Постанова
від 20.01.2014 по справі 804/15924/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2014 р. Справа № 804/15924/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Власенка Д.О. при секратарі судового засідання Пасічнику Т.В.

розглянувши у письмовому провадженні в залі суду у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Позашкільного навчального закладу "Комплексна дитяча-юнацька школа "Трубник"Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб "Трубник" до Виконачої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про скасування рішення № 043 від 11.11.2013 року та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ :

Позашкільний навчальний заклад "Комплексна дитяча-юнацька школа "Трубник"Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб "Трубник" 25 листопада 2013 року звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Виконачої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в якому просить:

- скасувати рішення Виконачої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 043 від 11.11.2013 року про повернення відповідачу коштів, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій,

- зобов'язати відповідача не припиняти фінансування Позашкільного навчального закладу "Комплексна дитяча-юнацька школа "Трубник"Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб "Трубник" в частині фінансування витрат на оплату праці працівників.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що постанова Кабінету міністрів України від 05.11.2008 року № 993 «Про затвердження Положення про дитячо- юнацьку спортивну школу», на порушення якої посилається відповідач в оскаржуваній постанові набрала чинності після виникнення обставин, які спричинили таке порушення, а саме:

підставою для донарахувань стало нібито порушення п.31 « Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу», затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 року № 993 зі змінами та доповненнями ( надалі по тексту - Постанова №993). Відповідно до пункту 31 Постанови №993 « Тренером-викладачем спортивної школи може бути особа, що має високі моральні якості, вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", "спеціаліст" чи "магістр". Постанова № 993 набрала своєї чинності 26 листопада 2008 року. Тренер - викладач ОСОБА_3 прийнятий на роботу 1 вересня 2007 року в КДЮСШ «Трубник» ( до набрання чинності Постанови №993). Тренер-викладач має педагогічну освіту та є майстром спорту, має високі моральні якості ,але не має вищої освіти з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", "спеціаліст" чи "магістр". Те, що тренер - викладач ОСОБА_3 не має вищої освіти з фізичного виховання і стало приводом для прийняття Рішення про повернення коштів ФСС з ТВП та застосування фінансових санкцій.

Позивач вважає, що дія постанови № 993 не розповсюджується на працівників з якими укладено трудовий договір до набрання нею чинності, та посилається на ст. 58 Конституції України та рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 № 1-рн\99.

Відповідач в запереченнях на позов просить відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на п.2.5.1 Постанови правління Фонду № 44 від 31.07.2012р., якою затверджено «Порядок часткового фінансування дитячо - юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності», який зареєстровано в Мін'юсті України 23.08.2012р. за № 1429/217401 і набув чинності 01.01.2013р. (далі Порядок № 44 ). Пунктом 2.5.1 Порядку № 44 визначено, що за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування) на оплату праці працівників ДЮСШ, які відповідають вимогам у Положенні про дитячо - юнацьку спортивну школу, затвердженому КМУ 05.11.2008р. № 993, згідно з укомплектованим штатом відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних спору.

Сторони у судове засідання не з'явились повідомлялись належним чином, тому у відповідності до ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (ст. 128 КАС України), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Представник відповідача надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.

Відповідно ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких підстав суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

З матеріалів справи вбачається, що 30 жовтня 2013 року Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Дніпропетровське обласне відділення ( надалі по тексту - Відповідач) була проведена позапланова перевірка Позашкільного навчального закладу «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа «Трубник» Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб «Трубник» ( далі за текстом - Позивач) з питання правомірного (цільового) використання коштів Фонду.

За результатами перевірки відповідачем був складений акт № 42 від 30.10.2013 року, в якому в результаті перевірки виявлено використання коштів Фонду з порушенням діючого законодавства на загальну суму 25 623,89 грн.

В акті перевірки встановлено, що протягом 9-ти місяців 2013 року КДЮСШ частково утримується за кошти Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Інші джерела фінансування за 9 місяців 2013 р. на поточний рахунок КДЮСШ - не надходили.

Згідно кошторису на 2013 рік інші джерела фінансування затверджені у розмірі 0,2 тис. грн., але на момент перевірки на відповідному банківському рахунку кошти відсутні.

На 2013 рік часткове фінансування дитячо-юнацької спортивної школи за рахунок коштів ФСС з ТВП здійснювалось на підставі договору № ВД-86 від 15.01.2013 року між ВД ДОВ ФСС з ТВП в особі директора Железняка В.В. та КДЮСШ в особі директора Неврова Є.М. Згідно пункту 9.1 даний договір набирає чинності з 01.01.2013 року. Відповідно до цього договору 21.01.2013 року затверджений та погоджений кошторис на часткове фінансування КДЮСШ за рахунок коштів Фонду на І квартал 2013 року в сумі 101,2 тис. грн. Також 26.03.2013 року заключена додаткова угода № 1 на часткове фінансування дитячо-юнацької спортивної школи за рахунок коштів ФСС з ТВП в особі директора Железняка В.В. та КДЮСШ в особі директора Неврова Є.М. Відповідно затверджений та погоджений кошторис на 2013 рік на суму 404,8 тис. грн.

За період з 01.01.2013 по 30.09.2013 від ВД ДОВ ФСС з ТВП на поточний рахунок КДЮСШ надійшли кошти в сумі 304,1 грн. В бухгалтерському обліку кошти оприбутковані на рахунку 311.

Облік коштів Фонду соціального страхування ведеться згідно з Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31.07.2012 № 44, за журнально-ордерною системою. Надходження коштів обліковуються на рахунку 311 "Поточні рахунки в банках", витрачання - на рахунку 48 "Кошти цільового використання".

На початок перевіряємого періоду (01.01.2013) залишок коштів Фонду на рахунку КДЮСШ в банку 0,94 грн., який був перерахований на рахунок Фонду 04.01.2013р.

Отримані від ВД кошти витрачені тільки на оплату праці працівників КДЮСШ та розрахунково-касове обслуговування.

На початок перевіряємого періоду штатний розпис працівників ОКДЮСШ затверджено в кількості 22 одиниці, із них працюючих 16: адмінперсоналу - 4 штатні одиниці (директор - 1 ставка, заступник директора - 1 ставка, інструктор - методист - 1 ставка, фахівець 1 категорії з бухгалтерського обліку - 1 ставка), тренерів - викладачів - 9 штатних одиниць, 1 штатна одиниця сумісник - 0,5 ставки), медсестра - 1 ставка. Фактично штат тренерів-викладачів не укомплектовано (станом на 01.10.2013 - 8,0 ставки вакантні). Вакантні посади заступника, 7 ставок тренерів-викладачів та 1 ставка - масажиста.

Тренери-викладачі мають вищу спеціальну освіту, що підтверджено копіями дипломів, категорія тренерів-викладачів підтверджена документально за винятком одного тренера викладача - ОСОБА_3 (копія диплому про середньо-спеціальну освіту додається) якого було прийнято на роботу 01.09.2007р. Посадові оклади працівникам встановлено у відповідності до наказу Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 23.09.2005 №2097 "Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури і спорту" (зі змінами та доповненнями), у розмірі тарифного розряду, визначеного з урахуванням категорії тренера-викладача та/або показників для віднесення КДЮСШ до відповідної групи за оплатою праці. Розміри надбавок за вислугу років відповідають вимогам Порядку виплати щомісячної надбавки за вислугу років, затвердженого наказом Державного комітету України з питань фізкультури і спорту від 29.12.2002 № 2850. Заробітна плата тренерам-викладачам нарахована за фактично відпрацьований час, що підтверджено табелями обліку робочого часу працівників КДЮСШ. Оплата за час відпустки здійснюється у відповідності Закону України "Про відпустки" від 15.11.1996 №504/96-ВР та Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100.

Первинні документи, які є підставою для нарахування заробітної плати працівникам КДЮСШ оформлені належним чином і надані до перевірки.

Перевіркою нарахування заробітної плати та оплати відпусток встановленно, що за перевіряємий період ОСОБА_3 (який є інвалідом III групи, згідно посвідчення №1993626858 від 28.08.2007р.) виплачено заробітної плати за рахунок коштів Фонду на загальну суму 25623,89 грн. у тому числі нарахування (8,41 %) на загальну суму 1987,80грн. що не відповідає вимогам статті 48 Закону України від 18.01.2001р. №2240-111 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (зі змінами та доповненнями, далі за текстом - Закон України №2240), пункту 31 «Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу» затвердженого Постановою Кабінетом міністрів України від 05.11.2008р. №993 зі змінами та доповненнями (далі- Постанова №993), (тренером викладачем спортивної школи може бути особа, що має високі моральні якості, вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», «спеціаліст» чи «магістр») та є порушенням вимог частини 2 пункту 2.5 та підпункту 2.5.1. Порядку №44. (довідка про нарахування заробітної плати ОСОБА_3 та копія пенсійного посвідчення додається).

Акт був підписаний директором КДЮСШ «Трубник» з запереченням.

На підставі матеріалів перевірки, директором Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, 11 листопада 2013 року, було прийнято рішення № 043 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно ( не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій.

Згідно даного рішення встановлено неправомірні витрати по статі «Заробітна плата з нарахуваннями працівникам та спеціалістам» в сумі 25 623,89 грн., що є порушенням ст. 48 ЗУ від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» та п. 2.5.1 «Порядку часткового фінансування дитячо - юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності», затвердженого постановою правління Фонду від 31.07.2012 року №44, п. 31 «Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу», затвердженого Постановою Кабінетом міністрів України від 05.11.2008р. №993.

Рішенням визначено, що позивачем підлягає поверненню до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності сума у розмірі 38 435, 84 грн., з яких неправомірні витрати - 25 623,89 грн., штраф - 12 811,95 грн., на підставі ст. 22, п. 6 ч. 1 ст. 28, ст. 30 ЗУ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».

Відповідно до листа Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту № 5.1/4769 від 30.04.2010р. стосовно надання Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності роз'яснень на деякі Пункти Положення про дитячо - юнацьку спортивну школу.

В даному листі Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту роз'яснює, що пункт 31 даного Положення, відповідно якого тренером - викладачем може бути особа, що має вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо - кваліфікаційного рівня «бакалавр», «спеціаліст» чи магістр», але в той же час дія положення не поширюється на правовідносини, які склалися до 26.11.2008 року. Тому, у керівників спортивних шкіл відсутні підстави для розірвання трудових договорів, укладених з такими працівниками до 26.11.2008 року, та позбавлення їх заробітної плати. Визначені у пункті 31 постанови вимоги не розповсюджуються на осіб, які вже працювали на момент її прийняття. Тому, в спортивних школах продовжують працювати тренери - викладачі, які не мають освітньо - кваліфікаційного рівня «магістр» або «спеціаліст», закінчили вищі навчальні заклади І-ІІ рівні акредитації і мають спортивні звання.

Також, в зазначеному листі Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту звертає увагу , що для визначення тарифних розрядів посад тренерів - викладачів та інших фахівців, які працювали до набрання чинності Положення № 993, чинним залишається додаток 6 наказ до Мінсім'ямолодьспорту від 23.09.2005 №2097 «Про впорядкування умов опали праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури та спорту», зареєстрованої в Мін'юсті України 20.10.2005 року № 1236/11516.

Як вбачається з матеріалів справи, тренера викладача - ОСОБА_3 було прийнято на роботу 01.09.2007р. до 26.11.2008 року, тобто до набрання чинності Постановою КМУ від 05.11.2008 № 993 «Про затвердження Положення про дитячо - юнацьку спортивну школу».

Так, відповідно до п. 31 постанови КМУ від 05.11.2008 № 993 «Про затвердження Положення про дитячо - юнацьку спортивну школу» тренером - викладачем може бути особа, що має вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо - кваліфікаційного рівня «бакалавр», «спеціаліст» чи «магістр».

В той же час, у відповідності до ст. 58/ Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Рішенням Конституційного суду України від 09.02.1999р. № 1-рп 99 Конституційний суд дійшов висновку: Конституційний Суд України дійшов висновку, що положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в

часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли

вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи, стосується

фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. Але це не означає, що цей конституційний принцип не може поширюватись на закони та інші нормативно-правові акти, які пом'якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб. Проте надання зворотної дії в часі таким нормативно-правовим актам може

бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому

нормативно-правовому акті.

Слід зазначити, що в постанові КМУ від 05.11.2008 року № 993 відсутня пряма вказівка про зворотну дію в часі таким нормативно-правовим актом.

Враховуючи викладені обставини, суд погоджується з роз'ясненнями Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту, викладеними в листі № 5.1/4769 від 30.04.2010р. та вважає, що пункт дія вищезазначеного Положення не поширюється на правовідносини, які склалися до 26.11.2008 року. Тому, у керівників спортивних шкіл відсутні підстави для розірвання трудових договорів, укладених з такими працівниками до 26.11.2008 року, та позбавлення їх заробітної плати. Визначені у пункті 31 постанови вимоги не розповсюджуються на осіб, які вже працювали на момент її прийняття. Таким чином, позивачем правомірно нараховано тренеру викладачу - ОСОБА_3 заробітну плату у сумі 25 623,89 грн.

З вище викладеного слідує, що рішення Виконачої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 043 від 11.11.2013 року про повернення відповідачу коштів, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій, є направомірним та підлягає скасуванню, тому позовні вимоги щодо скасування даного рішення підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог в частині зобов'язання відповідача не припиняти фінансування Позашкільного навчального закладу "Комплексна дитяча-юнацька школа "Трубник"Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб "Трубник" в частині фінансування витрат на оплату праці працівників, суд вважає дані позовні вимоги передчасними, та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки фінансування Позашкільного навчального закладу "Комплексна дитяча-юнацька школа "Трубник" Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб "Трубник" станом на день розгляду справи не припинено.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Заперечуючи проти позову, відповідач, який є суб'єктом владних повноважень, правомірність свого рішення не довів.

Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 4-12, 41, 94, 128, 158-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Позашкільного навчального закладу "Комплексна дитяча-юнацька школа "Трубник"Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб "Трубник" до Виконачої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про скасування рішення № 043від 11.11.2013 року та зобов'язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Виконачої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 043 від 11.11.2013 року, винесене відносно Позашкільного навчального закладу "Комплексна дитяча-юнацька школа "Трубник"Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб "Трубник" (код ЄДРПОУ 35284952) щодо застосування фінансових санкцій у розмірі 38 435 (тридцять вісім тисяч чотириста тридцять п'ять) грн. 84 коп., з яких неправомірні витрати - 25 623 (двадцять п'ять тисяч шістсот двадцять три) грн. 89 коп., штраф - 12 811 (дванадцять тисяч вісімсот одинадцять) грн.. 95 коп.

В іншій частині позову відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Позашкільного навчального закладу "Комплексна дитяча-юнацька школа "Трубник"Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб "Трубник" (код ЄДРПОУ 35284952) 98 (дев'яносто вісім) грн. 98 коп.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Д.О. Власенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2014
Оприлюднено08.04.2014
Номер документу38077178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/15924/13-а

Ухвала від 07.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 20.01.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

Ухвала від 01.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні