ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 березня 2014 року справа № 826/14208/13-а
приміщення суду за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 10
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Соколової О.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Форвектор»
до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного
управління Міндоходів у місті Києві
про визнання незаконними та скасування податкові повідомлення-рішення від 31.07.2013 року № 0001612201 та № 0001602201, -
встановив:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Форвектор» (далі - позивач) з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкові повідомлення-рішення від 31.07.2013 року № 0001612201 та № 0001602201.
В обґрунтування позову позивач посилається на те, що під час проведення господарських операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей у ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» оформлювались відповідні документи, що містять усі необхідні реквізити та відповідають вимогам, які передбачені Законом України від 16.07.1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Податкові, видаткові накладні фіксують та документально підтверджують здійснення господарських операцій щодо отримання позивачем товарно-матеріальних цінностей від перелічених контрагентів, які були надані перевіряючим у ході перевірки. Позивач зазначає, що в акті не доведено, що операції з придбання товару у ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» фактично не були здійснені. Крім того, позиція про те, що ці договори суперечать інтересам держави та суспільства і порушують публічний порядок, не підкріплена належними доказами. Позивач зазначає, що всі взаємовідносини які відбувались між позивачем і підприємствами-контрагентами підтверджені первинними документами, що підтверджує їх виконання, тобто носить реальний характер. Представник позивача вважає, що правочини, укладені TOB «Форвектор» з ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» не визнані судом недійсними і їх недійсність прямо не встановлена законом, у зв'язку з чим існує презумпція правомірності вказаних правочинів, а також наявність взаємних прав та обов'язків сторін за такими угодами.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав.
Представник відповідача заперечував проти позову, надав до матеріалів справи письмові заперечення на позовну заяву, в яких зазначив, що перевіркою встановлено, що позивач в перевіряємий період мав фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД». До відповідача надійшли акти ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС та ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС про результати проведення документальних невиїзних позапланових перевірок ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» з питань дотримання вимог податкового законодавства. Перевіряючі прийшли до висновків щодо наявності ознак «фіктивності» та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності перевіряємих підприємств. Зі змісту отриманих актів вбачається, що у ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» відсутні необхідні умови для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основні кошти, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби; неможливість реального здійснення контрагентами-постачальниками господарських операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності. Фінансово-господарська діяльність ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» здійснювалася поза межами правового поля, що у свою чергу свідчить про не набуття належним чином цивільної праводієздатності вказаних юридичних осіб, фінансово-господарські взаємовідносини між ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» та контрагентами-покупцями є фіктивними правочинами, та такими, що вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами. ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» здійснювали діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам. Представник відповідача зазначив, що є підстави вважати, що TOB «Форвектор» за період який перевірявся здійснювало сумнівні фінансово-господарські операції та при складанні податкової звітності безпідставно використовувало документи, що не відповідають дійсності, при взаємовідносинах з підприємствами, що мають ознаки «фіктивності».
У судовому засіданні представник відповідача просив у задоволенні позовних вимог ТОВ «Форвектор» відмовити у повному обсязі.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника позивача на підставі наявних у справі доказів.
Керуючись ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи зазначене, суд у судовому засіданні 12.02.2014 року ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.
Таким чином, суд керуючись ч.6 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України вирішує справу на підставі наявних в ній доказів.
Вирішуючи спір по суті суд виходив з наступного.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Форвектор», зареєстровано як юридична особа Голосіївською районною в місті Києві державною адміністрацією 11.03.2000 року № 10691200000024400, ідентифікаційний код юридичної особи 30790012, що підтверджено випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та довідкою АА № 779801 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, в якій визначені види діяльності позивача за КВЕД, зокрема: виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі; оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям; виробництво інших меблів. (т.1 а.с.69-70)
На час розгляду справи ТОВ «Форвектор» зареєстроване як платник податку на додану вартість з 26.03.2009 року (індивідуальний податковий номер - 307900126548), номер свідоцтва платника ПДВ - 200032443, що підтверджується даними з реєстру платників податку на додану вартість, розміщеному на офіційному веб-сайті Державної податкової служби України (www.sts.gov.ua) і свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість. (т.1 а.с.71)
Відповідач - Державна податкова інспекція у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві є контролюючим органом, який в розумінні п.п.41.1.1 п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролює податки, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. (п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України)
П.п.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України передбачено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Згідно з п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 кодексу, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності обставини, а саме, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
За приписами п.79.1, 79.2 ст.79 Податкового кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Керуючись вищезазначеними нормами податкового законодавства та на підставі наказу начальника ДПІ від 25.06.2013 року № 114 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки», повідомлення про проведення перевірки від 26.06.2013 року № 697/10/22-20, державною податковою інспекцією у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у місті Києві проведено документальну позапланову невиїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» за період з 01.04.2010 року по 30.04.2013 року. За наслідками перевірки було складено акт від 08.07.2013 року № 26/1-22-01-30790012. (т.1 а.с.11-22, 102-103)
Під час проведення документальної перевірки перевіряючим встановлено наявність договірних взаємовідносин ТОВ «Форвектор» з ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» в грудні 2011 року, січні, березні та серпні 2012 року, а саме останні поставляли товарно-матеріальні цінності та надавали послуги відповідно до умов договорів.
Для роботи відповідачем були використані акти ДПІ у Солом'янському районі м. Києва від 13.12.2012 року № 7594/22-7/37817020 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Константа-Інкорпорейтед» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість за період з 01.07.2011 року по 30.06.2012 року та від 15.03.2013 року № 531/22.4-13/37817014 про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «Онікс ЛТД» щодо підтвердження господарських відносин із підприємствами продавцями та підприємствами - покупцями за період листопад - грудень 2011 року та січень - березень 2012 року, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС від 12.03.2012 року № 694/2220/37818657 про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «Тесей ЛТД» з контрагентами, з якими платником задекларовані взаємовідносини за період з 01.01.2012 року по 30.11.2012 року, із яких вбачається, що у ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» відсутні необхідні умови для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основні кошти, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби; неможливість реального здійснення контрагентами-постачальниками господарських операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності. Враховуючи вищенаведене, фахівці ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС і ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС прийшли до висновку, що правочини, укладені ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб.
У висновках акту перевірки позивача зазначено, що документальною позаплановою перевіркою відповідачем встановлені порушення:
п.138.8, ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету на суму 51 351,00грн., в тому числі за ІV квартали 2011 року на суму 19 883,00грн., за І квартал 2012 року на суму 20 137,00грн., за ІІІ квартали 2012 року на суму 7 046,00грн., за ІV квартали 2012 року на суму 4 285,00грн.;
п.п.198.3, 198.6 ст.198, п.201.6 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 47 259,00грн., в тому числі за грудень 2011 року на суму 17 290,00грн., за січень 2012 року на суму 19 465,00грн., за березень 2012 року на суму 917,00грн., за серпень 2012 року на суму 5 506,00грн., за жовтень 2012 року на суму 4 081,00грн.
На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем були прийняті податкові повідомлення - рішення від 31.07.2013 року:
№ 0001612201 яким згідно з п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 та п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України, визначено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток у сумі 59 218,00грн. з якої основний платіж 51 351,00грн. та штрафна санкція у розмірі 7 867,00грн.;
№ 0001602201 яким згідно з п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 та п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України, визначено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість у сумі 59 073,75грн. з якої основний платіж 47 259,00грн. та штрафна санкція 11 814,75грн. (т.1 а.с.23-24)
Спір виник через висновки податкового органу про нікчемність договорів про постачання товару та послуг в грудні 2011 року, січні, березні, серпні 2012 року відповідно до договорів, оскільки сторони договору не мали наміру на реальне настання наслідків, а позивач мав мету на збільшення валових витрат та податкового кредиту при відсутності фактичного постачання товарів.
Відповідно до вимог ст.67 Конституції України платники податків повинні сплачувати належні суми податків і зборів у встановлені законами терміни.
Як зазначив Вищий адміністративний суд України в інформаційному листі від 02 червня 2011 року №742/11/13-11, судам належить звертати особливу увагу на дослідження обставин реальності здійснення господарських операцій платника податку, на підставі яких таким платником були сформовані дані податкового обліку. При цьому приймати на підтвердження даних податкового обліку можна лише достовірні первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясовувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції та установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку. При цьому в обов'язковому порядку необхідно досліджувати наявність господарської мети при вчиненні відповідних дій платника податку.
Таким чином, в межах даного спору слід встановити факт здійснення (реальність) господарських операцій між ТОВ «Форвектор» та ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД», ТОВ «Тесей ЛТД», мету придбання товару і послуг, обставини використання придбаних товарів у власній господарській діяльності позивача, встановити спеціальну податкову правосуб'єктність учасників господарської операції (чи були платниками податку на додану вартість).
Суд враховує, що аналіз реальності господарської операції повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків, усіх первинних документів, які належить складати залежно від певного виду господарської операції, - договори, акти виконаних робіт тощо та відповідності їх дійсному економічному змісту.
Статтею 11 Цивільного кодексу України зазначено, що підставою виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Згідно ст.639 Цивільного кодексу України, договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом.
В статті 14 Цивільного кодексу України цивільні обов'язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства.
Цивільні відносини у сфері поставки регулюються вимогами Цивільного кодексу України, а саме главою 54 «Купівля-продаж».
Як підтверджують матеріали справи та встановлено в судовому засіданні, 23.12.2011 року між позивачем (Покупець) та ТОВ «Константа-Інкорпорейтед» (Постачальник) укладено договір купівлі-продажу товару та надання послуг № 23/12, за умовами якого, Постачальник зобов'язується поставити у зумовлені строки Покупцеві комплектуючи меблеві матеріали, а Покупець зобов'язується прийняти їх та оплатити вартість на умовах цього договору. Договір укладений строком до 31.12.2012 року (п.3.1). (т.1 а.с.25-26)
На виконання умов договору сторонами підписана видаткова накладна № 78 від 11.01.2012 року на загальну суму 16 072,00грн. у т.ч. ПДВ 2 678,67грн. на товар, який був отриманий позивачем, а саме ДСП і пластик.
Зазначена видаткова накладна підписана представниками обох сторін із зазначенням найменування товару, кількості, одиниці виміру, вартості, прізвищ, посад, номерів та дат довіреностей на підставі яких був отриманий товар позивачем.
Крім того, ТОВ «Константа-Інкорпорейтед» на товар який постачався позивачу виписана податкова накладна № 140 від 11.01.2012 року на суму 16 072,00грн. у т.ч. ПДВ 2 678,67грн., яка надана позивачу згідно приписів п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України та сума включена останнім до складу податкового кредиту за звітний податковий період. (т.1 а.с.27-28)
Також, між цими ж сторонами укладено договір № 03/01, за умовами якого Постачальник зобов'язується надати позивачу (Замовник) послуги (роботи) з виготовлення комплекту меблів з матеріалів ТОВ «Константа-Інкорпорейтед» (Виконавець) за індивідуальним замовленням Замовника, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити Виконавцю повну вартість виготовлених і наданих згідно з умовами договору, специфікацією-замовленням меблів та послуг. (т.1 а.с.29-30)
На виконання умов договору сторонами підписана специфікація-замовлення на виготовлення комплекту меблів та акт надання послуг від 25.01.2012 року на загальну суму 32 120,00грн. у т.ч. ПДВ 5 353,33грн.
Зазначений акт підписаний представниками обох сторін із зазначенням найменування робіт, кількості, одиниці виміру, вартості, прізвищ, посад осіб якими були виконані та отримані послуги.
Крім того, ТОВ «Константа-Інкорпорейтед» на послугу яка надавалася позивачу виписана податкова накладна № 514 від 25.01.2012 року на суму 32 120,00грн. у т.ч. ПДВ 5 353,33грн., яка надана позивачу згідно приписів п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України та сума включена останнім до складу податкового кредиту за звітний податковий період. (т.1 а.с.31-33)
Судом встановлено, що 30.11.2011 року між позивачем (Орендар) та ТОВ «Онікс Компані ЛТД» (Орендодавець) укладено договір здачі в операційну оренду основних засобів № 30/11, за умовами якого, Орендодавець передає, а Орендар приймає в операційну оренду основні засоби за переліком, який є невід'ємною частиною цього договору. Орендар надає приміщення для встановлення вищезазначених основних засобів за адресою Київська обл., смт Коцюбинське, вул. Пономарьова, 30. Основні засоби передаються в операційну оренду згідно з актом приймання-передачі основних засобів, якій є невід'ємною частиною цього договору. Основні засоби передаються в операційну оренду для виробничих цілей. (т.1 а.с.34-35)
На виконання умов договору сторонами підписані перелік основних засобів, які передані в операційну оренду, акт приймання-передачі комплексу обладнання для виготовлення меблевої продукції від 01.12.2011 року, методика розрахунку оплати за оренду основних засобів, акти надання послуг - оренда обладнання від 30.12.2011 року на суму 35 000,00грн. у т.ч. ПДВ 5 833,33грн., від 22.12.2011 року на суму 68 742,00грн. у т.ч. ПДВ 11 457,00грн., від 31.01.2012 року на суму 53 000,00грн. у т.ч. ПДВ 8 833,00грн. та графіки часів роботи в грудні 2011 року і в січні 2012 року на оренду обладнання позивачем.
Зазначені первинні документи підписані представниками обох сторін із зазначенням найменування послуг, кількості, одиниці виміру, вартості, прізвищ, посад осіб які надавали та отримували послуги.
Крім того, ТОВ «Онікс Компані ЛТД» на послуги які надавалися позивачу виписані податкові накладні № 940 від 29.12.2011 року на суму 35 000,00грн. у т.ч. ПДВ 5 833,33грн., № 651 від 22.12.2011 року на суму 68 742,00грн. у т.ч. ПДВ 11 457,00грн., № 340 від 13.01.2012 року на суму 30 000,00грн. у т.ч. ПДВ 5 000,00грн., № 343 від 13.01.2012 року на суму 23 000,00грн. у т.ч. ПДВ 3 833,33грн. які надані позивачу згідно приписів п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України та суми включені останнім до складу податкового кредиту за звітні податкові періоди. (т.1 а.с.36-48)
Як підтверджують матеріали справи, 06.01.2012 року між позивачем (Покупець) та ТОВ «Онікс Компані ЛТД» (Постачальник) укладено договір купівлі-продажу товару та надання послуг № 06/01, за умовами якого, Постачальник зобов'язується поставити у зумовлені строки Покупцеві комплектуючи меблеві матеріали, а Покупець зобов'язується прийняти їх та оплатити вартість на умовах цього договору. Договір укладений строком до 31.12.2012 року (п.3.1). (т.1 а.с.49-50)
На виконання умов договору сторонами підписані акт надання послуг від 24.012012 року - вантажні, транспортні та експедиторські роботи за січень 2012 року, на суму 15 600,00грн. у т.ч. ПДВ 2 600,00грн. та видаткова накладна № РН-00153 від 15.03.2012 року на загальну суму 5 501,80грн. у т.ч. ПДВ 916,97грн. на товар, який був отриманий позивачем, а саме ДСП, пластик, кромка.
Зазначені акт і видаткова накладна підписані представниками обох сторін із зазначенням найменування товару та послуг, кількості, одиниці виміру, вартості, прізвищ, посад, номерів та дат довіреностей на підставі яких був отриманий товар, послуги позивачем.
Крім того, ТОВ «Онікс Компані ЛТД» на товар и послуги які постачалися та надавалися позивачу виписані податкові накладні № 644 від 24.01.2012 року на суму 15 600,00грн. у т.ч. ПДВ 2 600,00грн., № 432 від 15.03.2012 року на суму 5 501,80грн. у т.ч. ПДВ 916,97грн., які надані позивачу згідно приписів п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України та суми включені останнім до складу податкового кредиту за звітні податкові періоди. (т.1 а.с.51-54)
Також, у судовому засіданні встановлено, що 23.07.2012 року між позивачем (Орендар) та ТОВ «Тесей ЛТД» (Орендодавець) укладено договір здачі в операційну оренду основних засобів № 23/07/12, за умовами якого, Орендодавець передає, а Орендар приймає в операційну оренду основні засоби за переліком, який є невід'ємною частиною цього договору. Орендар надає приміщення для встановлення вищезазначених основних засобів за адресою Київська обл., смт Коцюбинське, вул. Пономарьова, 30. Основні засоби передаються в операційну оренду згідно з актом приймання-передачі основних засобів, якій є невід'ємною частиною цього договору. Основні засоби передаються в операційну оренду для виробничих цілей. (т.1 а.с.56-57)
На виконання умов договору сторонами підписані перелік основних засобів, які передані в операційну оренду, акт приймання-передачі комплексу обладнання для виготовлення меблевої продукції від 31.07.2012 року, методика розрахунку оплати за оренду основних засобів, акти надання послуг - оренда обладнання, № 41 від 31.10.2012 року на суму 24 486,00грн. у т.ч. ПДВ 4 081,00грн., № 33 від 31.08.2012 року на суму 33 033,00грн. у т.ч. ПДВ 5 505,50грн. та графіки часів роботи в серпні і жовтні 2012 року на оренду обладнання позивачем.
Зазначені первинні документи підписані представниками обох сторін із зазначенням найменування послуг, кількості, одиниці виміру, вартості, прізвищ, посад осіб які надавали та отримували послуги.
Крім того, ТОВ «Тесей ЛТД» на послуги які надавалися позивачу виписані податкові накладні № 1086 від 31.10.2012 року на суму 24 486,00грн. у т.ч. ПДВ 4 081,00грн. і № 1067 від 31.08.2012 року на суму 33 033,00грн. у т.ч. ПДВ 5 505,50грн. які надані позивачу згідно приписів п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України та суми включені останнім до складу податкового кредиту за звітні податкові періоди. (т.1 а.с.36-48)
Розрахунки між названими суб'єктами господарювання за товар і послуги проводився у безготівковій формі. Позивачем до матеріалів справи надані банківські виписки в яких призначення платежів визначено оплата за товар та послуги згідно вище перелічених договорів. (т.2 а.с.58-65)
Підпункт 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначає витрати як суму будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).
Відповідно до пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
Згідно з підпунктом 138.1.1 пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України витрати операційної діяльності включають: собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.
Відповідно до пункту 138.2 статті 138 Податкового кодексу України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
За правилами пункту 138.5 статті 138 Податкового кодексу України інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку.
Згідно з пунктом 138.6 статті 138 Податкового кодексу України собівартість придбаних та реалізованих товарів формується відповідно до ціни їх придбання з урахуванням ввізного мита і витрат на доставку та доведення до стану, придатного для продажу.
Наведені правові норми свідчать, що визначальною умовою правомірності формування витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, є їх здійснення для провадження господарської діяльності платника податку, та підтвердження первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.
Відповідно до визначення частини першої статті 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Підпункт 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначає господарську діяльність як діяльність особи, що пов'язану з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямовану на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Суд приймає до уваги, що ТОВ «Форвектор» здійснює діяльність, зокрема виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі; оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям; виробництво інших меблів.
Судом встановлено, що придбані у ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» товарно-матеріальні цінності позивачем реалізовано на адресу третьої особи ТОВ «Епіцентр К» на підтвердження чого позивач надав суду договори та специфікації. (т.1 а.с.223-247)
В судовому засіданні представник позивача зазначив, що від реалізації товарів та послуг, отриманих від ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД», підприємство отримало дохід.
З наведеного слідує, що господарські операції між ТОВ «Форвектор» та ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» здійснювалися в межах звичайної господарської діяльності позивача, є реальними, відповідають дійсному економічному змісту для отримання доходу та підтверджуються необхідними документами, що є свідченням добросовісності позивача при здійсненні вказаних операцій.
За правилами підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
У свою чергу в акті перевірки не встановлено відсутність на момент перевірки у позивача таких розрахункових, платіжних та інших первинних документів.
Суд не приймає до уваги посилання відповідача на акти ДПІ у Солом'янському районі м. Києва від 13.12.2012 року № 7594/22-7/37817020 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Константа-Інкорпорейтед» та від 15.03.2013 року № 531/22.4-13/37817014 про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «Онікс ЛТД», ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС від 12.03.2012 року № 694/2220/37818657 про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «Тесей ЛТД», оскільки вказані документи не позбавляють юридичного значення складених вказаними підприємствами первинних документів.
Відповідач також не надав суду доказів, які б свідчили, що ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» не мали адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань по спірним операціям та не здійснювали фактичних дій, спрямованих на виконання взятих зобов'язань.
Стосовно висновків акта перевірки про нікчемність правочинів, укладених між позивачем та підприємствами-контрагентами, суд звертає увагу на наступне.
Частина перша статті 203 Цивільного кодексу України встановлює, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Статтею 204 Цивільного кодексу України передбачено, що правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Відповідно до частини першої статті 228 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.
Згідно з частиною другою статті 228 Цивільного кодексу України правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним.
Частина третя цієї статті визначає, що у разі недодержання вимоги щодо відповідності правочину інтересам держави і суспільства, його моральним засадам такий правочин може бути визнаний недійсним. Якщо визнаний судом недійсний правочин було вчинено з метою, що завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, то при наявності умислу у обох сторін - в разі виконання правочину обома сторонами - в дохід держави за рішенням суду стягується все одержане ними за угодою, а в разі виконання правочину однією стороною з іншої сторони за рішенням суду стягується в дохід держави все одержане нею і все належне - з неї першій стороні на відшкодування одержаного. При наявності умислу лише у однієї із сторін все одержане нею за правочином повинно бути повернуто іншій стороні, а одержане останньою або належне їй на відшкодування виконаного за рішенням суду стягується в дохід держави.
Для застосування санкцій, передбачених статтею 228 Цивільного кодексу України, необхідним є наявність умислу на укладення угоди з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, наприклад, вчинення удаваного правочину з метою приховання ухилення від сплати податків чи з метою неправомірного одержання з державного бюджету коштів шляхом відшкодування податку на додану вартість у разі його несплати контрагентами до бюджету.
Доказами в адміністративному судочинстві, за визначенням частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України, є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
В процесі розгляду справи відповідачем доказів крім тих, що містяться у матеріалах справи, до суду не надано, відомостей про наявність інших доказів, які могли б бути витребувані судом, відповідачем не надавалося.
У відповідності до частин першої та четвертої статті 70 цього Кодексу, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Крім того, висновок відповідача про нікчемність операцій зроблено ним без використання наданих законодавством повноважень, щодо встановлення суб'єктивної сторони намірів сторін, тобто умислу. Відповідно до пункту 18 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 06 листопада 2009 року № 9 «Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними» при кваліфікації правочину за статтею 228 Цивільного кодексу України має враховуватися вина, яка виражається в намірі порушити публічний порядок сторонами правочину або однією зі сторін. Доказом вини може бути вирок суду, постановлений у кримінальній справі, щодо знищення, пошкодження майна чи незаконного заволодіння ним тощо.
Відповідачем не наведено, а судом не встановлено підстав для визнання нікчемними правочини, укладені в межах спірних правовідносин між позивачем та його контрагентами, а відповідачем не надано доказів, які б свідчили, що зазначені правочини є такими, що порушують публічний порядок чи спрямовані на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна держави.
Крім того, в силу положень частини третьої статті 228 Цивільного кодексу України питання недійсності правочину у разі недодержання вимоги щодо його відповідності інтересам держави і суспільства, його моральним засадам вирішується виключно судом.
При вирішенні даного спору суд враховує вимоги статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», яка встановлює: якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін; якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними; якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Так, у судовому засіданні судом встановлено, що на момент здійснення спірних господарських операцій ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» були зареєстровані як юридичні особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, про що свідчать витяги із зазначеного Єдиного державного реєстру. (т.2 а.с.49-57)
На думку суду, позивач, як покупець, не може нести відповідальність ні за несплату податків продавцями, ні за можливу недостовірність відомостей про них, наведених у зазначеному реєстрі, за умови необізнаності щодо неї.
Враховуючи викладене, беручи до уваги наявність підтверджуючих розрахункових та інших первинних документів, а також використання позивачем придбаного товару у власній господарській діяльності, висновок акту перевірки про порушення норм Податкового кодексу України в частині заниження податку на прибуток є помилковим, а збільшення позивачу суми грошового зобов'язання з податку на прибуток - протиправним.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення ДПІ у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві від 31.07.2013 року № 0001612201 яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток у сумі 59 218,00грн. з якої основний платіж 51 351,00грн. та штрафна санкція у розмірі 7 867,00грн. є протиправним та підлягає скасуванню.
Водночас, згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Підпунктом 14.1.191 пункту 14.1 статі 14 Податкового кодексу України передбачено, постачання товарів - будь-яка передача права на розпорядження товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.
Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Пункт 198.3 статті 198 Податкового кодексу України встановлює, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
З аналізу вказаних правових норм та обставин справи суд приходить до висновку, що необхідними та достатніми підставами для включення позивачем до складу податкового кредиту відповідних сум податку на додану вартість є: придбання ним послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності; сплата чи нарахування сум податку на додану вартість у зв'язку з таким придбанням.
Як вбачається з додатку 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до податкової декларації, позивач за грудень 2011 року, січень, березень, серпень та жовтень 2012 року відобразив в складі податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі податкових накладних, виписаних ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД», у зв'язку з придбанням товару та послуг. Крім того, ці податкові накладні відображені в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за вказані податкові звітні періоди. (т.1 а.с.112-174)
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Податковий кодекс України передбачає тільки один випадок не включення до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг) - це не підтвердження податковими накладними або оформлення з порушенням вимог чи не підтвердження митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). (п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України)
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом державної податкової служби (п. 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України).
Згідно з п. 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 01 листопада 2011 року № 1379, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 листопада за № 1333/20071, (далі - Порядок) податкову накладну заповнює особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
Податкова накладна вважається недійсною у разі її заповнення іншою особою, ніж зазначена у цьому пункті.
Згідно з п. 6.2 Порядку податкова накладна є підставою для віднесення до податкового кредиту витрат зі сплати податку на додану вартість у покупця, зареєстрованого як платник податку.
Обставина фактичної поставки товару, надання послуг підтверджується окрім податкових накладних, також первинними документами, що свідчать про придбання товару та отримання послуг позивачем у комерційному відношенні в межах власної господарської діяльності.
Водночас, статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Згідно з частиною 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Вищеперелічені договори, видаткові накладні, акти надання послуг, податкові накладні мають наведені реквізити первинного документа, зміст та обсяг господарської операції відображено через визначення конкретних заходів в конкретних вимірних кількісних одиницях, вартості, найменування, дат.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.
В силу п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.
Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України).
Згідно з п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Суд бере до уваги, що перевіряючим податкового органу під час дослідження податкових накладних, виписаних ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД» на адресу позивача, не виявлено відсутність будь-яких реквізитів, передбачених ст. 201 Податкового кодексу України, або інші недоліки в їх оформлені.
За приписом пункту 201.8 статті 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Як встановлено судом, на момент складання податкових накладних, січень 2012 року, контрагент позивача - ТОВ «Константа-Інкорпорейтед» був зареєстрований як платник податку на додану вартість у встановленому законодавством порядку з 18.08.2011 року, свідоцтво платника податку на додану вартість № 100348456 (індивідуальний податковий номер - 378170226585).
Також, на момент складання податкових накладних, грудень 2011 року, січень, березень 2012 року, контрагент позивача - ТОВ «Онікс Компані ЛТД» був зареєстрований як платник податку на додану вартість у встановленому законодавством порядку з 18.08.2011 року, свідоцтво платника податку на додану вартість № 100348450 (індивідуальний податковий номер - 378170126587).
На момент складання податкових накладних, серпень і жовтень 2012 року, контрагент позивача - ТОВ «Тесей ЛТД» був зареєстрований як платник податку на додану вартість у встановленому законодавством порядку з 22.08.2011 року, свідоцтво платника податку на додану вартість № 100348784 (індивідуальний податковий номер - 378186526591).
Вказана інформація підтверджується даними з Реєстру платників ПДВ, розміщеному на офіційному веб-сайті Державної податкової служби України (www.sts.gov.ua), а тому зазначені підприємства в спірних періодах мали право нараховувати податок на додану вартість та складати податкові накладні на кожну поставку товару/послуг. В свою чергу, податкові накладні, на підставі яких позивач формував податковий кредит та копії яких знаходяться в матеріалах справи, відповідають вимогам встановленим пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України.
Враховуючи викладене, на думку суду, ТОВ «Форвектор» правомірно формувало податковий кредит по взаємовідносинам з ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД», а висновки акту перевірки про заниження податку на додану вартість є помилковими, тому, збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість з урахуванням штрафних санкцій є протиправним.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення ДПІ у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві від 31.07.2013 року № 0001602201 яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість у сумі 59 073,75грн. з якої основний платіж 47 259,00грн. та штрафна санкція 11 814,75грн. є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на викладене, доводи відповідача про нікчемність правочинів укладених позивачем з контрагентами ТОВ «Константа-Інкорпорейтед», ТОВ «Онікс Компані ЛТД» та ТОВ «Тесей ЛТД», не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду справи.
Таким чином, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог ТОВ «Форвектор».
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111,112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив :
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Форвектор» - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва Головного управління Міндоходів у місті Києві від 31.07.2013 року № 0001612201 яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток у сумі 59 218,00грн. з якої основний платіж 51 351,00грн. та штрафна санкція у розмірі 7 867,00грн. та № 0001602201 яким визначено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість у сумі 59 073,75грн. з якої основний платіж 47 259,00грн. та штрафна санкція 11 814,75грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Форвектор» витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 182 гривень 92 копійок.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими ст.ст.185-187 цього Кодексу.
Суддя О.А. Соколова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2014 |
Оприлюднено | 07.04.2014 |
Номер документу | 38046602 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Соколова О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні