Герб України

Постанова від 03.04.2014 по справі 826/1762/14

Окружний адміністративний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 квітня 2014 року 15:12 № 826/1762/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 доДепартаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) провизнання протиправними дії та скасування рішення від 10.01.2014р.,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Громадянин Азербайджану ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач) звернувся з позовом до Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту - відповідач) про визнання дії відповідача щодо відмови позивачу в реєстрації безстрокової грошової інвестиції в економіку України протиправними; скасувати рішення від 10.01.2014р. №050/14-63 про відмову позивачу в реєстрації безстрокової грошової інвестиції в економіку України; зобов'язати відповідача зареєструвати безстрокову грошову інвестицію в економіку України, здійснену позивачем в розмірі 101 839,1 доларів США (814 000грн.) на підставі заяви з переліком документів, що подана до Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.12.2013р. за №206і.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач протиправно відмовив позивачу у державній реєстрації іноземної інвестиції, оскільки норми чинного законодавства дають підстави стверджувати, що пряме придбання іноземним інвестором нерухомого майна на підставі договору купівлі-продажу є однією з дозволених форм здійснення іноземних інвестицій в Україні.

В судовому засіданні позивач позов підтримав в повному обсязі.

Натомість, представник відповідача просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог з підстав, наведених в письмових запереченнях, в яких посилався на те, що у разі відсутності інвестиційного договору, операції купівлі-продажу не несуть ознаки інвестиційної діяльності, і тому не підлягають державній реєстрації як іноземна інвестиція згідно з чинним законодавством.

В судовому засіданні 13.03.2014р. суд по справі перейшов в письмове провадження.

Ухвалою суду від 24.03.2014р. судом витебовувалась від відповідача належним чином завірена копія оскаржуваного рішення.

2 квітня 2014 року відповідачем виконані вимоги ухвали суду від 24.03.2014р.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Громадянином Азербайджану ОСОБА_1 перераховано (swift - повідомлення про переказ коштів, лист ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві №870/К/26-58-22-06-К) із-за кордону грошові кошти у розмірі 101 839,10доларів США, що по курсу НБУ (7,993) становить 814 000грн., на відкритий на його ім'я рахунок № 26206100108519 в ПАТ «Державний Ощадний банк України».

6 вересня 2012 року між позивачем (Покупець) та ТОВ «Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів «Фінком естет менеджмент» (Продавець) укладено договір купівлі - продажу земельної ділянки по вул. Крутогірна, 40 в м. Києві, площею 0,1015г., цільове призначення - будівництво і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер: 8000000000:72:286:0001. ціна земельної ділянки складає 814 000грн.

Розрахунок за вищезазначене нерухоме майно здійснено позивачем у повному обсязі із використанням коштів на рахунку №26206100108519.

Позивач через свого уповноваженого представника звернувся 26 грудня 2013 року із заявою про здійснення державної реєстрації іноземної інвестиції в економіку України.

До заяви були додані документи визначені у пункту 4 Порядку державної реєстрації (перереєстрації) іноземних інвестицій та її анулювання затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2013 р. N 1392, а саме, інформаційне повідомлення із відміткою територіального органу Міністерства доходів і зборів України (3 екземпляри); довіреність на уповноваженого представника - копія нотаріально завірена; довідка з банку; договір про відкриття інвестиційного рахунку; виписка по рахунку; нотаріально посвідчений переклад паспорту інвестора.

За результатами розгляду вказаної заяви директор Департаменту економіки та інвестицій Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом № 050/14-63 від 10.01.2014р. відмовив у проведенні державної реєстрації іноземної інвестиції з підстав того, що нерезидент набуває статусу учасника інвестиційної діяльності (інвестора) при укладанні договору про інвестиційну діяльність, який згідно зі статтею 9 Закону України "Про інвестиційну діяльність" є основним правовим документом, що регулює взаємовідносини між суб'єктами інвестиційної діяльності.

Крім того, в листі містилося твердження, що операції купівлі-продажу не несуть ознак інвестиційної діяльності і тому не підлягають державній реєстрації як іноземна інвестиція. Придбання земельної ділянки в Україні фізичною особою - іноземцем вважається іноземною інвестицією у разі зарахування такого майна на баланс підприємства.

Спірні правовідносини, що склалися між сторонами регулюються нормами Конституції України, Законом України "Про інвестиційну діяльність" від 18.09.91р. №15-60-XII (далі - Закон України №15-60-XII), Законом України "Про режим іноземного інвестування" від 19.03.1996 № 93/96-ВР, Положенням про Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.09.2013, № 1717, Порядком державної реєстрації (перереєстрації) іноземних інвестицій та її анулювання затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2013 р. N 139.

Згідно пункту 1 Порядку державної реєстрації (перереєстрації) іноземних інвестицій та її анулювання затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2013 р. N 1392 державна реєстрація (перереєстрація) іноземних інвестицій та її анулювання здійснюються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями у семиденний строк з дня подання іноземним інвестором документів для реєстрації (перереєстрації) іноземних інвестицій або її анулювання.

Керуючись пунктом 1 Положення про Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.09.2013, № 1717 Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується голові Київської міської державної адміністрації, підзвітний та підконтрольний Київській міській раді, а з питань виконання функції державної виконавчої влади Міністерству економічного розвитку і торгівлі України.

В силу приписів вищезазначеного Положення, органом, який здійснює державну реєстрацію іноземних інвестицій в місті Києві є Департамент.

Частиною 1 статті 1 Закону України № 93/96-ВР визначено, що іноземними інвесторами є суб'єкти, які провадять інвестиційну діяльність на території України, зокрема, фізичні особи - іноземці, які не мають постійного місця проживання на території України і не обмежені у дієздатності.

Позивач не має постійного місця проживання на території України.

Згідно змісту норми статті 5 Закону України №15-60-XII суб'єктами (інвесторами і учасниками) інвестиційної діяльності можуть бути громадяни і юридичні особи України та іноземних держав, а також держави.

Статтею 4 Закону України №15-60-XII встановлено, що об'єктом інвестування може бути будь-яке майно, в тому числі основні фонди і оборотні кошти в усіх галузях економіки, цінні папери (крім векселів), цільові грошові вклади, науково-технічна продукція, інтелектуальні цінності, інші об'єкти власності, а також майнові права.

Відповідно ж до статті 9 Закону України №15-60-XII основним правовим документом, який регулює взаємовідносини між суб'єктами інвестиційної діяльності, є договір (угода).

Укладання договорів, вибір партнерів, визначення зобов'язань, будь-яких інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України, є виключною компетенцією суб'єктів інвестиційної діяльності.

Отже, чинне законодавство дозволяє в даній сфері суспільних відносин укладання будь-яких договорів.

Разом з тим, статтею 3 Закону України № 93/96-ВР передбачено, що іноземні інвестиції можуть здійснюватися у наступних формах:

часткової участі у підприємствах, що створюються спільно з українськими юридичними і фізичними особами, або придбання частки діючих підприємств;

створення підприємств, що повністю належать іноземним інвесторам, філій та інших відокремлених підрозділів іноземних юридичних осіб або придбання у власність діючих підприємств повністю;

придбання не забороненого законами України нерухомого чи рухомого майна, включаючи будинки, квартири, приміщення, обладнання, транспортні засоби та інші об'єкти власності, шляхом прямого одержання майна та майнових комплексів або у вигляді акцій, облігацій та інших цінних паперів;

придбання самостійно або за участю українських юридичних або фізичних осіб прав на користування землею та використання природних ресурсів на території України;

придбання інших майнових прав;

господарської (підприємницької) діяльності на основі угод про розподіл продукції

в інших формах, які не заборонені законами України, в тому числі без створення юридичної особи на підставі договорів із суб'єктами господарської діяльності України.

Пунктом 8 Порядку державної реєстрації (перереєстрації) іноземних інвестицій та її анулювання затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2013 р. N 139, якими також визначено, що однією з форм іноземних інвестицій є придбання не забороненого законами нерухомого чи рухомого майна, у тому числі будинків, квартир, приміщень, обладнання, транспортних засобів та інших об'єктів власності, шляхом прямого одержання майна та майнових комплексів або у вигляді акцій, облігацій та інших цінних паперів; придбання самостійно або за участю українських юридичних або фізичних осіб прав на користування землею та використання природних ресурсів на території України.

Згідно статтею 4 Закону України № 93/96-ВР, іноземні інвестиції можуть вкладатися в будь-які об'єкти, інвестування в які не заборонено законами України.

Отже, чинне законодавство не забороняє придбання фізичними особами - іноземцями нерухомого майна, зокрема земельних ділянок на території України шляхом укладання договору купівлі продажу, як однією з форм здійснення іноземної інвестиції.

Таким чином, документом, що підтверджують форму здійснення іноземних інвестицій

відповідно до статті 3 Закону України № 93/96-ВР, якою визначений перелік форм здійснення іноземних інвестицій, може бути договір купівлі-продажу нерухомого майна.

Відповідно до змісту статті 14 Закону України № 93/96-ВР вбачається, що відмова в державній реєстрації іноземних інвестицій можлива лише у разі порушення встановленого порядку реєстрації. Відмова з мотивів її недоцільності не допускається.

Відмова в державній реєстрації іноземних інвестицій повинна бути оформлена письмово із зазначенням мотивів відмови і може бути оскаржена у судовому порядку.

Мотивуючи свою відмову в листі 050/14-63 від 10.01.2014р. відповідач вказував на те, що нерезидент набуває статусу учасника інвестиційної діяльності (інвестора) при укладанні договору про інвестиційну діяльність, який згідно зі статтею 9 Закону України "Про інвестиційну діяльність" є основним правовим документом, що регулює взаємовідносини між суб'єктами інвестиційної діяльності.

Зазначені висновки відповідача, на думку суду, суперечать вимогам чинного законодавства з підстав, які зазначалися вище.

Отже, відповідача не ґрунтується на вимогах закону, у зв'язку із чим підлягає визнанню протиправною.

Крім того, суд зазначає, що інформація викладена в листі -роз'ясненні Міністерства економіки України від 04.02.2011 р. № 3901-2560, на який посилається відповідач не спростовує доводів позивача та носить рекомендаційний характер.

Також з метою належного захисту та відновлення прав позивача, з урахуванням встановлених обставин у справі, суд приходить до переконання про необхідність зобов'язати відповідача зареєструвати безстрокову грошову інвестицію в економіку України, здійснену позивачем в розмірі 101 839,1 доларів США (814 000грн.) на підставі заяви з переліком документів, що подана до Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.12.2013р. за №206і.

За правилами частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, відповідач в обґрунтування правомірності своїх висновків не надав достатніх доказів, а тому суб'єктом владних повноважень не доведено своєї правоти.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 128, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов ОСОБА_1 задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо відмови ОСОБА_1 в реєстрації безстрокової грошової інвестиції в економіку України.

Скасувати рішення Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 10.01.2014р. №050/14-63 про відмову ОСОБА_1 в реєстрації безстрокової грошової інвестиції в економіку України.

Зобов'язати Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати безстрокову грошову інвестицію в економіку України, здійснену ОСОБА_1 в розмірі 101 839,1доларів США (814 000грн.) на підставі заяви з переліком документів, що подана до Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.12.2013р. за №206і.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Повний текст постанови виготовлений 03.04.2014р.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.04.2014
Оприлюднено07.04.2014
Номер документу38046411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1762/14

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Терлецький О.О.

Ухвала від 24.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 17.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Постанова від 11.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 27.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 05.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 05.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 03.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 11.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні