Постанова
від 31.03.2014 по справі 805/2432/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 березня 2014 р. Справа № 805/2432/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі:головуючого судді Волгіної Н.П., розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Антракс-Юні"

про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовною заявою, в якій просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Антракс-Юні" заборгованість з витрат на виплату та доставку пенсій за Списком № 1, 2 в загальному розмірі 48 570,25 грн. В обґрунтування позовних вимог у позові зазначено наступне.

Працівникам відповідача були призначені пенсії на пільгових умовах зі зниженням пенсійного віку, встановленого ст. 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення", УПФУ є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, передбачені Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 № 384/2011 (далі - Положення № 384/2011). Загальна сума фактичних витрат на виплачу та доставку пільгових пенсій цим громадянам за період з 1 квітня 2014 по 1 грудня 2013 року складає 48 570,25 грн, в тому числі за списком № 1 - 44 164,09 грн, за списком № 2 - 4 406,16 грн, що узгоджена з боржником актом звірення та підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Відповідач не відшкодував витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, у зв'язку із чим утворилась заборгованість за вказаний період в сумі 48 570,25 грн (а.с. 2-3, 44-45).

Представник позивача Бєдак А.І. до суду з'явився, надав заяву про розгляд справи у письмовому провадженні у зв'язку із неявкою представника відповідача (а.с. 52).

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи Товариство з обмеженою відповідальністю "Антракс-Юні" повідомлялось належним чином (а.с. 51). Причини неявки представника суду не повідомлені.

Відповідно до п. 6 ст. 128 КАС України якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у порядку письмового провадження у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що перешкод для розгляду справи, передбачених ст. 128 КАС України не має (відсутня потреба заслуховування свідка чи експерта), відповідач в судове засідання не з'явилась, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялась судом належним чином, а представник позивача надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Відповідно до інформації, отриманої з веб-сайту Єдиного державного реєстру, технічним адміністратором якого є ДП "Інформаційно-ресурсний центр" Товариство з обмеженою відповідальністю "Антракс-Юні" (код ЄДРПОУ 34686170) зареєстровано 11 вересня 2007 року за номером № 1 251 102 0000 000280. Місцезнаходження: 86200, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Шиллєра, буд. 122. Перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області як платник внесків до Пенсійного фонду України, реєстраційний № 05-55-03-1520/05553 (а.с. 150-156).

Як вбачається з банківських виписок, працівникам відповідача були виплачені пенсії, призначені їм на пільгових умовах як особам, які працювали/працюють на Товаристві з обмеженою відповідальністю "Антракс-Юні" та які були зайняті на роботах з шкідливими і важкими умовами праці за списком № 1 та писком № 2 (а.с. 54-148).

Позивачем на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Антракс-Юні" направлялись розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п.п. "а"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", за період з 1 квітня по 1 грудня 2013 року в сумі 48 570,25 грн. (а.с. 9-38).

На час подання позовної заяви Товариство з обмеженою відповідальністю "Антракс-Юні" витрати управлінню Пенсійного фонду по виплаті та доставці пільгових пенсій за спірний період на загальну суму 48 570,25 грн не відшкодувало.

При прийнятті рішення суд керується наступним.

Статтею 58 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV від 9 липня 2003 року (далі - Закон № 1058-IV ) на Пенсійний фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення контролю за цільовим використанням коштів ПФУ, вирішення питань, пов'язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснення адміністративного управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені Законом і статутом Пенсійного фонду.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 2464-VI від 8 липня 2010 року Пенсійний фонд України - орган, уповноважений вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загально-обов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.

Згідно Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384/2011 (далі - Положення № 384/2011), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пунктом 7 вказаного Положення передбачено, що Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Таким чином, позивач у справі - орган владних повноважень, який виконує у даних правовідносинах владні управлінські функції, надані йому чинним законодавством.

Як встановлено судом, працівникам відповідача призначені та сплачені пенсії згідно п. "а" та п. "б-з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (а.с. 54-148).

За змістом п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через такі фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-XII від 5 листопада 1991 року (далі - Закон " 1788-ХІІ). У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до ст. 27 та з урахуванням норм ст. 28 Закону № 1058-IV. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

На момент набрання чинності Законом № 1058-IV питання щодо відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п. "б" ст. 13 Закону № 1788-XII було врегульовано Законом України від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон № 400/97-ВР), відповідно до пп. 1 та 2 ст.1 якого відповідач є платником збору на обов'язкове державне пенсійне забезпечення.

Згідно ж з абз. 4 п. 1 ст. 2 Закону № 400/97-ВР для платників збору, визначених п.п. 1 та 2 ст. 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. "б" - "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст. 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Абз. 3 п. 1 ст. 4 Закону № 400/97-ВР встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абз. 4 п. 1 ст. 2 цього Закону.

Відповідно до абз. 4 пп. 1 п. 2 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку про те, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених особам, відповідно до п.п. "а", "б" ч. 1 ст. 13 Закону № 1788-ХІІ за списком № 1 та списком № 2, покриваються підприємствами та організаціями. При цьому обов'язок підприємств та організацій з відшкодування цих витрат, понесених ПФУ після 1 січня 2004 року, не пов'язаний із датою призначення такої пенсії чи часом набуття необхідного для цього пільгового стажу (до чи після набрання чинності Законом № 1058-IV).

Винятком із цього правила є лише відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій особам, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, призначених з урахуванням вимог ст. 14 Закону № 1788-ХІІ.

Наведена правова позиція викладена у Постанові Верховного Суду України від 25 вересня 2012 року по справі за позовом управління Пенсійного фонду України у м. Білій Церкві Київської області до Відкритого акціонерного товариства "Росава" про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Відповідно до ст. 244-2 КАС України суд при прийнятті рішення керується вказаною правовою позицією.

Згідно із п. 6.1 Інструкції № 21-1 відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"; за приписами п. 6.8 Інструкції № 21-1 підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Згідно п. 6.10 Інструкції № 21-1 відшкодування сум і фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

Відповідні розрахунки відповідачем не оскаржені, у встановлений Законом термін у добровільному порядку не сплачені.

Враховуючи наведене вище суд дійшов висновку про необхідність задоволення адміністративного позову позивача в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного вище, керуючись ст.ст. 2, 7-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 122-154, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовну заяву Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Антракс-Юні" про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Антракс-Юні" (код ЄДРПОУ 34686170) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області (код ЄДРПОУ 37885427) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам підприємства за період з 1 квітня 2013 року по 1 грудня 2013 року в загальному розмірі 48 570 (сорок вісім тисяч п'ятсот сімдесят) гривень 25 копійки, з яких: 44 164,09 грн - заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 1; 4 406,16 грн - заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 2.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Волгіна Н.П.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2014
Оприлюднено07.04.2014
Номер документу38016385
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2432/14

Постанова від 31.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 24.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні