Справа № 815/1898/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 квітня 2014 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді Потоцької Н.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом державної податкової інспекції у Болградському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «КСС І А» про зупинення видаткових операцій, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Болградському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «КСС І А» про зупинення видаткових операцій.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у відповідача наявна заборгованість по орендній платі за землю у розмірі 13 114, 74 грн.
20.03.2014 року начальником ДПІ у Болградському районі ГУ Міндоходів в Одеській області було прийнято рішення про опис майна TOB «КСС І А» у податкову заставу за №2691.
Того ж дня податковим керуючим Бачурською А.Ф., з метою здійснення опису майна платника податків у податкову заставу, було здійснено вихід за адресою платника податків. Так, за наявності законодавчих підстав для здійснення такого опису, керівником TOB «КСС І А» було відмовлено у здійсненні опису майна у податкову заставу та не надано документів, необхідних для такого опису.
Податковим керуючим було складено акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу № 125 від 20.03.2014 року за формою встановленою Порядком застосування податкової застави органами доходів і зборів затвердженим наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 року № 572.
Керівник TOB «КСС І А» відмовився від отримання рішення начальника ДПІ у Болградському районі ГУ Міндоходів в Одеській області про опис майна платника податків у податкову заставу від 20.03.2014 року за вих. № 2691.
Згідно пп. 20.1.32. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.
Представник позивача / ДПІ у Болградському районі ГУ Міндоходів в Одеській області/ в судове засідання не з'явився, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності за вхід. № 8319/14 від 03.04.2014 року.
Відповідач до судового засідання не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений засобами факсу, відповідно до приписів ч.2 ст.38 КАС України, що підтверджується наявною в матеріалах справи «Телефонограмою» (а/с. 37). Телефон, за яким повідомлявся відповідач, зазначений в адміністративному позові та довідці з ЄДР, а відтак, згідно ч.1 ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Також, слід зазначити, що згідно вимог статті 122 КАС України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Згідно приписів статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справ упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, якій вирішить спір щодо його прав та обов'язків.
При цьому вжиття заходів для прискорення процедури розгляду справ є обов'язком не тільки для держави, а й осіб, які беруть участь у справі. Так, Європейський суд з прав людини в рішенні від 21 грудня 2006 року у справі «Мороз та інші проти України» зазначив, що розумність строку проваджень повинна оцінюватись у світлі обставин справи та з урахуванням наступних критеріїв: складність справи, поведінка заявників і відповідних органів державної влади та того, яку важливість для заявників мало питання, що розглядалося.
Крім того, суд вважає за необхідне наголосити, на тому, що саме національним судам належить функція керування провадженнями таким чином, щоб вони були швидкими та ефективними (рішення Європейського суду з прав людини від 21 грудня 2006 року справа «Мороз та інші проти України»).
Така функція знайшла своє відображення і в Законі України «Про судоустрій і статус суддів», який встановлює обов'язок судді вживати заходи щодо розгляду справи протягом строку, встановленого Законом.
Отже, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд вважає за необхідне задовольнити даний позов з наступних підстав.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «КСС І А» зареєстровано у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у відповідності до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та йому присвоєно код ЄДРПОУ 34463097.
Згідно довідки про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП №1415111400079 від 21.03.2014 року TOB «КСС І А», взято на облік у органах ДПС 17.07.2006 року за № 990 та перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у Болградському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області.
Відповідно ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Статтею 269 Податкового кодексу України передбачено, що платниками плати за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Відповідно до ст. 270 Податкового кодексу України об'єктами оподаткування плати за землю є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники податку за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України встановлено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Судом встановлено, що податковий борг TOB «КСС І А» по орендній платі за землю у розмірі 13114,74 грн. виник внаслідок наступного:
20.02.2013 року TOB «КСС І А» було подано до податкової інспекції податкову декларацію з плати за землю за вхідним № 1300001761 за формою встановленою наказом ДПА України № 105 від 24.12.2010 року, в якій визначено річну суму орендної плати за землю у загальному розмірі 52681,20 грн.
TOB «КСС І А» не було сплачено грошове зобов'язання з орендної плати за землю визначене у податковій декларації з плати за землю за вхідним № 1300001761 від 20.02.2013 року, а саме:
- за жовтень 2013 року нараховано 4390,1 грн., сплачено - 55,56 грн.;
- за листопад 2013 року нараховано 4390,1 грн., сплачено - 0 грн.;
- за грудень 2013 року нараховано 4390,1 грн., сплачено - 0 грн.
Згідно із приписами ст. 59 Податкового кодексу України, на адресу TOB «КСС І А» було надіслано податкову вимогу № 24-15 від 03.12.2013 року.
Відповідно до пп. 89.1.1 п. 89.1 ст. 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
Відповідно до п. 89.3 ст. 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.
Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Згідно п. 89.4 ст. 89 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов'язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна.
20.03.2014 року начальником Державної податкової інспекції у Болградському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області було прийнято рішення про опис майна TOB «КСС І А» у податкову заставу за № 2691.
З метою здійснення опису майна платника податків у податкову заставу, податковим керуючим Бачурською А.Ф. було здійснено вихід за адресою платника податків.
Керівником TOB «КСС І А» було відмовлено у здійсненні опису майна у податкову заставу та не надано документів, необхідних для такого опису.
Податковим керуючим було складено акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу № 125 від 20.03.2014 року.
Також, керівник TOB «КСС І А» відмовився від отримання рішення начальника Державної податкової інспекції у Болградському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області про опис майна платника податків у податкову заставу від 20.03.2014 року за вих. № 2691.
Згідно інформаційної довідки про ідентифікаційні дані платника податків, TOB «КСС І А» має відкритий розрахунковий рахунок в АБ «Укргазбанк» (МФО банку 320478), а саме: розрахунковий рахунок № 2600431819.
Надаючи належну правову оцінку суд виходив з наступного.
Перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим Кодексом України.
Відповідно до п. 95.1 та п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно п.п.88.1 ст.88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Відповідно до п.п.89.1, 89.2, 89.3 ст.89 Податкового кодексу України, право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу. З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включается ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Відповідно до п.89.4 ст.89 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення зазначених у цьому пункті актів, зобов'язаний надіслати банкам та іншим фінансовим установам рішення про складення таких актів. Таке рішення є підставою для поновлення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Відповідно до ст. 89 п. 89.4. абз. 3 ПК України, зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення зазначених у цьому пункті актів, зобов'язаний надіслати банкам та іншим фінансовим установам рішення про складення таких актів. Таке рішення є підставою для поновлення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Тобто за правилами цієї статті, зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків вводиться на невизначений строк і припиняється лише у разі складення акта опису майна платника податків у податкову заставу.
У той же час, ст. 91 п. 91.4. абз. 2, 3 ПК України визначає, що строк, на який можуть бути зупинені видаткові операції, визначається судом, але не більше двох місяців. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду.
Враховуючи, що відповідач, в порушення вимог ст.89 Податкового кодексу України, не допускає податкового керуючого ДПІ у Болградському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області для проведення опису майна у податкову заставу, суд вважає позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 128, 158-163, 167, 186, 254 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Зупинити видаткові операції товариства з обмеженою відповідальністю «КСС І А» (68751, Одеська область, Болградський район, с. Жовтневе, вул. Лиманна, буд. № 1, код ЄДРПОУ 34463097) на розрахунковому рахунку № 2600431819 АБ «Укргазбанк» (МФО банку 320478) терміном на 2 місяці до 04 червня 2014 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Потоцька Н.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2014 |
Оприлюднено | 14.04.2014 |
Номер документу | 38133032 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні