Ухвала
від 08.04.2014 по справі 821/174/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

08 квітня 2014 р.м.ОдесаСправа № 821/174/14

Категорія: 8.3.3 Головуючий в 1 інстанції: Войтович І.І.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого - Ступакової І.Г.

суддів - Бітова А.І.

- Милосердного М.М.

(у зв'язку з неприбуттям у судове засідання сторін,

справа розглядається в порядку письмового провадження)

розглянувши у порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2014 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Світова лінія ЛТД" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И Л А :

Товариство з обмеженою відповідальністю фірми "Світова лінія ЛТД" звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про скасування податкових повідомлень-рішень від 15.01.2014 року №0000202200, №0000192200.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2014 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Світова лінія ЛТД" задоволений. Скасовано податкове повідомлення-рішення прийняте Державною податковою інспекцією у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області від 15.01.2014 року № 0000202200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 324873,00 грн. у тому числі за основним платежем в сумі 276994,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 47879,00 грн. Скасовано прийняте податкове повідомлення-рішення Державною податковою інспекцією у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області від 15.01.2014 року № 0000192200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на загальну суму 41002,00 грн. у тому числі за основним платежем в сумі 33297,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 7705,00 грн.

В апеляційній скарзі Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно Довідки АА№598423 Державної служби статистики України Головного управління статистики у Херсонській області видами діяльності позивача за КВЕД-2010 є: вантажний річковий транспорт; допоміжне обслуговування водного транспорту; транспортне оброблення вантажів; надання в оренду водних транспортних засобів.

У період з 14.11.2013 року по 18.12.2013 року відповідачем проведена планова виїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Світова Лінія ЛТД» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2010 року по 30.06.2013 року, за результатами якої складено акт від 25.12.2013 року №1893/21-03-22-01/19223820.

Вказаною перевіркою встановлено порушення позивачем п.п. 5.1 ст. 5, п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5, п.п. 5.3.9 п.5.3 ст. 5 Закону України від 28.12.1994 р. №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»; п.138.2 ст. 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток в сумі 33297,00 грн. у тому числі: 2010 р. в сумі 5000,00 грн.; 1 квартал 2011року в сумі 1979,00 грн.; 2-4 квартали 2011 року в сумі 501,00 грн.; 2012 рік в сумі 2706,00 грн.; півріччя 2013 року в сумі 23111,00 грн.

Крім того, перевіркою встановлено порушення позивачем п.4.1 ст. 4, п.п.7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» та порушення п. 185.1 ст. 185, п.198.1 ст. 198, п.198.2 ст. 198, п. 198.3 ст. 198, п. 198.5 ст. 198, п. 198.6 ст. 198, п. 201.1 ст.201, п. 201.2 ст.201, п.201.4 ст. 201 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим підприємством занижено податок на додану вартість всього в сумі 276994,00 грн., у тому числі: грудень 2010 року - 29833,00 грн., лютий 2011 року - 97583,00 грн., липень 2011 року - 1634,00 грн., листопад 2011 року - 7052,00 грн., лютий 2012 року - 56323,00 грн., жовтень 2012 року - 13285,00 грн., листопад 2012 року - 12100,00 грн. (завищення), грудень 2012 року - 61868,00 грн., травень 2013 року 21516,00 грн., та завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду ( рядок 24 Декларації з податку на додану вартість) на 3139,00 грн.

Підставою для встановлення вказаних вище порушень слугувало те, що перевіркою неможливо підтвердити фактичне здійснення позивачем господарських операцій з купівлі - продажу товарів, отримання певних послуг у ПНВКП «Атон», ПП «Лікос», ТОВ «СБК «Морвест», ПП «НВКФ «Діод-Плюс», ТОВ «Станкозапчастина», ПП «Вікойл», ПФ «Астер», ТОВ «ВКФ «Плутон ЛТД», ТОВ «Югспецстрой», ТОВ «Трансмаш», ПП «Євро Логістик Південь», ТОВ «Ріо-Грандес», що на думку податкового органу свідчить про те, що правочини між ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД» та його контрагентами здійснені без мети настання реальних наслідків.

На підставі вищенаведеного акта перевірки, відповідачем прийняті: податкове повідомлення-рішення від 15.01.2014 року № 0000202200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 324873,00 грн. у тому числі за основним платежем в сумі 276994,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 47879,00 грн. та податкове повідомлення-рішення від 15.01.2014 року № 0000192200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на загальну суму 41002,00 грн. у тому числі за основним платежем в сумі 33297,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 7705,00 грн..

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 01 липня 2011 року між позивачем та ПНВКП «Атон» укладено договір купівлі - продажу запчастин №102, предметом якого є те, що Продавець (ПНВКП «Атон») постачає Покупцю (ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД») запчастини та підшипники, кількість, асортимент та ціна товару визначається у первинних документах (рахунках та накладних) на відвантаження товару. Відповідно до умов договору ПНВКП «Атон» у грудні 2011 року та березні 2012 року було поставлено на адресу позивача запчастини на загальну суму 3015,60 грн., у тому числі ПДВ 502,60 грн.

На підтвердження виконання вказаного договору до матеріалів справи надані: за грудень 2011 р. - видаткова накладна № РН-001801 від 15 грудня 2011 року на загальну суму 650,40 грн. у тому числі ПДВ 108,40 грн.; податкова накладна № 1801 від 15 грудня 2011 року на загальну суму 650,40 грн., у тому числі ПДВ 108,40 грн.; за березень 2012 року - видаткова накладна № РН-000158 від 21 березня 2012 року на загальну суму 2365,20 грн. у тому числі ПДВ 394,20 грн.; податкова накладна № 158 від 21 березня 2012 року на загальну суму 2365,20 грн., у тому числі ПДВ 394,20 грн.; рахунок фактура №СФ- 001121 від 15 грудня 2011 року, рахунок фактура №СФ- 0000106 від 21 березня 2012 року; платіжні доручення № 959 від 08 вересня 2011 року на загальну суму 2230,32 грн. у тому числі ПДВ 371,72 грн., № 1417 від 21 грудня 2011 року на загальну суму 650,40 грн. у тому числі ПДВ 108,40 грн., № 375 від 22 березня 2012 року на загальну суму 2365,20 грн. у тому числі ПДВ 394,20 грн.; товарно-транспортна накладна від 21 березня 2012 року б/н..

Використання придбаних товарно - матеріальних цінностей у власній господарській діяльності позивача підтверджується актами від 9 січня 2012 року та від 9 квітня 2012 року, складеними комісією у складі капітанів судів (фізичних осіб, що перебувають з позивачем у трудових відносинах), що останніми використано товарно - матеріальні цінності для експлуатації, поточного ремонту, заміни деталей на вказаних в такому акті теплоходів.

Крім того, 05 січня 2010 року між позивачем та ПП «Лікос» укладено договір поставки нафтопродуктів, предметом якого є те, що Продавець (ПП «Лікос») постачає Покупцю (ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД») нафтопродукти, кількість, асортимент та ціна товару визначається у первинних документах (рахунках та накладних) на відвантаження товару. Відповідно до умов договору ПП «Лікос» у листопаді 2011 року було поставлено на адресу позивача дизельне пальне на загальну суму 385925,00 грн., у тому числі ПДВ 64320,82 грн.

На підтвердження виконання вказаного договору до матеріалів справи надані: видаткова накладна № РН-0000358 від 01 листопада 2011 року на загальну суму 188125,00 грн. у тому числі ПДВ 31354,17 грн.; податкова накладна №1 від 01 листопада 2011 року на загальну суму 188125,00 грн., у тому числі ПДВ 31354,16 грн.; видаткова накладна № РН-0000372 від 21 листопада 2011 року на загальну суму 197800,00 грн. у тому числі ПДВ 32966,66 грн.; податкова накладна № 15 від 21 листопада 2011 року на загальну суму 197800,00 грн., у тому числі ПДВ 32966,66 грн.; рахунок фактура №СФ- 0000297 від 01 листопада 2011 року, рахунок фактура №СФ- 0000302 від 21 листопада 2011 року на загальну суму 197800,00 грн.; платіжні доручення № 1206 від 01 листопада 2011 року на загальну суму 48125,00 грн. у тому числі ПДВ 8020,83 грн., № 1208 від 01 листопада 2011 року на загальну суму 458000,00 грн. у тому числі ПДВ 8083,33 грн., № 1213 від 02 листопада 2011 року на загальну суму 48000,00 грн. у тому числі ПДВ 8000,00 грн., № 1215 від 02 листопада 2011 року на загальну суму 43500,00 грн. у тому числі ПДВ 7250,00 грн., № 1300 від 22 листопада 2011 року на загальну суму 47800,00 грн. у тому числі ПДВ 7966,67 грн., № 1308 від 22 листопада 2011 року на загальну суму 48000,00 грн. у тому числі ПДВ 8000,00 грн., № 1309 від 23 листопада 2011 року на загальну суму 49000,00 грн. у тому числі ПДВ 8166,67 грн., № 1311 від 24 листопада 2011 року на загальну суму 49000,00 грн. у тому числі ПДВ 8166,67 грн., № 1312 від 24 листопада 2011 року на загальну суму 4000,00 грн. у тому числі ПДВ 666,67 грн.; товарно-транспортні накладні від 01 листопада 2011 р. №358-ТН та № 372-ТН від 21 листопада 2011 р.

Використання придбаних нафтопродуктів (дизельного пального) у власній господарській діяльності позивача підтверджується місячними звітами по використанню пального та мастила на теплоходах «Тур» та «Херсон».

Також, 07 лютого 2013 року між позивачем та ТОВ «Судноплавно - буксирна компанія «Морвест» укладено договір про надання послуг №5-Ф., предметом якого є те, що ТОВ «Судноплавно - буксирна компанія «Морвест» за письмовими заявками ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД») надає послуги плавкраном «ПК-23», а позивач приймає та оплачує вартість наданих послуг. Також, між сторонами укладено Протокол узгодження договірної ціни на здійснення ТОВ «СБК «Морвест» буксирних та інших послуг (додаток №1 до договору про надання послуг), який є підставою для проведення взаєморозрахунків між суб'єктами господарювання.

У відповідності до домовленостей між сторонами, ТОВ «Судноплавно - буксирна компанія «Морвест» у лютому 2013 року надано Позивачу послуги плав крану ПК-23, послуги буксиру «Бугський», відшкодування витрат портових зборів, відшкодування витрат по переосвідоцтву ПК-23.

На підтвердження виконання вказаного договору до матеріалів справи надані: рахунки № 30440015 від 07 лютого 2013 року на загальну суму 14698,46 грн., № 01040005 від 18 лютого 2013 року на загальну суму3479,72 грн., № 01280005 від 20 лютого 2013 року на загальну суму 29251,44 грн.; актами наданих послуг (виконаних робіт) № 01040005 від 18 лютого 2013 року, № 01280005 від 19 лютого 2013 року; приймально - здавальними актами від 19 лютого 2013 року; податковими накладними № 27 від 08 лютого 2013 року на загальну суму 14698,46 грн. у тому числі ПДВ 2449,74 грн., № 113 від 19 лютого 2013 року на загальну суму 14552,98 грн. у тому числі ПДВ 2425,50 грн., № 106 від 18 лютого 2013 року на загальну суму 3479,72 грн. у тому числі ПДВ 579,95 грн.; платіжні дорученнями № 229 від 08 лютого 2013 року на загальну суму 14698,46 грн. у тому числі ПДВ 2449,74 грн., № 267 від 18 лютого 2013 року на загальну суму 3479,72 грн. у тому числі ПДВ 579,95 грн., № 295 від 22 лютого 2013 року на загальну суму 14552,98 грн. у тому числі ПДВ 2425,50 грн.

Крім того, 01 грудня 2010 року між позивачем та ПП «НВКФ «Діод - Плюс» укладено договір поставки нафтопродуктів, предметом якого є те, що Постачальник (ПП «НВКФ «Діод - Плюс») постачає Покупцю (ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД») паливо мастильні матеріали, кількість, асортимент та ціна товару визначається видатковими накладними.

Відповідно до умов договору ПП «НВКФ «Діод - Плюс» у грудні 2010 року було поставлено на адресу позивача дизельне пальне та дизельне мастило на загальну суму 179000,00 грн., у тому числі ПДВ 29833,33 грн.

На підтвердження виконання вказаного договору до матеріалів справи надані: видаткова накладна № РН-1173 від 28 грудня 2010 року на загальну суму 179000,00 грн., у тому числі ПДВ 29833,33 грн.; податкова накладна № 968 від 28 грудня 2010 року на загальну суму 179000,00 грн., у тому числі ПДВ 29833,33 грн.; рахунок фактура №СФ- 827 від 28 грудня 2010 року, платіжні доручення № 1332 від 02 грудня 2010 року на загальну суму 39000,00 грн. у тому числі ПДВ 6500,00 грн., № 1328 від 02 грудня 2010 року на загальну суму 45000,00 грн. у тому числі ПДВ 7500,00 грн., № 1331 від 02 грудня 2010 року на загальну суму 45000 грн. у тому числі ПДВ 7500,00 грн., № 1451 від 30 грудня 2010 року на загальну суму 50000,00 у тому числі ПДВ 8333,33 грн. (т.1, а.с. 140, 145-148); товарно-транспортні накладні від 28 грудня 2010 року б/н.

Використання придбаних товарно - матеріальних цінностей у власній господарській діяльності позивача підтверджується місячним звітом по використанню пального та мастила на теплоході «Тур».

08 жовтня 2012 року позивач придбав у ТОВ «Станкозапчастина» запчастини (реле тиску Г 62-21).

Факт оплати придбання запчастин (реле тиску Г 62-21) позивачем підтверджується наданими до матеріалів справи доказами: рахунок - фактурою №СФ- 0000329 від 05 жовтня 2012 року на загальну суму 2040,00 грн., видатковою накладною № РН- 0000206 від 08 жовтня 2012 року на загальну суму 2040,00 грн.; податковою накладною №7 від 08 жовтня 2012 року на загальну суму 2040,00 грн. у т.ч. ПДВ 340,00 грн. , платіжним дорученням від 08 жовтня 2012 року № 1161 на загальну суму 2040,00 грн. у т.ч. ПДВ 340,00 грн..

Використання придбаного товару у власній господарській діяльності позивача підтверджується актом виконаних робіт/ наданих послуг від 31 жовтня 2012 року.

Крім того, 01 лютого 2012 року між позивачем та ТОВ «Вік Ойл» укладено договір про надання послуг №17, предметом якого є те, що Виконавець (ТОВ «Вік Ойл») бере на себе зобов'язання по обслуговуванню судів Замовника (ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД»), а саме виконавець зобов'язується надати послуги з транспортування, зберігання з наступним знищенням відпрацьованих нафтопродуктів, фекальних вод.

У відповідності до домовленостей між сторонами, ТОВ «Вік Ойл» у серпні 2012 року надано Позивачу послуги зі зливу фекальних стоків з теплоходу «Тур» та послуги по роботі «Заправщик - 10».

На підтвердження виконання вказаного договору до матеріалів справи надані: акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-521 від 23 серпня 2012 року; податкова накладна № 60 від 23 серпня 2013 року на загальну суму 7773,19 грн. у тому числі ПДВ 1295,53 грн.; платіжне доручення № 990 від 27 серпня 2012 року на загальну суму 7773,19 грн., у тому числі ПДВ 1295,53 грн., рахунком - фактурою №СФ-521 від 23 серпня 2012 року на загальну суму 7773,19 грн..

Також, 25 грудня 2012 року між позивачем та ПФ «Астер» укладено договір поставки нафтопродуктів №251212-1, предметом якого є те, що Постачальник (ПФ «Астер») постачає Покупцю (ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД») паливо мастильні матеріали, найменування товару, одиниця виміру, кількість і ціна товару визначається в рахунках фактурах та видаткових накладних.

Відповідно до умов договору ПФ «Астер» у грудні 2012 року та у лютому 2013 року було поставлено на адресу позивача дизельне пальне на загальну суму 223560,51 грн., у тому числі ПДВ 37260,09 грн.

На підтвердження виконання вказаного договору до матеріалів справи надані: видаткові накладні № РН-0000363 від 26 грудня 2012 року на загальну суму 110519 ,00 грн. у тому числі ПДВ 18419,83 грн., № РН-0000162 від 18 лютого 2013 року на загальну суму 113041,50 грн. у тому числі ПДВ 18840,25 грн.; податкова накладна № 347 від 25 грудня 2012 року на загальну суму 53120,50 грн., у тому числі ПДВ 8853,42 грн., № 351 від 26 грудня 2012 року на загальну суму 57398,50 грн., у тому числі ПДВ 9566,41 грн., № 162 від 15 лютого 2013 року на загальну суму 59041,50 грн., у тому числі ПДВ 9840,25 грн., № 169 від 18 лютого 2013 року на загальну суму 54000,00 грн., у тому числі ПДВ 9000,00 грн.; рахунок фактури №СФ- 0000367 від 25 грудня 2012 року на загальну суму 110519,00 грн., №СФ- 0000154 від 15 лютого 2013 року на загальну суму 113041,50 грн.; платіжні доручення № 1447 від 25 грудня 2012 року на загальну суму 53120, 20 грн. у тому числі ПДВ 8853,42 грн., № 1481 від 26 грудня 2012 року на загальну суму 50000,00 грн. у тому числі ПДВ 8333,33 грн., № 1483 від 15 лютого 2013 року на загальну суму 7398,50 грн. у тому числі ПДВ 1233,08 грн., № 259 від 15 лютого 2013 року на загальну суму 59041,50 у тому числі ПДВ 9840,25 грн., № 266 від 18 лютого 2013 року на загальну суму 54000,00 у тому числі ПДВ 9000,00; товарно-транспортні накладні від 26 грудня 2012 року № 2612-4 та № 1802-1 від 18 лютого 2013 року.

Використання придбаних товарно - матеріальних цінностей (дизельного пального) у власній господарській діяльності позивача підтверджується місячним звітом по використанню пального та мастила на теплоході «Тур»..

04 січня 2011 року між позивачем та ТОВ «ВКФ «Плутон ЛТД» укладено договір купівлі - продажу нафтопродуктів №0401.11, предметом якого є те, що Постачальник (ТОВ «ВКФ «Плутон ЛТД») постачає Покупцю (ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД») нафтопродукти, ціна та кількість товару визначається в рахунках фактурах.

Відповідно до умов договору ТОВ «ВКФ «Плутон ЛТД» у лютому 2011 року було поставлено на адресу позивача дизельне пальне та дизельне мастило на загальну суму 585500,00 грн., у тому числі ПДВ 97583,33 грн.

На підтвердження виконання вказаного договору до матеріалів справи надані: видаткова накладною № 115 від 11 лютого 2011 року на загальну суму 585500 ,00 грн. у тому числі ПДВ 97583,33 грн.; податковою накладною № 46 від 11 лютого 2011 року на загальну суму 585500,00 грн. у тому числі ПДВ 97583,33 грн.; рахунок фактури № 86 від 11 лютого 2011 року на загальну суму 585500 ,00 грн. у тому числі ПДВ 97583,33 грн.; платіжні доручення № 115 від 11 лютого 2011 року на загальну суму 50000, 00 грн. у тому числі ПДВ 8333,33 грн., № 116 від 11 лютого 2011 року на загальну суму 49000,00 грн. у тому числі ПДВ 8166,67 грн., № 117 від 11 лютого 2011 року на загальну суму 46800,00 грн. у тому числі ПДВ 7800,00 грн., № 119 від 14 лютого 2011 року на загальну суму 50000,00 у тому числі ПДВ 8333,33 грн., № 121 від 14 лютого 2011 року на загальну суму 48000,00 у тому числі ПДВ 8000,00 грн., № 122 від 14 лютого 2011 року на загальну суму 47900,00 у тому числі ПДВ 7983,33 грн., № 131 від 16 лютого 2011 року на загальну суму 50000,00 у тому числі ПДВ 8333,33 грн., № 134 від 16 лютого 2011 року на загальну суму 49000,00 у тому числі ПДВ 8166,67 грн., № 135 від 16 лютого 2011 року на загальну суму 48300,00 у тому числі ПДВ 8050,00 грн., № 141 від 17 лютого 2011 року на загальну суму 49000,00 у тому числі ПДВ 8166,67 грн., № 143 від 17 лютого 2011 року на загальну суму 49500,00 у тому числі ПДВ 8250,00 грн., № 145 від 17 лютого 2011 року на загальну суму 48000,00 у тому числі ПДВ 8000,00 грн.; товарно-транспортні накладні від 11 лютого 2011 року б/н.

Використання придбаних товарно - матеріальних цінностей (дизельного пального, мастило дизельне) у власній господарській діяльності позивача підтверджується місячним звітом по використанню пального та мастила на теплоході «Тур».

06 червня 2011 року та 16 червня 2011 року між позивачем та ТОВ «Югспецстрой» укладено договори поставки № 60611 та № 16061, предметом якого є те, що Постачальник (ТОВ «Югспецстрой») постачає Покупцю (ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД») костюми, ціна та кількість товару визначається в рахунках фактурах.

Відповідно до умов договору ТОВ «Югспецстрой» у червні 2011 року було поставлено на адресу позивача костюми в кількості 53 шт. на загальну суму 9805,21 грн., у тому числі ПДВ 1634,20 грн.

На підтвердження виконання вказаного договору до матеріалів справи надані: накладні № 10/6-1 від 10 червня 2011 року на загальну суму 7955,17 грн. у тому числі ПДВ 1325,86 грн., № 20/6-1 від 20 червня 2011 року на загальну суму 1850,04 грн. у тому числі ПДВ 308,34 грн., податкові накладні № 9 від 06 червня 2011 року на загальну суму 7955,17 грн. у тому числі ПДВ 1325,86 грн., № 13 від 16 червня 2011 року на загальну суму 1850,04 грн. у тому числі ПДВ 308,34 грн.; рахунки фактури № 6/6-1 від 06 червня 2011 року на загальну суму 7955,17 грн. у тому числі ПДВ 1325 ,86 грн., № 16/6-5 від 16 червня 2011 року на загальну суму 1850,04 грн. у тому числі ПДВ 308,34 грн.; платіжні доручення № 560 від 06 червня 2011 року на загальну суму 7955, 17 грн. у тому числі ПДВ 1325,86 грн., № 603 від 16 червня 2011 року на загальну суму 1850,04 грн. у тому числі ПДВ 308,34 грн..

Використання придбаних товарно - матеріальних цінностей (костюми) у власній господарській діяльності позивача підтверджується актами від 04.07.2011 року та 14.01.2013 року, складеними комісією у складі капітанів судів (фізичних осіб, що перебувають з Позивачем у трудових відносинах), що останніми використані товарно - матеріальні цінності для експлуатації, поточного ремонту, зміни деталей на вказаних в такому акті теплоходів.

21 листопада 2011 року між позивачем та ТОВ «Трансмаш» укладено договір поставки №540, предметом якого є те, що Постачальник (ТОВ «Трансмаш») постачає Покупцю (ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД») товар (запчастини), ціна та кількість товару визначається специфікацією до договору поставки.

Відповідно до умов договору ТОВ «Трансмаш» у червні 2011 року було поставлено на адресу позивача запчастини на загальну суму 56703,00 грн., у тому числі ПДВ 9450,50 грн.

Факт оплати придбання запчастин позивачем підтверджується наданими до матеріалів справи доказами, а саме: рахунком №1815 від 05 червня 2012 року на загальну суму 56703,00 грн., видатковою накладною № 1116 від 12 червня 2012 року на загальну суму 56703,00 грн., в тому числі ПДВ 9450,50 грн.; податковою накладною №2 від 05 червня 2012 року на загальну суму 56703,00 грн. у т.ч. ПДВ 9450,50 грн. , платіжним дорученням від 05 червня 2012 року № 687 на загальну суму 56703,00 грн. у т.ч. ПДВ 9450,50 грн.

14 серпня 2012 року між позивачем та ПП «Євро Логістик Південь» укладено договір поставки товару №14/08, предметом якого є те, що Постачальник (ПП «Євро Логістик Південь») постачає Покупцю (ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД») товар (підшипники), ціна та кількість товару визначається у видаткових накладних.

Відповідно до умов договору ПП «Євро Логістик Південь» у серпні 2012 року було поставлено на адресу позивача запчастини (підшипники) на загальну суму 2016,00 грн., у тому числі ПДВ 336,00 грн.

На підтвердження виконання вказаного договору до матеріалів справи надані: рахунок - фактура №СФ - 0000017 від 14 серпня 2012 року на загальну суму 2016,00 грн., видаткова накладна № РН-0000014 від 14 серпня 2012 року на загальну суму 2016,00 грн., в тому числі ПДВ 336,00 грн.; податкова накладна №18 від 14 серпня 2012 року на загальну суму 2016,00 грн. у т.ч. ПДВ 336,00 грн., платіжне доручення від 15 серпня 2012 року № 947 на загальну суму 2016,00 грн. у т.ч. ПДВ 336,00 грн.

Використання придбаних товарно - матеріальних цінностей (підшипники) у власній господарській діяльності позивача підтверджується актом від 08.10.2012 року, складеними комісією у складі капітанів судів (фізичних осіб, що перебувають з Позивачем у трудових відносинах), що останніми використані товарно - матеріальні цінності для експлуатації, поточного ремонту, зміни деталей на вказаних в такому акті теплоходів.

18 вересня 2012 року між позивачем та ТОВ «Ріо - Грандес» укладено договір купівлі - продажу товарів №18/09, предметом якого є те, що Продавець (ТОВ «Ріо - Грандес») постачає Покупцю (ТОВ «Фірма «Світова лінія ЛТД») товар (запчастини), ціна та кількість товару визначається в рахунках та накладних.

Відповідно до умов договору ТОВ «Ріо - Грандес» у вересні, жовтні, грудні 2012 року було поставлено на адресу позивача запчастини на загальну суму 14471,04 грн., у тому числі ПДВ 2411,84 грн.

На підтвердження виконання вказаного договору до матеріалів справи надані: накладні № 69 від 20 вересня 2012 року на загальну суму 4440,00 грн. у тому числі ПДВ 740,00 грн., № 33 від 17 жовтня 2012 року на загальну суму 1341,12 грн. у тому числі ПДВ 223,52 грн., № 91 від 30 жовтня 2012 року на загальну суму 1656,00 грн. у тому числі ПДВ 276,00 грн., № 39 від 25 грудня 2012 року на загальну суму 4872,00 грн. у тому числі ПДВ 812,00 грн., № 34 від 24 травня 2013 року на загальну суму 2161,92 грн. у тому числі ПДВ 360,32 грн.; податкові накладні № 69 від 20 вересня 2012 року на загальну суму 4440,00 грн. у тому числі ПДВ 740,00 грн., № 33 від 17 жовтня 2012 року на загальну суму 1341,12 грн. у тому числі ПДВ 223,52 грн., № 91 від 30 жовтня 2012 року на загальну суму 1656,00 грн. у тому числі ПДВ 276,00 грн., № 39 від 25 грудня 2012 року на загальну суму 4872,00 грн. у тому числі ПДВ 812,00 грн., № 34 від 24 травня 2013 року на загальну суму 2161,92 грн. у тому числі ПДВ 360,32 грн.; рахунки № 36 від 18 вересня 2012 року на загальну суму 4440,00 грн., № 71 від 17 жовтня 2012 року на загальну суму 1341,12 грн., № 78 від 30 жовтня 2012 року на загальну суму 1380,00 грн., від 17 травня 2013 року на загальну суму грн. 2161,92 грн., №122 від 25 грудня 2012 року на загальну суму 4872,00 грн.; платіжні доручення № 1071 від 20 вересня 2012 року на загальну суму 4440,00 грн. у тому числі ПДВ 740,00 грн., № 1190 від 18 жовтня 2012 року на загальну суму 1341,12 грн. у тому числі ПДВ 223,52 грн., № 1246 від 01 листопада 2012 року на загальну суму 1656,00 грн. у тому числі ПДВ 276,00 грн., № 1480 від 26 грудня 2012 року на загальну суму 4872,00 у тому числі ПДВ 812,00 грн., № 698 від 23 травня 2013 року на загальну суму 2161,92 у тому числі ПДВ 360,32 грн.

Використання придбаних товарно - матеріальних цінностей (підшипників) у власній господарській діяльності позивача підтверджується актами від 08 жовтня 2012 року, від 14 січня 2013 року, від 14 січня 2013 року, від 10 липня 2013 року, складеними комісією у складі капітанів судів (фізичних осіб, що перебувають з Позивачем у трудових відносинах), що останніми використані товарно - матеріальні цінності для експлуатації, поточного ремонту, зміни деталей на вказаних в такому акті теплоходів.

Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Згідно з п. 135.1 ст. 135 Податкового кодексу України доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті та інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку (пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПК України).

Аналогічні положення закріплено Законом України від 28.12.94 р. № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" , який діяв до 01.04.2011 року, а саме пп. 5.2.1. п. 5.2. та пп. 5.3.9 п.5.3. статті 5.

Крім того, пунктом 200.1 статті 200 Податкового кодексу України встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пп. "а" п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, що не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно вимог пункту 201.11 статті 201 Податкового кодексу України).

Вище вказані норми Податкового Кодексу України повністю кореспондуються з нормами Закону України «Про податок на додану вартість» (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), а саме.

Згідно з підпунктом 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації.

Підпунктом 7.4.5 вказаної статті встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями.

Зміст наведених норм свідчить про те, що наявність господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації, є визначальною умовою для виникнення у платника податку права на формування податкового кредиту.

Як вбачається з матеріалів справи, рішення суду першої інстанції, обставини щодо фактичності здійснення господарських операцій за договорами поставки паливно - мастильних матеріалів і нафтопродуктів, та запчастин, на які платник податку посилається як на підставу виникнення у нього права на включення нарахованого (сплаченого) ПДВ до податкового кредиту, відповідачем належним чином спростовані не були.

Відповідно до частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на припис наведеної норми процесуального права при розгляді судом спору щодо правомірності рішення органу державної податкової служби, яким платнику податків донараховані податкові зобов'язання, презюмується добросовісність платника податків, якщо зазначеним органом не доведено інше.

В свою чергу, на підтвердження отримання товару (паливно - мастильних матеріалів та нафтопродуктів, запчастин) за договорами від ПНВКП «Атон», ПП «Лікос», ТОВ «СБК «Морвест», ПП «НВКФ «Діод-Плюс», ТОВ «Станкозапчастина», ПП «Вікойл», ПФ «Астер», ТОВ «ВКФ «Плутон ЛТД», ТОВ «Югспецстрой», ТОВ «Трансмаш», ПП «Євро Логістик Південь», ТОВ «Ріо-Грандес», позивачем надано до матеріалів справи податкові та видаткові накладні, договори, платіжні доручення про оплату позивачем товару, товарно - транспортні накладні та інш., які в повній мірі були досліджені судом першої інстанції та спростовують висновок апелянта про встановлений перевіркою факт відсутності господарських операцій між позивачем та вказаними контрагентами.

Таким чином, отримані ТОВ Фірма "Світова лінія ЛТД" документи, дають підстави для висновку про сплату позивачем сум податку в ціні придбання товару своїм безпосереднім постачальникам, які видали йому податкові накладні, маючи статус платників податку на додану вартість, а тому оцінка судом першої інстанції обставин та матеріалів справи відповідає правильному застосуванню норм матеріального права, які регулюють порядок визначення та відшкодування податку на додану вартість та оподаткування прибутку підприємств.

Крім того, колегія суддів зазначає, що отриманя від ПНВКП «Атон», ПП «Лікос», ТОВ «СБК «Морвест», ПП «НВКФ «Діод-Плюс», ТОВ «Станкозапчастина», ПП «Вікойл», ПФ «Астер», ТОВ «ВКФ «Плутон ЛТД», ТОВ «Югспецстрой», ТОВ «Трансмаш», ПП «Євро Логістик Південь», ТОВ «Ріо-Грандес» відповідно до договорів паливно - мастильних матеріалів, нафтопродуктів, запасних частин та інших товарно - матеріальних цінностей (костюми), безпосередньо пов'язано з господарською діяльністю позивача, що підтверджується актами та звітами про використання пального та мастила на теплоходах, використання товарно - матеріальні цінності для експлуатації, поточного ремонту, зміни деталей на теплоходах, які в свою чергу свідчать про реальність господарських операцій позивача з вказаними контрагентами та відповідно правомірністю віднесення позивачем до складу валових, витрат понесених на придбання вказаних товарів.

Доводи апеляційної скарги щодо безпідставності формування позивачем у спірний період податкового кредиту за рахунок сум податку на додану вартість, згідно податкових накладних, виписаних вказаними контрагентами, з посиланням на неможливість проведення зустрічної перевірки, колегія суддів вважає необґрунтованими, оскільки податковий орган невірно ставить правомірність та реальність господарських правовідносин позивача в залежність від результатів фінансово-господарської діяльності його контрагентів та висновків щодо неможливості перевірки таких контрагентів, з огляду на індивідуальний характер юридичної відповідальності особи, встановлений статтею 61 Конституції України.

Між іншим, колегія суддів звертає увагу на те, що діючим податковим законодавством не пов'язане право платника на податковий кредит з фактичним знаходженням його контрагента за юридичною адресою, натомість податкові органи не вправі тлумачити поняття добросовісності платника як таке, що породжує у останнього додаткові обов'язки, не передбачені чинним законодавством, зокрема, перевіряти наявність постачальника зі місцем реєстрації та наявність у контрагента технічного персоналу, основних засобів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів.

Інші доводи апеляційної скарги колегія суддів до уваги не приймає, оскільки відповідачем не надано до матеріалів доказів наявності вироків судів та інших допустимих та достатніх доказів на підтвердження наявності безтоварності (нереальності) господарських операцій або порушення публічного порядку з боку позивача або його контрагентів при укладенні та виконанні договорів.

Крім того, колегія суддів звертає увагу на те, що апеляційна скарга не містить доводів про те, які саме норми матеріального чи процесуального права порушено судом першої інстанції при вирішенні справи, а лише дублює висновки акту перевірки позивача, яким судом першої інстанції було надано належну правову оцінку, та винесене обґрунтоване рішення про задоволення адміністративного позову.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 197; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206; ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2014 року залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2014
Оприлюднено15.04.2014
Номер документу38170808
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/174/14

Ухвала від 13.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 25.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 08.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 13.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Постанова від 12.02.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 24.01.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні