Ухвала
від 07.10.2014 по справі 804/15924/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

07 жовтня 2014 рокусправа № 804/15924/13-а

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Шлай А.В.

суддів: Іванова С.М. Чабаненко С.В.

за участю секретаря судового засідання: Кязимової Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 січня 2014 року у справі № 804/15924/13-а за позовом Позашкільного навчального закладу «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа «Трубник» Нікопольської громадської організації спортивний клуб «Трубник» до Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позашкільний навчальний заклад «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа «Трубник» Нікопольської громадської організації спортивний клуб «Трубник» звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив скасувати рішення Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 043 від 11 листопада 2013 року про повернення коштів, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій, зобов'язати не припиняти фінансування Позашкільного навчального закладу "Комплексна дитяча-юнацька школа "Трубник"Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб "Трубник" в частині фінансування витрат на оплату праці працівників. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що постанова Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 року № 993 " Про затвердження Положення про дитячо - юнацьку спортивну школу", на порушення якої посилається відповідач у спірній постанові і яка містить вимоги щодо керівного складу дитячо-юнацьких спортивних шкіл, набрала чинності після виникнення обставин, які спричинили таке порушення.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 січня 2014 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 043 від 11 листопада 2013 року щодо застосування фінансових санкцій у розмірі 38 435 (тридцять вісім тисяч чотириста тридцять п'ять) грн. 84 коп. У задоволенні решти позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Виконавча дирекція Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулась з апеляційною скаргою в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі. Апелянт зазначає, що кошти Фонду використані позивачем на оплати праці працівників, які не відповідають вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 993 від 05.11.2008 року. Так, викладач ОСОБА_1, який прийнятий на роботу 01.09.2007 року, не має вищої освіти, що не відповідає вимогам 31 Положення № 993.

У відповідності до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Колегія суддів, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції на підставі письмових доказів, що містяться в матеріалах справи, 30 жовтня 2013 року Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Дніпропетровське обласне відділення проведена позапланова перевірка Позашкільного навчального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Трубник" Нікопольської міської громадської організації Спортивний клуб "Трубник" з питання правомірного (цільового) використання коштів Фонду. За результатами перевірки складений акт № 42 від 30 жовтня 2013 року, в якому зафіксовано використання коштів Фонду з порушенням діючого законодавства на загальну суму 25 623,89 грн. у зв'язку із виплатою заробітної плати тренеру-викладачу ОСОБА_2, який не має вищої освіти з фізичного виховання та спорту (а.с.7-11).

Частково задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що рішення Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 043 від 11.11.2013 року про повернення відповідачу коштів, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій, є неправомірним.

Колегія суддів погоджується з таким висновком і зазначає, що відповідно до ч.1 ст. 9, ч. ст. 10 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" спортивні клуби є закладами фізичної культури і спорту, які забезпечують розвиток визначених напрямів фізичної культури і спорту, видів спорту, здійснюють фізкультурно-оздоровчу та/або спортивну діяльність, надають фізкультурно-спортивні послуги. Фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл здійснюється відповідно за рахунок коштів власника (засновника), відповідного бюджету, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, інших джерел, не заборонених законодавством. Умови оплати праці працівників дитячо-юнацьких спортивних шкіл, заснованих органами державної влади та органами місцевого самоврядування, розробляються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України "Про позашкільну освіту" педагогічним працівником позашкільного навчального закладу повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в позашкільних навчальних закладах. Педагогічним працівником позашкільного навчального закладу може бути також народний умілець з високими моральними якостями за умови забезпечення належної результативності навчально-виховного процесу.

Відповідно до п.1-2 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 993, 05 листопада 2008 року дитячо-юнацька спортивна школа є позашкільним навчальним закладом спортивного профілю - закладом фізичної культури і спорту, який забезпечує розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, визнаному в Україні, створює необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортсменів для резервного спорту. Спортивна школа у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінмолодьспорту, МОН, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, цим Положенням і власним статутом.

Разом з тим, п. 31 вищевказаного Положення тренером-викладачем спортивної школи може бути особа, що має високі моральні якості, вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", "спеціаліст" чи "магістр".

Аналізуючи вищевикладені положення Закону України "Про позашкільну освіту", колегія суддів зазначає, що тренер-викладач який здійснює трудову діяльність у закладі позашкільної освіти, для роботи тренером у спортивному закладі повинен мати відповідну підтверджену кваліфікацію та здібності, належний рівень професійної підготовки. Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу встановлює обов'язковість спеціалізованої вищої освіти для осіб які працюють тренерами у спортивних школах, однак з огляду на правову колізію до уваги слід брати нормативний акт, який для подібного предмету має вищу юридичну силу, а саме Закон України "Про позашкільну освіту".

Відповідно до п. 2.2 - 2.3 Порядку проведення атестації тренерів (тренерів-викладачів), затвердженого наказом Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України № 829, 19.07.2012 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.09.2012 року за № 1577/21889 загальними вимогами до атестації тренерів (тренерів-викладачів) на визначення їх кваліфікаційного рівня для присвоєння кваліфікаційних категорій є: наявність вищої освіти відповідного напряму підготовки за освітньо-кваліфікаційними рівнями "бакалавр", "спеціаліст", "магістр"; виконання результативних показників роботи тренерів (тренерів-викладачів), які враховуються при присвоєнні кваліфікаційних категорій. Тренерам (тренерам-викладачам), які не мають відповідної фахової освіти і прийняті на роботу в заклади фізичної культури і спорту до 01 січня 2011 року та володіють достатнім практичним досвідом роботи, якісно і в повному обсязі виконують свої посадові обов'язки, за умови проходження відповідного підвищення кваліфікації та виконання результативних показників роботи також може присвоюватись кваліфікаційна категорія.

Відповідно до п. 2.5 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 44 від 31 липня 2012 року - за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування) на: оплату праці працівників ДЮСШ, які відповідають вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року № 993, згідно з укомплектованим штатом відповідно до спеціалізації дитячої юнацької спортивної школи та наявних власних споруд.

Відповідно до ч. 1 ст. 9, ст. 48, ч. 1 ст. 50 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. За рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків в порядку, визначеному правлінням Фонду. Страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо того, що дія Положення не поширюється на правовідносини, які склалися до 26.11.2008 року, тому у керівників спортивних шкіл відсутні підстави для розірвання трудових договорів, укладених з такими працівниками до 26.11.2008 року, та позбавлення їх заробітної плати. Визначені у пункті 31 постанови вимоги не розповсюджуються на осіб, які вже працювали на момент її прийняття. Таким чином, позивачем правомірно нараховано тренеру викладачу - ОСОБА_1 заробітну плату у сумі 25 623,89 грн. правомірності рішення Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 043 від 11.11.2013 року про повернення відповідачу коштів, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій.

Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на те, що судом першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення не допущено порушень норм матеріального і процесуального права, а викладені в ньому висновки відповідають обставинам справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 195-196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 січня 2014 року у справі № 804/15924/13-а - залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня її складення у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий: А.В. Шлай

Суддя: С.М. Іванов

Суддя: С.В. Чабаненко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2014
Оприлюднено20.10.2014
Номер документу40923631
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/15924/13-а

Ухвала від 07.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 20.01.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

Ухвала від 01.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні