Постанова
від 01.04.2014 по справі 812/1860/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

01 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/1860/14

приміщення суду за адресою: 91055, м. Луганськ, вул. Поштова, 1

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Агевич К.В., розглянувши в м. Луганську в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Прокурора міста Алчевськ в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до приватного багатопрофільного підприємства "Текс-Сервіс" про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 17398,20 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

14 березня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Прокурора міста Алчевськ в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до приватного багатопрофільного підприємства "Текс-Сервіс" про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 17398,20 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що проведеною прокуратурою м. Алчевська перевіркою встановлено, що приватне багатопрофільне підприємство "Текс-Сервіс" зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності з правом юридичної особи виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 30.07.1997 та внесено до Єдиного державного реєстру підприємств України, що підтверджується довідкою Управління статистики у місті Алчевську АБ №480560 та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 06.03.2014. ПБП "Текс-Сервіс" є платником єдиного соціального внеску. Станом на 28.02.2014 у відповідача виникла заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску, яка сформувалась за період з 01.08.2013 по 01.02.2014, яка не охоплена заходами стягнення та складає - 17398,20 грн.

На підставі викладеного, позивач просить стягнути з приватного багатопрофільного підприємства "Текс-Сервіс" заборгованість зі сплати єдиного внеску за період з 01.08.2013 по 01.02.2014 у сумі 17398,20 грн.

Ухвалою від 17 березня 2014 року відкрито провадження за вказаним адміністративним позовом та призначено до розгляду у скороченому провадженні. Одночасно запропоновано відповідачу у 10 денний строк з дня одержання ухвали про відкриття провадження надати на адресу Луганського окружного адміністративного суду заперечення проти позову та необхідні документи або письмову заяву про визнання позову.

24 березня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду повернувся корінець поштового відправлення із відміткою про вручення адресату 20 березня 2014 року (а.с.63).

31 березня 2014 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду від відповідача надійшов відгук про визнання позовних вимог щодо стягнення суми заборгованості зі сплати єдиного внеску за період з 01.08.2013 по 01.02.2014 у сумі 17398,20 грн.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку скороченого провадження, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.

Судом встановлено, що приватне багатопрофільне підприємство "Текс-Сервіс" (ідентифікаційний код 24845892) зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 30.07.1997 № 1 384 120 0000 001039 (а.с. 10-12, 14).

Відповідач знаходиться на податковому обліку в Алчевській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області (а.с. 13).

Згідно поданих відповідачем звітів, у яких останнім самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, за серпень 2013 року на суму 4938,02 грн., за вересень 2013 року на суму 4891,09 грн., за жовтень 2013 року на суму 4897,82 грн., за листопад 2013 року на суму 4999,07 грн., за грудень 2013 року на суму 6996,47 грн., за січень 2014 року на суму 5760,38 грн. Внаслідок чого за відповідачем утворилась заборгованість з єдиного соціального внеску у розмірі 32482,85 грн. (а. с. 20-60).

Згідно облікової картки платника відповідачем частково сплачено до бюджету єдиний соціальний внесок у сумі 15084,65 грн. (а. с. 16-19). Таким чином, заборгованість з єдиного соціального внеску, що підлягає стягненню з приватного багатопрофільного підприємства "Текс-Сервіс", складає 17398,20 грн.

Відповідно до ст.121 Конституції України прокуратура здійснює функцію представництва інтересів громадян і держави в судах у випадках, визначених законом.

Статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру» підставою представництва прокурором інтересів держави в судах є наявність або загрози порушень економічних, політичних і державних інтересів внаслідок противоправних дій бездіяльності фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з державою.

Відповідно до ст.60 КАС України прокурор може звернутися до адміністративного суду з адміністративним позовом про захист інтересів держави, самостійно визначаючи та обґрунтовуючи в позовній заяві, в чому полягає порушення інтересів держави чи в чому існує загроза інтересів держави.

Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VІ (далі - Закон № 2464-VІ) визначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.4 Закону № 2464-VІ приватне багатопрофільне підприємство "Текс-Сервіс" є платником єдиного внеску.

У ч.2 ст.6 вказаного Закону зазначено, що платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Статтею 9 Закону № 2464-VІ передбачено, що єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку, за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

При цьому, платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).

Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (частина 4 статті 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»).

Частиною 11 статті 9 Закону № 2464-VІ визначено, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

На підставі пункту 7 частини 1 статті 13 Закону № 2464-VІ органи доходів і зборів мають право стягувати з платників несплаченої суми єдиного внеску.

Частиною 4 статті 25 Закону № 2464-VІ передбачено, що орган доходів і зборів у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

У разі, якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.

У випадках, зазначених в абзаці дев'ятому цієї частини, орган доходів і зборів також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки.

Відповідно до п.3 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

Алчевською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Луганській області відповідачу направлені вимоги № Ю-134-У від 04.11.2013 про сплату заборгованості в сумі 5744,46 грн. та №Ю-17 від 11.01.2014 про сплату заборгованості в сумі 10641,35 грн. (а.с. 61).

Зазначені вимоги отримані відповідачем 05.11.2013 та 13.01.2014, що підтверджується підписом уповноваженої особи на корінцях вимог (а.с. 61), відповідачем у встановлені законодавством строки не оскаржена, сума заборгованості ним до бюджету не перерахована.

Наявність заборгованості відповідачем не заперечується, але зазначена сума на дату розгляду справи не сплачена.

Частиною 1, 3 статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Згідно частини 4 статті 112 Кодексу адміністративного судочиснтва України суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову відповідачем суд не вбачає.

Враховуючи те, що відповідач за час судового розгляду справи заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не сплатив, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Прокурора міста Алчевськ в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до приватного багатопрофільного підприємства "Текс-Сервіс" про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 17398,20 грн. - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з приватного багатопрофільного підприємства "Текс-Сервіс" (ідентифікаційний код 24845892) суму заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.08.2013 по 01.02.2014 у сумі 17398,20 грн. (сімнадцять тисяч триста дев'яносто вісім гривень 20 коп.) на користь Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя К.В. Агевич

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2014
Оприлюднено11.04.2014
Номер документу38107466
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1860/14

Ухвала від 22.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

Постанова від 01.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні