ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 травня 2009року м. Одеса
колегія суддівОдеського а пеляційного адміністративн огосуду у складі:
головуючого - судді Стас Л.В.
суддів- Косцової І.П., Шеметенко Л.П.
при секретарі - Філатовій І.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу товариства з обмеж еною відповідальністю Фірма « Пронто-Юг» ЛТД на постанову господарського суду Херсонс ької області від 12 листопада 2 007 року по справі за позовом Де ржавної податкової інспекці ї у місті Херсоні до товарист ва з обмеженою відповідальні стю Фірма
«Пронто-Юг» ЛТД, треті особи на стороні відповідача : ОС ОБА_2, ОСОБА_3, про скасува ння державних реєстраційних змін до установчих документ ів товариства з моменту реєс трації, визнання недійсними первинних та фінансово-госпо дарських документів, припине ння (скасування) державної ре єстрації товариства
ВСТАНОВИЛА:
Позивач - ДПІ у м. Херсоні, звернувся до суду з позовом д о ТОВ Фірма «Пронто-Юг» ЛТД пр о скасування державних реєст раційних змін до установчих документів товариства з моме нту реєстрації на ОСОБА_4 та ОСОБА_3 визнання недійс ними первинних та фінансово- господарських документів, ск ладених від імені товариства з моменту перереєстрації на громадян ОСОБА_4 та ОСОБ А_3, припинення (скасування) державної реєстрації товари ства з моменту перереєстраці ї, на підставі ст. 49, 55- 57, 238, 247 Господ арського кодексу України, ст . 87, 91 Цивільного кодексу Україн и, посилаючись на їх фіктивні сть.
Постановою господарського суду Херсонської області ві д 12 листопада 2007 року позов зад оволено.
В апеляційній скарзі, ТОВ Фі рма «Пронто-Юг» ЛТД, посилаюч ись на порушення судом першо ї інстанції норм матеріально го і процесуального права, пр осить постанову суду від 12.11.2007 р оку - скасувати, постановит и нове рішення про відмову в з адоволенні позову.
Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матері али справи, доводи апеляційн их скарг, перевіривши законн ість і обґрунтованість поста нови суду 1-ї інстанції, вважає , що апеляційна скарга не під лягає задоволенню з наступни х підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмежен ою відповідальністю Фірма «П ронто-Юг» було зареєстровано як суб'єкт підприємницької д іяльності виконавчим коміте том Суворовської районної ра ди у 1993 році, код ЄДРПОУ 21279101, засн овниками товариства були меш канці м. Херсона ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 , повноваження директора пр ийняв на себе ОСОБА_5
Судом першої інстанції вст ановлено, що громадянин ОСО БА_5 у 2006 році
[1] Справа №22-а-3136/2008р. Головуючий першої інстанц ії суддя - Хом' якова В.В. Категорія: 6.6.2 Доповідач суддя - Стас Л.В .
погодився на пропозицію п осередника продати товарист во, оскільки закриття товари ства потребує фізичних та ма теріальних засобів, а він не м ав такої можливості. Із грома дянами
ОСОБА_2, та ОСОБА_3 він н е знайомий.
Згідно протоколу № 5 від 21 сер пня 2006 року загальних зборів Т ОВ Фірма «Пронто-Юг», на яких б уло вирішено змінити юридичн у адресу товариства на м. Херс он, Миколаївське шосе. 6, збіль шено статутний фонд до 37500 грн., визнано власниками товарист ва ОСОБА_3 та ОСОБА_2, пр изначено директором товарис тва ОСОБА_3, виключено із с кладу засновників ОСОБА_5 , ОСОБА_6, ОСОБА_7, призна чено повноважною особою ОС ОБА_9 зареєструвати нову ре дакцію Статуту підприємства .
Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_2, у 2006 році йо го знайомий запропонував йом у стати директором та заснов ником декілька: підприємств, на що він погодився. Приймав у часть в оформленні документі в, підписував статути та інші документи у нотаріуса, але фа ктично їх та печатку підприє мств не одержував, також ніяк ої діяльності як директор та засновник підприємств не зд ійснював, договорів не уклад ав, не підписував документів бухгалтерських в банківськи х, довіреностей, наказів, пода ткових декларацій, наміру ве сти підприємницька діяльніс ть у нього не було.
З протоколу допиту оперупо вноваженим УПМ ДПІ у м. Херсон і ОСОБА_3 слідує, що на прох ання знайомого він погодився стати засновником декілька підприємств, в тому числі ТОВ "Пронто-Юг". Перереєстрація ві дбувалась у нотаріуса, підпи сував установчі документи та доручення, після чого всі док ументи були залишені нотаріу са, ніякої фінансово-господа рської діяльності не вів, нак ладних, договорів, наказів, де кларацій не підписував. Де зн аходиться товариство та чим займається не знає, 16.09.07 ОСОБ А_3 запропонували продати п ідприємство. У нотаріуса він підписав заяву про зняття із себе повноважень засновника , інших документів не підпису вав та не передавав, ТОВ «Фірм а «Пронто-Юг» була переоформ лена на гр-на ОСОБА_10. Посад овою особою та засновником с тав без мети введення фінанс ово-господарської діяльност і.
Суду надано акт від 31.10.07, скла дений трьома оперуповноваже ними ДПІ у
м. Херсоні, про те, що за юриди чною адресою: м. Херсон, Микола ївське шосе, 6, та за фактичною адресою м. Херсон вул. І.Кули на, 29, кв. 324, , товариство з обме женою відповідальністю Фірм а "Пронто-Юг" не знаходиться, з а адресою: м. Херсон, Миколаївс ьке шосе, 6, розташоване інше п ідприємство - ТОВ «ПМК-19».
Відповідно до ст. 55 ГК Україн и, суб'єктами господарювання визнаються учасники господа рських відносин, які здійсню ють господарську діяльність , реалізуючи господарську ко мпетенцію (сукупність господ арських прав та обов'язків), ма ють відокремлене майно і нес уть відповідальність за свої ми зобов'язаннями в межах цьо го майна, крім випадків, перед бачених законодавством. Згід но ст. 56 ГК України, суб'єкт госп одарювання може бути утворен ий за рішенням власника (влас ників) майна або уповноважен ого ним (ними) органу, а у випад ках, спеціально передбачених законодавством, також за ріш енням інших органів, організ ацій і громадян шляхом засну вання нового, реорганізації (злиття, приєднання, виділенн я, поділу, перетворення) діючо го (діючих) суб'єкта господарю вання з додержанням вимог за конодавства. Установчими док ументами суб'єкта господарюв ання, згідно ст. 57 цього Кодекс у, є рішення про його утворенн я або засновницький договір, а у випадках, передбачених за коном, статут (положення) суб'є кта господарювання. В устано вчих документах повинні бути зазначені найменування та м ісцезнаходження суб'єкта гос подарювання, мета і предмет г осподарської діяльності, скл ад і компетенція його органі в управління, порядок прийня ття ними рішень порядок форм ування майна, розподілу приб утку та збитків, умови його ре організації та ліквідації. А налогічні вимоги передбачен і статтею 87 Цивільного кодекс у України передбачено, що для створення юридичної особи ї ї учасники (засновники) розро бляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасника ми (засновниками), якщо законо м не встановлений інший поря док їх затвердження.
Ст.29 Закону України від 15 тра вня 2003 року «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців» пере дбачено, що для проведення де ржавної реєстрації змін до у становчих документів юридич на особа повинна подати (наді слати рекомендованим листом з описом вкладення) такі доку менти: заповнену реєстраційн у картку на проведення держа вної реєстрації змін до уста новчих документів юридичної особи; примірник оригіналу а бо нотаріально посвідчену ко пію рішення про внесення змі н до установчих документів; о ригінали установчих докумен тів юридичної особи з відміт кою про їх державну реєстрац ію або документ, що підтвердж ує внесення плати за публіка цію у спеціалізованому друко ваному засобі масової інформ ації повідомлення про втрату оригіналів установчих докум ентів; два примірники змін до установчих документів юриди чної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у нов ій редакції; документ, що підт верджує внесення реєстрацій ного збору за проведення дер жавної реєстрації змін до ус тановчих документів. У разі в несення змін до установчих д окументів, які пов'язані із зм іною складу засновників (уча сників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті , додатково подається або коп ія рішення про вихід юридичн ої особи із складу засновник ів (учасників), завірена в уста новленому порядку, або нотар іально посвідчена копія заяв и фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасник ів), або нотаріально посвідче на копія документа про перех ід частки учасника у статутн ому капіталі товариства, або нотаріально посвідчений док умент про передання права за сновника (учасника) іншій осо бі, або рішення уповноважено го органу юридичної особи пр о примусове виключення засно вника (учасника) зі складу зас новників (учасників) юридичн ої особи, якщо це передбачено законом або установчими док ументами юридичної особи.
Відповідно до пп. 14, 15 ст. 58 ГК Ук раїни перереєстрація суб'єкт а господарювання проводитьс я у разі зміни форми власност і, або організаційної форми г осподарювання, або найменува ння суб'єкта господарювання і здійснюється в порядку, вст ановленому для його реєстрац ії. Скасування (припинення) де ржавної реєстрації суб'єкта господарювання здійснюєтьс я за його особистою заявою, а т акож на підставі рішення суд у у випадках визнання недійс ними або такими, що суперечат ь законодавству установчих д окументів або здійснення дія льності, що суперечить закон у чи установчим документам, а бо в інших випадках, передбач ених законодавством. Скасува ння державної реєстрації при пиняє господарську діяльніс ть і є підставою для здійснен ня заходів щодо ліквідації с уб'єкта господарювання.
Відповідно до положень ч. 2 с т. 38 Закону України "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємці в" підставами для постановля ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством ю ридичної особи, зокрема є виз нання недійсним запису про п роведення державної реєстра ції через порушення закону, д опущені при створенні юридич ної особи, які не можна усунут и; провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом. Відповідно до статті 238 Господарського Коде ксу передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади санкції, в тому числі за статтею 239 Кодексу - скасуванн я державної реєстрації та лі квідації суб'єкта господарюв ання. Статтею 247 того ж Кодексу встановлено, що у разі здійсн ення суб'єктом господарюванн я діяльності, що суперечить з акону чи установчим документ ам, до нього може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї цього суб'єкта та його лікві дації.
В даному випадку господарс ька діяльність товариства з 11.09.2006 як юридичної особи здійсн ювалась без відома та участі осіб, які юридичне є учасника ми товариства та її керівник ом, чим порушені приписи зако нодавчих актів України, в час тині, яка стосується вимог до створення, проведення держа вної реєстрації юридичної ос оби, відомостей, які вносятьс я до установчих документів, т ощо. Учасники товариства нес уть певні обов'язки, вони пови нні дотримуватись установчи х документів, виконувати ріш ення загальних зборів та інш их органів управління товари ством, виконувати інші обов'я зки перед товариством, які пе редбачені законодавством та установчими документами. Уч асники товариства несуть від повідальність перед товарис твом, державою та суспільств ом, в тому числі корпоративну , цивільно-правову, криміналь ну, адміністративну.
Таким чином особи, які факти чно проводили господарську д іяльність за допомогою зареє строваного на підставних осі б підприємства, не несуть нія кої відповідальності за цю д іяльність як власники та уча сники товариства, керівники товариства, і у разі виявленн я фактів порушення чинного з аконодавства товариством їх неможливо притягти до відпо відальності за ці порушення.
Судом першої інстанції вст ановлено, що ОСОБА_2 та О СОБА_3 не розробляли устано вчих документів, приймали уч асть в перереєстрації на сво є ім'я товариства за вказівко ю своїх знайомих, за винагоро ду шляхом підписання певних документів, але не маючи бажа нь здійснювати підприємниць ку діяльність, у даних осіб ві дсутні необхідні знання та о світа для ведення підприємни цької діяльності, мешкають в они у м. Харкові, тоді як товар иство здійснює господарську діяльність у м. Херсоні. Стату тний фонд ці громадяни не фор мували, оскільки необхідних коштів не мали. З пояснень вба чається, що після підписання ними документів товариства вони були передані іншим осо бам, якими і готувались докум енти для реєстрації.
Тому колегія суддів погодж ується з висновком суду, що пе ререєстрація товариства на г р-н ОСОБА_11 та ОСОБА_3 ві дбулася поза межами правовог о поля, що в свою чергу свідчит ь про ненабуття цивільної пр аво - та дієздатності товарис тва.
Відповідач не надав суду до кументального підтвердженн я того, що засновники товарис тва ОСОБА_11 та ОСОБА_3 д ійсно здійснювали управлінн я діяльністю ТОВ , призначали керівника товариства, комер ційного директора та інші ор гани управління, підписували податкову звітність.
Згідно акту перевірки діял ьності товариства за 3 роки ві д 24.09.2007, з якого вбачається, що за 2004-2007 рр. занижено податок на пр ибуток на суму 386688 грн., завищен о від'ємне значення ПДВ на 1500 гр н., занижено податок на додану вартість на 22282 грн. ті виявлен і інші порушення. За висновка ми акту перевірки ДПІ у м. Херс оні прийняті податкові повід омлення-рішення.
Доводи апеляційної скаги в ідповідача на перевищення по вноважень ДПІ при поданні по зову колегія суддів вважає н еобґрунтованим, оскільки поз ов про визнання недійсними а бо такими, що суперечать зако нодавству установчих докуме нтів може бути поданий держа вним органом, що згідно з чинн им законодавством здійснює к онтроль за діяльністю суб'єк тів господарювання, прокурор ом, органом, що здійснює держа вну реєстрацію, а також будь-я кою особою, яка вважає поруше ним свої права чи охоронюван і законом інтереси у зв'язку і з створенням (державною реєс трацією ) відповідного суб'єк та господарювання. Державні податкові інспекції є органа ми виконавчої влади, які здій снюють контроль за своєчасні стю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів) суб'єктами підприємн ицької діяльності, контролюю ть своєчасність подання плат никами податків бухгалтерсь ких звітів і балансів, податк ових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язан их з обчисленням податків, ін ших платежів, а також перевір яють достовірність цих докум ентів щодо правильності визн ачення об'єктів оподаткуванн я і обчислення податків, інши х платежів.
Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и від 24 грудня 1993 року № 3813-ХІІ "Пр о державну податкову службу в Україні" органи державної п одаткової служби мають право звертатися до судових орган ів із заявою про скасування д ержавної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності .
Судом встановлено, що невст ановлені особи, використовую чи документи товариства та п ечатку, займались господарсь кою діяльністю, складали бух галтерські та інші первинні документи, подавали податков у звітність, нараховували по датки, складали податкові на кладні, які використовували контрагенти товариства в сво єму бухгалтерському та подат ковому обліку для віднесення певних сум до податкового кр едиту, що могли призвести до н енадходження до бюджету знач них сум податків.
Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанц ії прийняв постанову від 12 лис топада 2007 року з додержанням н орм матеріального і процесуа льного права, а доводи апеляц ійної скарги висновків суду не спростовують.
Керуючись ч. 1 ст. 195, п.1 ч. 1 ст. 198 , ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст.254 КАС
України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу товар иства з обмеженою відповідал ьністю Фірма « Пронто-Юг» ЛТД - залишити без задоволення .
Постанову господарського суду Херсонської області від 12 листопада 2007 року по справі з а позовом Державної податков ої інспекції у місті Херсоні до товариства з обмеженою ві дповідальністю Фірма «Пронт о-Юг» ЛТД, треті особи на сторо ні відповідача : ОСОБА_2, ОСОБА_3, про скасування держ авних реєстраційних змін до установчих документів товар иства з моменту реєстрації, в изнання недійсними первинни х та фінансово-господарських документів, припинення (скас ування) державної реєстрації товариства - залишити без з мін.
Ухвала апеляційного суду н абирає чинності негайно, одн ак може бути оскаржена безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протяг ом одного місяця з дня її огол ошення.
Головуючий:
Судді:
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2009 |
Оприлюднено | 16.07.2010 |
Номер документу | 3809516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Стас Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні