Ухвала
від 01.04.2014 по справі 826/850/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/850/14 Головуючий у 1-й інстанції: Келеберда В.І. Суддя-доповідач: Романчук О.М

У Х В А Л А

Іменем України

01 квітня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого: Романчук О.М.,

Суддів: Глущенко Я.Б.,

Шелест С.Б.,

при секретарі Артюхіній М.А.,

розглянувши в судовому засіданні в місті Києві апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Родовід банк» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 лютого 2014 р. у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Родовід банк» до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України ОСОБА_3, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Державна реєстраційна служба України, про визнання протиправним та скасування рішення №7994194 від 15.11.2013 року, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України ОСОБА_3, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Державна реєстраційна служба України про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень від 15.11.2013 №7994194, зобов'язання вчинити дії.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 лютого 2014 року у задоволені адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу в якій просить її скасувати, та прийняти нову постанову про задоволення адміністративного позову.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що ПАТ «Родовід Банк» звернувся 14.09.2013 року до Реєстраційної служби Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області із заявою про державну реєстрацію права приватної власності на земельну ділянку що розташована за адресою: Київська область, Києво-Святошинськоий район, с/рада Бузівська, кадастровий номер земельної ділянки 3222480800:11:002:0136.

В подальшому вищевказана заява з доданими документами була передана на розгляд до Державної реєстраційної служби України.

25.10.2013 року відповідачем прийнято рішення №7213146 про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, вмотивоване тим, що державний реєстратор встановив відсутність у повному обсязі документів, необхідних для проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень, а саме: звіту про оцінку предмет іпотеки та кредитного договору.

15.11.2013 року відповідачем прийнято рішення №7994194 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень на вказане вище майно на підставі ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. 16, 23 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.

Зі змісту оскаржуваного рішення вбачається, що позивачу відмовлено у державній реєстрації права власності оскільки позивачем у п'ятиденний строк не усунено обставин, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, а саме: подано документи про реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 21,2779 га, а звіт про оцінку подано на земельну ділянку загальною площею 106,8060 га.

Позивач не погоджуючись з вказаним рішенням відповідача звернувся до суду про його скасування.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до картки прийому заяви, виданої відповідачем, позивачем було подано: договір про задоволення вимог іпотекодержателя нотаріальна копія №1762 від 18.09.2009 року, державний акт на право власності на земельну ділянку, серія ЯЕ №610351 виданий 08.06.2007 року, акт приймання-передачі майна від 18.09.2009, довіреність №113 від 27.02.2013 року, копії паспортів, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, наказ №408 від 16.09.2011 року, копію свідоцтва про державну реєстрацію платника податку на додану вартість, копію статуту, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

За результатом розгляду поданих позивачем документів, 25.10.2013 року відповідачем прийнято рішення №7213146 про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, вмотивоване тим, що державний реєстратор встановив відсутність у повному обсязі документів, необхідних для проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень, а саме: звіту про оцінку предмет іпотеки та кредитного договору.

Рішення позивачем не оскаржено, на виконання такого рішення позивачем надано відповідачу звіт про експертну грошову оцінку земельних ділянок загальною площею 106,8060 га, а саме: земельних ділянок загальною площею 99,7170 га, що належать на праві власності ТОВ «Предіум-Інвест» та земельних ділянок загальною площею 7,0890 га, що належать на праві власності ТОВ «Іммобілен-груп» і розташованих в межах Бузінської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

Разом з тим, у рішенні від 15.11.2013 року №7994194 зазначено обставини, які стали передумовою застосування підстав для відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень відповідно до статті 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Так, було встановлено, що після отримання письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставини, що були підставою для прийняття такого рішення, а саме - подано документи про реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 21,2779 га, а звіт про оцінку подано на земельну ділянку загальною площею 106,8060 га.

Згідно ч.1 ст. 22 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у разі якщо документи для державної реєстрації прав та їх обтяжень подано не в повному обсязі, передбаченому нормативно-правовими актами, державний реєстратор у строк встановлений частинами п'ятою, сьомою і восьмою статті 15 цього Закону дня розгляду заявлених прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і письмово повідомляє про це заявника.

Заявник не усунув зазначені у рішенні від 25.10.2013 року обставини в установлений строк, що стало підставою для відмови у проведенні державної реєстрації речових прав відповідно до пункту 54 частини першої статті 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для її проведення, визначено Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 року № 703 (далі - Порядок № 703).

Відповідно до пункту 26 Порядку № 703 для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно та інші документи, визначені цим Порядком.

Відповідно до підпункту 3 пункту 34 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 № 703, для проведення державної реєстрації права власності на підставі договору іпотеки, що містить застереження про задоволення вимог іпотекодержателя, заявник, окрім іншого, подає звіт про оцінку предмета іпотеки, складений після спливу строку, що зазначений у письмовій вимозі.

Згідно з частинами першою, другою статті 12 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна та підтверджує виконані процедури з оцінки майна суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання відповідно до договору. Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється печаткою та підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності.

Вимоги до змісту звіту про оцінку майна, порядку його оформлення та рецензування встановлюються положеннями (національними стандартами) оцінки майна. Зміст звіту про оцінку майна повинен містити розділи, що розкривають зміст проведених процедур та використаної нормативно-правової бази з оцінки майна.

Загальні вимоги до складання звіту про оцінку майна викладені у пунктах 56-61 Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 року №1440.

Ураховуючи наведене, подані документи не відповідають установленим вимогам, що є підставою для відмови у проведенні державної реєстрації прав та їх обтяжень відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації.

Згідно з Порядком взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб, затвердженим Наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2013 року №607/5, державні реєстратори Укрдержреєстру проводять державну реєстрацію права власності та/або речових прав на нерухоме у випадках, передбачених у пункті 1 наказу.

Вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації прав та їх обтяжень встановлено частиною першою статті 24 Закону.

Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень зокрема з підстави, зазначеної у пункті 4 частини першої статті 24 Закону, не позбавляє заявника права повторно звернутися із заявою за умови усунення перешкод для державної реєстрації прав та їх обтяжень (частина 3 статті 24 Закону).

Отже, рішення про відмову у державній реєстрації права власності прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Виходячи із вимог ст. 71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Родовід банк» - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 лютого 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст ухвали виготовлено 04.04.2014 року.

Головуючий суддя: О.М. Романчук

Судді: Я.Б. Глущенко

С.Б.Шелест

Головуючий суддя Романчук О.М

Судді: Глущенко Я.Б.

Шелест С.Б.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2014
Оприлюднено10.04.2014
Номер документу38134780
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/850/14

Ухвала від 23.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 01.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 20.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 29.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні