Постанова
від 05.06.2009 по справі 2а-622/09/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

05 червня 2009 року                                         Справа  № 2а-622/09/0970                     м.Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний

адміністративний суд в складі:

головуючого судді Лучко О.О.,

при секретарі Круглій О.М.,

за участю сторін:

прокурора: не з»явився,

представника позивача -ОСОБА_1

представника відповідача -ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому

засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: прокурора м.

Івано-Франківська в інтересах держави в особі виконавчої дирекції

Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з

тимчасової втрати працездатності до Командитного товариства «Рейно» про

стягнення недоїмки по внесках до фонду в сумі 8 387,43 грн.-

ВСТАНОВИВ:

 

23 лютого

2009 року прокурор м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі виконавчої

дирекції Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування

з тимчасової втрати працездатності звернувся до адміністративного суду з

позовом до Командитного товариства «Рейно» про стягнення недоїмки по внесках до

фонду в сумі 8 387,43 грн.

Представник

прокуратури в судове засідання не з»явився з невідомих суду причин, хоча

належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.

Представник

позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, мотивуючи тим, що

відповідно до ст.9 Закону України «Про загальнообов»язкове державне соціальне

страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами,

зумовленими народженням та похованням» Фонд соціального страхування з

тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та

управління загальнообов»язковим державним соціальним страхуванням у зв»язку

з  тимчасовою втратою працездатності та

витратами, зумовленими похованням, проводить збір і акумуляцію страхових

внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального

забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені ст. 34 цього Закону,

та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих

коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Вказав, що

Івано-Франківською міською виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з

тимчасової втрати працездатності  було

встановлено факт порушення сплати Командитним товариством «Рейно» страхових

платежів за 2008 рік до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати

працездатності. Відповідно до ст.28 вищезазначеного Закону страхувальник, а ним

є відповідач, зобов»язаний здійснювати контроль за правильним нарахуванням,

своєчасною сплатою страхових внесків, а також обґрунтованістю проведених ним

витрат страхових коштів. Станом на день розгляду справи  заборгованість відповідачем не погашена.

Просив позов задовольнити.

   Представник відповідача в судове засідання

з'явився, суду пояснив, що товариство фактично не здійснює свою господарську

діяльність, платіжно-неспроможне, немає можливості ліквідуватись, оскільки

існує дана  заборгованість. Просив

відмовити в задоволенні позову.

         Суд, розглянувши позовну заяву,

заслухавши представника позивача, дослідивши наявні у справі матеріали,

приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи із наступних

підстав.

  Судом встановлено , що Командитне

товариство «Рейно» є платником страхових внесків на загальнообов'язкове

державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та

витратами, зумовленими народженням та похованням, відповідно до ст.22 Закону

України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з

тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та

похованням» і взяте на облік у Івано-Франківській міській виконавчій дирекції

обласного відділення Фонду соціального страхування у тимчасової втрати

працездатності 31.10.2001 року.

Відповідно

до с т.2 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування

у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими

похованням» суб'єктами загальнообов'язкового державного соціального страхування

у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими

народженням та похованням, є 

застрахована особа, страхувальник та страховик. Страхувальником відповідно

до цього Закону є роботодавець  для осіб,

які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в

установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у

фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських

установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади

в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах.

Джерелами

формування коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у

зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими

похованням, є страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих

осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених цим Законом (ст.19

Закону). А в ідповідно до ст.27 Закону с трахувальник зобов'язаний нараховувати

і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Згідно

ст.21 даного Закону розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне

соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та

витратами, зумовленими похованням, щорічно за поданням Кабінету Міністрів

України встановлюється Верховною Радою України відповідно для роботодавців осіб

у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що

підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб. Страхові внески на

загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою

втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, нараховуються в

межах граничної суми заробітної плати (доходу), що встановлюється щороку на рівні

п'ятнадцяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого законом для

працездатних осіб, та є розрахунковою величиною при обчисленні допомоги по

тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), вагітності та

пологах.

У

ст.23 Закону передбачено, що страхувальники-роботодавці сплачують до Фонду

різницю між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими

внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та

соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону.

Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється

страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для

одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період. Якщо

страхувальники несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до

них застосовуються фінансові санкції. Днем сплати страхових внесків вважається:

у разі перерахування за безготівковими розрахунками - день подання до установи

банку розрахункових документів на перерахування страхових внесків на рахунок

Фонду; у разі сплати готівкою - день внесення коштів до банківської установи чи

відділення зв'язку для перерахування на рахунок Фонду.

У разі несвоєчасної сплати страхових

внесків страхувальником (у тому числі фізичною особою, яка не має статусу

підприємця та використовує найману працю, через ухилення від подання заяви про

взяття на облік як платника страхових внесків) або неповної їх сплати

страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків

(недоїмки), штраф та пеню (ст.30 Закону). Не сплачені в строк страхові внески,

пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.

Строк давності в разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій,

передбачених цією статтею, не застосовується.

Відповідно

до постанови Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

«Про затвердження Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання

коштів Фонду» N 16 від 26.06.2001 року Фонд соціального страхування з

тимчасової втрати працездатності належить до цільових позабюджетних страхових

фондів. Кошти Фонду не включаються до Державного бюджету, не підлягають

вилученню та використовуються тільки за цільовим призначенням.

Пунктом

3.1. Інструкції передбачено, що відповідно до Закону України "Про розмір

внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального

страхування"  розмір страхових

внесків складає для роботодавців 1,5 відсотка суми фактичних витрат на оплату

праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та

додаткової заробітної плати, інші заохочувальні і компенсаційні виплати, у тому

числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими

актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці" ,

та підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.

Відповідно

до п.4.1 Інструкції страхувальники щомісячно нараховують страхові внески в

розмірах, встановлених чинним законодавством. Перерахування коштів на рахунки

Фонду страхувальниками-роботодавцями здійснюється одночасно з одержанням коштів

на оплату праці в установах банків. Не сплачені в цей строк кошти вважаються

недоїмкою.

Страхувальник

- роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату

страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані

особи через рахунки роботодавців, а також за порушення порядку використання

страхових коштів (п.5.1 Інструкції). Не сплачені в строк страхові платежі

стягуються в дохід Фонду зі страхувальника, згідно з Порядком надіслання

органам державної податкової служби подання про здійснення заходів з погашення

податкового боргу платника податків та інформації про скасування або зміну суми

нарахованого податкового зобов'язання за рішенням суду (господарського суду)

від інших контролюючих органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів

України від 24 жовтня 2001 р. N 1387 , та

Угоди про інформаційне співробітництво між Фондом соціального страхування з

тимчасової втрати працездатності та Державною податковою адміністрацією України

від 25.04.2003 р. Указані платежі можуть стягуватись із страхувальника також у

судовому порядку.

З

матеріалів справи вбачається, що відповідачем Командитним товариством «Рейно»

допущено заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове

державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за

2008 рік  в  розмірі 

8 387,43 грн., що підтверджується звітами про нараховані внески,

перерахуваннями та витратами, пов'язаними із загальнообов'язковим державним

соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за 2008

(а.с.3 та а.с.39,47-49) та розрахунками суми недоїмки по Командитному

підприємству «Рейно». Дана сума недоїмки відповідачем добровільно не сплачена,

а тому підлягає стягненню в судовому порядку.

           В позовній заяві позивач просить

стягнути з відповідача судові витрати, однак в судовому засіданні ним не

наведено підстав щодо понесених ним судових витрат, а тому, у зв»язку з

вищенаведеним, суд вважає, що позов підлягає до часткового задоволення.

 На підставі ст.124 Конституції України,

керуючись ст.2, ст.ст. 8-14,  

ст.86,   ст.ст.158-163,

ст. 167 Кодексу адміністративного   судочинства України, суд ,  -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Позов

задовольнити частково.

Стягнути з

Командитного товариства «Рейно», код ЄДРПОУ 13658988,  вул. Польова,14, м. Івано-Франківськ на

користь  виконавчої дирекції

Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з

тимчасової втрати працездатності заборгованість по сплаті страхових внесків в

сумі 8 387,43 грн.

В

задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова

набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне

оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені

строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,

набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного

адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд

шляхом подачі в 10-денний строк з дня виготовлення  постанови в повному обсязі заяви про

апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги,

з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

 

Суддя                                           О.О.

Лучко

 

Постанова в повному обсязі

складена 09.06.2009 року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2009
Оприлюднено15.06.2009
Номер документу3818411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-622/09/0970

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 29.12.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 15.12.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Постанова від 05.06.2009

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні