Постанова
від 20.03.2014 по справі 820/1040/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"20" березня 2014 р. Справа № 820/1040/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Мельникова Р.В.,

за участю секретаря судового засідання Волошко М.С.,

за участю: представника позивача Стрикаль М.В.,

представника відповідача Іхненко Я.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ІТЄУ" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування наказу та акта про результати перевірки, визнання дій протиправними, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ІТЄУ" (далі позивач або ТОВ "ІТЄУ") звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі відповідач або ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова), у якому просить суд:

- скасувати рішення Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області у формі наказу від 14.08.2013 N240 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ", код ЄДРПОУ 36034406";

- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області з проведення позапланової невиїзної документальної перевірки щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ПП фірма "ДЕАЛ" (код ЄДРПОУ 25016060) за період липень 2012 року, ПП фірма "ТОРРЕОН" (код ЄДРПОУ 31381043) за період серпень, жовтень 2012 року, їх реальності та повноти відображення в обліку;

- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області зі складання акту N356/20-30-22-01-14/36034406 від 28.08.2013;

- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області зі встановлення в акті N356/20-30-22-01-14/36034406 від 28.08.2013 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ" (код ЄДРПОУ 36034406) щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ПП фірма "ДЕАЛ" (код ЄДРПОУ 25016060) за період липень 2012 року, ПП фірма "ТОРРЕОН" (код ЄДРПОУ 31381043) за період серпень, жовтень 2012 року, їх реальності та повноти відображення в обліку висновків щодо непідтвердження документально ТОВ "ІТЄУ" реальності здійснення господарських відносин по придбанню товарів (робіт, послуг) на загальну суму 2449711,74грн, у т.ч. на суму ПДВ 408285,29грн, та непідтвердження ТОВ "ІТЄУ" реальності здійснення господарських відносин по продажу товарів (робіт, послуг) на загальну суму 2705653,14грн, у т.ч. ПДВ 450942,19грн;

- скасувати Акт N356/20-30-22-01-14/36034406 від 28.08.2013 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ" (код ЄДРПОУ 36034406) щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ПП фірма "ДЕАЛ" (код ЄДРПОУ 25016060) за період липень 2012 року, ПП фірма "ТОРРЕОН" (код ЄДРПОУ 31381043) за період серпень, жовтень 2012 року, їх реальності та повноти відображення в обліку.

В обґрунтування позовних вимог представник ТОВ "ІТЄУ" повідомив наступне.

На думку представника позивача, запити ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова N11756/10/22.5-12 від 02.07.2013 та N12850/10/22.5-12 від 17.07.2013 було складено з порушенням вимог п.п.20.1.23 п.20.1 ст.20 ПК України та за відсутності підстав, передбачених п.73.3 ст.73 ПК України, а тому платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такі запити.

Представник позивача вважає, що оскаржуваний наказ прийнято відповідачем за відсутності передбачених законом підстав (п.78.1.1 ст.78 ПК України), зокрема, позивачем були надані всі пояснення, що запитувалися в запиті про надання пояснень та їх документального підтвердження, крім того, до ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова Харківської області ДПС разом з поясненнями надані їх документальне підтвердження. Жодних зауважень щодо надання (чи неповного надання) документів в акті спірної перевірки податковим органом не зазначено.

У зв'язку наведеним представник позивача також вважає незаконними дії відповідача щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «ІТЄУ», щодо складання акту N356/20-30-22-01-14/36034406 від 28.08.2013.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

У судовому засіданні та поданих до суду запереченнях (а.с.60-62) представник відповідача заперечував проти позову, зазначивши наступне.

Представник відповідача вважає, що наказ від 14.08.2013 N240 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ", код ЄДРПОУ 36034406" прийнято і оскаржувані дії вчинено ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова з дотриманням чинного законодавства України.

Представник відповідача зазначила, що у відповіді на запит ТОВ "ІТЄУ" вказує на те, що постачання товару було здійснено за рахунок послуг транспортних підприємств, тобто товарно-транспортних накладних у підприємства немає.

Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази у їх сукупності, встановив наступне.

Відповідно до пп.20.1.6, пп.20.1.23 п.20.1 ст.20 ПК України (у тексті постанови приписи Податкового кодексу України в редакції, чинній на час виникнення відповідних правовідносин) органи державної податкової служби мають право: для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом; у випадках виявлення порушення вимог податкового та іншого законодавства України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, надсилати платникам податків письмові запити щодо надання засвідчених належним чином копій документів.

Згідно з п.73.3 ст.73 ПК України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;

2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

5) у разі проведення зустрічної звірки;

6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова складено запити N11756/10/22.5-12 від 02.07.2013 та N12850/10/22.5-12 від 17.07.2013 про надання пояснень та їх документального підтвердження господарських відносин ТОВ "ІТЄУ" та ПП фірма "ДЕАЛ" (код ЄДРПОУ 25016060) за липень 2012 року, ПП фірма "ТОРРЕОН" (код ЄДРПОУ 31381043) за серпень, жовтень 2012 року, а саме інформацію, зазначену у запитах; у зв'язку з надходженням податкової інформації, яка свідчить про порушення ТОВ "ІТЄУ" податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП фірма "ДЕАЛ" (код ЄДРПОУ 25016060) за липень 2012 року, ПП фірма "ТОРРЕОН" (код ЄДРПОУ 31381043) за серпень, жовтень 2012 року (а.с.22, 23).

Відповідно до п. 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. №1245, у разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.

Запит податкового органу в обов'язковому порядку повинен містити перелік запитуваної інформації та викладення визначених Податковим кодексом України підстав отримання інформації, зокрема, зазначення фактів порушення платником податків законодавства.

Відповідно до п.п. 16.1.7 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.

Перевіривши відповідність запитів N11756/10/22.5-12 від 02.07.2013 та N12850/10/22.5-12 від 17.07.2013 вимогам ст.73 Податкового кодексу України та Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1245, суд встановив, що вказані запити містять в собі опис запитуваної інформації та перелік документів, посилання на норми законодавства, підстави для надіслання запиту.

Отже, у зв'язку з надходженням податкової інформації, яка свідчить про порушення ТОВ "ІТЄУ" податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП фірма "ДЕАЛ" (код ЄДРПОУ 25016060) за липень 2012 року, ПП фірма "ТОРРЕОН" (код ЄДРПОУ 31381043) за серпень, жовтень 2012 року, ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова звернулась до ТОВ "ІТЄУ" із письмовими запитами N11756/10/22.5-12 від 02.07.2013 та N12850/10/22.5-12 від 17.07.2013 про надання пояснень та їх документального підтвердження господарських відносин ТОВ "ІТЄУ" та ПП фірма "ДЕАЛ" (код ЄДРПОУ 25016060) за липень 2012 року, ПП фірма "ТОРРЕОН" (код ЄДРПОУ 31381043) за серпень, жовтень 2012 року.

Таким чином, запити N11756/10/22.5-12 від 02.07.2013 та N12850/10/22.5-12 від 17.07.2013 є обґрунтованими та відповідають вимогам податкового законодавства.

08.08.2013 позивачем було надано до ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова документи по господарським відносинам з ПП фірма "ДЕАЛ" та ПП фірма "ТОРРЕОН", про що свідчить лист ТОВ "ІТЄУ" вих..№0813-01 від 05.08.2013 (а.с.24-27).

Відповідно до пункту 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 за №128/2568, товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу. Один із екземплярів товарно-транспортної накладної, як встановлено пунктом 11.7 цих Правил, передається вантажоодержувачу, і служить для оприбуткування вантажу (товару).

Тобто, товарно-транспортні накладні повинні у будь-якому разі бути в наявності у покупця, безвідносно до умов договору поставки про зобов'язану сторону щодо доставки товару.

Однак, ТОВ "ІТЄУ" не надало до ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова документи щодо переміщення отриманого від контрагентів товару, товарно-транспортні накладні, що свідчить про ненадання позивачем у повному обсязі запитуваних податковою інспекцією документів.

Контролюючі органи, до яких належить ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України). (Підпункт 20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України (ПК України.)

Право контролюючих органів проводити документальні невиїзні перевірки передбачено пунктом 75.1 ст.75 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: 78.1.1 - за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. (Пункт 78.4 ст.78 Податкового кодексу України.)

Відповідно до п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова прийнято наказ від 14.08.2013 N240 (а.с.64) про проведення на підставі пп.78.1.1 п.78.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ", код ЄДРПОУ 36034406, з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПП фірма "ДЕАЛ" (код ЄДРПОУ 25016060) за період липень 2012 року, ПП фірма "ТОРРЕОН" (код ЄДРПОУ 31381043) за період серпень, жовтень 2012 року.

Враховуючи, що позивачем на обґрунтовані запити відповідача не було надано у повному обсязі документальне підтвердження фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами, у відповідача виникли підстави для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ" відповідно до пп.78.1.1 п.78.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим і було прийнято оскаржуваний наказ від 14.08.2013 N240.

Згідно з п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова. (Пункт 79.3 ст.79 Податкового кодексу України.)

З матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова надсилала повідомлення №1320/10/20-30-22-01-22 та №1321/10/20-30-22-01-22 від 14.08.2013 про дату початку та місце проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ" разом з копією наказу від 14.08.2013 на адресу ТОВ "ІТЄУ": вул.Клочківська, б.228, м.Харків, 61045, яка є місцезнаходженням ТОВ "ІТЄУ" відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; за цією ж адресою позивач отримує судові документи у цій адміністративній справі.

Проте до ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова повернулись конверти з надісланими документами з поміткою «фірма змінила адресу».

Таким чином, надіслані ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова до ТОВ "ІТЄУ" повідомлення про дату початку та місце проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ" разом з копією наказу від 14.08.2013 були повернуті до податкової інспекції з незалежних від відповідача причин.

Зазначене підтверджується копіями повідомлень №1320/10/20-30-22-01-22 та №1321/10/20-30-22-01-22 від 14.08.2013, копіями конвертів (а.с.65-69) та копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.17-18).

Відповідно до п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт.

ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова складено акт N356/20-30-22-01-14/36034406 від 28.08.2013 про результати проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ "ІТЄУ" щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ПП фірма "ДЕАЛ" (код ЄДРПОУ 25016060) за період липень 2012 року, ПП фірма "ТОРРЕОН" (код ЄДРПОУ 31381043) за період серпень, жовтень 2012 року, їх реальності та повноти відображення в обліку (а.с.28-45).

Відповідно до висновків акта N356/20-30-22-01-14/36034406 від 28.08.2013 документально не підтверджено реальність здійснення ТОВ "ІТЄУ" господарських відносин з придбання товарів (робіт, послуг) на загальну суму 2449711,74грн, у т.ч. на суму ПДВ 408285,29грн, та не підтверджено реальність здійснення ТОВ "ІТЄУ" господарських відносин з продажу товарів (робіт, послуг) на загальну суму 2705653,14грн, у т.ч. ПДВ 450942,19грн.

З огляду на встановлені фактичні обставини справи суд прийшов до висновку, що дії відповідача щодо прийняття спірного наказу від 14.08.2013 N240 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ", код ЄДРПОУ 36034406", щодо проведення цієї перевірки та складання за її результатами акта N356/20-30-22-01-14/36034406 від 28.08.2013 вчинені на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому підстави для задоволення позову в цій частині відсутні. Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області зі встановлення в акті N356/20-30-22-01-14/36034406 від 28.08.2013 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ" (код ЄДРПОУ 36034406) висновків щодо непідтвердження документально ТОВ "ІТЄУ" реальності здійснення господарських відносин по придбанню товарів (робіт, послуг) на загальну суму 2449711,74грн, у т.ч. на суму ПДВ 408285,29грн, та непідтвердження ТОВ "ІТЄУ" реальності здійснення господарських відносин по продажу товарів (робіт, послуг) на загальну суму 2705653,14грн, у т.ч. ПДВ 450942,19грн; скасування Акта N356/20-30-22-01-14/36034406 від 28.08.2013 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ІТЄУ" (код ЄДРПОУ 36034406) - суд зазначає наступне.

Сам по собі акт перевірки та його висновки не мають і не можуть мати для платника податків будь-яких наслідків. Цей документ не впливає на права та обов'язки суб'єкта господарювання, що перевіряється, він не встановлює ніяких вимог чи обов'язкових правил поведінки для платника податків, призначений керівнику податкового органу, який на його підставі повинен прийняти відповідне рішення, і вже прийняте рішення, яке містить конкретні приписи для платника податків, може бути останнім оскаржене в судовому порядку.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 159-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "ІТЄУ" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування наказу та акта про результати перевірки, визнання дій протиправними - відмовити у повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанову складено 25.03.2014.

Суддя Р.В. Мельников

Дата ухвалення рішення20.03.2014
Оприлюднено02.04.2014
Номер документу37963166
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1040/14

Ухвала від 19.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 08.07.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 20.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні