Рішення
від 27.03.2014 по справі 910/18417/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/18417/13 27.03.14

За позовом: Публічного акціонерного товариства "Київенерго"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євроформат ППМ"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики

про визнання договору укладеним

Колегія суддів у складі:

Головуючий суддя Гавриловська І.О.

Суддя Нечай О.В.

Суддя Літвінова М.Є.

У судовому засіданні брали участь представники учасників судового процесу:

Від позивача: Цегельник Г.В. - дов. № 91/2013/10/10-1 від 10.10.2013 р.

Від відповідача: Базалюк О.Ю. - дов. № б/н від 04.03.2014 р.

Горбовий В.А. - дов. № б/н від 04.03.2014 р.

Від третьої особи: Усачова А.І. - дов. № 2 від 08.01.2014 р.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд Господарського суду м. Києва передано позов Публічного акціонерного товариства "Київенерго" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євроформат ППМ" про визнання договору про приєднання, яке не є стандартним, від 29.07.2013 р. № Н307-13/1008 укладеним в редакції позивача.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.09.2013 р. за даним позовом порушено провадження у справі № 910/18417/13, розгляд справи призначено на 30.10.2013 року о 11 год. 40 хв.; зобов'язано сторін надати певні документи.

Через відділ діловодства суду 24.10.2013 р. від відповідача надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив припинити провадження у справі, у зв'язку з відсутністю предмету спору та 30.10.2013 р. від позивача надійшло власне письмове підтвердження того, що у провадженні господарських судів України або іншого органу, який в межах своєї компетенції вирішує спір, відсутні справа зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав та рішення цих органів з такого спору. Дані документи залучені до матеріалів справи.

Представник відповідача у судовому засіданні 30.10.2013 р. підтримав клопотання про припинення провадження у справі, просив його задовольнити, надав суду витяг з ЄДР ЮО та ФОП стосовно відповідача.

Представник позивача повідомив, що йому нічого не відомо про ті обставини на які посилається представник відповідача у даному клопотанні.

У судовому засіданні 30.10.2013 р. оголошено перерву у судовому засіданні до 13.11.2013 р. о 09:40 для надання можливості позивачу перевірити інформацію, стосовно того, чи дійсно був укладений договір, який позивач хоче визнати укладеним.

Представник позивача у судовому засіданні 13.11.2013 р. заявив клопотання про залучення до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, оскільки на НКРЕ, відповідно до норм діючого законодавства покладено обов'язок здійснювати контроль за виконанням позивачем норм затвердженого ним нормативно-правового акта та узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належить до її компетенції, просив задовольнити дане клопотання.

Представник відповідача поставив вирішення даного клопотання на розсуд суду.

Дослідивши матеріали справи, суд оголосив перерву у судовому засіданні до 20.11.2013 р. о 09:40 для вирішення клопотання позивача про залучення третьої особи.

У судовому засіданні 20.11.2013 р. представник позивача підтримав клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, просив його задовольнити.

Представник відповідача поставив вирішення даного клопотання на розсуд суду.

У відповідності до ч. 1 ст. 27 Господарського процесуального кодексу України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до прийняття рішення господарським судом, якщо рішення з господарського спору може вплинути на їх права або обов'язки щодо однієї з сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за клопотанням сторін, прокурора або з ініціативи господарського суду.

Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення господарського суду може вплинути на права та обов'язки Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.

Дослідивши матеріали справи та розглянувши клопотання представника позивача, господарський суд визнав за необхідне залучити НКРЕ до участі у даній справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача.

Враховуючи наведене, представники сторін заявили письмове клопотання про продовження строку розгляду спору.

Відповідно до ст. 69 Господарського процесуального кодексу України, спір має бути вирішено господарським судом у строк не більше двох місяців від дня одержання позовної заяви.

Судом встановлено, що строк розгляду даної справи спливає 24 листопада 2013 р.

Частиною 3 ст. 69 ГПКУ передбачено, що у виняткових випадках за клопотанням сторони, з урахуванням особливостей розгляду спору, господарський суд ухвалою може продовжити строк розгляду спору, але не більше як на п'ятнадцять днів.

Зважаючи на вищевикладене, розглянувши клопотання представника позивача про продовження строку розгляду спору, Господарський суд міста Києва його задовольнив та продовжив строк розгляду спору у справі 910/18417/13 до 09.12.2013 р.

Ухвалою суду від 20.11.2013 р. розгляд справи було відкладено до 02.12.2013 р. у зв'язку із залученням до участі у справі третьої особи та для витребування у сторін додаткових доказів у справі.

У судовому засіданні 02.12.2013 р. за клопотанням третьої особи, з метою надання представнику підготувати письмові пояснення по суті спору, судом була оголошена перерва до 09.12.2013 р.

У судовому засіданні 09.12.2013 р. представник позивача надав заперечення на відзив, представник третьої особи повідомив, що через службу діловодства суду подав письмові пояснення по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд встановив, що дана категорія справи є складною, оскільки з аналогічних спорів є протилежна судова практика, що дає підставу стверджувати про необхідність призначення її до розгляду у колегіальному складі. Крім того, дослідженню, оцінці та винесенню правомірного рішення підлягає значна кількість доказів.

Відповідно до ст. 4 6 Господарського процесуального кодексу України справи у місцевих господарських судах розглядаються суддею одноособово. Будь-яку справу, що відноситься до підсудності цього суд, залежно від категорії і складності справи, може бути розглянуто колегіально у складі трьох суддів.

Колегіальний розгляд справи є однією з гарантій повного, всебічного й об'єктивного розгляду справ, постановлення законного, обґрунтованого і справедливого рішення.

Розглянувши матеріали справи, суд дійшов до висновку, що справа № 910/18417/13 відноситься до категорії складних, у зв'язку з чим ухвалою від 09.12.2013 р. призначив колегіальний розгляд даної справи.

09.12.2013 р. суддя Гавриловська І.О. звернулась до Заступника Голови Господарського суду міста Києва із заявою щодо колегіального розгляду справи № 910/18417/13.

Розпорядженням Заступника Голови Господарського суду міста Києва Бойка Р.В. від 09.12.2013 р., приймаючи до уваги вказані заяву та ухвалу, керуючись рішенням зборів суддів господарського суду міста Києва від 03.02.2011 р. (протокол № 1 від 03.02.2011 р.) та ст. 4-6 ГПК України, призначено колегіальний розгляд справи № 910/18417/13 у складі колегії суддів: Гавриловська І.О. (головуючий), судді Нечай О.В. та Дупляк О.М.

За вказаних обставин суд визнав за необхідне ухвалою від 10.12.2013 р. прийняти дану справу до свого провадження та призначити її до розгляду у судовому засіданні за участю представників сторін на 15.01.2014 р.

У зв`язку із перебуванням судді Дупляк О.М. на лікарняному, судове засідання призначене на 15.01.2014 року не відбулося.

Розпорядженням Голови Господарського суду міста Києва Князькова В.В. від 15.01.2014 року, у зв'язку з лікарняним судді Дупляк О.М. призначено новий склад суду у справі № 910/18417/13 у складі колегії суддів: Гавриловська І.О. (головуючий), судді Нечай О.В. та Літвінова М.Є.

Ухвалою суду від 15.01.2014 р. у новому складі дану справу прийнято до свого провадження та призначено її до розгляду у судовому засіданні за участю представників учасників судового процесу на 10.02.2014 р., зобов'язано сторін надати певні документи.

У судовому засіданні 10.02.2014 р. представник позивача подав клопотання про відкладення розгляду справи для надання можливості позивачу надати суду додаткові доказі у справі, зокрема, висновки Антимонопольного комітету України.

У судовому засіданні 10.02.2014 р. було оголошено перерву у судовому засіданні до 05.03.2014 р. для надання можливості представнику позивача надати додаткові докази у справі.

У судовому засіданні 05.03.2014 р. представник позивача заявив усно клопотання про відкладення розгляду справи для надання можливості позивачу надати суду додаткові доказі у справі, зокрема, висновки Антимонопольного комітету України.

Представник відповідача заперечив проти задоволення даного клопотання; представник третьої особи підтримав дане клопотання, просив його задовольнити.

Також у судовому засіданні 05.03.2014 р. представником позивача було подано клопотання про продовження строку розгляду спору.

Розглянувши клопотання представника позивача про продовження строку розгляду спору, Господарський суд міста Києва його задовольнив та продовжив строк розгляду спору у справі 910/18417/13.

У судовому засіданні 05.03.2014 р. було оголошено перерву у судовому засіданні до 19.03.2014 р. з метою надання можливості позивачу надати суду додаткові доказі у справі.

У судовому засіданні 19.03.2014 р. представник відповідача заявив клопотання про відкладення розгляду справи для надання сторонам можливості вирішити спір мирним шляхом.

Представник позивача не навів заперечень проти задоволення даного клопотання; представник третьої особи підтримав клопотання відповідача, просив його задовольнити.

У судовому засіданні 19.03.2014 р. було оголошено перерву до 26.03.2014 р.

У судовому засіданні 26.03.2014 р. представники сторін повідомили, що не вирішили спір мирним шляхом.

Представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача надав усні пояснення по суті спору.

У судовому засіданні 26.03.2014 р. було оголошено перерву до 27.03.2014 р. для витребування у позивача уточнень позовних вимог, в яких буде викладена повна редакція договору, який позивач просить визнати укладеним.

У судовому засіданні 27.03.2014 р. представник позивача подав заяву про уточнення позовних вимог та заяву щодо уточнення додатку №1; позовні вимоги визнав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача подав заяву, в якій визнав позовні вимоги в редакції заяви про уточнення позовних вимог.

У судовому засіданні 27.03.2014 р. було оголошено вступну та резолютивну частини рішення у даній справі.

Розглянувши подані матеріали справи та заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

13.08.2013 Публічним акціонерним товариством «Київенерго» (виконавець послуг) передано Товариству з обмеженою відповідальністю «Євроформат ППМ» (замовник) два примірники підписаного з боку Позивача договору про приєднання, яке не є стандартним, від 29.07.2013 № Н307-13/1008 для підписання та оформлення в установленому законодавством порядку.

Відповідно до умов договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р., виконавець послуг зобов'язується забезпечити в установленому порядку приєднання електроустановок об'єкта замовника (будівництво та введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електропостачання об'єкта ТОВ «Євроформат ППМ» від місця забезпечення потужності до точки приєднання) відповідно до схеми зовнішнього електропостачання і проектно-кошторисної документації та здійснити підключення об'єкта ТОВ «Євроформат ППМ» до електричних мереж ПАТ «Київенерго».

Позивач у позовній заяві пояснив суду, що вказаний договір є обов'язковим для ПАТ «Київенерго», як суб'єкта господарювання, що здійснює передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, оскільки Законом України «Про електроенергетику» (ч. 6 ст. 24), встановлено, що електропередавальна організація, що здійснює передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, не має права відмовити замовнику, який має намір приєднати електроустановки до цих мереж, у наданні послуг з приєднання.

Згідно із ч. 4 ст. 179 Господарського кодексу України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Так, Кабінет Міністрів України або уповноважені ним органи приймають типові договори шляхом затвердження. Отже, типовий договір - це нормативно-правовий акт, який приймається Кабінетом Міністрів України та іншими органами виконавчої влади та має особливу форму у виді імперативних умов договору.

Відповідно до ч. 10 ст. 12 ЗУ «Про електроенергетику» від 16.10.1997 р. № 575/97-ВР основними завданнями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, є розроблення та затвердження правил приєднання електроустановок до електричних мереж, типових форм договорів про приєднання, типових форм технічних умов, методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж та порядку фінансування послуг з приєднання електроустановок до електричних мереж.

Згідно із ч. 4 п.1.3. «Правил приєднання електроустановок замовників до електричних мереж», затверджених Постановою НКРЕ № 32 від 17.01.2013 р. (надалі - Правила) послуга з приєднання надається на підставі договору про приєднання, що укладається за типовою формою.

Позивачем складено договір № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. у відповідності до типового договору, який затверджений Додатком № 1 до Правил.

Листом від 29.08.2013 р. № 24 Товариство з обмеженою відповідальністю «Євроформат ППМ» надіслало протокол розбіжностей № 1 до договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. (протокол розбіжностей № 1 знаходиться в матеріалах справи).

Зокрема, у протоколі розбіжностей № 1 відповідач запропонував позивачу викласти п. 3.1.1. договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. у наступній редакції: «забезпечити в установленому порядку приєднання об'єкта замовника (будівництво та введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електропостачання об'єкта замовника від місця забезпечення потужності до точки приєднання) у строки, зазначені в п.6. Додатку № 1 до Договору, після виконання замовником зобов'язань, визначених пунктом 3.2 цього розділу».

У позовній заяві позивач пояснив, що строк будівництва та введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електропостачання об'єкта відповідача визначається відповідно до чинних будівельних норм та правил, при цьому початок обчислення строку починається від дати узгодження проектної документації відповідачем. Згідно з п. 3.1. Правил, розроблення проектно-кошторисної документації є наступним етапом після підписання технічних умов та підписання договору про приєднання. Отже, в технічних умовах визначається прогнозований строк введення об'єкта відповідача в експлуатацію. Оскільки проектно-кошторисну документацію розробляє відповідач на підставі виданих позивачем технічних умов, то строк будівництва та введення в експлуатацію об'єкта відповідача залежить, в першу чергу, від строку розробки відповідачем проектно-кошторисної документації, на який позивач вплинути не може. Отже, встановлення для позивача строків приєднання об'єкта відповідача відповідно до строків визначених в п.6 Технічних умов (додатку 1 до спірного Договору) є не коректним та суперечить вимогам діючого законодавства.

Таким чином, за твердженням позивача, умови п. 3.1.1. договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р., викладені в редакції, запропонованої відповідачем, суперечать умовам визначеним в Типовому договорі та Правилах.

Отже, викладаючи п. 3.1.1. в такій редакції, відповідач створює регулювання, що за змістом прав і обов'язків сторін суперечить відповідному регулюванню, передбаченому Постановою НКРЕ № 32 від 17.01.2013 р.

Пункт 5.2 договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. відповідач запропонував викласти в такій редакції: «виконавець послуг несе відповідальність за зміст і обґрунтованість виданих технічних умов та правильність розрахунку плати за приєднання за цим договором, своєчасне та належне виконання вимог технічних умов з боку Місця забезпечення потужності до Точки приєднання, своєчасне узгодження наданої для цього замовником проектної та кошторисної документації, а також за своєчасне приєднання електроустановок об'єкта замовника до електричних мереж на умовах цього договору».

Відповідач запропонував викласти п. 5.3 вказаного договору у такій редакції: «у разі приєднання, яке не є стандартним, замовник несе відповідальність за своєчасне та належне виконання вимог технічних умов від Точки приєднання до об'єкта, розроблення проектної документації, своєчасне узгодження цієї документації з виконавцем послуг».

Позивач у позовній заяві вказав на те, що згідно з п. 3.1.7. Правил електропередавальна організація (позивач) забезпечує виконання будівельно-монтажних, пусконалагоджувальних робіт та введення в експлуатацію новозбудованих чи реконструйованих електроустановок до точки приєднання замовника (відповідача). Нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення електричних мереж від точки приєднання до об'єкта відповідача здійснюються відповідачем або за рахунок його коштів.

Отже, відповідно до норм чинного законодавства позивач зобов'язується побудувати та ввести в експлуатацію електроустановки від місця забезпечення потужності до точки приєднання відповідача, а будівництво електричних мереж від точки приєднання до об'єкта здійснюються відповідачем.

Згідно з п. 3.1.4. Правил одним з етапів приєднання, яке не є стандартним, є розроблення замовником проектної документації на електроустановки зовнішнього електрозабезпечення. Під електроустановками зовнішнього забезпечення необхідно розуміти електричні мережі (об'єкти), збудовані, реконструйовані чи технічно переоснащені від точки забезпечення замовленої потужності до об'єкта замовника на виконання технічних умов (ч. 4 пі.2. Правил). Іншими словами, відповідач зобов'язується розробити проектно-кошторисну документацію в повному обсязі від точки забезпечення замовленої потужності до об'єкта.

Отже, позивач не погоджується з запропонованою відповідачем редакцією пунктів 5.2., 5.3. договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р., оскільки умови цих пунктів створюють регулювання, що за змістом прав і обов'язків сторін суперечить відповідному регулюванню, передбаченому Постановою НКРЕ № 32 від 17.01.2013 р.

У протоколі розбіжностей № 1 до вказаного договору відповідач запропонував викласти п. 5.4 у наступній редакції: «за порушення строків виконання зобов'язання за цим договором винна сторона сплачує іншій стороні пеню від вартості приєднання конкретного пускового комплексу в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період за який сплачується пеня, за кожний день прострочення, а за прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 5,0 відсотків від вказаної вартості».

Також відповідач запропонував викласти п. 5.5. договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. наступним чином: «за порушення умов зобов'язання щодо якості (повноти та комплектності) надання приєднання послуги з приєднання стягується штраф у розмірі 5,0 відсотків від вартості приєднання конкретного пускового комплексу».

Позивач пояснив суду, що Правилами передбачено, що сторони, з одного боку, при складанні проекту договору повинні обов'язково включати пункти про відповідальність, оскільки ч. 1 ст. 180 ГК України визначено ці умови як істотні; з іншого боку, визначення розміру відповідальності (штраф, пеня) передано на розсуд сторін, тобто із застосуванням принципу свободи договору, передбаченого ст. 6 ЦК України.

Проте, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», позивач не має права застосувати різні ціни чи різні інші умови до рівнозначних угод з суб'єктами господарювання, продавцями чи покупцями без об'єктивно виправданих на те причин.

Отже, при укладенні договорів про приєднання до електричних мереж позивач зобов'язаний застосовувати єдиний підхід до всіх контрагентів. З метою запобігання порушення інтересів споживачів позивач пропонує визначати в договорі штрафи та пеню у розмірі 0,0 відсотки. Крім того, з метою врегулювання непорозумінь, що виникають при укладенні договорів позивач звернувся за роз'ясненнями до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (копія листа знаходиться в матеріалах справи).

Таким чином, позивач, Публічне акціонерне товариство «Київенерго», стверджує, що запропоновані в редакції відповідача та викладені в протоколі розбіжностей № 1 умови спірного договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. суперечать вимогам чинного законодавства, порушують принципи справедливості та рівності сторін, а тому є неприйнятними для позивача.

Відповідно до ч. 7 ст. 181 Господарського кодексу України якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей щодо умов договору, заснованого на державному замовленні або такого, укладення якого є обов'язковим для сторін на підставі закону, або сторона - виконавець за договором, що в установленому порядку визнаний монополістом на певному ринку товарів (робіт, послуг), яка одержала протокол розбіжностей, не передасть у зазначений двадцятиденний строк до суду розбіжності, що залишилися неврегульованими, то пропозиції другої сторони вважаються прийнятими.

Відповідно до ч. 5 ст. 231 Господарського кодексу України у разі недосягнення згоди між сторонами щодо встановлення та розміру штрафних санкцій за порушення зобов'язання спір може бути вирішений в судовому порядку за заявою заінтересованої сторони відповідно до вимог Господарського Кодексу України.

Саме за таких обставин на розгляд Господарського суду міста Києва були передані позовні вимоги Публічного акціонерного товариства «Київенерго» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Євроформат ППМ» про визнання договору про приєднання, яке не є стандартним, № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. укладеним в редакції позивача.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню повністю з наступних підстав.

Відповідно до ст. 179 Господарського кодексу України, Кабінет Міністрів України, уповноважені Президентом України міністерства, інші центральні органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори; укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Згідно з ч. 4 ст. 179 ГКУ, при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Частиною 6 ст. 179 ГКУ передбачено, що суб'єкти господарювання, які забезпечують споживачів, зазначених у частині першій цієї статті, електроенергією, зв'язком, послугами залізничного та інших видів транспорту, а у випадках, передбачених законом, також інші суб'єкти зобов'язані укладати договори з усіма споживачами їхньої продукції (послуг). Законодавством можуть бути передбачені обов'язкові умови таких договорів.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про електроенергетику», основними завданнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, є розроблення та затвердження правил приєднання електроустановок до електричних мереж, типових форм договорів про приєднання, типових форм технічних умов, методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж та порядку фінансування послуг з приєднання електроустановок до електричних мереж.

Відповідно до Правил приєднання електроустановок до електричних мереж, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері енергетики № 32 від 17.01.2013 р., послуга з приєднання надається на підставі договору про приєднання, що укладається за типовою формою (додаток 1); для отримання проекту договору про приєднання замовник звертається до електропередавальної організації за місцем розташування його електроустановок із заявою про приєднання електроустановки певної потужності (додаток 2) та пред'являє паспортний документ.

Нестандартне приєднання здійснюється в порядку, передбаченому розділом ІІІ Правил, та передбачає певну послідовність дій замовника та електропередавальної організації, а саме:

- підписання договору про приєднання сторонами (пункт 3.1.3 Правил);

- розроблення замовником проектної документації на електроустановки зовнішнього електрозабезпечення (пункт 3.1.4 Правил);

- узгодження з електропередавальною організацією проектної документації. Визначення вартості виконання робіт з приєднання у складі вартості реалізації проекту зовнішнього електрозабезпечення відповідно до методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж. Вартість послуги з приєднання оформляється у вигляді додаткової угоди до договору про приєднання (пункт 3.1.5 Правил);

- здійснення замовником оплати електропередавальній організації вартості послуги з приєднання відповідно до умов договору про приєднання (пункт 3.1.6 Правил);

- забезпечення електропередавальною організацією виконання будівельно-монтажних, пусконалагоджувальних робіт та введення в експлуатацію новозбудованих чи реконструйованих електроустановок до точки приєднання замовника (пункт 3.1.7 Правил).

Згідно з ст. 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

У ст. 180 Господарського кодексу України зазначено, що зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства; господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.

Норми статті 181, зокрема її частини 1-4, Господарського кодексу України визначають, що господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками.

Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.

За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Ч. 7 ст. 181 ГКУ визначено, що якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей щодо умов договору, заснованого на державному замовленні або такого, укладення якого є обов'язковим для сторін на підставі закону, або сторона - виконавець за договором, що в установленому порядку визнаний монополістом на певному ринку товарів (робіт, послуг), яка одержала протокол розбіжностей, не передасть у зазначений двадцятиденний строк до суду розбіжності, що залишилися неврегульованими, то пропозиції другої сторони вважаються прийнятими.

У ч. 3 ст. 184 вказано, що укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.

Відповідно до ст. 648 ЦКУ зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.

Стаття 187 Господарського кодексу України передбачає укладення господарських договорів за рішенням суду у разі, якщо спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

Згідно статті 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

06.12.2013 р. третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики, на виконання вимог ухвали суду надала письмові пояснення, в яких зазначила наступне.

По перше, НКРЕ вказала на те, що редакція пункту 3.1.1 договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р., запропонована відповідачем в протоколі розбіжностей, не змінює зміст договору, а лише конкретизує пункт 3.1.1, яким визначаються строки виконання сторонами взятих на себе зобов'язань.

Що стосовно п.п. 5.2 та 5.3 договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р., то НКРЕ зазначила, що редакція пунктів 5.2 та 5.3 вказаного договору, запропонована відповідачем в протоколі розбіжностей, в частині покладення відповідальності на виконавця послуг щодо своєчасного та належного виконання вимог технічних умов з боку Місця забезпечення потужності до Точки приєднання та покладення відповідальності на замовника щодо своєчасного та належного виконання вимог технічних умов від Точки приєднання до об'єкта не відповідає положенням правил, оскільки опосередковано покладає обов'язок з розроблення проектної документації на виконавця послуг.

Разом з тим НКРЕ пояснила, що редакція пункту 5.2 договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р., запропонована відповідачем в протоколі розбіжностей, в частині покладення відповідальності на виконавця послуг щодо своєчасного узгодження наданої замовником проектної та кошторисної документації, своєчасного приєднання електроустановок об'єкта замовника відповідно до схеми зовнішнього електропостачання і проектно-кошторисної документації та здійснення підключення об'єкта замовника до електричних мереж не змінює зміст договору, а лише конкретизує пункт 5.2, яким визначаються межі відповідальності сторін за виконання взятих на себе зобов'язань.

Відносно п.п. 5.4 та 5.5 договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. НКРЕ відмітила, що пунктом 5.4 типової форми договору про приєднання до електричних мереж, затвердженої додатком 1 до правил надано можливість сторонам договору на власний розсуд визначити величину відповідальності за порушення строків виконання зобов'язання та за порушення умов зобов'язання щодо якості надання послуги з приєднання.

На думку Комісії, у разі недосягнення згоди сторонами щодо величини штрафних санкцій за порушення будь-якою із сторін взятих на себе зобов'язань, така величина може бути визначена в судовому порядку.

У судовому засіданні 27.03.2014 р. представник позивача подав суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій виклав редакцію договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. відповідно до заявлених позовних вимог та заяву, в якій просив вважати вірною редакцію Додатка № 1 до вказаного договору (Технічні умови № Н307-13 на нестандартне приєднання об'єкта до електричних мереж), що був поданий разом із позовною заявою 23.09.2013 р.

У судовому засіданні 27.03.2014 р. представник відповідача подав заяву, в якій визнав позовні вимоги та згодився на підписання договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. про приєднання, яке не є стандартним, в редакції позивача.

Враховуючи вищенаведене, оцінивши всі надані сторонами докази, документи та пояснення в їх сукупності, зважаючи на встановлені факти та вимоги вищезазначених правових норм, а також те, що відповідач позовні вимоги визнав, Господарський суд міста Києві дійшов висновку про обґрунтованість вимог Публічного акціонерного товариства «Київенерго» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Євроформат ППМ» про визнання договору № Н307-13/1008 від 29.07.2013 р. про приєднання, яке не є стандартним, укладеним в редакції позивача.

Відповідно до вимог статті 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 638, 648 Цивільного кодексу України, ст. ст. 179, 180, 181, 184, 187 Господарського кодексу України, ст. ст. 32, 33, 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Київенерго" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євроформат ППМ" задовольнити повністю.

2. Визнати укладеним договір № Н307-13/1008 про приєднання, яке не є стандартним, від 29.07.2013 р. в наступній редакції:

«ДОГОВІР № Н307-13/1008

про приєднання, яке не є стандартним

м.Київ 29.07.2013 р.

ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «КИЇВЕНЕРГО» (далі - Виконавець послуг), в особі директора СВП "КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРИЧНІ МЕРЕЖІ" ПАТ "КИЇВЕНЕРГО" Топала Олександра Михайловича, що діє на підставі Довіреності від 01.11.2012 № 91/2012/11/01-3, з однієї сторони, та Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРОФОРМАТ ГНІМ" (далі - Замовник) в особі Директора Хвастунова Ігоря Михайловича, який діє на підставі статуту, з іншої сторони (далі - Сторони), уклали цей договір про приєднання електроустановок Замовника до електричних мереж (далі - Договір).

При виконанні умов цього Договору Сторони зобов'язуються діяти відповідно до чинного законодавства, зокрема, Правил приєднання електроустановок до електричних мереж, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 17 січня 2013 року № 32, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08 лютого 2013 року за N 236/22768 (далі - Правила).

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. За цим Договором до електричних мереж Виконавця послуг приєднується: виробничі та офісні приміщення, місце розташування об'єкта Замовника: вул. Куренівська, 21.

1.2. Місце забезпечення потужності об'єкта Замовника встановлюється: РУ-10 кВ ПС 110/35/10 Кабельна.

1.3. Точка приєднання (межа балансової належності об'єкта Замовника) встановлюється: на наконечниках мережі 10 кВ живлення трансформаторів 10/0,4 кВ РП-10 кВ, ТП-10/0,4 кВ в РУ-10 кВ РП-10 кВ, ТП-10/0,4 кВ, що споруджуються.

1.4. Тип приєднання об'єкта Замовника: нестандартне.

1.5. Замовлено до приєднання потужність в місці приєднання 4900 кВт.

1.6. Категорія надійності електропостачання І - 300 кВт; II - 4380 кВт; III - 220 кВт.

1.7. Ступінь напруги в точці приєднання визначається напругою на межі балансової належності і буде становити 10 кВ, 3 клас.

2. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

2.1.Виконавець послуг забезпечує приєднання електроустановок об'єкта Замовника (будівництво, реконструкція, технічне переоснащення та введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електропостачання об'єкта Замовника від місця забезпечення потужності до точки приєднання) відповідно до схеми зовнішнього електропостачання і проектно-кошторисної документації та здійснює підключення об'єкта Замовника до електричних мереж на умовах цього Договору.

2.2.3амовник оплачує Виконавцю послуг вартість приєднання.

3. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН

3.1. Виконавець послуг зобов'язаний:

3.1.1. Забезпечити в установленому порядку приєднання об'єкта Замовника (будівництво та введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електропостачання об'єкта Замовника від місця забезпечення потужності до точки приєднання) у строки, зазначені в Договорі, після виконання Замовником зобов'язань, визначених пунктом 3.2 цього розділу.

3.1.2. Підключити електроустановки Замовника до електричних мереж протягом 5 днів, якщо підключення не потребує припинення електропостачання інших споживачів, або 10 днів, якщо підключення потребує припинення електропостачання інших споживачів, після введення в експлуатацію об'єкта Замовника в порядку, встановленому законодавством у сфері містобудування, та після виконання таких етапів:

- оплати Замовником вартості приєднання;

- введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електропостачання об'єкта Замовника:

- надання документів, що підтверджують готовність до експлуатації електроустановки об'єкта замовника;

- узгодження із Замовником акта розмежування балансової належності електроустановок та експлуатаційної відповідальності Сторін.

3.2. Замовник зобов'язаний:

3.2.1. Розробити на підставі технічних умов від 29.07.2013 № Н307-13, які є додатком до цього Договору, проектну документацію та погодити її з Виконавцем послуг (для приєднання, яке не є стандартним).

3.2.2. Передати Виконавцю послуг проектну документацію на зовнішнє електропостачання у 4 примірниках для виконання ним зобов'язань за Договором (для приєднання, яке не є стандартним).

3.2.3. На дату 31.12.2017 ввести в експлуатацію власний об'єкт та електроустановки зовнішнього забезпечення від точки приєднання до об'єкта.

3.2.4. У разі виникнення потреби у перенесенні існуючих мереж Виконавця послуг звернутися за складанням додаткової угоди щодо надання послуг з перенесення вищезазначених мереж відповідно до частини четвертої статті 18 Закону України "Про електроенергетику" (для приєднання, яке не є стандартним).

3.3. Виконавець послуг має право:

3.3.1. Прийняти рішення щодо надання послуги з приєднання або самостійно, або із залученням підрядних організацій.

3.3.2. У разі порушення Замовником порядку розрахунків за цим Договором, призупинити виконання зобов'язань за цим Договором до належного виконання Замовником відповідних умов Договору та/або ініціювати перегляд Сторонами істотних умов цього Договору.

3.4. Замовник має право контролювати виконання Виконавцем послуг зобов'язань щодо будівництва електричних мереж зовнішнього електропостачання об'єкта Замовника від місця забезпечення потужності до точки приєднання, у тому числі шляхом письмових запитів до Виконавця послуг про хід виконання приєднання. Виконавець зобов'язаний обов'язково запрошувати відповідального представника Замовника на наради Виконавця, на яких будуть розглядатися питання організації та контролю за ходом виконання договірних зобов'язань Виконавця послуг за цим Договором про приєднання та залучених ним для цього підрядних організацій.

3.5. Після введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електропостачання Виконавець послуг набуває право власності на збудовані електричні мережі зовнішнього електропостачання.

3.6. Підключення електроустановки Замовника до електричних мереж електропередавальної організації здійснюється на підставі заяви протягом 5 днів, якщо підключення не потребує припинення електропостачання інших споживачів, або 10 днів, якщо підключення потребує припинення електропостачання інших споживачів, після введення в експлуатацію об'єкта Замовника в порядку, встановленому законодавством у сфері містобудування.

4. ПЛАТА ЗА ПРИЄДНАННЯ ТА ПОРЯДОК РОЗРАХУНКІВ

4.1. Плата за приєднання остаточно узгоджується після погодження електропередавальною організацією проектної документації. Уточнене значення оформляється додатковою угодою до цього Договору, у тому числі вартість проектної документації на зовнішнє електрозабезпечення, яка передана Замовником Виконавцю послуг за актом приймання-передавання в рахунок плати за приєднання.

4.1.1. Замовник повинен підписати додаткову угоду щодо визначення вартості послуг з приєднання протягом 20 календарних днів від дати направлення йому проекту додаткової угоди про визначення вартості послуг з приєднання за цим Договором.

У разі відмови Замовника від підписання додаткової угоди про вартість послуг з приєднання цього Договору або не підписання цієї додаткової угоди, Замовник зобов'язаний відшкодувати Виконавцю мереж понесені ним збитки (втрати).

4.2. Замовник сплачує плату за приєднання на поточний рахунок Виконавця послуг у порядку: після погодження проектно-кошторисної документації у вигляді додаткової угоди до договору про приєднання.

4.3. Надання Виконавцем послуг за цим Договором підтверджується шляхом підписання Сторонами акту приймання-передачі наданих послуг.

4.4. У строк 1 (один) календарний день після повного виконання Сторонами своїх зобов'язань за цим Договором, Виконавець подає Замовнику акт приймання-передачі наданих послуг у двох примірниках.

4.5. Замовник зобов'язаний протягом 3 (трьох) календарних днів з дня отримання акта приймання-передачі наданих послуг підписати та повернути один примірник акту або надати мотивовану відмову від підписання акта.

4.6. Якщо в установлений п. 4.5. Договору термін Виконавець не отримає підписаний Замовником акт приймання-передачі наданих послуг або мотивовану відмову від підписання акта, послуги вважаються такими, що прийняті Замовником з додержанням усіх умов Договору, а зобов'язання Виконавця вважаються виконаними належним чином.

5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН

5.1. У випадку порушення своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та чинним законодавством. Порушення зобов'язання є його невиконання або неналежне виконання, тобто виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання.

5.2. Виконавець послуг несе відповідальність за зміст та обгрунтованість виданих технічних умов та правильність розрахунку плати за приєднання за цим Договором.

5.3. Замовник несе відповідальність за наявність дозвільної документації, за своєчасне та належне виконання вимог технічних умов, розроблення проектної документації, своєчасне узгодження цієї документації з Виконавцем послуг.

5.4. За порушення строків виконання зобов'язання за цим Договором винна Сторона сплачує іншій Стороні пеню у розмірі 0,0 відсотка вартості приєднання за кожний день прострочення, а за прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 0,0 відсотків від вказаної вартості.

5.5. За порушення умов зобов'язання щодо якості (повноти та комплектності) надання послуги з приєднання стягується штраф у розмірі 0,0 відсотків від вартості приєднання.

5.6. Сторони не відповідають за невиконання умов цього Договору, якщо це спричинено дією обставин непереборної сили. Факт дії обставин непереборної сили підтверджується відповідними документами.

5.7. Сторони звільняються від відповідальності за невиконання (повне) або неналежне (часткове) виконання будь-якого з положень (зобов'язань) Договору, якщо воно з'явилося внаслідок дії обставин непереборної сили, що знаходяться поза сферою контролю Сторони, яка не виконала зобов'язання, як такі: стихійні лиха, війни і військові дії, страйки, масові безлади і хвилювання, аварії, а також акти органів державної влади або управління, що роблять неможливим виконання умов Договору. При цьому термін виконання зобов'язань за Договором подовжується відповідно до часу, протягом якого діяли форс-мажорні обставини, або Сторони укладають додаткову угоду про розірвання Договору.

5.8. Факти існування і тривалості форс-мажорних обставин підтверджуються документами компетентних органів, що уповноважені посвідчувати обставини форс-мажору відповідно до чинного законодавства України. Якщо Сторони без поважних причин не сповістили протягом 5 (п'яти) календарних днів про виникнення і наявність форс-мажорних обставин, то вони надалі не мають права посилатися на вказані обставини, як такі, що звільняють їх від зобов'язань.

6. ПОРЯДОК ВИРІШЕННЯ СПОРІВ

6.1. Усі спірні питання, пов'язані з виконанням цього Договору, вирішуються шляхом переговорів між Сторонами.

6.2. У разі недосягнення згоди спір вирішується в судовому порядку відповідно до законодавства України.

7. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ

7.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до повного виконання Сторонами передбачених ним зобов'язань, але не довше ніж до 31.12.2018.

7.2. Договір може бути змінено або розірвано і в іншій строк за ініціативою будь-якої зі сторін у порядку, визначеному законодавством України.

7.3. Строк дії Договору може бути продовжений за вмотивованим зверненням однієї зі Сторін у передбаченому законодавством порядку.

7.4. Договір може бути розірвано у разі відсутності розробленої проектно-кошторисної документації та виконання будівництва в терміни, зазначені в заяві.

7.5. Закінчення строку Договору не звільняє Сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії Договору.

7.6. Зміни (доповнення) до Договору можуть бути внесені тільки за домовленістю Сторін, яка оформлюється додатковою угодою до Договору. Зміни до Договору набирають чинності з моменту належного оформлення Сторонами відповідної додаткової угоди до Договору.

7.7. У випадку визнання Замовника банкрутом договір вважається розірваним з дати набрання чинності судовим рішенням у справі про банкрутство Замовника.

7.8. Перехід прав та обов'язків Замовника за цим Договором до іншої особи оформлюється шляхом укладення трьохсторонньої угоди між Виконавцем послуг, Замовником і особою, до якої переходять права та обов'язки Замовника.

8. ІНШІ УМОВИ ДОГОВОРУ

8.1. Фактом виконання зобов'язання Виконавця послуг з приєднання об'єкта Замовника (будівництва електричних мереж зовнішнього електропостачання об'єкта Замовника від місця забезпечення потужності до точки приєднання) Сторони вважатимуть факт подачі напруги в узгоджену точку приєднання.

8.2. Перелік невід'ємних додатків до цього Договору:

1. Технічні умови від 29.07.2013 № Н307-13.

2. Технічне рішення № Н307-13, надається після погодження проектної документації.

8.3. Цей Договір укладений у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу для Замовника та Виконавця послуг.

8.4. Для координації дій по виконанню цього договору Сторони призначають відповідальних представників:

Від Замовника - Хвастунова Ігоря Михайловича тел. 494-35-08, 067-407-29-74.

Від Виконавця - Топала Олександра Михайловича тел. 207-64-50, факс 425-66-44.

9. МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ СТОРІН

ВИКОНАВЕЦЬ: ЗАМОВНИК:

ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО ТОВ «ЄВРОФОРМАТ ППМ»

«КИЇВЕНЕРГО»

Місцезнаходження: Місцезнаходження:

01001, м. Київ, пл. І.Франка, 5 м. Київ, вул. Ігорівська, 1/8, літ. "А"

Банківські реквізити: п/р №26007056105597

п/р № 26007962509432 ПАТ КБ "ПРИВАТБАНК" філія "КИЇВСІТІ"

у ПАТ "ПУМБ", м. Донецьк, МФО 334851 МФО 380775

код за ЄДРПОУ 00131305 Код ЄДРПОУ 31089602

індивідуальний податковий № 001313026657 Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ №

свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ 38264273

№ 100335247

Реквізити підрозділу, відповідального за

виконання договору:

СТРУКТУРНИЙ ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ

"КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРИЧНІ МЕРЕЖІ"

ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА

«КИЇВЕНЕРГО»

Місцезнаходження:

04655, м. Київ, вул. Новокостянтинівська, 20

код за ЄДРПОУ 38346487

Тел. 207-64-51

Факс 425-66-44

Директор Директор

СВП "КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРИЧНІ МЕРЕЖІ" ТОВ "ЄВРОФОРМАТ ППМ"

ПАТ «КИЇВЕНЕРГО»


О.М. Топал
Хвастунов І.М.».

3. Визнати укладеним Додаток 1 до договору № Н307-13/1008 про приєднання, яке не є стандартним, від 29.07.2013 р. в наступній редакції:

«ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО

"КИЇВЕНЕРГО"

пл. Івана Франка, 5, м. Київ, Україна, 01001, тел. 207-60-75, 207-60-76, факс 207-60-60

Е-mail: kanc@kievenergo.com.ua, kank11@kievenergo.com.ua

29.07.2013 р. № ДепТП030 / 43/1-23 / 307/1008 ТОВ "ЄВРОФОРМАТ ППМ"

Директору Хвастунову І.М.

04070, м. Київ, вул. Ігорівська, 1/8, літ. "А"

Додаток 1 до Договору про приєднання

Технічні умови № Н307-13

на нестандартне приєднання об'єкта до електричних мереж

1.Функціональне виробничі та офісні приміщення

призначення об'єкта

2. Адреса об'єкта вул. Куренівська, 21

3. Термін початку будівництва 2013 рік

Термін (прогнозований) введення в експлуатацію 31.12.2017

4. Існуюче навантаження (згідно договору на I - 266 кВт;

користування (постачання)) II - 516,8 кВт;

III-211,1 кВт

5. Максимальне розрахункове навантаження

(з урахуванням існуючого) 4900 кВт

Встановлена потужність електронагрівальних установок:

стаціонарних електричних плит - 0,00 кВт,

електроопалення - 0,00 кВт, гарячого водопостачання - 0,00 кВт.

6. Графік уведення потужностей за чергами:

Рік введення потужності (черга будівництва)Максимальне розрахункове електричне навантаження (з урахуванням існуючого)Категорія надійності електропостачання (кВт) І II III 2014 (II квартал) 1993,9 300 1473,9 220 2015 2993,9 300 2473,9 220 2016 3993,9 300 3473,9 220 2017 4900 300 4380 220

7. Місце (точка) забезпечення потужності РУ-10 кВ ПС 110/35/10 Кабельна

8. Точка приєднання на наконечниках мережі 10кВ живлення трансформаторів 10/0,4 кВ РП-10 кВ, ТП-10/0,4 кВ в РУ-10 кВ РП-10 кВ, ТП-10/0,4 кВ, що споруджуються

9. Рівень напруги в точці приєднання 10 кВ

10. Прогнозовані межі балансової належності та експлуатаційної відповідальності встановлюються в точці приєднання електроустановки.

11. Джерело електропостачання:

ПС: Кабельна 110/35/10

ТП/РП: РП-10/0,4кВ, ТП-10/0,4Кв

І. Вимоги до електроустановок Замовника.

12. Для одержання потужності Замовнику необхідно виконати наступні вимоги:

12.1. До електричних мереж живлення об'єкту:

12.1.1. І пусковий комплекс (II квартал 2014 року: Р=1993,9 кВт, І категорія - 300 кВт, II категорія - 1473,9 кВт, III категорія - 220 кВт):

12.1.1.1. Спорудити будівельну частину РП-10 кВ.

12.1.1.2. Встановити необхідну кількість виносних трансформаторів 10/0,4 кВ необхідної потужності, живлення яких виконати від різних секцій РУ-10 кВ РП-10 кВ, що обладнується згідно п.17 розділу II "Вимоги до електроустановок електропередавальної організації".

12.1.1.3. Електропостачання об'єкта виконати КЛ-0,4 кВ від різних секцій РУ-0,4 кВ ТП5990 та РУ-0,4 кВ виносних трансформаторів 10/0,4 кВ РП-10 кВ. Можливість використання існуючих мереж вирішити проектом.

12.1.1.4. Схему мереж 10 кВ та 0,4 кВ, що знаходяться за межею балансової належності з боку Замовника, вирішити проектом з урахуванням категорійності споживачів.

12.1.2. II пусковий комплекс (2015 рік: Р=2993,9 кВт, І категорія - 300 кВт, II категорія -2473,9 кВт, III категорія - 220 кВт):

12.1.2.1. Встановити необхідну кількість виносних трансформаторів 10/0,4 кВ необхідної потужності, живлення яких виконати від різних секцій РУ-10 кВ РП-10 кВ, що обладнується згідно п.17 розділу II "Вимоги до електроустановок електропередавальної організації".

12.1.2.2. Електропостачання об'єкта виконати КЛ-0,4 кВ від різних секцій РУ-0,4 кВ ТП5990 та РУ-0,4 кВ виносних трансформаторів 10/0,4 кВ РП-10 кВ. Можливість використання існуючих мереж вирішити проектом.

12.1.2.3. Схему мереж 10 кВ та 0,4 кВ, що знаходяться за межею балансової належності з боку Замовника, вирішити проектом з урахуванням категорійності споживачів.

12.1.3. III пусковий комплекс (2016 рік: Р=3993,9 кВт, І категорія - 300 кВт, II категорія -3473,9 кВт, III категорія - 220 кВт):

12.1.3.1. Спорудити будівельну частину ТП-10/0,4 кВ, в якій:

12.1.3.2. Встановити два трансформатора 10/0,4 кВ (ТІ, Т2) необхідної потужності, живлення яких виконати від різних секцій РУ-10 кВ ТП-10/0,4 кВ, що обладнується згідно п.17 розділу II "Вимоги до електроустановок електропередавальної організації".

12.1.3.3. Обладнати двосекційний РУ-0,4 кВ №1.

12.1.3.4. Забезпечити можливість встановлення двох трансформаторів 10/0,4 кВ (ТЗ, Т4) та обладнання двосекційного РУ-0,4 кВ №2.

12.1.3.5. Електропостачання об'єкта виконати КЛ-0,4 кВ від різних секцій РУ-0,4 кВ ТП5990, РУ-0,4 кВ №1 проектуємої ТП-10/0,4 кВ (ТІ, Т2) та РУ-0,4 кВ виносних трансформаторів 10/0,4 кВ РП-10 кВ. Можливість використання існуючих мереж вирішити проектом.

12.1.3.6. Схему мереж 10 кВ та 0,4 кВ, що знаходяться за межею балансової належності з боку Замовника, вирішити проектом з урахуванням категорійності споживачів.

12.1.4. IV пусковий комплекс (2017 рік: Р=4900 кВт, І категорія - 300 кВт, II категорія -4380 кВт, III категорія - 220 кВт):

12.1.4.1. В будівельній частині ТП-10/0,4 кВ, що споруджується згідно п. 12.1.3.1.:

12.1.4.2. Встановити 2 трансформатора 10/0,4 кВ (ТЗ, Т4) необхідної потужності, живлення яких виконати від різних секцій РУ-10 кВ ТП-10/0,4 кВ, що обладнується згідно п.17 розділу II "Вимоги до електроустановок електропередавальної організації".

12.1.4.3. Обладнати двосекційний РУ-0,4 кВ №2.

12.1.4.4. Електропостачання об'єкта виконати КЛ-0,4 кВ від різних секцій РУ-0,4 кВ ТП5990, РУ-0,4 кВ №1 та РУ-0,4 кВ №2 проектуємої ТП-10/0,4 кВ (ТІ, Т2, ТЗ, Т4) та РУ-0,4 кВ виносних трансформаторів 10/0,4 кВ РП-10 кВ. Можливість використання існуючих мереж вирішити проектом.

12.1.4.5. Схему мереж 10 кВ та 0,4 кВ, що знаходяться за межею балансової належності з боку Замовника, вирішити проектом з урахуванням категорійності споживачів.

12.2. До розрахункового обліку електричної енергії, в т.ч. місця встановлення:

При розробці проекту виконати вимоги розділу 1.5. ПУЕ, розділу 2.7 ДНАОП 0.00-1.32, "Правил користування електричною енергією", розділу 11 ДБН В.2.5-23-2010 "Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення" та ДСТУ-НБВ 2.5-37-2008 Національний стандарт України «Інженерне обладнання будинків і споруд. Настанова з проектування, моніторингу та експлуатації автоматизованих систем моніторингу та управління будівлями і спорудами», а також взяти до уваги «Методичні рекомендації щодо організації комерційного обліку електричної енергії в мережах ПАТ «КИЇВЕНЕРГО».

- точки розміщення комерційних приладів обліку електроенергії повинні відповідати п. 3 ПКЕЕ;

- пристрої АВР та інші пристрої автоматики та вимірювань (вторинні та первинні кола) не повинні бути підключеними до позаоблікових кіл;

- лічильники електроенергії необхідно встановлювати в спеціалізовані (на двоє дверей) шафи, придатні для огляду первинного обладнання та мати можливість опломбування внутрішніх дверей, що запобігають доступу до місць приєднання вимірювальних кіл. Лічильники повинні бути багатофункціональними, які мають можливість вимірювання активної та реактивної енергії в двох напрямах (чотирьохквадрантні) з можливістю збереження інформації на протязі не менш ніж 60 діб, мати оптичний та цифровий порти (інтерфейси) для зчитування інформації та підключені до вимірювальних кіл струму та напруги через випробувальні клемники типу АРР-5 або другого типу з такими ж функціями;

- лічильники повинні бути підключені до ЛУЗОД, з якого має бути можливість зчитування інформації по каналам зв'язку;

- трансформатори струму повинні мати клас точності 0,5S;

- трансформатори напруги повинні мати клас точності 0,5;

- точки розміщення комерційних приладів обліку електроенергії, необхідна кількість, тип приладів, клас точності, схему підключення лічильників, тип ЛУЗОД, схему та кількість підключених лічильників до ЛУЗОД, а також види каналів зв'язку погоджувати на стадії розроблення технічного завдання на проектування або на початку проектування в СВП «КЕМ» ПАТ «КИЇВЕНЕРГО».

Рекомендовані типи електролічильників: EPQS (5А), SL-7000 (5А), А-1805 (5А), ZFD (5А), ZMD (5 А) з номінальною напругою 100В для приєднань понад 1000В.

12.3. До компенсації реактивної потужності:

вирішити проектом

12.4. До струмоприймачів, призначених для будівництва об'єкту:

не вимагається

13. Вимоги до обладнання.

13.1. З виконання РП, ТП:

Тип РП-10 кВ вирішити проектом з обладнанням РУ-10 кВ вакуумними вимикачами. ТП-10/0,4 кВ. РУ-10кВ-схема 10-7 (2). Рекомендуємо застосувати ТП-10/0,4 кВ у компактному виконанні, використовуючи при цьому сертифіковане в Україні обладнання та матеріали. Тип обладнання РП та ТП, мережу живлення трансформаторів визначити проектом та погодити з КИЇВЕНЕРГО на початку проектування.

13.2. З виконання лінії електропередавання: марку кабелів визначити з урахуванням корозійної агресивності грунтів. Переріз кабелів визначити проектом, але прийняти не менше

не вимагається.

13.3. З організації експлуатації:

вирішити проектом

13.4. З обладнання комірок:

не вимагається

13.5. З телемеханіки:

не вимагається

13.6. Із зв'язку: не вимагається

13.7. З автоматики:

При порушенні електропостачання від одного з джерел живлення забезпечити перерву в електропостачанні на час спрацювання автоматичного відновлення живлення

13.8. З автоматичного частотного розвантаження (АЧР), системної протиаварійної автоматики (СПА): не вимагається

14. Розрахункові значення струмів короткого замикання на шинах 10 (кВ) визначаються у відповідності до п.21 Розділу II.

15. Рівень напруги: на ПС (кВ) 110/10

наРП(кВ) 10/0,4 наТП(кВ) 10/0,4

16. З компенсації ємнісних струмів замикання на землю: Іс=62,5 А.

II. Вимоги до електроустановок електропередавальної організації.

17. Для одержання потужності в точці приєднання, від точки забезпечення потужності до точки приєднання, проектна документація повинна передбачати:

17.1. I пусковий комплекс (II квартал 2014 року: Р=1993,9 кВт, І категорія - 300 кВт, II категорія - 1473,9 кВт, ПІ категорія - 220 кВт):

17.1.1. В будівельній частині РП-10 кВ, що споруджується згідно п.12.1. розділу 1 "Вимоги до електроустановок замовника", обладнати двосекційний РУ-10 кВ.

17.1.2. Живлення секцій РУ-10 кВ РП-10 кВ виконати КЛ-10 кВ перерізом 3 (1x300) кв.мм по міді (3 (1x500) кв. мм по алюмінію) в ізоляції типу ЗПЕ:

I-ої секції - від I-ої секції (ком.25) РУ-10 кВ ПС 110/35/10 Кабельна;

ІІ-ої секції - від ІІ-ої секції (ком.32) РУ-10 кВ ПС 110/35/10 Кабельна.

17.1.3. Живлення секцій РУ-10 кВ РП-184 виконати КЛ-10 кВ перерізом 3 (1x300) кв.мм по алюмінію в ізоляції типу ЗПЕ від різних секцій РУ-10 кВ РП-10 кВ.

17.1.4. Існуючі КЛ-10 кВ "ПС Кабельна - РП184" №1, №2 відключити в РУ-10 кВ ПС Кабельна таРП184.

17.2 III пусковий комплекс (2016 рік: Р=3993,9 кВт, І категорія - 300 кВт, II категорія -3473,9 кВт, III категорія - 220 кВт):

17.2.1. В будівельній частині ТП-10/0,4 кВ, що споруджується згідно п.12.1. розділу І "Вимоги до електроустановок замовника", обладнати двосекційний РУ-10 кВ.

17.2.2. Живлення секцій РУ-10 кВ ТП-10/0,4 кВ виконати КЛ-10 кВ:

І-ої секції - від І-ої секції РУ-10 кВ РП-10 кВ та від І секції РУ-10 кВ ТП5990;

ІІ-ої секції - від ІІ-ої секції РУ-10 кВ РП-10 кВ та від II секції РУ-10 кВ ТП5990.

17.2.3. Прокласти КЛ-10 кВ від 1-ої секції РУ-10 кВ РП-10 кВ до РУ-10 кВ ТП1408. Схему підключення погодити з балансоутримувачем на початку проектування.

17.2.4. Прокласти КЛ-10 кВ від І-ої секції РУ-10 кВ РП-10 кВ до РУ-10 кВ ТП1022, з використанням існуючої КЛ-10 кВ "1022 - 5990" на відрізку від РУ-10 кВ ТП1022 до місця врізки. Місце врізки вирішити проектом на початку проектування.

17.2.5. Існуючі КЛ-10 кВ "1408 - 5990" та "1022 - 5990" відключити в РУ-10 кВ ТП5990 та ТП1408.

18. Схема видачі потужності (сторінка 7).

19. Для можливості обрахування плати за приєднання проектно-кошторисна документація повинна бути виконана окремими розділами:

- на електропостачання об'єкту від місця приєднання в бік існуючих мереж Власника;

- на електропостачання об'єкту від місця приєднання до струмоприймачів Замовника.

20. Вимоги до обладнання:

20.1. З виконання РП, ТП:

Тип РП-10 кВ вирішити проектом з обладнанням РУ-10 Кв вакуумними вимикачами ТП 10/0,4кВ. РУ-10 кВ - схема 10-7 (2). Рекомендуємо застосувати ТП-10/0,4 кВ у компактному виконанні, використовуючи при цьому сертифіковане в Україні обладнання та матеріали. Тип обладнання РП та ТП визначити проектом та погодити з Київенерго на початку проектування.

20.2. З виконання лінії електропередавання: марку кабелів визначити з урахуванням корозійної агресивності грунтів. Переріз кабелів визначити проектом, але прийняти не менше

Для мереж живлення - 3 (1x300) кв. мм по міді (3 (1x500) кв. мм по алюмінію), для КЛ-10 кВ "РП-10 кВ - РП184" №1, №2 - 3 (1x300) кв.мм по алюмінію в ізоляції типу ЗПЕ, для розподільчих мереж - 3 (1x120) кв. мм в ізоляції типу ЗПЕ. Марку КЛ-10 кВ визначити проектом і погодити з КИЇВЕНЕРГО на початку проектування

20.3. З організації експлуатації:

Передбачити систему охоронної сигналізації РУ-10 кВ РП-10 кВ та РУ-10 кВ ТП-10/0,4 кВ. Вибір системи управління виконувати у відповідності до технічного завдання на обладнання системою охоронної сигналізації електромережних об'єктів ПАТ "КИЇВЕНЕРГО".

20.4. З обладнання комірок:

Обладнати необхідну кількість комірок в РУ-10 кВ РП-10 кВ. Виконати ревізію, наладку, випробування та введення в експлуатацію обладнання комірок №25, №32 в РУ-10 кВ ПС 110/35/10 Кабельна та комірок в РУ-10 кВ РП-10 кВ, що споруджується.

20.5. З телемеханіки:

Організувати в РП-10 кВ систему управління в повному обсязі на базі інтелектуального КП телемеханіки або системи "microSCADA" з відображенням інформації на верхньому рівні управління. Систему управління забезпечити джерелом безперебійного живлення на час не менше однієї години.

20.6. Із зв'язку:

Організувати канал зв'язку системи управління РП-10 кВ з РДП (РЕМ "Північний"). Передбачити телефонізацію РП-10 кВ. Вибір системи управління та тип каналу зв'язку погодити з СВП "КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРИЧНІ МЕРЕЖІ" при проектуванні.

20.7. З автоматики:

Передбачити АВР на СВ в РУ-10 кВ РП-10/0,4 кВ

20.8. З автоматичного частотного розвантаження (АЧР), системної протиаварійної автоматики (СПА): не вимагається

21. Розрахункові значення струмів короткого замикання на шинах 10 (кВ):

ПСІк.з макс (А)Ік.з мін (А) Кабельна 110/35/10 17717 13862 Оболонь 110/10 11498 9195

22. Рівень напруги: на ПС (кВ) 110/10

на РП (кВ) 10/0,4 на ТП (кВ) 10/0,4

23. З компенсації ємнісних струмів замикання на землю: Іс=62,5 А.

24. Додаткові вимоги та умови.

24.1. Технічні умови є вихідними даними для проектування тільки за умови чинного Договору про приєднання електроустановок до електричних мереж підписаного сторонами у встановленому порядку.

24.2. Погодження трас та окремих розділів проекту не є погодженням проекту.

24.3. До початку будівництва об'єкта проектно-кошторисну документацію електро-установок електропередавальної організації погодити з СВП "КЕМ".

24.4. До початку проектування розробити Завдання на проектування по розділу ІІ технічних умов "Вимоги до електроустановок електропередавальної організації" та погодити з ПАТ "КИЇВЕНЕРГО".

Примітка:

1. Договір про приєднання №Н307-13/943 від 15.07.2013 та Додаток 1 до Договору (ТУ №4Н307 від 15.07.2013) - вважаються такими, що не набули чинності.

2. Обгрунтованість вимог технічних умов може бути оскаржена до Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в місті Києві.

Електропередавальна організація: Замовник:

Технічний директор Директор ТОВ «ЄВРОФОРМАТ ППМ»


О.С. Зайцев
Хвастунов І.М.».

4. Стягнути з Товариства обмеженою відповідальністю "Євроформат ППМ" (04070, м. Київ, вул. Ігорівська, буд. 1/8, літ. А, код ЄДРПОУ 31089602) на користь Публічного акціонерного товариства "Київенерго" (01001, м. Київ, пл. І. Франка, буд. 5, код ЄДРПОУ 00131305) 1 147 (одна тисяча сто сорок сім) грн. 00 коп. витрат на сплату судового збору.

5. Після вступу рішення в законну силу видати наказ.

6. Дане рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня складення його повного тексту і може бути оскаржене в порядку, передбаченому чинним законодавством України.

Повне рішення складено 01.04.2014 р.

Колегія суддів у складі:

Головуючий суддя І.О. Гавриловська

Суддя О.В. Нечай

Суддя М.Є. Літвінова

Дата ухвалення рішення27.03.2014
Оприлюднено01.04.2014
Номер документу37962703
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання договору укладеним Колегія суддів у складі: Головуючий

Судовий реєстр по справі —910/18417/13

Ухвала від 10.12.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гавриловська І.О.

Ухвала від 15.01.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гавриловська І.О.

Ухвала від 09.12.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гавриловська І.О.

Ухвала від 20.11.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гавриловська І.О.

Рішення від 27.03.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гавриловська І.О.

Ухвала від 24.09.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гавриловська І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні