Головуючий у 1 інстанції - Череповський Є.В.
Суддя-доповідач - Нікулін О.А.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 квітня 2014 року справа №805/18132/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Нікуліна О.А.
суддів: Лях О.П., Жаботинської С.В.
при секретарі судового засідання: Гуринович А.Б.
за участю:
представника позивача: не з'явився
представника відповідача: Калиновської М.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління Укртрансінспекцї у Донецький області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24 лютого 2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торезьке АТП" до Управління Укртрансінспекцї у Донецький області про скасування постанов щодо застосування фінансових санкцій № 005342 від 12.11.2013р. штрафу у розмірі 340 грн. та № 005341 від 12.11.2013р. штрафу у розмірі 1700 грн., -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся з адміністративним позовом до Управління Укртрансінспекцї у Донецький області про скасування постанов щодо застосування фінансових санкцій № 005342 від 12.11.2013р. штрафу у розмірі 340 грн. та № 005341 від 12.11.2013р. штрафу у розмірі 1700 грн.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 24 лютого 2014 року позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Торезьке АТП" до Управління Укратрансінспекції у Донецькій області про скасування постанов щодо застосування фінансових санкцій № 005342 від 12.11.2013р. штрафу у розмірі 340 грн. та № 005341 від 12.11.2013р. штрафу у розмірі 1700 грн. задоволено частково, а саме:
скасовано постанову Управління Укртрансінспекції в Донецькій області про застосування до ТОВ "Торезьке АТП" адміністративно-господарського штрафу № 005341 від 12.11.2013 року на суму 1700,00 грн.;
в іншій частині позовних вимог відмовлено.
З постановою суду першої інстанції не погодився відповідач та звернувся з апеляційною скаргою на неї, в якій зазначено, що суд першої інстанції порушив норми матеріального та процесуального права внаслідок чого неправильно вирішив справу, вважає, що постанова підлягає скасуванню.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції правильно встановив правовідносини між сторонами по справі, застосував відповідні норми матеріального та процесуального права та виходив з наступного.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Торезьке АТП" зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Торезької міської ради 24.14.2006р., ЄДРПОУ 33767159, що підтверджується Довідкою АБ № 667171 про реєстрацію юридичної особи (а.с. 11-12).
07 жовтня 2013 року начальником управління Укртрасінспекції в Донецькій області видано направлення на перевірку № 019710 для проведення рейдової перевірки (а.с. 88).
08 жовтня 2013 року на підставі направлення на перевірку № 019710 інспекторами Управління Укртрансінспекції в Донецькій області проведено перевірку транспортного засобу марки I-VAN, номерний знак АН 1780 АА, що належить ТОВ "Торезьке АТП" щодо додержання законодавства про автомобільний транспорт. За результатами перевірки було складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 08.10.2013 року. Згідно вказаного акту під час перевірки виявлено порушення ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-ІІІ (далі - Закон), а саме: транспортний засіб не обладнаний тахографом, при здійснені регулярних пасажирських перевезень не оформлено протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу, не оформлена тахокарта за поточний день.
Водій транспортного засобу з актом ознайомився, але від пояснень та підпису відмовився (а.с.18).
22 жовтня 2013 року на адресу позивача направлено повідомлення щодо призначення розгляду справи про порушення, про що свідчить повідомлення поштового відправлення (а.с. 100-101).
На підставі акту перевірки в.о. начальника Управління Укртрансінспекції у Донецькій області прийнято постанову від 12.11.2013 року № 005341, якою на підставі абз. 3 ч. 1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт" до позивача застосовано штраф у сумі 1700 грн. (а.с. 99) та постанову № 005342 від 12.11.2013 року, якою на підставі абз. 8 ч. 1 ст. 60 Закону до відповідача застосовано фінансові санкції у розмірі 340 грн. (а.с. 99).
13.11.2013 року на адресу ТОВ "Торезьке АТП" рекомендованим листом було направлено копії постанов про застосування фінансових санкцій та вручено 19.11.2013 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 95-96).
03 лютого 2014 року наказом Управління Укртрансінспекції у Донецькій області № 4 "Про виправлення технічної помилки у постанові про застосування адміністративно-господарського штрафу № 005341 від 12.11.2013 року", відповідно до вище зазначеного наказу внесені зміни, а саме: у графі "допущено" слова "ст. 48" замінити "ст. 39" (а.с. 87).
Відповідно до Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 № 385 (далі - Інструкція), контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв.
Відповідно до п. 6.1. Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 № 340 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 29.12.2011 р № 659) автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Як вбачається з акту перевірки № 019710 від 08.10.2013 року т транспортний засіб відповідача не був обладнаний тахографом, при здійснені регулярних пасажирських перевезень.
Вказані факти свідчать про порушення позивачем режиму праці та відпочинку водія транспортного засобу.
Суд прийшов до правильного висновку про правомірність постанови Управління Укрстансінспекції в Донецькій області про застосування адміністративно-господарського штрафу № 005342 від 12.11.2013 року та відмовива у задоволенні позовних вимог в ці частині
Згідно з ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Документи для регулярних спеціальних пасажирських перевезень:
- для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
- для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України.
Відповідно до п. 3.3. Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 № 385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом зобов'язаний мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу.
Вказаний протокол видається перевізнику при придбанні та встановлені самого тахографа.
Транспортний засіб марки I-VAN, номерний знак АН 1780 АА, що належить ТОВ "Торезьке АТП", не був обладнаний тахографом, а тому його водій не міг мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу.
Суд правильно встановив, що водій позивача при здійснені регулярних пасажирських перевезень вчинив лише порушення, за яке передбачена відповідальність абз. 8 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Склад правопорушення, за яке передбачена відповідальність абз. 3 ч. 1 ст. 60 ЗУ "Про автомобільний транспорт" відсутній., а тому відповідач безпідставно притягнув позивача до відповідальності за відсутність протоколу про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу та наклав адміністративно-господарський штраф.
З урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дотримався норм матеріального та процесуального права під час вирішення справи, тобто відсутні підстави для скасування або зміни судового рішення.
Керуючись ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, суд ,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Управління Укртрансінспекцї у Донецький області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24 лютого 2014 року - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24 лютого 2014 року - залишити без змін.
Ухвала за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого Адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення у повному обсязі.
Ухвала у повному обсязі складена 03 квітня 2014 року.
Колегія суддів О.А.Нікулін
О.П.Лях
С.В.Жаботинська
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2014 |
Оприлюднено | 08.04.2014 |
Номер документу | 38058082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Нікулін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні