрат відповідають вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», виписані підприємствами, які станом на момент виникнення спірних правовідносин були платниками податку на прибуток, що не заперечується відповідачем, під час здійснення господарських операцій перебували на обліку в органах державної податкової служби.
Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначені правові засади ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності в Україні. Згідно ст. 3 цього Закону податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку. В ст. 9 Закону встановлено, що підставою бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення таких операцій. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових носіях і повинні мати такі обовязкові реквізити: назву документа, дату і місце складання, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, одиницю її виміру, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. 5.2 розділу 2 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затверджено наказом ДПА України від 22.12.2010р. №984, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.01.2011р. за №34/18772 у разі встановлення перевіркою порушень податкового законодавства за кожним відображеним в акті фактом порушення необхідно: чітко викласти зміст порушення з посиланням на конкретні пункти і статті законодавчих актів, що порушені платником податків, зазначити період (місяць, квартал, рік) фінансово-господарської діяльності платника податків та господарську операцію, в результаті якої здійснено це порушення, при цьому додати до акта письмові пояснення посадових осіб платника податків або його законних представників щодо встановлених порушень; зазначити первинні документи, на підставі яких вчинено записи у податковому та бухгалтерському обліку, навести регістри бухгалтерського обліку, кореспонденцію рахунків операцій та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, та докази, що підтверджують наявність факту порушення; у разі відсутності первинних документів або ненадання для перевірки первинних та інших документів, що підтверджують факт порушення, зазначити перелік цих документів.
Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» не відносить акти та довідки платників податків до первинних або інших документів, за рахунок яких здійснюється бухгалтерський та податковий облік платника податків та зборів.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Крановий електропривід» та його контрагентами (перелік вказаний вище) укладені господарські договори, які за формою та змістом відповідають вимогам законодавства, згідно податкових, видаткових накладних та іншої первинної документації, копії яких містяться у матеріалах справи, судом не встановлено фіктивність чи нереальність здійснених господарських операцій, перелік первинної документації, яка досліджена в ході розгляду справи, міститься в додаткових поясненнях позивача.
Діючим законодавством для господарюючого суб'єкта не передбачено обов'язку перевіряти якість ведення податкової звітності його контрагентами-постачальниками. Не встановлено вимоги і до покупця в будь-якій спосіб підтверджувати факт сплати ПДВ до бюджету продавцем (постачальником) або сплачувати цей податок ще раз, якщо він з будь-якої причини не був сплачений продавцем (постачальником) або іншими юридичними особами по ланцюгу від виробника.
Відповідно норм Податкового кодексу України акт перевірки, складений органом державної податкової служби України відносно платника податків не є беззаперечним та безумовним доказом вчинення порушень контрагентами такого платника, за умови доведеності платником реальності вчинення господарської операції. При дослідженні факту здійснення господарської операцій оцінюватися повинні, перш за все, відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. З урахуванням викладеного, суд наголошує, що з огляду на реальний характер операції, за наслідком виконання якої позивачем був сформований оспорюваний податковий кредит, порушення контрагентами правил здійснення податкової дисципліни та господарської діяльності (як-от відсутність за місцем реєстрації, несплата податків та зборів у необхідному розмірі тощо) не може бути підставою для позбавлення платника (позивача у справі) права на отримання податкової вигоди за умови відсутності доказів недобросовісності такого платника.
Відповідно до п.180.1 ст.180 Податкового кодексу України, платник податку - будь-яка особа, що провадить господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному цим Кодексом. Виходячи з приписівПодаткового кодексу України відповідальність за порушення вимог чинного законодавства несе саме платник податку.
Колегія суддів зазначає, що позивачем були фактично здійснені господарські операції та належним чином складенні первинні документи.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, колегія суддів переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 17.12.2013р. по справі № 820/10248/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Присяжнюк О.В. Судді Курило Л.В. Русанова В.Б. Повний текст ухвали виготовлений 11.03.2014 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2014 |
Оприлюднено | 02.04.2014 |
Номер документу | 37933527 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Присяжнюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні